Provizní program před Vánoci – v klidu a elegantně

Datum přidání23. 10. 2015
AutorKateřina Střelcová
Provizní program před Vánoci – v klidu a elegantně

Těšíte se? Nebo ve vás Vánoce vzbuzují už teď návaly stresu? Věříte tomu, že určitě existuje nějaká možnost, jak si předvánoční období užít a zároveň nepropadnout stresu z toho, že vám v něčem ujede vlak, který už před Vánoci nedohoníte?

Z hlavy ven – Checklisty, seznamy, odškrtávátka

Z vlastní zkušenosti vím, že hlavním zažehávačem stresu u mě bývá to, že mám v hlavě tolik věcí, které je třeba udělat. Neustále mě jímá strach, že na něco zapomenu, nebo zvolím nesprávné pořadí. Řešení je nasnadě – dostat vše z hlavy na papír, do počítače, telefonu, tabletu – co komu vyhovuje. Systematicky.

Někam, kde se to neztratí. V naší firmě s radostí využíváme skvělý nástroj pro zapisování všeho, co je potřeba udělat – Trello. Slyšela jsem ovšem také značnou chválu na Todoist. Udělejte si seznam, odškrtávejte a mažte a hned se vám velmi uleví.

Nezapomeňte na tyto body

Provozujete-li provizní program, nezapomeňte si do vašeho seznamu informací pro partnery přidat tyto body:

  1. Přehled plánovaných slev a vánočních akcí, dnů dopravy zdarma a podobně.
  2. Termíny posledních dodávek a objednávek – kdy mají klienti ještě šanci na zaručené doručení balíčků před Vánoci.
  3. Vaše pracovní doba před a mezi svátky a podobné mimořádnosti.
  4. Nadstandardní odměny pro extra výkonné partnery.
  5. Soutěže a slevové kupóny pro vybrané partnery.
  6. Plánované povánoční slevy a výprodeje.

Zoomujte – od ptačí perspektivy k detailnímu přiblížení

Nejste si jistí, zda jste na něco nezapomněli? Pojďte na to odshora dolů – nejdřív si pojmenujte hlavní cíle a pak je nasekejte na dílčí úkoly, které vedou k jeho zajištění. A pak můžete pro kontrolu jít zase naopak. Zeptejte se, zda všechny body, které jste vypsali, postačí k tomu, abyste dosáhli vašeho hlavního cíle – a možná tak zjistíte, na co jste ve výčtu konkrétních úkolů zapomněli.

K proviznímu programu

Nezapomeňte si přiřadit k vašim detailním bodům konkrétní affiliate partnery. Předpokládám, že tedy vaše partnery znáte a tušíte jejich potenciál – jestli ne, určitě tak co nejdříve učiňte. Tipy k tomu najdete zde.

Určitě doporučuji dát si jako jeden z úkolů najít pro vaše partnery ty nejlepší konkrétní cesty, které pomohou jim i vám k dalším nadšeným zákazníkům. Každému partnerovi – alespoň u těch „nej“ – nabídněte, co přesně může udělat – co by se vám hodilo  – napsat článek, udělat videorecenzi, poslat e-mailing, vložit pěkný odkaz na Facebook, a podobně.

Pohled zeshora a ještě více zeshora – delegujte, automatizujte, zjednodušujte

Máte seznam a vidíte, že je opravdu hodně dlouhý. Nevadí. Pojďme na to od lesa.

  1. Co jde, přidělte kolegům, nebo externistům – vy si jen poznamenejte datum, kdy zkontrolujete kolegy, že na nic nezapomněli.
  2. Je seznam ještě stále moc dlouhý a obáváte se, že vše nepůjde stihnout? Podívejte se na seznam očima vašeho nadřízeného (i když žádného nemáte :-). Které položky jsou důležité? Proč? Přinesou vám více než ty ostatní? Přeřaďte je výše. Dole nechte ty, které takový potenciál nemají.
  3. Máte mnoho hořících úkolů? A jsou opravdu důležité? Nezapomínejte pro ty hořící na ty důležité – když budete celý den vylívat vodu z děravé lodě, nikdy vám nezbyde čas na postavení lepší lodě. Některé „hořící“ záležitosti se dokonce vyřídí někdy samy, prostě časem odpadnou. Někdy je na čase zakotvit a s odstupem si položit otázky – co mohu udělat pro to, aby se situace řádově zlepšila.
  4. Jde některý z úkolů, které máte automatizovat? Proberte to s kolegy nebo externisty, kteří mají na to to správné myšlení mechanika – vylepšovače. Některé kroky naopak zase možná děláte příliš složitě – neexistuje nějaká elegantnější varianta? Účel světí prostředky.

K vašemu proviznímu programu

  • Máte dobrého copywritera? Přenechte mu psaní motivačních textů pro partnery. Máte kolegu s analytickým myšlením? Nechte jej udělat analýzu vašich partnerů a navrhnout ideální spolupráci. Stejně tak můžete delegovat tvorbu časového harmonogramu nebo výprodejové strategie – revizi a poslední slovo můžete mít samozřejmě vy 🙂
  • Nezapomínejte na pravidelnou kontrolu konverzí a následné výzvy k fakturaci – nastavte si do kalendáře upozornění.
  • Proberte s programátory možnost zjednodušení – napojení na naše API – automaticky si tak můžete schvalovat konverze na základě toho, že byly u vás zaplaceny.
  • Nastavte si automatickou fakturaci v AffilBoxu k určitému dni v měsíci. (Nabídka v záložce Fakturace, zcela dole na stránce)

Samozřejmě nezapomínejte na časovou kotvu, stanovení harmonogramu a také a především – budete-li cokoliv potřebovat, zeptejte se nás, napište nám, co by se vám hodilo a usnadnilo vám život. Zajímá nás to a rádi vám pomůžeme!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *