Jak prodávat knihu pomocí affiliate programu

Datum přidání30. 09. 2014
AutorMário Roženský

Affiliate program je všeobecně použitelný marketingový nástroj, který pomůže zvýšit prodeje produktů, či služeb a dostat se k potenciálním zákazníkům, které by obchodník jinak neoslovil. Níže vám popíšu, jak jsem jej využil já při prodeji mé knihy Jak prodat více díky affiliate marketingu. Díky partnerům mám o 30 % více prodejů, než kolik bych měl bez nich.

14 dní v prodeji

Kniha je v prodeji 14 dní, za tyto uplynulé dva týdny se prodalo celkem 393 knih, z toho partneři přivedli 91 prodejů. Ale popořadě. Vše začalo 3 měsíce před samotným prodejem.

Ještě v době, kdy jsem knihu psal, jsem vytvořil velmi jednoduchou stránku, kde jsem sbíral emaily na zájemce, kteří se v budoucnu stanou čtenáři knihy. Jak tato stránka vypadala si můžete prohlédnout zde. Účelem této stránky bylo ukázat, že se kniha chystá a dát ostatním možnost, aby na ni odkazovali.

Musíte o sobě dávat vědět

Většina obchodníků dělá chybu, že připravuje produkt a nikde o něm nedá vědět. Následně, když produkt spustí, tak se snaží nahnat zákazníky a ti nepřichází. Díky tomuto kroku s jednoduchou stránkou a sbíráním emailů na potenciální zájemce jsem před spuštěním prodeje měl 448 emailů na budoucí čtenáře! Není takový začátek prodeje mnohem příjemnější? (Více informací o tom, jak proběhl první den a jaké marketingové akce jsem dělal před spuštěním prodeje se dočtete na mém blogu.)

Máme i provizní program

Spolu s touto stránkou na sběr emailů jsem spustil také provizní program. O tomto provizním programu jsem dal vědět v zápatí stránky a také jsem se o něm zmínil všem, komu jsem o přípravě knihy říkal. Platnost cookies jsem nastavil na 180 dní, takže ihned po spuštění prodeje začaly partnerů naskakovat provize, aniž by museli znovu zákazníky posílat a přemlouvat k nákupu.

Díky proviznímu programu byla kniha zmíněna v desítkách článků a také několika emailových newsletterech. Někteří o ní psali bez partnerského odkazu, někteří s odkazem. Každopádně předprodejní stránka se sběrem emailů a partnerským programem je skvělá věc.

Landing page na míru cílovkám

Při přípravě webových stránek jsem využil ještě jedné finty a to speciálních stránek pro vybrané partnery. Jak taková stránka vypadá se můžete podívat například na speciální stránce pro Libora Činku.

Tato stránka má vlastní adresu, je na ní vzkaz od partnera, který na ní odkazuje a je na ní zmíněno jeho jméno a video. Toto velmi zvyšuje důvěryhodnost a konverzi návštěvníků, které partneři přivedou. Obzvláště, pokud jsou na stránku pozváni skrze email a mají určitý vztah k partnerovi, který je přivedl. Takovýchto stránek jsem vytvořil celkem 6 pro vybrané partnery.

A jak to vypadá s čísly?

Alespoň 5 návštěvníků přivedlo 38 partnerů. Méně než pět návštěvníků nezapočítávám jako aktivní partnery, protože se mohlo stát, že si partner kliknul na vlastní odkaz, či pouze něco testoval. Alespoň jeden prodej se zadařil 22 z nich. To je velmi pěkné číslo, vychází to na 58 %. Celkem partneři přivedli 91 prodejů.

Pět nejlepších partnerů (13 % z aktivních partnerů) přivedlo 72,5 % objednávek. Krásně se zde objevuje pravidlo 80 /20. Tedy že pouze hrstka nejlepších partnerů vám přivádí opravdu pěkné prodeje. Ale neodsuzujte ani ten zbytek, určitě i zbylých téměř 30 % prodejů je velmi příjemných.

Úvodní sleva

Během prvního týdne byla kniha se slevou 30 % a s partnery jsem se domluvil, že pro jejich návštěvníky bude sleva 50 %. Cena knihy je 590 Kč s DPH. Partnerům dávám provizi 30 %. Díky slevám ze začátku prodeje se provize různí, ale pohybují se od 91 do 170 Kč. Celkem si partneři vydělali 11.664 Kč, což je průměrná provize 128 Kč na objednávku. Podpořit knihu můžete i vy v partnerském programu.

Síla affilu v praxi

Prakticky každý den se partnerům objeví jedna či dvě provize z článků a emailů, ve kterých na knihu odkazují. Toto je krása affiliate marketingu, že odkazy které jednou získáte vám přivádí návštěvníky a zákazníky neustále další měsíce a roky. Postupně recenzí, článků na blozích, obrázků na sociálních sítích apod. přibývá a počet objednávek je i bez jakékoliv další propagace velmi stabilní.

Věřím, že vás tento článek motivoval ke spuštění vlastního provizního programu pro vaši knihu či e-book. Pokud ano, tak si můžete ihned vyzkoušet AffilBox na 14 dní zdarma. Pokud máte dotazy, či potřebujete poradit, napište mi do komentářů a rád vaše dotazy zodpovím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *