+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Představujeme – provizní program MT Nábytek

This entry was posted in Blog and tagged on by .

mt-cz-horizontalni

Nábytkový online specialista – MT nábytek.cz – příjemný rozhovor s jeho affiliate manažerem Zdeňkem Dvořákem:

Mohl byste nám krátce představit hlavní vizi a směr e-shopu MT Nábytek? Kdo jste, proč a kam míříte, v čem jste jiní?

MT Nábytek (a jeho slovenská verze) chce, aby si lidé mohli zařídit bydlení podle svého vkusu a finančních možností a to s maximem pohodlí. Proto nabízíme kromě produktů i vlastní dopravu, výnos a montáž. Stačí se tedy vybrat a nábytek může být doma prakticky bez hnutí prstem, chození labyrinty předem určených cest a pojídání koňských kuliček:)

linki-2015-small

Který výrobek z vašeho e-shopu máte, Zdeňku, osobně nejraději / považujete za nejvíc zajímavý?

My aktuálně máme přes 5 000 produktů, takže výběr favoritů je náročný. Mě momentálně zajímají ty praktické přínosy, takže bych vybral asi rostoucí postýlku Noly 9, která na první pohled vypadá draze, ale ve finále vám zajistí jeden nábytek od mimina až po školáka. Nejvíc to asi ukáže video.

A nábytek potažený omyvatelnou látkou Magic Home taky stojí za úvahu. Kdo si doma aspoň jednou nezašpinil sedačku nebo křeslo?

Jaké jsou hlavní rysy vašeho provizního programu?

Máme velmi slušné provize, to myslím zajímá každého. Každých 14 dnů máme nové propagační prvky podle toho, jak se mění kampaně eshopů. Programu se věnujeme denně a kromě mě na něm pracuje ještě grafik Mira a Petra s Alčou, které se věnují produktům a zákazníkům eshopu.

Sleduji i weby partnerů s snažím se jim radit, pokud mají na webu něco špatně. Pravidelně všechny informujeme pomocí e-mailingu a bavit se s námi můžete i na Twitteru.

Jak jste se dostal k oblasti affiliate marketingu?

V podstatě náhodou, pro klienta řeším linkbuilding a běžící affiliate program se nerozjížděl tím správným tempem, takže jsme se s Petrou, která se mu věnovala dřív dohodli, že se ho ujmu. S linkbuildingem má hodně společného a protože jsem dlouhá léta pracoval jako obchodník, zvládnu i jeho správu a rozvoj. Pořád se učím.

Co vás na affiliate baví a které aspekty naopak rád nemáte?

Z pohledu provozovatele mě na affiliate baví jeho přínos na více frontách. Jako správce jsem se naučil třeba pracoval s Mailchimpem, protože si newslettery dělám sám. Takže díky affiliate si posunuji svoje know how.

Nelíbí se mi naopak některé krátkozraké strategie nebo postupy, které se bijí s mými hranicemi etického podnikání. U nás se s tím naštěstí moc nesetkávám, to je problém jiných nik, kde affil funguje. Tak třeba kluci affiláčtí, asi ze Slovenska, nám vykrádají části obsahu slovenského eshopu. Ten se pak objevuje na půjčkových mikrostránkách na doménách vlastněných fiktivními Japonci. Z affil ID v odkazech si ale člověk může udělat představu, kam to směřuje. Obecně mi vadí, když nejen v affilu vidím málo přidané hodnoty.

Myslíte si, že je něco, co ještě úplně neumíte a mohlo by se vám to v affiliate velmi hodit?

Určitě víc analytiky, naštěstí to máme zařízené externě a snažím se z toho odkoukat aspoň výsledky. Dneska už u všeho nemusíte vědět, jak to udělat, stačí, že víte, že to jde a kam se obrátit.

Proč jste se rozhodli pro AffilBox? Je na něm něco, co se vám obzvlášť líbí?

Affilbox jsem osobně nevybíral, ale tuším, že volba na něj padla pro to, že je v češtině a dokázali jsme se s vámi domluvit na některých úpravách na míru. Poslední dobou se mi líbí snaha o vylepšování, to by ale měla být samozřejmost a tempo by mohlo být vyšší. Raději vidím kontinuální přísun drobností, než jednou za čas velký posun. Výhodou je určitě i jeho rozšíření u nás, znáte jeden = znáte všechny:)

Máte nějaké vtipné zážitky ze spolupráce s vašimi partnery? Podařil se vám i nějaký “průšvih”?

Průšvihy se nám samozřejmě daří, můžu zmínit třeba to, když jsme zjistili, že jsme neměli technicky ošetřené, aby se lidem ve firmě nenačítal na eshopu konverzní kód Affilboxu, takže u jednoho partnera vyletěly konverze raketově nahoru, stačilo, aby se jednou operátorka podívala na partnerův web a poté řešila se zákazníky na infolince dokončování objednávek. Řešení připravil náš programátor (detaily zde), partnerovi jsem vše vysvětlil a část konverzí jsme mu nechali, i když jsme podle IP uměli poznat, odkud která objednávka je.

Veselé historky zažívám hlavně s nováčky, konkrétní ale nebudu, nebylo by to zdvořilé a každý nějak začínal:)

Prozradíte nám nějaký tajný marketingový tip?

Nevím, jestli je to marketing, ale osobní vztahy jsou to, co mě posunuje, kam potřebuji. Takže můj ti je, vydejte se za hranice e-mailu, stačí začít s telefonem:)

Jak si představujete ideálního partnera? Berete i úplné nováčky?

Zapálení, čas a trpělivost. S touhle kombinací se dá dostat daleko. Nováčky samozřejmě bereme a máme podle toho nastavenou akviziční strategii a propagační kanály. Hodně přemýšlím, jak jim pomoci a zvažujeme nějakou mailingovou vzdělávací kampaň.

Nabízíte nějaké bonusy pro ty nejpřínosnější partnery?

Nenabízíme. Ve světě multikanálového vyhodcování se musejí náklady na veškerou propagaci na konci sečíst a výkony našich partnerů se hodně kryjí s našimi dalšími kanály. My jsme se rozhodli nabízet to nejlepší všem. Každý má šanci to znásobit svou snahou, případně přejít na přeposílání objednávek, které nabízíme a kde jsou provize vyšší. To se koneckonců u některých partnerů už děje. Vidí, že prodej nábytku online není chiméra a chtějí také růst.

Je něco, co byste rád vzkázal svým budoucím i současným partnerům?

Nábytek je trvalka se velmi slušnými provizemi. Cílovou skupinou je skoro každý a naše nabídka tomu odpovídá. Zároveň je program plně pod naší kontrolou, nejsme jeden z programů v nějaké sítí. Věnujeme čas jeho propagaci a připravujeme i vlastní nástroje k tomu, abychom partnery co nejvíce podpořili.

Současné partnery potěší, že už brzy nabídku rozšíříme a budeme taky responzivní.



Napsat komentář