Jak na provizní program u začínajícího podnikání

Datum přidání07. 09. 2015
AutorKateřina Střelcová
Jak na provizní program u začínajícího podnikání

Každý, kdo někdy rozjížděl podnikání, tuší, jak je to težké. Vstupujete do naprosto neznámého prostředí. Má vůbec smysl v začátcích podnikání rozjíždět affiliate program?

Affiliate je škálovací nástroj

Doporučujeme jej tedy tam, kde už stojí firma alespoň trochu pevně nohama na zemi, má svou rutinu zaběhlou, ví co se prodává a proč, zná potřeby svých zákazníků i důvody a potřeby, které je vedou k nákupu, má optimalizované ceny, tak, aby vydělávála a nebyla ve ztrátě, a pod.
Pro začínající firmu je opravdu mnohem těžší začít. Není to zdaleka nemožné, je ale potřeba na to jít trošku systematicky.

Seznam s prvními kroky

Pro začínající podnikatele jsem připravila seznam, který jim pomůže s prvními kroky a přípravou:

  • Nadefinujte si co nejúžeji cílovou skupinu – kdo je vašim zákazníkem. Pohlaví, věk, bydliště, další zájmy, finanční situace, a podobně
  • Máte definici? Výborně, nyní se můžete od ní odrazit a vytvořit si seznam potencionálních partnerů – měli by mít stejnou cílovou skupinu jako vy, ale neměli by být vaší konkurencí.
    • Příklad: Mám e-shop s outdoorovým oblečením. Cílovka: lidé, kteří rádi cestují, finančně střední třída, věk 25-40 let, převážně ženy. Mí partneři – cestovky zaměřené na expedice, pronájem horských chat, vodácké a pod. Blogeři s touto tématikou. Cestovní pojištění. FB komunity vodáků, lyžařů, turistů, biologů, archeologů,…..
  • Máte seznam partnerů? Pojďmě jednotlivé partnery oslovit s naší nabídkou – musíme už vědět, co nabízíme! Jaké procento z objednávky je pro ně vyhrazeno, případně jaké jste přichystali další bonusy, soutěže, máte-li výrobky k testování a podobně. JEŠTĚ STÁLE NEMUSÍTE FYZICKY VLASTNIT PROVIZNÍ PROGRAM. Určitě doporučuji napsat e-mail, ale i zkusit zavolat, potkat se, psát co nejosobnější e-maily. Postupujte, jakobyste hledali nového kolegu do týmu. První nabídka může být partnerem vnímána s nedůvěrou, obzvlášť u těch, kteří ještě neví, co to affiiate je. Ale i takovýmto nováčkům se vyplatí věnovat a zaučit je. Jinak je časem objeví vaše konkurence. Vždy ale vybírejte takové partnery, kteří mají potenciál.
  • Máte seznam partnerů, kteří s vámi do toho půjdou? Poptejte se jich, jak vás přesně chtějí propagovat. Dejte jim zpětnou vazbu, náměty, jak by to ještě také šlo. Je to váš společný cíl.  Stejně tak mohou oni dát zpětnou vazbu oni vám. Jak se jim líbí objednávkový proces? Vidí nějaká vylepšení?
  • Nyní je čas – protože máte jistotu – spustit provizní program. Neusněte na vavřínech a komunikujte a motivujte vaše partnery. Vyplatí se to.

Hodnoťte affiliate až za 6 měsíců

Doporučujeme hodnotit úspěšnost affiliate nejdříve po půl roce. Dle našich zkušeností obvykle nemá smysl rozjíždět, ale hlavně posuzovat kratší dobu – affiliate je běh na delší trať. Stejně jako vy optimalizujete vaše podnikání, vaši partneři potřebují dělat totéž s odkazy, aby k vám přiváděly co největší počet zákazníků.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *