Rozhovor s Dušanem Součkem, majitelem AffilBest.cz – AffilBox PRO

Rozhovor s Dušanem Součkem, majitelem AffilBest.cz – AffilBox PRO

Dušan Souček je majitelem affiliate sítě AffilBest.cz. Pro svůj byznys si vybral právě AffilBox, konkrétně verzi AffilBox PRO.

Připravili jsme si pro něj několik otázek, protože nás velmi zajímalo, jak to v Affilbest chodí. A také, jak jsou spokojeni s naší službou AffilBox PRO.

Co je hlavní náplní vašeho on-line podnikání?

Hlavní náplní našeho podnikání je Affiliate marketing. Spravujeme několik affiliate programů a zároveň už několik let učíme nové partnery, jak vydělávat peníze pomocí affilu.

Jak dlouho působíte na svém trhu?

O affiliate marketing se zajímám od začátku, co jsem své podnikání přesunul více na internet. Letos to je myslím už 7. nebo 8. rok.

Zpočátku jsem fungoval pouze jako partner. Potom jako manažer velkých affiliate kampaní, které spravuji zhruba od roku 2016.

V současné době je pro mě projekt číslo jedna AffilBest, který jsem založil v roce 2019.

Proč by měl podnikatel uvažovat o affiliate programu? 

Protože je to především přirozený způsob marketingu. Rád affiliate marketing přirovnávám k době, kdy bylo úplně přirozené, že si lidé vzájemně doporučovali zboží a služby přímo z huby do huby. 😉

Affiliate partnera si můžete představit jako člověka, který bude chodit a mluvit o vašem produktu – bude ho prodávat. Ale na rozdíl od vašeho vlastního marketingu (reklamy) tu informaci, že si má někdo koupit nějaký produkt, nebudete říkat vy (majitel e-shopu, nebo autor kurzu), ale někdo jiný (affiliate partner). Což je velký rozdíl pro potenciální zákazníky, kteří doporučení jiné osoby vnímají mnohem silněji, než jakoukoli jinou vlastní reklamu.

Tohle vám zkrátka žádný jiný marketingový kanál nenabídne. Ale je nutno říci, že affiliate marketing není samospásný. Bez ostatních marketingových kanálů nefunguje. Je potřeba mít dobře nastavený celý marketingový mix.

Jaké jsou podmínky, které jste v rámci affilu nastavili?

Vysoká provize (u většiny programů máme 30 %) je absolutní základ. Těch věcí je ale mnohem víc. Nabízíme následné provize a pravidelné provize, kdy affiliate partner získává odměnu každý měsíc. Ve většině programů máme také kopec propagačních materiálů. Zastávám názor, že nesmí existovat ani jeden důvod, proč by partner nemohl propagovat. 

Affil je především o spolupráci. Proto jsou podmínky u každého programu individuální. V některých provizních programech chce inzerent maximální výkon, tam dokážeme vyvinout velký tlak na partnery a zapojit několik stovek aktivních partnerů během krátké doby. 

Někde naopak chce inzerent jet pomalu a opatrně. Tam často děláme affiliate program neveřejný a pracujeme s partnery individuálně. 

Vždy je to o vzájemné domluvě. Někde máme zakázané PPC a až na jeden program máme všude zakázané cílení na brandová slova. Tohle nemám osobně moc rád a přijde mi to jako parazitování na aktivitách inzerenta. 

Které propagační partnery primárně hledáte?

Za tu dobu, kterou se věnuji affiliate marketingu, jsem viděl už několik generací affiliate partnerů. Někteří začínali od nuly a vyrostli. Jiní to vzdali. Někdo už měl vlastní podnikání před tím, než se pustil do affilu. 

Naši klienti často mluví o “velkých hráčích” affilu. A říkají mi: “Hlavně oslov ty velký hráče. Ti když nás podpoří, tak máme vyhráno.” Zkušenost mě ale naučila pracovat především s partnery, kteří mají chuť do práce! Nikdy jsem nerozlišoval mezi malým partnerem a “velkým hráčem”. Rozlišuji jenom mezi těmi, kteří dělají a kteří nedělají. 

Ti, kteří chtějí dělat a dělají, od nás dostanou maximální podporu. Naopak o partnery, kteří nic nedělají, zájem nemáme.

Abyste rozuměli – velký hráč má velký potenciál a dává byznysově obrovský smysl. S velkými partnery samozřejmě počítáme a také s nimi pracujeme. Mě osobně ale mnohem více baví pracovat se 100 aktivními partnery, než s jedním, který má sice velký potenciál, ale pořád váhá a má jiné priority. Chci partnery, kteří makají.

Je nějaký typ partnerů nebo propagace, kterou rozhodně odmítáte?

Určitě. Jak už jsem říkal, nemám rád partnery, kteří nic nedělají. Registrují se do programu a nic. Budu maximálně nadšený z každého malého partnera, který se snaží. A budu smutný, když si budu donekonečna dopisovat s “velkým hráčem”, který bude pořád jenom hledat důvody, proč by neměl poslat propagační e-mail, nebo napsat článek. Takže typ partnerů, které odmítám jsou ti, kterým se nechce.

A typ propagace? Nemám rád, když se někdo jenom veze na marketingu inzerenta. Z mého pohledu jsou to například různé kupónové weby, nebo cashbacky. Naše čísla jasně říkají, že tyto partneři nepřivádí žádné nové zákazníky. Pouze využívají chování lidí, kteří jsou naučení nejdřív vyhledat nějakou slevu a pak až objednávat zboží.  

Mám rád, když partner zapojí vlastní invenci a propaguje přirozeně. Říká o produktu novým lidem a přivádí nové objednávky. Zkrátka nemám rád, když partner urve provizi na objednávkách, které by nastaly i bez jeho „aktivity“. 

Ve svém podnikání mám velmi propartnerský přístup. Celý můj tým udělá maximum, abychom partnerům pomohli. Zároveň ale také musím hájit zájmy našich chlebodárců – inzerentů. 

Mrzí mě, když pak někde na internetu vidím diskuze, kde partner nadává na to, jak inzerent snižuje provize. Podle mě to není chyba partnera ani inzerenta, ale affiiliate manažera, který nedokázal nastavit podmínky a řídit program tak, aby byli všichni spokojeni. Například affiliate manažer jen slepě a rychle zapojil kupónové weby, které strhly část objednávek pod sebe a inzerentovi se to přirozeně přestalo vyplácet.

Nabízíte nějaké bonusy pro ty nejpřínosnější partnery?

Možná už to budou miliony, které jsme rozdali na nejrůznějších bonusech. Děláme soutěže, navyšujeme provize, rozdáváme věcné ceny (zážitky, kvalitní víno, knížky, dovolené, notebooky, telefony a podobně…). 

Soutěže a odměny vždy nastavuji tak, aby šanci na odměnu měl úplně každý. Aby se nestávalo, že výhru dostane někdo, kdo má velkou databázi a pošle jeden e-mail. Takto se snažím motivovat široké pole affiliate manažerů. Pro partnery je to příjemné a často velmi atraktivní zpestření affiliate propagace. 

Z mého pohledu, jakožto affiliate manažera, jsou veškeré bonusy především pracovní nástroj. Například PPC specialista pracuje v rozhraní reklamního účtu. Já pracuju s lidmi a to, je na tom to úžasné. Motivovaný partner dokáže neuvěřitelné věci. 

Jako každý nástroj to může přinést velký užitek, ale i velké potíže. Je potřeba si s tím hrát opatrně a nastavovat všechny soutěže a odměny na základě zkušeností a reálných předpokladů. Až příliš často jsem viděl, jak na odměnách nejeden inzerent vykrvácel. 😉

Který výrobek z vašeho e-shopu máte osobně nejraději / považujete za nejvíc zajímavý?

Výrobek asi ne…Ale zmíním, jak přistupujeme k výběru programů, který bereme do správy. Naše specializace je e-learning. Různé online kurzy, vzdělávání, semináře a pokud chcete, tak i “infopodnikání”. Tedy obor, který lidi buď milují, nebo nenávidí a rádi to dávají najevo.

Já v tomhle oboru vidím obrovský potenciál a příležitost. Nejen kvůli tomu, že je tam vysoká provize. Tato oblast představuje především velkou přidanou hodnou pro společnost. Vzdělávat lidi a vidět, jak se jejich životy mění je úžasné. 

  • Je skvělé číst reference Online jazyků, kde se lidé pořádají jazykové kurzy.
  • Pozorovat jak u Dovychovat mění pohled lidí na svět.
  • Nebo třeba jak u Realitního Shakeru učí lidi investovat do nemovitostí.

Je radost pomáhat takovým projektům s prodejem jejich produktů. Ale na druhou stranu je férové říct, že tenhle obor – infopodnikání – si získal špatnou pověst především díky tomu, že je tu spousta podnikavců, kteří to zkouší a ve skutečnosti nemají nic, co by lidem dokázali předat. 

Já se na věc dívám z nadhledu a vždy se jenom bavím, jak někdo hází “infopodnikatele” do jednoho pytle a přehlíží ten obrovský potenciál, který v tomhle oboru je. 

Jaké máte cíle a vize v provizním programu?

Vizí AffilBestu je pomáhat, vzdělávat a vydělávat. 😉 Vidím obrovský přínos ve vzdělávacích produktech a e-learningu, které kromě spousty jiných věcí nabízejí i nadstandardní provizi. 

Chci pomoct s prodejem těm produktům, které mají reálný společenský přesah. Nezajímají mě infoprodukty, které vznikají jenom s vidinou zisku. Trh se v téhle oblasti vyvíjí extrémně rychle a dnes už je na trhu celá řada zajímavých a smysluplných programů, které mají své zákazníky s reálnými výsledky.

Kdybych ale měl uvést jeden měřitelný cíl, tak hrozně rád bych jednou dosáhl mety 100 partnerů s placenou provizí v průběhu jednoho měsíce. Zatím je můj rekord někde kolem 90 partnerů! Takže musím ještě pořádně zamakat.

Co máte připravené pro začínající affiliate partnery?

Je toho hodně! Jsem totiž přesvědčený, že začínající partner je budoucnost našeho podnikání. Proto investujeme hodně energie do začínajících partnerů. Investice do lidí je sto krát lepší investice, než kdybyste investovali do toho úplně nejvíc nejmodernějšího a nejpřesnějšího softwaru na správu affilu. Byznys dělají lidi. Ale abych vám odpověděl…

Každý partner, který se u nás zaregistruje, dostane zároveň minitrénink „Affilákem za týden“, nebo-li takový rychlý průvodce AffilBoxem a affiliate marketingem dohromady. 

Děláme podcasty, rozhovory s affiláky, točíme vzdělávací videa, máme klub s tipy a návody na affiliate marketing, píšeme blog. Je toho opravdu hodně, co u nás najdete. 

Za zmínění určitě stojí i naše Affiliate Výzva. Je to 4 týdenní program, který doslova donutí každého, kdo ví, co je to internet a umí aspoň trošku ovládat počítač postavit svůj první affiliate web, který mu díky propracovanému systému může velmi rychle začít vydělávat provize. Věřím, že si o tom spolu někdy popovídáme víc.

Teď bych jenom nechal promluvit úspěšné absolventy Affiliate Výzvy. Generálním partnerem Affiliate Výzvy je AffilBox.cz

Je něco, v čem se chcete odlišit od ostatních provizních programů?

Myslím, že se ani nemusím moc snažit, abych se odlišil. Stačí říct, že děláme affil infoproduktům a hned bude každý zainteresovaný affilák vědět, že my (AffilBest) jsme ti jiní. 🙂

Ale vážně. Nechci se lišit a ani nepřemýšlím na tím, jak se odlišit. Každý den přemýšlím pouze nad tím, jak vylepšit naše systémy a jak udělat to, abychom měli v jednom měsíci 100 partnerů s placenou provizí.

Jaké reklamní prvky jste připravili pro své partnery?

Všechny! Erární bannery jsou podle mě už takový přežitek. 99 % našich úspěšných partnerů si dělá bannery vlastní. U nás toho ale partner najde mnohem více. 

Píšeme pro partnery články, reklamní e-maily, mají k dispozici videa, ať už to jsou trailery, nebo reference. V některých programech mají partneři k dispozici reklamní persony a zmapované cesty zákazníka. Společně s inzerenty občas dáváme dohromady komunikační zásady jejich brandu. To ukazuje partnerům jak vhodně propagovat program a zároveň to může eliminovat možné přešlapy v komunikaci.

V jedné kampani jsme dali k dispozici kompletní reklamní matici a nastala doslova exploze. Partnerské reklamy byly v jednom čase úplně všude. To se pak lámou rekordy. 😉 Ale to by bylo zase na jiný rozhovor.

Našim partnerům umožňujeme i přístupy do kurzů, aby si je mohli pořádně vyzkoušet a věděli tak, co propagují. Také máme s většinou inzerentů domluveno, že s nimi partneři můžou udělat rozhovory, natočit video, udělat webinář. Je toho hodně, co u nás mají partneři k dispozici.

Máte nějaké zajímavé plány do budoucna s vaší službou/e-shopem? (AffilBestem)

Myslím, že nemáme jiné plány, než zajímavé. Máme už teď domluvenou spolupráci s několika dalšími online programy na správu affiliate marketingu. Teď ladíme podmínky, smlouvy a technické věci. Brzy se v naší nabídce objeví další zajímavé programy.

Máme samozřejmě i další plány, ale ty si zatím nechám pro sebe.

Vybrali jste si pro svůj affiliate program AffilBox PRO. V čem spatřujete jeho největší výhody?

Upřímně? Já nevím. Jsem šťastný, že na všechny technické věci máme v týmu velmi schopného člověka a já se tak nemusím o nic starat. Jen se vždy ptám – Kdy už to bude nasazený? Už to měří? 😁

Já na tu techniku nikdy moc nebyl. Jsem obchodník a markeťák. Dobrý na povídání, rozhovory a tak. Ale když jsem před rokem kupoval licenci AffilBox PRO, tak jsem ani na vteřinu nepřemýšlel, jestli pořídit něco jiného. Kdybyste měli AffilBox PRO VIP +, tak koupím to. 

AffilBox je pro nás nejdůležitější software a nedává mi smysl na něm šetřit.

Je něco, co byste rád vzkázal svým affiliate partnerům?

Jasně. Přestaňte číst cizí rozhovory a pojďte udělat vlastní. Napište nám na [email protected] a my vám zařídíme rozhovor s autory kurzů, kterým spravujeme affiliate marketing. Budete mít super obsah, který lidi baví a rádi jej konzumují. Vždyť se podívejte na sebe… dočetli jste až sem. 

Nerad ztrácím čas. Žijeme jen jednou a výsledky se dělají především prací. Takže bych chtěl všem affiliate partnerům vzkázat: Udělejte ještě jeden krok. Napište ještě jeden článek, pošlete ještě jeden e-mail, udělejte ještě jednu reklamu, natočte ještě jednu referenci, udělejte ještě jeden rozhovor… 

A pak ještě bych chtěl vzkázat, že náš AffilBox je tady.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *