+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Představujeme – provizní program Econea

This entry was posted in Blog and tagged on by .

econea_logoZeptali jsme se Ondřeje Martínka – affiliate manažera e-shopu Econea.cz:

Mohl byste nám krátce představit hlavní vizi a směr e-shopu Econea? Stačí pár vět – kdo jste, proč a kam míříte, v čem jste jiní?

Econeu jsme nazvali e-shopem pro každodenní hrdiny. Pro nás to jsou lidé, kteří berou zodpovědnost do vlastních rukou. Jeden člověk může změnit celý svět. Svůj svět. Víc není třeba.  Chceme být jedním nákupním místem s kompletním sortimentem pro zdravý a udržitelný životní styl. Neprodáváme a ani nebudeme prodávat vše, co nosí nějakou eko nebo bio nálepku. Pečlivě vybíráme, jaké produkty do e-shopu zařadíme. Snažíme se být skutečně čistí skrz naskrz. Dokonce používáme jen použité krabice se speciální papírovou páskou s přírodním lepidlem. Krabice se pak dá bez problémů recyklovat. Pokud ale je krabice znehodnocena klasickou páskou či nálepkami, použijeme také obyčejnou. Té už pomoci v recyklaci nemůžeme.  Věříme, že nemusíme hned měnit celý svět. Stačí, když každý začneme u sebe. Malými kroky. (Slovy spolumajitele e-shopu Econea.cz Martina Matese pozn. red.)

martinekKterý výrobek z vašeho e-shopu máte, Ondřeji, osobně nejraději / považujete za nejvíc zajímavý?

Úsporné produkty na šetření vody – perlátory a sprchové hlavice. Jednorázová investice a pak už jen šetříte (bez ztráty komfortu). Mám je sám, doporučuju je, kde můžu a nemůžu si je vynachválit – stejně jako moje peněženka :)

Jaké jsou hlavní rysy vašeho provizního programu?

   Rychlá komunikace, informovanost partnerů a zajímavé produkty – nic vás nebrzdí od prvního propagování. Partneři hned po registraci dostanou .pdf s nejprodávanějšími produkty za poslední měsíce – takto i začátečníci vědí, kterým produktům se mají primárně věnovat.

Proč jste se rozhodli pro AffilBox? Je na něm něco, co se vám obzvlášť líbí? 

Máte už nějakou zkušenost s provizními programy z minula (myšleno vy osobně i Econea)?  Z pohledu affiliate partnera jsem vyzkoušel snad všechny dostupné platformy. Některé jsou naprosto k nevyužití (často si je e-shopy vyvíjejí samy, nebo jsou to bezplatné pluginy do nejpoužívanějších e-shopových řešení), jiné se skvělými funkcemi, ale nestabilní…  Affilbox je dost strohé řešení (jak pro partnera, tak obchodníka) – to zaručuje jednoduchou orientaci, stabilnost a svižnost. Kladem je i to, že je neustále vyvíjen a je zlepšováno procento provizí, které se právoplatně přiřadí k partnerům.  Nemá však pokročilejší data (statistiky), které by mohly více affilákům zlepšovat konverznost (když opomineme kanály). V poměru ceny a výkonu je však solidním řešením a pro mnoho affiláků i oblíbeným, takže jsme vsadili na něj a zatím toho nelitujeme.

Black-Blum-Eau-Good-Bottle-with-Tag-Lime-LO-LRGJak si představujete ideálního partnera? Berete i úplné nováčky?

Ideální partner je ten, který má dostatek kupované/organické návštěvnosti, která konvertuje (a vím jen o něm tehdy, když chce fakturovat :D). Ale „bohužel“ nežijeme v ideálním světě. Reálné partnery tedy musím buď ulovit (přemluvit, že se jim vyplatí jejich kontakty/návštěvnost nasměrovat k nám), nebo vychovat.  Nováčky rozhodně bereme také – nikdy nevíte, kdo zanedlouho může vyrůst a přinášet zajímavé objemy konverzí. Může to být zkušený afflák, kterého znám z Affiliate čtvrtku, ale i nováček, který ví „lautr nic“, ale nemá oproti ostatním nasazené klapky na očích a má jinou pohled na on-line marketing.

Nabízíte nějaké bonusy pro ty nejpřínosnější partnery?

Pro nejvýkonnější partnery jsou připraveny vyšší provize, rychlejší výplaty výdělků a nové propagační materiály na míru (texty, iframy, xml feedy apod.). Výhledově by jistě bylo možné dohodnout i produkty na recenze.  V minulém affiliate programu, kde jsem měl na starosti partnerský marketing, dosahovali nejlepších výkonů ti, kteří dokázali nabídnout svým návštěvníkům autentické informace, fotky a videa. Proto se jako partner zapojuji převážně do programů s retailem (produkty) – lépe si s nimi „pohrajete“. Na půjčkách či hypotéce toho moc zajímavého, užitečného a zábavného nevymyslíte a musíte vše tlačit jen penězi a silou.

Jaké komunikační prostředky s partnery používáte nejraději? Jsou naopak nějaké, kterým se vyhýbáte?

  Klasikou je e-mail, Skype a mobilní telefon. Nedá se říci, že bych se nějakému prostředku vyhýbal – tam, kde je partner a chce pomoci, tam potřebuji být i já, aby celá spolupráce fungovala.

Je něco, co byste rád vzkázal svým budoucím partnerům?

Nebojte se zapojit – affiliate marketing je sice konkurenční prostředí, ale v nových nikách (kam rozhodně i zboží z Econea.cz patří) je rozhodně prostor pro malé, střední i velké affiláky. První krok je nejhorší – tím, že začnete, uděláte více, než 99 % ostatních, kteří jen „žbrblají“, že něco nejde, nebo že už je pozdě na začátek.



Napsat komentář