Založení reklamní kampaně

Datum přidání29. 04. 2014
AutorKateřina Střelcová

Pro založení reklamní kampaně je potřeba mít inzerentská práva. Požádejte prosím o toto nastavení vašeho administrátora.

Po přihlášení v menu vyberte Reklamní kampaně, klikněte na tlačítko Nová reklamní kampaň a dostanete se na založení nové kampaně.

Jak vytvořit svou první affiliate kampaň

 

Celý proces tvorby reklamní kampaně má v novém vzhledu jen 2 kroky, aby nikoho neodradil množstvím nastavení hned na začátku.

Prvně je po nás vyžadováno vyplnit Název kampaně, cenu konverze a procenta, případné provize pro subpartnery a délku cookies.

Základní informace

Popis kampaně

V následujícím kroku vyplňte popis kampaně, je to vlastně jakási vizitka, aby vaši partneři věděli, co mohou propagovat. A doplňte další potřebné informace, jako třeba nastavení schvalování konverzí, zda je kampaň aktivní, a podobně. Jednotlivé body jsou detailně popsány níže.

Vysvětlivky pro jednotlivé položky

Zde máme pro vás nápovědu k jednotlivým položkám při vytváření novém aff. kampaně.

Inzerent

Vyberte uživatele, jemuž daná kampaň patří. Ve většině případů to budete vy. Pokud nemáte administrátorská práva, tak toto pole nevidíte.

Název

Název vaší kampaně.

Cena za kliknutí

CPC (Cost per click) – Kolik zaplatíte za to, když někdo klikne na odkaz/banner v kampani.

Cena za konverzi

Přesná částka za jednu konverzi, která bude připsána partnerovi při schválení.

Procento za konverzi

Procentuální část z celkové konverze / nákupu, tato částka se sčítá s cenou za konverzi.

Provize za subpartnera

Procentuální provize z provize, kterou vydělal doporučený partner. Tato částka je pro vás další částka, kterou je třeba vyplatit, neodečítá se z provize subpartnera. Subpartnery lze sledovat do 1. úrovně, dále se to nevyplatí (Subpartner dostane provizi 500,- , partner přes kterého se registroval dostane např. 10%, tedy 50,- a další úroveň by dostala 5,-, což je již velice malá částka.)

Platnost cookie

Udává kolik dní od návštěvy si má web pamatovat uživatele a počítat jeho nákupy.

XML feed

Pokud máte feed pro zbozi.cz, nebo skrz.cz, vyplňte celou URL zde.

Schválení konverzí

Automatické schvalování označí konverzi již při vytvoření jako schválenou a partner má ihned nárok na provizi. V případě ruční konverze je třeba schválení provést v aplikaci.

Tracking kód

Pokud máte na jedné stránce více kampaní, doporučuji u všech těchto kampaní nastavit společný kód. Tracking kód se poté vkládá pouze jednou. Zde pozor, pokud máte víc kampaní, nastavte všude společný a překopírujte nový tracking kód na web, jelikož se po provedení změny na „společný“ změnil!

Výchozí

Pokud máte společný tracking kód, tak nastavte jako výchozí tu kampaň, do které chcete aby se počítaly prokliky. Jelikož je společný tracking kód, nelze sledovat prokliky a konverze samostatně pro každou kampaň, proto je třeba nastavit výchozí kampaň, ke které se bude statistika přičítat.

Parametr a_cam

Při zapnutí začne v odkazech pro partnery přidávat parametr a_cam, který explicitně určí, do které kampaně se mají prokliky počítat. Touto volbou se prodlouží celý Afffiliate odkaz, ale dá se poté rozpoznat, do jaké kampaně se proklik/konverze má připočítat, tímto nastavením se zbavíte nedostatku z předchozího bodu „Výchozí“.

Unikátní ID transakce

Zvolte Ano, pokud chcete zamezit duplicitním konverzím. Pokud dáváte například provizi za uloženou adresu, dává smysl zaplatit pouze za první konverzi a další již ne.

Prázdná transakce

Nastavte na Ne, pokud chcete zahazovat všechny konverze, které nemají vyplněno ID_TRANSAKCE. Vyplňte ne, pokud víte, že správně započítaná konverze ID_TRANSAKCE bude mít, abyste vyřadili neplatné konverze.

Aktivní

Povolením zveřejníte kampaň pro všechny Partnery.

Dostupné

Umožňuje v přehledu kampaní nastavit, kdo danou kampaň uvidí. V základním nastavení vidí kampaň všichni. Pokud nastavíte kampaň pouze pro vybrané, uložte ji a v přehledu přibude ikonka na správu uživatelů, kteří k ní budou mít přístup.

Nofollow

Pokud si nepřejete, aby vyhledávače nebraly tento odkaz v potaz a neindexovali jej.

Pokročilé nastavení

Umožňuje v přehledu kampaní nastavit různé skupiny partnerů a každé skupině nastavit jinou výši provize.

Popis

Krátký popis pro Partnery, aby se dozvěděli základní informace o vaší kampani. Tento popis se zobrazuje v Affiliatekatalog.com.

Není vám něco jasné?

Pokud by jakákoliv z vysvětlivek byla málo podrobná, neváhejte nás kontaktovat na podporu affilboxu na [email protected] nebo [email protected] , těšíme se na dotazy! 🙂

Komentáře (1)

Pavel Svoboda 28. 07. 2023

Jak se na tomhle vydělává a kolik?

Ondřej Martinek 31. 07. 2023

Zdravíme,

partneři v rámci propagace inzerentských kampaní mají veliký rozptyl mezi svými výdělky – každý má k nim také i rozdílné náklady – jak časové, tak reálně vstupové (kupovaná návštěvnost, weby, texty, grafika, … analytika, apod.).

Ale dá se říci, že běžně partneři dosahují desítek tisíc měsíčně v provizích – ta řekněme nižší střední třída. Velcí partneři se pohybují ve stovkách tisíc měsíčně na utržených provizích = ale to nejsou už začátečníci a typicky ani jednotlivci, ale už celé affiliate firmy.

Pro větší navnímání jak partneři pracují a uvažují vám můžeme doporučit naše 2 podcasty:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *