AffilBox zlepšuje měření o 7,5 %

Datum přidání21. 05. 2014
AutorMário Roženský

Před dvěma měsíci jsme si položili otázku, jak bychom mohli zlepšit měření konverzí. Věříme totiž, že to je základ každého kvalitního provizního software. Zaznamenat, i přes všechny technologické obtíže, co nejvíce konverzí. Tři týdny jsme studovali zahraniční zdroje a navrhli řešení, jak od základů přepsat způsob, jakým AffilBox sleduje a zaznamenává konverze.

Jak affiliate software běžně měří?

Než si řekneme, jaké je současné řešení, tak si pojďme vysvětlit, jak většina provizních software měří konverze. Partner umístí svůj odkaz na stránky, nebo jej pošle emailem. Návštěvník přijde na stránky obchodníka a v jeho prohlížeči se uloží cookie (malý textový soubor). V tomto cookie se nachází informace který partner zákazníka přivedl. Když zákazník nakoupí, tak se software podívá do cookie a partnerovi, který tam je napsaný, přiřadí provizi.

Mazání cookies

V poslední době se objevuje čím dál více antivirových software, které cookies mažou. Stejně tak prohlížeče zvyšují míru zabezpečení (některá cookies blokují). Také Evropská unie neustále jedná o tom, že cookies zatrhne. Protože chceme poskytovat co nejkvalitnější software a být připraveni na všechny eventuality, rozhodli jsme se kompletně celý kód přepsat.

Našli jsme efektivní cestu

Výsledkem je algoritmus, který k měření nevyužívá pouze cookies v prohlížeči, ale také cookies z Flashe, Silverlightu a spoustu dalších vychytávek, které všechny přispívají ke kvalitě měření. Dokonce si můžete pohrát s mírou zabezpečení a nastavit ji na maximální (takže se nepřihlásíte ani na Facebook :)) a AffilBox přesto konverzi zaznamená!

Od dubna nasazeno

Tuto novinku jsme nasadili koncem dubna. Testovali a měřili jsme, zda bude mít nový algoritmus lepší výsledky, než ten předchozí. A měl. A to dokonce o 7,5 %! Čekal jsem tak 1-2 % nárůst, ale velmi mile mě překvapilo, že to bylo více. Rozhodl jsem se tedy zkoumat čísla dále a zjistil jsem, že se toto číslo liší také podle webových stránek, provizního programu a cílové skupiny. V jednom provizním programu jsem nalezl nárůst počtu zaznamenaných konverzí o 22,5 %. To už je naprostý luxus.

Výsledky se projeví u všech

S výsledky experimentu jsem nadmíru spokojen a věřím, že s nimi budou spokojeni jak naši klienti, tak také partneři, kteří je propagují. Zvýší se kvalita spolupráce pro obě strany.

Líbí se vám tato naše novinka?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *