Pokročilé statistiky

Datum přidání29. 02. 2016
AutorKateřina Střelcová

Jako vlastníci provizního programu určitě uvítáte rychlý přehled o tom, jak je váš affiliate úspěšný. Chtěli byste na jedno kliknutí znát odpovědi na tyto otázky?

  • Kolik partnerů vlastně celkem máte a kolik z nich je skutečně aktivních? Jak se tato čísla mění v čase? Je váš trend pozitivní?
  • Jaký obrat vám vaši partneři přivedli?
  • Jaký je konverzní poměr (kolik kliků je v poměru k jednomu nákupu?)
  • Jaká je výše průměrné objednávky od vašich partnerů?
  • Jaká je kvalita objednávek – kolik jich skutečně bylo zaplaceno a tudíž schváleno?

Tyto odpovědi a mnoho dalšího se dozvíte v Pokročilých statistikách. Ve dvou tabulkách a přehledných grafech uvidíte vše přehledně.

Jak na jejich nastavení

V levém menu vaší licence AffilBoxu vyberte záložku Statistiky a podzáložku Pokročilé statistiky.

V horní části obrazovky uvidíte obecný přehled – počet partnerů, návštěv, konverzí a provizí. 

Tento přehled je nezávislý na výběru parametrů níže.

Zpřesnění výběru dat

Pod touto tabulkou pak můžete zpřesnit výběr dat. Můžete si vybrat, v jakém časovém rozmezí chcete zobrazit vaše statistiky. Pokud potřebujete zúžit výběr, vyberte si, o data z které kampaně nebo od kterého partnera máte zájem. Nakonec nezapomeňte kliknout na tlačítko Zobrazit výsledky.

Níže pak uvidíte dva grafy a tabulku.

Počet partnerů – graf

První graf se týká počtu partnerů. Modrá linie zobrazuje počet vašich partnerů v daných měsících, červená pak počet aktivních partnerů. Není totiž důležité, kolik partnerů máte, ale to, jestli vás skutečně propagují.

Návštěvy a konverze – graf

Druhý graf je nazván Návštěvy a konverze. Modře jsou označeny návštěvy – jedna návštěva je definována jako proklik přes partnerský odkaz k vám na stránky. Červeně je pak vidět počet konverzí v daném měsíci. Pokud jste například provedli nějakou změnu na vašem webu, může změna v poměru těchto dvou liní poukázat na to, že je něco špatně.

Přehled po měsících – tabulka

Na konci stránky vás čeká velmi zajímavá tabulka – uvidíte v ní, jak se vám (a vašim partnerům) vedlo v jednotlivých měsících vybraného období.

Co znamenají jednotlivé sloupce:

Zde následuje stručná vysvětlivka se objeví po najetí myši na název sloupce.

  • Obrat – obratem se rozumí suma hodnoty objednávek od vašich partnerů.
  • Aktivita partnerů = poměr aktivních a neaktivních partnerů. Aktivní partneři jsou partneři, kteří vám v daném období přivedli alespoň jeden klik. Neaktivní partneři = počet partnerů k prvnímu dni v daném měsíci bez aktivních partnerů. Čím vyšší toto číslo je tím lépe – daří se vám totiž zapojit více a více partnerů. Jak je aktivovat se dozvíte mimo jiné v Affiliate academy.
  • Konverzní poměr = Konverzní poměr je počet konverzí vydělený počtem návštěv vašich zákazníků od partnerů (proklik). Porovnávejte tento poměr s vašimi dalšími propagačními kanály. Sledujte změnu. Pokud je trend klesající, bylo by dobré oslovit partnery a najít efektivnější cesty propagace.
  • Průměrná hodnota objednávky = Celkový obrat z objednávek od partnerů/počet konverzí od partnerů. Pokud máte šikovného partnera, může vám navýšit tuto hodnotu. Trend této hodnoty by měl být ideálně rostoucí.
  • Průměrná výše provize = Jaká provize je průměrně z jedné objednávky. Je vypočtena z celkové provize pro partnery/počet všechn konverzí od partnerů. Z této částky můžete odvodit, jak moc je pro vaše partnery váš provizní program smysluplný – nesmí klesnout pod rentabilní hranici.
  • Procentuální provize = Je vypočtena jako celková suma hodnoty objednávek (obrat)/provize pro partnery. Záleží na tom, kolik kampaní máte – pokud jich máte více, může být důležitým ukazatelem toho, čemu se partneři věnují, a jaké jsou vaše náklady. Můžete porovnávat s dalšími kanály.
  • Kvalita konverzí = Je vypočtena jako počet schválených konverzí/ počet konverzí celkem. Napoví vám, jak kvalitní návštěvníky přivádí vaši partneři, jestli není něco špatně ve vašem objednávkovém procesu (pokud je klesající trend) a nebo jestli vaši partneři neuvádějí nějaké zavádějící informace např. ohledně dopravy nebo platby.
  • Provize na návštěvu = Je vypočtena jako celková provize všech vašich partnerů/počet návštěv – prokliků od vašich partnerů. Opět platí, že vzrůstající čísla jsou vítána, znamenají, že vaši partneři  vám pravděpodobně přivádí čím dál tím kvalitnější návštěvníky (protože si u vás i nakoupí).
  • Provize partnerů = Celková hodnota provizí všech partnerů v daném období.

Export dat

Všechny tyto informace si můžete také stáhnout do CSV souboru – tlačítko najdete zcela dole v pravém rohu.

A určitě se podívejte na video o tom, jak s informacemi ze statistik zacházet a jaké z nich dělat závěry.

Článek a video o vyhodnocování statistik provizního programu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *