+420 777 431 109 (po-pá 9-15h)

Fastcentrik – implementace AffilBoxu

Příspěvek byl publikován | Rubrika: Návody, Propojení s vaším e-shopem | Štítky: , | Autor: .

Tento postup platí pro staré verze e-shopu Fastcentrik – pro nové jsme vydali tento návod.

Přinášíme vám postup, jak napojit AffilBox a váš e-shop na Fastcentriku. Pokud si budete v čemkoliv nejistí, dejte nám vědět, rádi pomůžeme.

Trackovací kód:

Trackovací kód funguje jako takový první pomocník provizního programu – jakmile potencionální zákazník klikne na odkaz u vašeho propagačního partnera, trackovací kód mu do jeho prohlížeče uloží cookies – prohlížeč si tak pamatuje, od koho klient přišel a pokud dojde k nákupu do stanovené doby (délka cookies – nastavení AffilBoxu), pak nám do AffilBoxu pošle tuto informaci v rámci konverze. Víme tedy, kdo vám zákazníka přivedl.

Trackovací kód najdete v AffilBoxu u své kampaně. (Levé menu – Reklamní kampaně – klikněte na název vaší kampaně)

Vložte jej jednoduše v administraci vašeho e-shopu:

1
Jděte do Nastavení (ikonka ozubeného kolečka v pravém horním rohu), zde vyberte Obecné nastavení.

V nabídce najděte Text patičky e-shopu. Klikněte zde v editoru na první ikonku vlevo nahoře – Zdroj – umožňuje zápis do zdrojového kódu.2
Vložte váš tracking kód a uložte.

Konverzní kód

Jakmile si klient, kterého váš partner doporučil, nakoupí, je potřeba, aby se nám tato informace poslala do AffilBoxu – váš partner bude chtít znát výši své odměny a vy zase číslo objednávky, abyste mohli zkontrolovat, zda byla objednávka zaplacena – a vy mohli konverzi schválit a nebo zamítnout.

Aby vše fungovalo, musíme vložit do stránek konverzní kód z AffilBoxu a propojit jej s položkami a parametry vašeho E-shopu.

Pro tyto účely je potřeba založit si bezplatný účet Google Tag Manager (GTM). Nemusíte se bát, vše je v češtině a rádi poradíme, pokud budete tápat!

Založení Google Tag Manager

https://www.google.com/tagmanager/

3

Zde vyberte vpravo nahoře Sign In – můžete použít svůj stávající účet u Google, pokud máte (např. Gmail). Přihlašte se. Nemáte-li stávající účet, registrujte se, prosím.
Vyberte Založit nový účet – nazvěte jej po svém webu – například Mujeshop.cz4

Dále vás čeká nastavení kontejneru – Název kontejneru – můžete dát název své kampaně – např. „Prodej oblečení “. Kde se má kontejner používat – vyberte Webové stránky.5

Doménu můžete vynechat, vyberte správné časové pásmo.
Nyní uvidíte takovouto obrazovku:

F1
v první červené elipse vidíte svůj unikátní kód, který přijde vložit do administrace e-shopu:

Otevřete si administrační rozhraní vašeho e-shopu, klikněte na Nastavení (ikonka ozubeného kolečka v pravém horním rohu), Nastavení administrace, Levé menu – MarketingNástroje pro internetové obchody . Zde vyhledejte Google Tag Manager.6

Vyplňte číslo, které vám GTM přidělil, a zaškrtněte Povolit datovou vrstvu pro elektronický obchod.
Uložte a vraťte se zpět do Google Tag Manageru.

Příprava konverzního kódu:

V Google Tag Manageru klikněte na možnost „Přidat novou HTML značku“:7

Název značky – napište „Konverzní kód“.
Typ značky – nechte „Vlastní HTML“.
Do spodního pole pro vložení vlastního HTML vložte váš konverzní kód, který najdete v AffilBoxu u vaší kampaně, ale upravte jej do této podoby:

<script src=“https://cXXX.affilbox.cz/js/module/conversion.js“ type=“text/javascript“ async defer></script> <script type=“text/javascript“>
var instance = XXX;
var kampan = YYY;
var cena = {{TransactionTotal}};
var id_transakce = „{{TransactionId}}“;
</script>

Nezapomeňte správně doplnit čísla z vaší licence za XXX a YYY.

Kód máme vložený. Nyní potřebujeme, aby se váš konverzní kód spouštěl pouze v momentě, kdy se načte děkovací stránka – je jasné, že zákazník dokončil objednávku.

Nastavení správného časování

V pravém horním rohu Google Tag Manageru pak najdete Spuštění pravidel.

Vyberte Vytvořit nové pravidlo.

Viz obrázek:

8

Název pravidla – napište „Děkovací stránka“.

Podmínky – vyberte : “URL“ – „ rovná se“ – a vypište adresu vaší děkovací stránky na E-shopu , pravděpodobně bude ve tvaru http://www.vas e-shop.cz/objednavka-dokoncena.
Uložte.

Uložte celou značku.

Makra – maximum informací pro vás i partnera

Nyní je potřeba vytvořit dvě makra – ty slouží k tomu, aby se nám do AffilBoxu zasílaly správné údaje o ceně a číslu objednávky.

Klikněte ve vašem Google Tag Manageru na tlačítko Nové – viz obrázek – zelená elipsa.

12

V nabídce vyberte Makro.

Vytvořte makro „TransactionID“ přesně takto – dodržte prosím i malá a velká písmena:

Název makra: TransactionId

Typ makra – vyberte Proměnná datové vrstvy.

Název proměnné datové vrsty – napište: transactionId – první písmenko je opravdu malé.

Verze datové vrstvy – vyberte Verze 2.

Výchozí hodnota – políčko nechte prázdné

10

Uložte a pak stejným způsobem vytvořte ještě druhé makro TransactionTotal:

Klikněte ve vašem Google Tag Manageru na tlačítko Nové – viz obrázek – zelená elipsa.

V nabídce vyberte Makro.

Vytvořte makro TransactionTotal přesně takto – dodržte prosím i malá a velká písmena:

Název makra: TransactionTotal

Typ makra – vyberte Proměnná datové vrstvy.

Název proměnné datové vrsty – napište: transactionTotal – první písmenko je opravdu malé.

Verze datové vrstvy – vyberte Verze 2.

Výchozí hodnota – políčko nechte prázdné

11

Vše uložte.

Nakonec klikněte na tlačítko Publikovat.

13

Nyní jsme vytvořili konverzní kód, který je díky propojení vložený v našem e-shopu na děkovací stránce, a je schopný zasílat nám do AffilBoxu informace o výši i čísle objednávky.

Chcete vše otestovat?

Rádi tak pro vás uděláme, napište nám na [email protected]



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *