Když vašim partnerům chybí zkušenosti

Datum přidání11. 05. 2016
AutorKateřina Střelcová
Když vašim partnerům chybí zkušenosti

Pokud chcete otevřít provizní program co nejvíce partnerům, musíte počítat s tím, že mezi nimi budou i úplní nováčci, kteří budou tápat i v základních věcech. Připravte jim pomůcky, které jim první kroky usnadní! Zde je několik tipů, jak na to:

Přehledná nástěnka

Informace na nástěnce mohou rozhodnout, zda se příchozí návštěvník stane vaším partnerem, nebo ne. Tipy na to, jak zaujmout získáte v tomto našem článku. Pokud se vám povedlo přesvědčit partnera o tom, že nabízíte zajímavé podmínky, určitě jej hned napadne, jak ale právě on může propagovat.

Co by měla vaše nástěnka obsahovat:

  • Zmiňte, jakými způsoby vás mohou partneři propagovat – a obzvlášť můžete zdůraznit ty, které si přejete především (recenze, PPC, videonávod, nebo třeba Facebookovou soutěž).
  • Popis prvních kroků, které by měli vaši partneři absolvovat – registraci, kde najdou odkaz a co s ním mají udělat
  • Výzvu, aby vás partneři kontaktovali, mají-li dotazy nebo pochybnosti, nebo potřebují-li zkonzultovat své úmysly. Máte-li již nějaké zkušenosti, určitě nabídněte pomoc nováčkům – ať už s výběrem správné metody propagace, zpětnou vazbu, nebo vhled na to, jak stávající způsob propagace zefektivinit.
  • Odkazy na další informační zdroje – např. jak vytvořit recenzní článek, – inspiraci můžete najít na skvělém blogu Ondry Martínka, jak natočit recenzní video  – inspirace z Clipsanu, a pod.

Informace v menu aplikace

Jste-li novým zákazníkem AffilBoxu, máte zdarma plugin CMS – najdete jej v levém menu, v sekci Pluginy. Díky němu si můžete vytvořit vlastní akademii pro partnery – takže všechny podstatné informace mohou najít přímo v licenci a nemusí studovat externí články. Jednotlivé články se zobrazí jako další položky v levém menu.

E-book nebo PDF dokument

Někteří partneři chtějí mít všechny informace na jednom místě, ideálně tak, aby si je mohli i vytisknout nebo stáhnout a prostudovat později na mobilním zařízení. Připravte pro ně e-knihu nebo pdf soubor, kde uvedete vše podstatné ohledně vašeho affiliate. Příkladem může být dokument pro partnery Affilboxu. Odkaz na váš e-book můžete umístit na vaši nástěnku nebo do levého menu prostřednictvím CMS pluginu. Odkaz na něj můžete samozřejmě partnerům také zaslat v uvítacím e-mailu.

Videonávod, nebo webinář

Záleží jak velkou kampaň spouštíte, zda bude časově omezená, nebo to bude stálice s delší dobou působnosti. Pokud se chystáte na rychlou a jednorázovou kampaň, doporučujeme připravit pro partnery webinář. Můžete jim na něm představit detailně produkt, vysvětlit časový harmonogram a zvláštnosti celého průběhu, uvést ukázku propagace, případně i ukázat to, kde najdou potřebný affiliate odkaz. Webinář můžete samozřejmě také použít jako trvalejší video, které si budou moci partneři přehrát i později, pokud si něco potřebují připomenout, případně poslouží těm partnerům, kteří se ke kampani přidali až později.

Je-li vaše kampaň dlouhodobější, ocení vaši partneři krátký videomanuál – můžete například nahrát na YouTube nebo Vimeo a vložit odkaz na něj také do vaší nástěnky. Můžete se inspirovat u provozovatelů, kteří již takovýto videomanuál vytvořili:

Můžete se samozřejmě rozhodnout i pro podcasty a vytvořit tak pro partnery soubory k poslechu, když zrovna mají čas – dělají nějakou manuální práci, nebo jsou na cestě.

E-mailová komunikace

Každému novému partnerovi, který se registruje do mého affiliate programu můžete poslat sérii e-mailů, ve kterých se jim představíte a seznámíte je s vašimi produkty. Následně jim zašlete také pár tipů, jak propagovat.

Můžete se inspirovat předměty naší série:

E-maily pro partnery:

  • 1/5 – Prodejní argumenty
  • 2/5 – Prodejní kanály
  • 3/5 – Propagační materiály
  • 4/5 – Vhodná volba produktu
  • 5/5 – Dotazy?

O tom, jak tyto e-maily připravit, co by měly obsahovat i jejich vzory ukazoval Jakub Čižmař na loňské konferenci. Můžete se podívat na záznam jeho přednášky, spolu se záznamem přednášek ostatních expertů.

A na závěr vám dáme další tipy z českého a slovenského webového prostředí – aby se vám partneři stále zdokonalovali:

Potřebujete-li jakkoliv poradit, neváhejte a ozvěte se nám. Rádi pomůžeme!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *