Proč vám žádná databáze partnerů, či newsletter nepomůže

Datum přidání23. 10. 2014
AutorMário Roženský
Proč vám žádná databáze partnerů, či newsletter nepomůže

Na úterním školení jsem dostal dotaz, zda nemám kontakt na partnery, kteří by mohli účastníka propagovat. Zda nemám databázi partnerů, kterým bych mohl poslat newsletter. Ano mám, z affiliatekatalog.com mám databázi pár set partnerů, kteří mají zájem o informování o nových kampaních. Dalších 400 partnerů je v našem provizním programu a pár dalších desítek, či stovek znám osobně. Ale posílat něco takového hromadného je hloupost.

Hromadná rozesílka nepomůže

Proč? Protože všichni tito partneři již někoho propagují. Mají jiné zájmy, spoustu práce a málo času. Většina těchto partnerů také bude propagovat úplně jiný obor, než na který cílíte vy. Velmi rády provizní sítě lákají nové inzerenty na velké počty partnerů. Proč jít do provizní sítě má mnoho důvodů a všechny dávají smysl. Ten jediný, který smysl nedává, je jít do provizní sítě kvůli počtu partnerů.

Ty správně cílené, které zaujmete a kteří budou propagovat právě vás, ty si budete vždy muset najít sami. Domluvit se s nimi a navázat i trošku osobní vztah a kontakt. Většina partnerů, kteří jen přijdou, vůbec vás neznají, také moc prodejů nepřinesou. Naopak partnerské spolupráce založené na osobním kontaktu a komunikaci (nemusí být osobní, klidně stačí přes Skype) jsou ty nejlepší. Vidím to dnes a denně.

Jak hledat partnery?

Jak takové partnery hledat jsem psal již v minulém článku. Toto jsou rady, které bych vám doporučil ještě před pár měsíci. V poslední době se trošku má zkušenost i rady co dávám klientům mění. To co radím dnes je: Hledejte komunity, které jsou shodné s vaší cílovou skupinou.

Co to je komunita? Komunitou může být například diskuzní fórum. Může to být emailová databáze lidí, kteří si zakoupili určitý produkt apod. Každá taková komunita má nějakého „správce“. Správce diskuzního fóra, majitele emailové databáze, vlastníka e-shopu. Ale také třeba organizátora setkání, autora knih. Těchto „správců“, či klíčníků ke komunitě může být mnoho.

Proč je toto tak důležité?

Protože skrz komunitu zacílíte přesně na ty zákazníky, které potřebujete. Nač je vám partner, který oslovuje lidi, jež váš produkt vůbec nezajímá? Pro e-shop s obuví může být takovým klíčníkem třeba organizátor běhu, který má e-maily na účastníky. Může to být správce diskuzního fóra o běhání.

Proč je tento postup úspěšný a proč jej používám u svých klientů? Protože neoslovujete spoustu partnerů, ale pouze pár vybraných. Máte s nimi méně starostí, musíte méně lidem vysvětlovat co mají udělat. Také komunikace je mnohem snazší. Ale to nejdůležitější je, že oslovujete přímo potenciální zákazníky. A tito potenciální zákazníci mají důvěru v „správce“ komunity a on tuto důvěru předává na vás, tudíž je mnohem větší šance, že nakoupí.

Přirovnal bych to k PPC kampaním, kde rozesílání newsletteru na partnery je jako vytovření PPC inzerátu, kde nenastavíte žádné cílení a vyberete všechna klíčová slova, co se na vašich stránkách nachází. Hledání komunit bych u PPC přirovnal k přesnému cílení nejen na klíčová slova, ale také podle zájmů, věku a lokality. Nejen, že vám klesne razantně cena za proklik, ale také se vám mnohonásobně zvýší návratnost vaší investice.

Jak hledáte partnery vy?

Komentáře (5)

Filip Wybraniec 23. 10. 2014

Moc hezký článek Mário. 😉

Martin Mažár 23. 10. 2014

Mário, úplne mi hovoríš z duše 🙂 Pred nedávnom som dostal email, kde ma náborovali, aby som išiel propagovať jednu kampaň. Bolo to poslané ako hromadný email a to čo najviac nasralo ľudí, bol predmet, ktorý hovoril o niečom, čo nebolo pravda a „nútil“ k otvoreniu….(inak chcel by som vedieť, koľko ľudí to označilo za spam)

Nielen, že ten email nepresvedčil, ale vyvolal v komunite diskusiu…a skôr odosielateľovi pohoršil ako polepšil….

Tak ako píšeš, affil je o vzťahoch. Nedávno sme o tom hovorili aj na jednom z webinároch, ktoré pravidelne organizujeme.

Mirek 24. 10. 2014

Mnoho lidí i dnes zastává názor, že nejlepší cesta jak získat klienty je masově zasáhnout celý potencionální trh. V tomto případě affiláky, ale neuvědomují si že těch pár získaných affiláků za zníčenou pověst nestojí.

Zdeněk Steiner 25. 10. 2014

Ještě před rokem jsem si myslel, že je to všechno jenom o velikosti databáze. Ze zkušenosti ale můžu říct, že partner, který má 90tis. kontaktů, ale přitom mě vůbec nezná, ani nezná můj produkt, tak mi moc nepomůže. Navíc tím poškodí svou image. Partner, který má 500 lidí v databázi, ale ti jsou moje cílovka a navíc on sám má spolupráci se mnou vyzkoušenou, tak má daleko větší sílu…i vás to oba víc baví a je tam úplně jiná energie. Dnes jdu hledat partnery podle zaměření, důležité je, abychom přemýšleli stejně a sdíleli stejné hodnoty – databáze rozšíříme časem…

Viera Vicky 27. 10. 2014

vyborny clanok, hned mam jasnejsie vo vybereb affliate partnerov,ako vzdy nesmierne si cenim Mario

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *