6 tipů pro affiliate manažery

Datum přidání16. 06. 2015
AutorKateřina Střelcová
6 tipů pro affiliate manažery

Být affiliate manažerem není zpočátku nic snadného. Rádi vám ale ukážeme alespoň několik tipů, které byste měli znát.

Máte mezi partnery blogery?

  • Sdílejte s nimi svá data o chování návštěvníků vašich stránek. Ne jen klasickou přehledovou obrazovku s celkovým počtem návštěv a konverzí, ale také aktuální čísla kolem vašich produktů. Vaši partneři tak budou mít lepší představu o tom, co vaše zákazníky zajímá nejvíce. Budou lépe cílit své články a posílí se jejich koverzní schopnost.
  • Pokud se vás vaši zákazníci ptají, určitě nebude problém vytvořit seznam nejčastěji kladených otázek. Podělte se o ně se svými partnery – možná se mezi nimi najdou takové, které inspirují k tvorbě nových článků na blog. Vybírejte otázky, které osvětlují nejčastější mýty, nebo naopak dotazy, které ukazují, jaký problém zákazníci nejčastěji řeší. Z těchto podnětů může šikovný bloger napsat zajímavý článek, nebo vytvořit poutavou infografiku.
  • Podívejte se, jak vás vaši partneři propagují – pokud vás při pohledu na blog napadne cokoliv, co byste udělali jinak, napište to vašim partnerům jako nezávazný návrh vylepšení. Pomůžete-li partnerovi, pomáháte tím i sobě – zvýšením vlastních prodejů. Můžete poskytnout náměty na články, tipy, kam umístit reklamu na váš produkt.

Spolupráce vás a vašich partnerů by měla být vždy obousměrná

Stejné informace a nápady, které poskytnete vašim partnerům, mohou na oplátku zase poskytnout oni vám – ať už je to kritický pohled na váš web a nápady na zlepšení, nebo prozrazení statistik a zjištění, které aktivity vedly k nejlepším konverzím. A kromě toho mohou mít vaši partneři i další nápady, jak by vaše spolupráce mohla fungovat ještě efektivněji. Ptejte se jich a naslouchejte jim.

Networkujte 🙂

Spojujte se, buďte v kontaktu, vyhledávejte nové příležitosti k seznámení se s lidmi. Nikdy nevíte, kdy se vám tyto kontakty mohou hodit. Obzvláště v Česku se často pozice affiliate manažera kloubí zároveň s pozicí affiliate partnera. Možná by vás překvapilo, kolik lidí ve skutečnosti vykonává obě funkce najednou – affil je láká i ve volném čase a  často zkouší více či méně úspěšně i druhou roli.

Stává se, že se nakonec obě role prohodí a nakonec se člověk se svými známými potkává na druhé straně affiliate. Dobré vztahy jsou otevřenými dveřmi k větším výdělkům pro obě strany. Jedna z nejčastějších vět, které začátečníkům říkám, je: „Affiliate je především o mezilidských vztazích. Nezapomínejte na ně.“

Nabízejte svým partnerům své produkty k vyzkoušení

Rozdávání výrobků zdarma může být mnohdy ošemetné. Málokdo by odmítl vzorek zdarma. Buďte ale ostražití – dávejte jen těm, kteří si to zaslouží. Lepší je věnovat dva menší výrobky místo jednoho velkého.

Váš partner může jeden produkt použít pro svou recenzi a druhý nabídnout jako výhru v soutěži. Vždy se ptejte vašich partnerů, jakým způsobem vaše dary využijí. Vy sami můžete navrhnout méně tradiční možnosti, než je klasický blogový příspěvek.

Vyzvěte své partnery k tomu, aby natočili recenzní video, navrhněte jim, aby o své recenzi dali vědět prostřednictvím Pinterestu, Facebooku, e-mailových novinek, a podobně.  Stejně tak proberte s vašimi partnery i načasování takovéto kampaně – například možnost spojení soutěže se Dnem matek, nakupováním výbavy do školy, začátkem zavařovací sezóny a podobně.

Ukažte partnerům, co a kdy u vás mělo nejlepší výsledky. A samozřejmě můžete také zkontrolovat článek, jestli partner nepřehlédl některé příležitosti pro vložení affiliate odkazu.

Využívejte upozornění od Googlu

Google alerts umožní sledování vaší branže na internetu. Dostanete tipy pro možné nové články, ale můžete také sledovat, jaké kroky v affiliate podniká vaše konkurence nebo zahraniční vzor. Podívejte se, při jakých příležitostech rozdávají slevové kódy, nebo produkty do soutěží. Ukáže vám to možná cestu, jak vyjít co nejvíc vstříc i vašim partnerům.

Postarejte se o to, aby byli vaši partneři stále v obraze

Dejte vašim partnerům vědět, co se chystá! I oni potřebují nějaký čas na přípravu svých materiálů. Sdílejte s nimi i své vnitrofiremní informace. Každá vaše novinka tak bude mít opravdu dobrou startovací kampaň. Dejte svým partnerům dostatek času na otestování vašich nových produktů, a určitě jim dejte dost dopředu vědět, koná-li se u vás něco velkého – objeví-li se například váš produkt v nějakém tištěném časopise, nebo dokonce v televizi. Vždy si ale hlídejte přesný obsah článků, který budou váš produkt propagovat. I zde platí, důvěřuj, ale prověřuj.

Vždy máme velkou radost, když se podaří nastartovat opravdu dobrý provizní program.

Proto jsme vydali Knihu o affiliate – najdete v ní vše potřebné o českém affiliate prostředí a i vám zaručeně pomůže postavit kvalitní provizní program.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *