+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Fastcentrik – implementace AffilBoxu

FASTCENTRIKPřinášíme vám postup, jak napojit AffilBox a váš e-shop na Fastcentriku.Pokud si budete v čemkoliv nejistí, dejte nám vědět, rádi pomůžeme.

Trackovací kód:
Trackovací kód funguje jako takový první pomocník provizního programu – jakmile potencionální zákazník klikne na odkaz u vašeho propagačního partnera, trackovací kód mu do jeho prohlížeče uloží cookies – prohlížeč si tak pamatuje, od koho klient přišel a pokud dojde k nákupu do stanovené doby (délka cookies – nastavení AffilBoxu), pak nám do AffilBoxu pošle tuto informaci v rámci konverze. Víme tedy, kdo vám zákazníka přivedl.
Trackovací kód najdete v AffilBoxu u své kampaně. (Levé menu – Reklamní kampaně – klikněte na název vaší kampaně)
Vložte jej jednoduše v administraci vašeho e-shopu:

1
Jděte do Nastavení (ikonka ozubeného kolečka v pravém horním rohu), zde vyberte Obecné nastavení.

V nabídce najděte Text patičky e-shopu. Klikněte zde v editoru na první ikonku vlevo nahoře – Zdroj – umožňuje zápis do zdrojového kódu.2
Vložte váš tracking kód a uložte.

Konverzní kód
Jakmile si klient, kterého váš partner doporučil, nakoupí, je potřeba, aby se nám tato informace poslala do AffilBoxu – váš partner bude chtít znát výši své odměny a vy zase číslo objednávky, abyste mohli zkontrolovat, zda byla objednávka zaplacena – a vy mohli konverzi schválit a nebo zamítnout.
Aby vše fungovalo, musíme vložit do stránek konverzní kód z AffilBoxu a propojit jej s položkami a parametry vašeho E-shopu.
Pro tyto účely je potřeba založit si bezplatný účet Google Tag Manager (GTM). Nemusíte se bát, vše je v češtině a rádi poradíme, pokud budete tápat!
1. Založení Google Tag Manager

http://www.google.com/tagmanager/

3

Zde vyberte vpravo nahoře Sign In – můžete použít svůj stávající účet u Google, pokud máte (např. Gmail). Přihlašte se. Nemáte-li stávající účet, registrujte se, prosím.
Vyberte Založit nový účet – nazvěte jej po svém webu – například Mujeshop.cz4

Dále vás čeká nastavení kontejneru – Název kontejneru – můžete dát název své kampaně – např. „Prodej oblečení “. Kde se má kontejner používat – vyberte Webové stránky.5

Doménu můžete vynechat, vyberte správné časové pásmo.
Nyní uvidíte takovouto obrazovku:

F1
v první červené elipse vidíte svůj unikátní kód, který přijde vložit do administrace e-shopu:

Otevřete si administrační rozhraní vašeho e-shopu, klikněte na Nastavení (ikonka ozubeného kolečka v pravém horním rohu), Nastavení administrace, Levé menu – MarketingNástroje pro internetové obchody . Zde vyhledejte Google Tag Manager.6

Vyplňte číslo, které vám GTM přidělil, a zaškrtněte Povolit datovou vrstvu pro elektronický obchod.
Uložte a vraťte se zpět do Google Tag Manageru.

2.Příprava konverzního kódu:
V Google Tag Manageru klikněte na možnost „Přidat novou HTML značku“:7

Název značky – napište „Konverzní kód“.
Typ značky – nechte „Vlastní HTML“.
Do spodního pole pro vložení vlastního HTML vložte váš konverzní kód, který najdete v AffilBoxu u vaší kampaně, ale upravte jej do této podoby:

<iframe src=“http://cXXXaffilbox.cz/konverze/aid/Y/kid/Z/cena/{{TransactionTotal}}/transakce/{{TransactionId}}/“ width=“1″ height=“1″ frameborder=“0″ scrolling=“no“></iframe>

Kód máme vložený. Nyní potřebujeme, aby se váš konverzní kód spouštěl pouze v momentě, kdy se načte děkovací stránka – je jasné, že zákazník dokončil objednávku.

3.Nastavení správného časování
V pravém horním rohu Google Tag Manageru pak najdete Spuštění pravidel.
Vyberte Vytvořit nové pravidlo.
Viz obrázek:
8

Název pravidla – napište „Děkovací stránka“.
Podmínky – vyberte : “URL“ – „ rovná se“ – a vypište adresu vaší děkovací stránky na E-shopu , pravděpodobně bude ve tvaru http://www.vas e-shop.cz/objednavka-dokoncena.
Uložte.

Uložte celou značku.
Makra – maximum informací pro vás i partnera
Nyní je potřeba vytvořit dvě makra – ty slouží k tomu, aby se nám do AffilBoxu zasílaly správné údaje o ceně a číslu objednávky.

Klikněte ve vašem Google Tag Manageru na tlačítko Nové – viz obrázek – zelená elipsa.

12
V nabídce vyberte Makro.
Vytvořte makro „TransactionID“ přesně takto – dodržte prosím i malá a velká písmena:
Název makra: TransactionId
Typ makra – vyberte Proměnná datové vrstvy.
Název proměnné datové vrsty – napište: transactionId – první písmenko je opravdu malé.
Verze datové vrstvy – vyberte Verze 2.
Výchozí hodnota – políčko nechte prázdné

10

Uložte a pak stejným způsobem vytvořte ještě druhé makro TransactionTotal:

Klikněte ve vašem Google Tag Manageru na tlačítko Nové – viz obrázek – zelená elipsa.
V nabídce vyberte Makro.
Vytvořte makro TransactionTotal přesně takto – dodržte prosím i malá a velká písmena:
Název makra: TransactionTotal
Typ makra – vyberte Proměnná datové vrstvy.
Název proměnné datové vrsty – napište: transactionTotal – první písmenko je opravdu malé.
Verze datové vrstvy – vyberte Verze 2.
Výchozí hodnota – políčko nechte prázdné

11

Vše uložte.

Nakonec klikněte na tlačítko Publikovat.

13

Nyní jsme vytvořili konverzní kód, který je díky propojení vložený v našem e-shopu na děkovací stránce, a je schopný zasílat nám do AffilBoxu informace o výši i čísle objednávky.

Chcete vše otestovat?
Rádi tak pro vás uděláme, napište nám na Info@affilbox.cz.



Napsat komentář