Nastavení vlastních SMTP

Datum přidání30. 04. 2014
AutorKateřina Střelcová

Narazili jste v rámci nastavování AffilBoxu na položku „Nastavení externího SMTP“ a tápete „Co by to asi mohlo být?“ Nezoufejte, vysvětlení leží přímo před vámi! 🙂

Co je to SMTP ?

SMTP server nebo-li Simple Mail Transfer Protocol je internetový protokol určený pro přenos e-mailových zpráv, tedy SMTP Server je celý server specializující se na rozesílku e-mailů po celé síti internet.

Kde získám údaje pro nastavení vlastního SMTP ?

Pokud máte hosting u některého z lepších poskytovatelů na českém trhu, vlastní SMTP je zde samozřejmostí a najedete jej v nastavení e-mailových schránek. V případě Wedos je toto nastavení k nalezení v záložce webhosting a u daného webhostingu je po rozkliknutí oddílu Adresy služeb. Zde nás zajímá smtp-XXXX.mXX.wedos.net, další informace jako port a zabezpečení nalezneme v jejich nápovědě, pro Wedos jsem je vyhledal a jsou k dispozici dále v textu.

Posílejte e-maily z vlastního SMTP

Řešení je jednoduché. Stačí propojit aplikaci AffilBox s vaším rozesílacím serverem SMTP, který s největší pravděpodobností máte u vašeho poskytovatele k dispozici v rámci hostingu.

Nastavení SMTP

Nastavení SMTP najdete ve vaší licenci AffilBoxu PRO v levém menu pod položkami Pluginy – Vlastní SMTP.

Po aktivování pluginu klikem na jeho ikonu předejte do nastavení:

Rozeberme si jednotlivé položky nastavení:

  • Server: zde vyplňte adresu serveru, kterou jste získali od svého poskytovatele, např: smtp-XXXX.mXX.wedos.net (pro Wedos)
  • Port: vyplňte port, přes který váš poskytovatel propouští poštu, pro Wedos je to 465
  • Odesílatel: zde napište, ze které e-mailové adresy se e-maily mají zasílat, např. podpora@vas_e-mail.cz
  • Login: vyplňte login k e-mailové adrese, kterou jste uvedli v předchozím kroku
  • Heslo: vyplňte heslo k e-mailové adrese, kterou jste uvedli
  • Zabezpečení: tato položka nastavuje, jaké zabezpečení využívá server při kontrole, jsou k dispozici SSL či TSL, pro Wedos je to SSL

Nastavení SMTP u Gmailu

Pokud využíváte pro odesílání e-mailů schránku, která je původně umístěna na Gmailu, využijte pro nastavení  SMTP následující postup.

Postup nastavení vlastního SMTP u Gmailu

  • Přihlašte se do vašeho Google účtu. 
  • Klikněte na ikonku vašeho avatara/fotografie v pravém horním rohu. 
  • Z nabídky vyberte Spravovat účet Google
  • V levém menu klikněte na Zabezpečení. Případně můžete využít i tento odkaz: https://myaccount.google.com/security
  • Zde naleznete Přístup méně zabezpečených aplikací. 
  • Klikněte na Zapnout přístup. Nepovoleného přístupu se nemusíte obávat. Naše aplikace je velmi dobře zabezpečena. Povolením vám nic nehrozí. 
  • Šedé tlačítko Vypnuto přepněte kliknutím na Zapnuto
  • Pokud se vrátíte zpět do Zabezpečení měli byste již vidět, že máte zapnutý Přístup méně zabezpečených aplikací.
  • Souběžně je potřeba mít u daného Google účtu zapnou 2FA autentifikaci (dvojfázové ověření/přihlášení).
  • Jestližese změna v pořádku propsala, prosím vyzkoušejte, zda je vše nastaveno v pořádku a zda vám z vašeho AffilBoxu je po uložení SMTP odeslána testovací zpráva.

Jak zjistit, že mám správně nastavené SMTP v mém AffilBoxu 

Nastavení SMTP najdete ve vaší licenci AffilBoxu v levém menu pod položkami NastaveníNastavení aplikace – v horní záložce SMTP. 

Jednotlivé položky nastavení:

  • Server: smtp.gmail.com
  • Port: 587
  • Odesílatel: zde napište, ze které e-mailové adresy se e-maily mají zasílat, např. podpora@vas_e-mail.cz
  • Login: vyplňte login k e-mailové adrese, kterou jste uvedli v předchozím kroku
  • Heslo: vyplňte heslo k e-mailové adrese, kterou jste uvedli v předchozím kroku
  • Zabezpečení: V případě  portu 587 TLS použijte zabezpečení TLS

Otestujte připojení SMTP serveru

Nyní máme vše nastavené a je možno si nechat otestovat připojení.

Pokud máte vše v pořádku nastaveno, stiskněte tlačítko Potvrdit. Tím si otestujete správnost připojení. Hláška v horní části obrazovky vám napoví, zda je vše v pořádku.

Jestliže jsou údaje správně vyplněné, budete od této chvíle využívat pro rozesílku své vlastní SMTP.

Od této chvíle se k rozesílce upozornění bude využívat váš vlastní server, gratulujeme! 🙂

Alternativa k vašemu SMTP – AffilBoxí SMTP

Určitou alternativou může být nechat posílat notifikační e-maily z našich SMTP serverů. Je to jednoduché, ale pokud necháte zasílat e-maily přes naše servery, tváříme se, že je posíláme z vaší domény. Tedy pokud si necháváte zasílat notifikace, chodí vám z e-mailové adresy, na kterou jste si AffilBox registrovali.

Taková zpráva ale, pokud máte přísně nastavená kritéria pro SPAM u vaší e-mailové schránky (nebo je tak má nastaven váš poskytovatel), může někdy skončit ve složce se stejným názvem. To proto, že systém nedokáže překousnout, že e-mail přišel od nás a obalili jsme jej tak, že se tváří, že přišel z jiné adresy. Proto pro vyšší doručitelnost, s využitím našich AffilBoxích serverů, použijte metodu SPF – viz možnost níže.

SPF záznam pro větší doručitelnost

Díky mnohým úpravám na stranách e-mailových poskytovatelů se neustále zvyšují laťky pro bezproblémové doručení e-mailových zpráv do schránek uživatelů. I proto jsme přistoupili k možnosti, kdy budete pro rozesílání notifikačních e-mailů používat naše SMTP, ještě přidáte ověření formou SPF.

Záznamy pro SPF:

spf.affilbox.cz

TYP TXT TTL 300 v=spf1 include:spf.affilbox.cz ~all

Vše kolem SMTP

Tímto článkem jsme pokryli všechny možnosti, které můžete využívat pro odesílání notifikačních e-mailů o konverzích, zapomenutých heslech a dalších interakcích (podklady k fakturaci, …).

Komentáře (1)

Viktorie 13. 12. 2020

Zapomněla heslo na email

Ondřej Martinek 23. 12. 2020

Hezký den, děkujeme za komentář, ale s tím vám bohužel nepomůžeme. Musíte kontaktovat svého poskytovatele e-mailu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *