Tipy pro váš provizní program

Datum přidání06. 06. 2014
AutorKateřina Střelcová
Tipy pro váš provizní program

Ať už začínáte, a nebo jste už první (nebo i druhé :-)) krůčky v affiliate světě podnikli, budou se vám určitě hodit naše tipy, na co nezapomenout při provozování vašeho vlastního provizního programu.

Dá se váš provizní program dobře najít?

Pokud jste to už neudělali, zvažte registraci do affiliate katalogů. Bude-li někdo hledat provizní program ve vaší branži, snadno vás najde.

České affiliate katalogy:

Máte dostatek kvalitních partnerů?

Začínajícím affiliate programům se někdy stává, že mají mnoho partnerů, ale velmi málo z nich je opravdu kvalitních a aktivních – zkrátka takových, kteří vám přivádí platící zákazníky. Vždy myslete na to, jakou máte cílovou skupinu zákazníků a i vaše partnery vybírejte podle toho.

Tipy pro hledání partnerů do provizního programu

  • Vytvoření textové stránky na vašem webu, ve které popíšete váš provizní program, kolik nabízíte provizi, kdo je vaše ideální cílová skupina, jak často vyplácíte atd. Na své stránky do patičky umístit odkaz na tuto stránku a klidně i nějaké bannery, abyste přilákali nové partnery. Ve všech dalších krocích se budete na tuto stránku odkazovat.
  • Oslovení lidí, kteří u vás nakoupili. Občas se mezi nima najde někdo, kdo má k danému soritmentu blízko a tudíž rád doporučí, nebo umístí bannery na své stránky. A není lepšího doporučení, než od spokojeného zákazníka.
  • Oslovení serverů, které fungují v daném oboru. Různé magazíny, portály, blogy, zájmové skupiny, či fóra, kam chodí vaše cílová skupina. Když by se nepřihlásili do vašeho provizního programu, tak o sobě také dáte vědět a třeba u vás nakoupí jen tak.
  • Registrace do katalogů provizních programů. Občas se z nich registrují noví partneři.
  • PPC + Facebook kampaň. PPC kampaň na přilákání nových partnerů. Může se to zdát podivné, ale je to stejné jak s eshopem, když víte, že vám jeden partner přivede objednávky na kterých vyděláte třeba 500 Kč za měsíc, tak můžete stejnou částku využít na najití partnera. První měsíc budete na nule a od dalšího měsíce již v plusu.
  • Oslovit partnery, kteří již propagují konkurenci. Prohledat web a najít si odkazy vedoucí na konkurenci a oslovovat majitele těchto serverů.

Připravte svým partnerům to, co potřebují

Vžijte se na chvilku do role vašich partnerů – a zkuste si představit, co budou potřebovat pro to, aby vás mohli opravdu bez limitů propagovat.

  • Informace o vás. Nemá smysl nic zatajovat. Hra na kočku a myš sem opravdu nepatří. Naopak – partneři o vás potřebují vědět maximum. Informujte je o svých produktech, v čem jsou výjimečné, kdy máte slevy a akce.
  • Vaše know-how. Popište  vašim partnerům vaši cílovou skupinu – budou tak schopni lépe zacílit propagaci. Je-li vaše zboží sezónní, objasněte kdy jde obvykle nejlépe na odbyt.
  • Grafické podklady – připravte pěkné bannery, můžete nabídnout i více různých rozměrů, statické i pohyblivé.
  • Pro ty, kteří začínají můžete přichystat seznam tipů, jak na to. Upozornit je na to, jaké formy propagace jsou možné – od webových stránek a blogů, přes facebook, až třeba k e-mailovým kampaním.

Hýčkejte své partnery

Váš partner je jako váš spolupracovník, pokud na něho budete pamatovat a věnovat se mu, může se vám odvděčit velkým množstvím nových zákazníků. Stejně dobře se ale může demotivovat, a prostě vás propagovat přestane, pokud bude nespokojený.

  • Vyplácejte odměny a provize včas. Je nepříjemné a velmi odradí i další potencionální partnery, pokud budete s výplatou otálet. Partneři si to pravděpodobně sdělí a bude to tak pro vás velmi negativní reklama.
  • Transparentnost především. Pokud vám klient přivede platícího zákazníka a vy nakonec konverzi stornujete, dejte mu vědět, proč jste se tak rozhodli. Taková situace se může přihodit – zákazník vám například zboží vrátí v rámci zákonné lhůty. Přesto informujte partnera, o tomto důvodu. Nebude mít pocit, že mu nechcete přiznat něco, na co má právo.
  • Bonusy a hierarchie odměňování. Zvažte, jestli se všemi partnery „zacházet“ stejně, nebo vytvořit hierarchii odměňování. Pokud vám partner přivede např. 50 a více klientů, můžete mu nastavit vyšší provizi (AffilBox to umožňuje). Těchto stupňů můžete udělat i více. Partnery můžete motivovat i speciálnímu bonusy, slevou na vaše produkty,…
  • Komunikujte se svými partnery. Udržujte se svými partnery kontakt, poznejte je. Můžete pro ně uspořádat i osobní setkání, vytovřit pro ně facebookovou komunitu. Určitě jim nezapomínejte dát vědět o vašich nových produktech, změnách v programu, můžete i třeba vyhlásit žebříček pěti nejaktivnějších partnerů.

Spouštíte kampaň?

Zkontrolujte si, že jste na nic nezapomněli!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *