AffilBox Podcast epizoda 5 – 40 WordPress pluginů, bez kterých se neobejdeme

Datum přidání17. 12. 2020
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast epizoda 5 – 40 WordPress pluginů, bez kterých se neobejdeme

Odkazy k epizodě:

Content a jeho management pro obsahový web:

1) Gutenberg

a jeho rozšiřující možnosti Atomic Blocks, Ultimate Addons for Gutenberg:  všechny možnosti – https://www.wpexplorer.com/best-gutenberg-plugins/

2) Pokud se používá starý editor přijdou vhod

Shortcodes Ultimate

Widget Shortcode

3) Nejlepší tabulkový plugin 

Tablepress

4) Skvělý recenzní plugin

WP Review Pro

5) Skvělý plugin pro mega menu

Max Mega Menu

6) Pro kotvy 

Easy Table of Contents

Table of Contents Plus

7) Skvělý plugin pro formuláře –

Formidable Forms (umí napojení na e-mailové nástroje, prodejní systémy atp…)

Import do katalogu (s Woocommerce)

1) Nejlepší importovací plugin

WP ALL IMPORT

Buildery:

1) Elementor

2) Oxygen

Bezpečnostní pluginy:

1) Akismet Anti-Spam – základní plugin blokující komentářový spam

2) Really simple SSL – jednoduché nastavení SSL certifikátu

Návod na nastavení SSL – https://www.josefkroupa.cz/jak-nastavit-https-wordpress

3) All in one WP security

4) Wordfence

4a) Wordfence login security 

5) Broken link checker

6) UpDraft plus

6a) WP-DB-Backup 

Rychlost:

1) Pro optimalizaci obrázků – Optimus

2) WP Fastest Cache

 2a) WP Rocket

SEO plugin:

1) Yoast SEO

Social pluginy:

1) Easy Social Share Buttons

Sběr e-mailů:

1) WP Subscribe Pro

2) Ninja pop-ups

3) Thrive leads

Vychytávky:

1) Pretty links – management všech affiliate linků bez nutnosti upravovat všechny příspěvky a stránky

2) Insert headers and footers – využíval jsem pro umístění GA kódu do webu ale většina šablon už má pro to prostor.

3) MonsterInsights pro jednoduché napojení GA

4) Widget visibility – https://wordpress.org/plugins/widget-options/

5) Public Post Preview 

6) Ajax Live Search

7) Advanced Access Manager

8) Ad Blocker Notify

9) InfiniteWP x ManageWP 

10) Search Meter

11) Affilo řazení produktů – Nenašli jsme stránku na stažení 🙁 

Přepis Podcastu

Jarda: Ahoj, vítám tě u dalšího dílu AffilBox podcastu. Vítám tady aji Ondru – ahoj, Ondro!

Ondra: Ahoj!

Jarda: Dneska se podíváme na suprovou věc, myslím si, že hodně affiliate partnerů to docení, obzvláště partneři, kteří třeba začínají.

A dneska se budeme bavit o tom, jaké wordpressové pluginy používáme. Je asi každýmu jasný, že na naše weby, na naše aktivity používáme WordPress, a ten WordPress má nějakou řekněme omezenou funkcionalitu, v uvozovkách, nebo aspoň pro nějakého laika, nebo pro nějakého běžného uživatele, má nějakou omezenou funkcionalitu.

A ta funkcionalita se dá nějakým způsobem rozšiřovat pomocí pluginů.

Samozřejmě je vždy lepší používat méně pluginů než více, ale některé pluginy jsou obzvláště skvělé pro management kontentu, pro různé věci, které chcete na tom webu dělat, a my si povíme, které my s Ondrou používáme.

Dnešní díl bude rozřazený do takových segmentů, podle toho, na co ten který plugin je, nebo na co… jaká je jeho funkce.

A já rovnou začnu, ať to zvládneme, protože jich máme opravdu hodně (Ondra: hahahaha) – já i Ondra, používáme různé ještě k tomu pluginy, takže… takže jich máme jako hodně, hodně – takže jdeme na to!

První sekce je kontent a jeho management. To znamená nějaký management obsahu pro obsahový web. Do WordPressu 5.0 existoval klasický editor – byl to nějaký editor, který se dal nějakým způsobem rozšiřovat a mohl se upravovat aji HTMLkem, a od verze 5.0 je Gutenberg.

Bylo spoustu diskuzí o tom, jestli Gutenberg je dobrej, jestli je špatnej – toto teďka nebudeme rozebírat, já jsem vyzkoušel Gutenberg na několika mých webech a musím říct, že se mi to začíná docela líbit, a ten Gutenberg s tím WordPressem skvěle funguje. Jsou tam mouchy, nebudu říkat, že nejsou, jsou tam mouchy, jsou tam nějaký nevychytávky, ale podle mě je dobrý Gutenberg začít používat na webech, protože WordPress s ním počítá jako se svým výchozím editorem, a bude s ním počítat potom i v oblasti rychlosti, v oblasti SEA a tak dále, takže určitě bych doporučil na ten Gutenberg přejít. Co já používám ještě ke Gutenbergu, tak jsou různé rozšiřující pluginy, které umožňují přidávat různé bloky, které v tom Gutenbergu nejsou.

Jsou to třeba Atomic Blocks, Ultimate Addons a tak dále. A všechny tady tyhle… všechny tady tyhle rozšiřující pluginy – samozřejmě vám na ně dáme odkazy – slouží vlastně k tomu, abysme mohli v tom Gutenbergu dělat úplně všechno, je to takovej builder, nativní builder WordPressu, kterej opravdu se dá používat téměř na všechno.

Ondra: Já v podstatě Gutenberg jsem taky otestoval, používám ho na částech webu, typicky na těch webech, který jsou čistě obsahový, to znamená, že jsou to jenom články a tam používám docela – velmi, velmi rád jako Gutenberg, přestože na začátku jsem proti němu hodně brojil. Ale v rámci mezí – on vlastně ten Gutenberg není už ten původní, kterej byl v té verzi 5.0, ale už vlastně se vyvinul, opravili spoustu chyb, je rychlejší, takže ho používám na tu správu těch jednotlivých bloků.

Popřípadě na – zase na těch řekněme větších webech, nepoužívám Gutenberg, protože nám třeba rozhazuje nějaké short kódy nebo nějaké jiné prvky, které jsou na míru, takže tam vlastně používáme řekněme takový jako návrat, retro, do toho původního editoru, který je přes plugin Classic Editor.

Takže za mě Gutenberg fajn, ale s nějakým rozmyslem, nebo popřípadě jako naučit se s ním postupně u toho základního obsahu.

Jarda: Jasně, super. Nicméně aji Gutenberg vlastně aji ten klasický editor – nikdo – žádný z těchto pluginů si nikdy nedokázal poradit dobře s tabulkama ve WordPressu. Celkově tabulky ve WordPressu jsou strašnej problém, a pokud chcete dělat nějakým způsobem srovnání nebo nějaké recenze nebo chcete jenom seskupovat nějaké informace dohromady, tak na to potřebujete nějaký tabulkový plugin.

Já jsem jich vyzkoušel poměrně velký množství, a za mě je úplně nejlepší plugin na tohle Tablepress. Má také nějaké rozšíření, je zadarmo – tedy můžete dát donation tvůrci, což jsem já třeba udělal, protože mi to přijde naprosto skvělej plugin a mám na něm postaveno spoustu webů, takže určitě doporučuju Tablepress.

Ondra: Já vlastně to můžu potvrdit. Já nemůžu tvrdit, že bych jich vyzkoušel hromadu, já jsem zkoušel jenom Tablepress na základě Jardy, a asi bych ho neměnil, protože pro mě vlastně splňuje to, co potřebuju. A pokud některej umí něco víc, tak na něj stejně nepřijdu, protože mi vyhovuje.

Tak, já budu pokračovat – máme tu ještě recenzní plugin neboli v podstatě plugin, kterej vám ulehčuje nebo vlastně umožňuje dělat recenze na WordPressu. Neboli nějakým způsobem strukturovat jejich typickou jako funkci neboli klady, zápory a vlastně odkaz – v uvozovkách – ven, na inzerenta.

Já mám velmi jako osvědčený WP Review – za mě, bude to pravděpodobně v tom podcastu zmíněno častěji, já nejčastěji používám vždycky ty – v uvozovkách – Pro nebo Premium nebo jakékoliv jiné placené verze, protože nabízejí nejvíc funkcí, a zároveň mám rád, když v podstatě ten plugin má tu příplatkovou funkci, která aspoň je řekněme na roční bázi, protože za mě to ukazuje to, že vlastně ten vývojář, na tom bude pracovat dlouhodobě, konzistentně a vlastně každý rok mu za to zaplatím, za což jsem velmi rád a je vidět, že nad tím někdo uvažoval, že to neskončí třeba za rok nebo za půl roku nebo nikdo na to už nesáhne.

Takže za mě WP Review Pro, který vlastně slouží pro vytváření recenzních bloků na konci recenzí. Ať už v podobě nějakých jako koláčových prvků nebo vyloženě klasický klady/zápory, fajfky, call attention prvky pryč a podobně.

Takže za mě jako ideální, mimo to má ještě přípravu na rich snippety, to znamená, že vám může pomoci s tím, aby se ty výsledky vlastně propisovaly do vyhledávání od Googlu nebo Seznamu. Tam vždycky záleží ale na posouzení toho samotného vyhledávače, není to bohužel automatický.

Jarda: To je skvělý, cos teďka řekl, vlastně o tom, že vybíráš ty pluginy podle toho, jestli se platí ročně anebo life time. Já s tebou naprosto souhlasím tady v tomhle a je to vlastně dobrý zmínit, že v případě, že se vám nějakej tady ten plugin, kterej tady není – hm – nebo že se vám žádný, nějaký z těchto pluginů nelíbí, a budete si vybírat nějaký plugin pro stejnou funkci jinde, vždycky doporučujeme kupovat si pluginy, které jsou na nějaké roční bázi.

Jak říkal Ondra, na té roční bázi je tady větší pravděpodobnost toho, že ti developeři se o ten plugin budou starat a budou ho vylepšovat, protože každý rok z něho dostávají peníze. U těch pluginů, které jsou life time, které zaplatíte jednou, nemá… je to taková jako menší pravděpodobnost, že příští rok zase bude ten plugin nějakým způsobem vylepšený nebo že bude nějakým způsobem o něj postaráno. Takže určitě doporučuju roční platby, měsíční platby, pluginy, který jsou placený obecně.

Na to vlastně navazuje i skvělý plugin pro mega menu – pokud vám nestačí základní wordpressové menu, což mě na spoustě webech nestačí, tak na to doporučuji právě plugin Max Mega Menu – a zase je to prémiový plugin a umožňuje právě vytvořit krásný, rozsáhlý mega meníčka, který vypadají skvěle, A dají se do nich integrovat i spoustu jiných pluginů, třeba na ajaxové vyhledávání, o tom si ale povíme trošku později v tomhle podcastu.  

Ondra: Tak, já v podstatě navážu, mám tu ještě další užitečný pluginy pro tak zvaný table of content, neboli vlastně kotevní odkazy, takové jako souhrnné kapitolové odkazy, které vídáte v podstatě na začátcích článků nebo popřípadě v bočním panelu.

Na to máme osvědčený pluginy Easy Table of Contents nebo Table of Contents Plus. U těhle pluginů je trošku problém, že vím zrovna – což jsem si trošku naběh´ – nejsou tak často vyvíjený, takže můžou bejt v uvozovkách jako „deprecated“ nebo v podstatě jako neaktuální, ale vlastně stále jako fungují na těch webech, co máme, i na těch nejnovějších WordPressech, na nejvyšších phpčkách, takže vlastně je používám dál. Popřípadě určitě bude i nějaký další, ale já mám nasazený – a myslím, že Jarda taky – vlastně tyhle dva pluginy.

Jarda: Přesně tak, přesně tak. Ono obecně jako ten, ty table of contents, to znamená takový ty kotvičky, který máte na začátku článku, a který vás potom sjížděj vlastně podle toho, kde je umístěný ten nadpis potom v článku, tak oni obecně jsou jako dost problém udělat nějakým způsobem hezky do toho webu, protože ty pluginy jsou vlastně v podstatě jako dva, který jsou nějakým způsobem hodně použitelný a… ale, ale jako graficky jsou hodně zastaralý a vypadají tak jako částečně nevkusně, nedají se tam upravovat různý věci. Takže obecně je to problém a vím, že třeba v zahraničí spousta affiláků a spousta webů si právě tady ty – konkrétně tyto pluginy nechává udělat na míru, protože je to takový problém.

Já teďka uzavřu ten kontentový… tu kontentovou část pluginem pro formuláře, což já používám kupříkladu Formidable Forms. Co je na něm skvělýho? Těch pluginů pro formuláře existuje obrovský množství, spoustu jich je velmi dobrých. Já používám konkrétně tento, umí napojení na různé e-mailové nástroje, takže si můžete udělat vlastně nějaký subscription model na základě toho. Má to napojení i na prodejní systémy, na PayPal, takže si z toho můžete udělat aj prodejní formulář. Takže má takové jako široké využití, ale v podstatě těch tabulkových pluginů existuje – dobrých, opravdu dobrých – velký množství.

Ondra: Super. Já navážu vlastně dalším blokem, který jsme jednoduše nazvali řekněme Kontent a jeho management, ale typicky to bude spíš jakoby importovací plugin jako takový. Zde právě jako zmíním můj oblíbenej, Jardův taky, a pravděpodobně i všech affiláků, kteří pracují s katalogy – neboli WP All Import.

Je to pro nás určitá jako… základ pro toho, kdo chce na WordPressu importovat XML feedy typicky, neboli stavět katalog, affiláckej, takže za mě základ WP All Import a určitě doporučuji, když do něj půjdete – je to teda placenej plugin – v tý free verzi myslím že něco naimportujete, ale vím, že to háže občas nějaký problém. Mimo to vy stejně potřebujete importovat mnohem větší data sety a rozhodně bych doporučil mít ho placenej. S tím souvisí i vlastně jeho doplňky, neboli nekupte si tu základní – v uvozovkách „omezenou“ verzi, ale tu plnou, ve který jsou ještě doplňky typu Custom Fields, WooCommerce a Cloaking neboli další rozšiřující funkce. Za mě používám všechny, i ty custom fieldy, přestože vlastně spoustu affiláků používá na ty affiliate katalogy woocommercy neboli další vlastně plugin pro takovou e-shopovou jako platformu nebo e-shopový rozdělení webu, a tím pádem nějakou produktovou část.

Ale můžete i tím WP All Importem importovat informace od inzerenta, třeba do svých na míru dělaných custom fieldů a tím pádem si obejít ten WooCommerce, ale je to vlastně věc pokročilá.

Každopádně u toho WP All Importu je zajímavý – roky v podstatě byl poměrně jako od core nebo zkušenějších affiláků, kteří pracovali s XML feedy tak jako hanobený, protože měli vlastní importovací nástroje, vyvíjený roky za stovky tisíc. A nakonec po těch letech zjistili, že ten WP All Import, jak je vyvíjený v podstatě neustále, roky a pro spoustu klientů, tak vlastně zjistili, že jim v uvozovkách ujel vlak a že vlastně ten… tu stejnou práci, mnohdy ještě jednodušeji jim dodá ten WP All Import. Takže i tihle řekněme kovaní affiláci, který měli vlastní vývoj, tak přešli i na tenhle jako WP All Import.

Takže rozhodně bych si nemyslel, že to bude jako nějaká chyba, na začátku mě to obrovsky jako pomohlo v affilu, v penězích a podobně, takže určitě doporučuju.

Jarda: Hm, já souhlasím, myslím, že jsme na něm všichni tak nějak vyrůstali a jestli existuje jeden plugin, kterej je naprosto nejznámější mezi affilákama celosvětově, tak je to právě WP All Import. A má taky jedno prvenství ještě, a je to výjimka, která potvrzuje pravidlo, protože WP All Import je vlastně za jednorázovou platbu, takže (Ondra: áá, to je pravda!) neguje vlastně to, co jsme říkali před chvílou (Ondra: haha), ale paradoxně právě jim to funguje asi z toho důvodu, že to není jenom pro affiláky, ale můžete tím třeba importovat i nemovitosti do nemovitostního webu, recepty a takhle. Takže jakoby ten WP All Import není specializovanej čistě na affil, ale je na obrovský množství jakoby data setů, takže můžete naimportovat a exportovat vlastně úplně cokoliv.

A taky ještě vlastně ti stejní vývojáři stojí za builderem Oxygen, což je teďka (Ondra: aha, to jsem nevěděl, dobrý) jakoby velmi – jojojo! Je to právě velmi, velmi teďka, ehm… dobře hodnocený builder a hodně používaný. A já jsem na to narazil úplně čistě náhodou, protože jsem pro jeden web vybíral builder a zjistil jsem, že je to právě stejnej developer nebo stejná banda developerů, co dělá WP All Import, takže automaticky jsem věděl, že to bude kvalitní práce a že ten builder (Ondra: šikovní kluci) bude stát za to. Přesně tak!

Takže já se – já teďka vlastně už jsem to tak nějak načal, nemůžeme opustit tu kontentovou sekci, nebo nemůžeme opustit tady tuto celou sekci toho managementu, aniž bysme neřekli něco o builderech.

Kdybych tady měl rozebírat rozdíly mezi jednotlivými buildery, a co umí, neumí, tak tady budeme asi do rána.

Ale já bych zmínil na základě nějakýho mýho researche co jsem dělal, dva důležitý buildery, který jsou na trhu a který podle mě jsou naprosto skvělý. A je to zaprvé Elementor a za druhé Oxygen.

Tyto dva pla-… tyto dva buildery se liší jednou naprosto zásadní věcí, a to je tím, že Elementor využívá vlastně normálně šablony, které instalujete do WordPressu, a na těch šablonách jak kdyby nadstavuje ty svoje bloky a ty svoje různé části.

A Oxygen úplně vlastně zablokuje možnost používání šablon a stavíte si to tam úplně od začátku. Ty hlavní… ta hlavní výhoda nevýhoda Elementoru a Oxygenu:

Elementor je spíše pro začínajícího uživatele, kterej si dokáže velmi rychle drag&dropem udělat krásnou stránku. Je to zase vykoupený tím, že ten Elementor bývá obvykle o něco pomalejší a je potřeba ho hodně optimalizovat, aby tam na tom webu nebyl balast.

A Oxygen na druhou stranu je zase super rychlej, lightweight, je to úplně čistej kód, prostě děláte od hlavičky až po patičku prostě všechno, všechno děláte úplně custom, nemáte tam žádnej balast. Na druhou stranu musíte trošku rozumět tomu, co vlastně děláte, jinak vám tam něco bude chybět a může to znamenat pro ten web docela velkej problém.

Takže Elementor pro začátečníky, Oxygen pro nějaký zkušenější uživatele. Jinak oba dva buildery vřele doporučuju, jsou skvělý, jsou vyvíjený.

Oxygen zase jednorázová platba, Elementor roční platba, ale zase – jo, ten Oxygen je, jak jsem říkal, stejní vývojáři jako WP All Import, takže se dá očekávat, že ho budou vyvíjet dál a dál.

Ondra: Já tu mám další část, jmenuje se Bezpečnostní pluginy. Je to v podstatě výsek našich pluginů, které používáme řekněme na ochranu WordPress webů, tak aby je vlastně nikdo řekněme neprobil nebo nám neobtěžoval život například spamem.

Což vlastně je první krok, kterej tu mám, nebo první bod, a to je Akismet Anti-Spam. Je to v podstatě základní plugin, mám dojem, že je přímo i od řekněme WordPressu nebo od Automaticu jako takového. A je to vlastně plugin, kterej blokuje komentářový spam. Já mám popřípadě ještě dobrou zkušenost s WP SpamShieldem, který historicky byl free, teďkon myslím že je už jenom placená verze, takže případně můžete využít i ten. Mnohdy – já teda pluginy nasazuju až když v momentě vznikne problém s tím spamem, takže rozhodně je nemám všude nasazený, ale vlastně když už se nasadí tak funguje.

Jarda: Tak, souhlasím, já používám Akismet roky a v podstatě jako neměl jsem nikdy důvod jít někam jinam, takže na tady tom pluginu se shodneme.

Dalším bezpečnostním pluginem, který tady máme ve výběru je Really simple SSL, to znamená plugin, který vám pomůže jednoduše nastavit SSL certifikát. Někteří z vás si možná řeknou „Proč to nenastavím v kódu, proč si to nezměním v kódu“ – jasně, jde to 🙂 Já jsem to tak dřív dělával, že vlastně změním v databázi veškeré url adresy z http na https, udělám nastavení ve WordPressu. Mimochodem Pepa Kroupa na to má skvělej článek a podle něho vlastně vždycky jedu, takže určitě (Ondra: souhlasím, já taky) je možnost i tahle (no, no – přesně) – ale jako pokud se vám do toho nechce hrabat, bojíte se abyste něco nepokazili, tak Really simple SSL – je to jednoduchej plugin, nastavíte ho. Já jsem ho paradoxně vlastně našel nebo mě byl doporučenej Peťou Balounem, takže jsem ani nehledal vlastně nic jinýho a myslím si, že je jako velmi, velmi účinnej a je to hlavně strašně rychlý a jednoduchý.

Ondra: Souhlasím. Já jsem zrovna ten člověk, který to hejtil, a vlastně nechtěl to nasazovat a u většiny webů to mám opravdu ručně nebo v uvozovkách jako technicky nebo tak jak se to dělá jednoduše. Ale u těch řekněme hromadných webů typu katalogů jsem používal ten Really Simply SSL, protože vlastně měl jsem ho součástí svého WordPress balíčku neboli mám připravenou v podstatě celou strukturu webu, ať už s šablonama nebo pluginama v jednom balíčku a ten jenom uploaduju na web, a vím, že tam mám všechny pluginy, který potřebuju pro tu, pro ten typ webů, takže mám v uvozovkách balíček pro katalogy, nebo pro obsahový weby, a zrovna tenhle mám vždycky u katalogů, abych to měl trošku jednodušší.

Jarda: Tak, další plugin v té bezpečnostní části, který já používám, a vím, že Ondra ho nepoužívá, tak je All in one WP security. Mě se líbí, že je takový jako jednoduchý na nastavení, dá se tam změnit třeba logovací stránka, takže nebude vypadat vášweb.cz nebo tečka whatever a lomeno /wpadmin, ale můžete si tam dát třeba – já nevím – trakař.

Můžete si tam dát jakýkoliv slovo, který vlastně nebude tak jednoduchý na nalezení na tom webu.

A líbí se mi, že to má firewall, že tam má vlastně různý… jsou tam různý vychytávky, toho nastavení je tam velký množství, ale v podstatě když ho projdete jednou, tak už ho potom nemusíte nějakým způsobem nastavovat. A co se mi taky ještě líbí, když třeba to nastavíte na nějakým jednom webu, a potom děláte nějakej podobnej web, tak si to nastavení můžete vyexportovat z toho pluginu a zase naimportovat do toho pluginu na jiným webu, takže vám odpadá vlastně ta nutnost to znova procházet a bát se, že třeba na něco zapomenete.

Ondra: Ten export toho nastavení se mi rozhodně líbí, to šetří čas a přece jenom mnohdy (Jarda: strašně moc, no) stavíme více webů za sebou. Každopádně v tom –

Jarda: Ono – 


Ondra: – no?

Jarda: Já jsem jenom chtěl říct, že vlastně ono když se nad tím zamyslíš, tak vlastně veškerý nebo aspoň za mě – veškerý ty pluginy, které používáme a které jsou placené, tak tady ten export těch funkcí a zase následný import má.

Ondra: To je pravda, dokonce i šablony, šablony taky.

Jarda: Takže vlastně… no, no. Takže to je vlastně taky důvod, proč používat ty prémiový pluginy, protože prostě nabízejí lepší možnosti a pokud to myslíte s tím affilem vážně, a chcete to dlouhodobě dělat dobře, a chcete v tom mít nějakej systém, tak tohle se určitě hodí.

Ondra: Souhlasím. Já v podstatě jenom doplním svůj názor, já jsem trošku odpůrce všech pluginů, který zrovna obsahujou all in one, neboli takový jako – všehochuť nebo „umíme všechno na světě“. Takže já vlastně většinou se snažím najít buď – si to nechat vyvinout na míru, když už to potřebuju, tu věc, opravdu jako nějak komplexnější nebo nějak specifickou. Anebo si najdu ten separátní plugin, který funguje, a potřebuje jenom nebo vyžaduje nebo umožuje spíš jenom tu funkci. Což zrovna v tomhle případě je pro mě Rename WP login, popřípadě těhle typů nebo typů pluginů je více, myslím, že to je Hide my login a další. Neboli opravdu jeho jedinou funkcí je přejmenovat vlastně url adresu, kde je login do WordPressu.

Já jsem historicky tuhle funkci chtěl od vývojáře nasadit do samotný šablony, abychom neměli zase zbytečnej plugin, kterej ještě k tomu je starší. A vlastně vývojář mi ale řekl, že v tom pluginu v podstatě na rovinu moc toho není a kdyby to přepsal, tak v konečným důsledku moc novýho nevymyslí a není tam ani moc co refaktorovat. Takže vlastně i ten plugin může být o hodně jako úzkej a řekněme jednoduchej.

A já klidně navážu – byť Jarda k tomu mi ještě klidně něco doplní.

Já na všech webech, který jsou pro mě klíčový, používám Wordfence. Což je za mě taková jako hlavní security – „fičura“ nebo hlavní plugin, který je vlastně bezpečnostní, který v sobě obsahuje hodně funkcí.

Typicky bude to – 2FA neboli dvoufázová autentifikace nebo autorizace. Nebo je tam firewall, zároveň i vlastně ochrana proti „bruteforsu“, zároveň je tam i nějaký sken proti změnám řekněme WordPress šablon a plugin proti wordpressovýmu depozitáři. A ten je pro mě vlastně vždycky základem každýho jako důležitějšího webu. Mnohdy už myslím, že ho stavím, možná že už ho vlastně přidávám do všech WordPress webů. Na těch starších, vyloženě historických nebude, ale na těch nejnovějších bude a na těch klíčových vždycky zase v tý premium verzi. Nepamatuju si teďka konkrétně ten důvod, proč je to ta premium verze, mám dojem, že historicky, což změnili nakonec, ale vlastně pokračuju v tom stejně dál, v tom placení – tak tam měli 2FA autorizaci jenom v té premium verzi, a pro mě to byla klíčová funkce.

Jarda: To se mě třeba líbí, že to má to 2FA autorizaci nebo autentizaci. To se mi strašně líbí, vlastně že už na tom loginu, do toho webu, je tam nějaká další bezpečnostní vrstva, to mi přijde úplně supr. Takže určitě jako doporučuju vzít ten plugin, kterej tohle má.

Já navážu dalším bezpečnostním pluginem – nebo – toto je takový jako napůl bezpečnostní, dá se říct. Já ho používám na všech affil webech – a je to – a jako dá se říct, že je to bezpečnostní – takhle je to Broken Link Checker.

A tento Broken Link Checker – tento plugin vám kontroluje, jestli vaše odkazy míří na 404 nebo na 200 kódy nebo, jo, jestli míří na existující stránky a nebo jestli je to neexistující stránka nebo je tam nějakej problém. A v podstatě jakoby ta bezpečnost tady je asi jako taková jako diskutabilní, ale určitě se jedná o bezpečnost v rámci vašich příjmů, protože v případě, že budete mít nějaký odkazy, který povedou z nějakýho navštěvovanýho článku na neexistující stránku, tak z toho nebudete mít žádný peníze. Takže pro mě je to třeba velmi důležitý plugin, který používám na webech. A jako budete se divit, kolik vám to najde těch, těch neexistujících linků nebo těch linků vedených na nějaký 404ky. Já jsem se tomu sám divil a je to vždycky supr si to prostě hnedka opravit a jet dál a máte jistotu, že vám to funguje.

Ondra: Sakra, píšu si, ten nemám nikde a zní to docela rozumně.

Jarda: Chacha, je to dobrý a dá se tam nastavit právě i že se to – že se to vlastně checkuje každou noc, třeba, a vlastně tím pádem vždycky máš každej den čerstvý zprávy o tom, jestli tam máš nějaký špatný linky nebo nemáš. Dokonce se dá aj myslím – jde, že ti to posílá e-mail o tom, že se nějakej vyskytl, takže je to určitě dobrej, dobrej plugin na používání.

Ondra: Safra, to bude hodně opravování. (Jarda: chachacha) Já jsem si ještě vzpomněl k tomu wordfencu, že samotný Wordfence si všiml, že vlastně ta dvoufázová autorizace je velmi klíčová pro spoustu těch uživatelů, a pro mnohé je to vlastně jeden z důvodů, proč si ten Wordfence vůbec  řekněme nainstalují. Tak vytvořili v podstatě nový plugin, takový spin off, který se jmenuje Wordfence login security. A je to vlastně plugin, který obsahuje jenom tu komponentu s tou autorizací, to znamená pokud potřebujete jenom tu opravdu jako ochrannou vrstvu nad loginem, tak přesně tenhle plugin vám v základní verzi – myslím, že tenhle je dokonce úplně bezplatný – vám umožní právě dvoufázovou autorizaci.

Jarda: To je super, to je super. Já třeba jak používám to All in one WP security, tak tohle právě tam nemá, a to mě na tom štve. A samozřejmě nechce se ti jako měnit celej bezpečnostní plugin od znova. (Ondra: Souhlas.) Takže od toho wordfencu mě to přijde jako super krok, protože si vlastně dáš tady ten plugin a oni tě tam potom můžou spamovat nějakou svojí reklamou, protože je to jednodušší si dát tady ten samostatnej plugin jenom čistě na tuhle funkci, než měnit úplně celý procesy, který tam máš vůči tomu bezpečnostnímu pluginu. Takže určitě dobrej krok.

Ondra: Přesně, to bude taková vábnička od nich docela promyšlená. (Jarda: Přesně, přesně.)

Jarda: Dostáváme se na konec té bezpečnostní sekce a poslední, dá se říct důležitou sekcí, je nějaké zálohování webu. To znamená – to, co říkám, chacha! – to znamená zálohování webu někam, aby v případně nějakýho problému, nějakýho viru, nějakýho – prostě – noo prostě nějakýho problému na webu, abyste ho mohli obnovit z nějaký zálohy, o který víte, že je bezpečná.

Já pro tyhle účely používám plugin UpDraft plus, používám placenou verzi, protože na webech, na kterých ho používám – ten web už má jakoby už hodně dat, je hodně velkej, a ta placená verze je právě omezená tím, jaký množství dat se dá zálohovat. A je tam také omezené, kam se to dá zálohovat. Mě se třeba tady na tomhle hrozně líbí to, že si to vůbec nemusíte zálohovat třeba do počítače nebo na eftýpko, ale můžete si to zálohovat třeba do Dropboxu nebo do Google Disku, nebo se vám to bude zálohovat na nějakej vlastní – nějakou vlastní cestu, což mě přijde super. Já si to třeba zálohuju na dvě místa, tuším, do Dropboxu a do Disku, a vlastně mám dvojitou zálohu a přijde mi to jako super, navíc se tam dá nastavit to, že se drží třeba tři zálohy a vlastně ty starší potom už se odmazávají. Takže nemusíte se bát, že by vám to sežralo veškerý, hm, veškerý místo na cloudu a máte jistotu, že máte ten web zálohovaný.

Ondra: Hodně šikovný plugin. Mě se líbí to rotování a hlavně to, že uploaduje vlastně ty zálohy jinam než na to eftýpko, protože typicky vlastně, když si děláte zálohy webu, tak spoustu těch pluginů je dělá, v uvozovkách, na to eftýpko. Což je hezký, když vám v uvozovkách – někdo sestřelí web komplet, nebo ho smaže, to znamená že smaže i ty zálohy na tom stejným eftýpku (Jarda: jo, přesně!), takže ten Dropbox je rozhodně super, to se mi líbí.

Já trošku staromilsky používám plugin WP-DB-Backup, kterej v podstatě stahuje jenom databázi, protože vlastně ty soubory u mě nejsou zas tak klíčové. A používám ho asi jenom na těch základních jako podpůrných webech, a co si pamatuju, tak tam je nastaveno vlastně jenom odesílání té zálohy v nějakém zazipovaném souboru na daný e-mail. To znamená že vlastně si ho posílám na nějaký free e-mail, kde si je ukládám. Naštěstí – na rovinu – musím zaklepat – použil jsem tu zálohu asi jedinkrát v životě, což za těch 12 let je docela dobrý. Možná i díky tomu wordfencu, který mám všude.

Takže naštěstí to nebylo zas tak moc potřeba a na těch vlastně klíčovějších webech většinou máme už nějaké zálohy typu staging, dev nebo popřípadě vyloženě klonování těch samotnejch serverů. Takže naštěstí tam nemám takovou potřebu nebo takovou jako koliznost, abych častěji obnovoval weby ze zálohy.

Jarda: Ehm, takže tím Ondra uzavřel sekci s bezpečností a pojďme se teďka podívat na sekci rychlosti webu. To je pro nás – aji pro mě i pro Ondru – velmi důležitá sekce, protože vlastně – já bych řekl, že jsme takoví trochu, jak bych to řekl, úchylové na rychlost webu – chachacha – a snažíme se (Ondra: já znám jednoho ještě většího! Ještě většího znám!) – počkej, koho myslíš? Můžeme říct jeho jméno?

Ondra: Pepa Kroupa má výbornej zase článek (Jarda: Jooo, pravda!) – tak má právě x jako případů, nebo x rozborek ohledně jakoby kešovacích pluginů nebo právě o rychlosti webů a optimalizace, takže určitě doporučuju.

Jarda: Takže vítáme Pepu v klubu, a zdravíme, ahoj Pepo! (Ondra: haha! To bude rád…)

… a začnu hnedka prvním pluginem – vlastně – takhle: ta sekce se dá rozdělit v podstatě do nějakých dvou podkategorií, a to je optimalizace obrázků, to znamená optimalizace velikosti obrázků. A potom kešování a vše s tím spojené.

Takže pro optimalizaci obrázků já osobně používám Optimus – je to placený plugin, já obecně mám rád placené pluginy, protože – už jsme si říkali ty důvody, haha. A Optimus nemá žádné omezení, co se týká velikosti souborů. A můžete je optimalizovat na vstupu, můžete je optimalizovat i vlastně co už máte nahrané v médiích, ty obrázky, dá se i vlastně optimalizovat svg obrázky, png a vlastně všechny přípony, na který si vzpomenete.

Takže já používám tenhle, vím, že jich existuje velké množství tady těchto pluginů, takže tam v podstatě pokud si vyberete nějaký placený plugin, podle mě nemůžete udělat jako krok vedle.

Ondra: Souhlasím. Já si pamatuju, že ten Optimus jsme v rámci našeho letitého master mindu řešili, a myslím, že se tam dokonce řešily (Jarda: přesně tak!) testy více těch pluginů, a ten Optimus vyšel nejlíp, takže vlastně já jsem ho používal taky, jenom tenhle jediný.

Jarda: Je to tak, já mám právě dojem, teďka, když o tom tak mluvíš, že to právě byl od Pepy doporučenej plugin, že on to nějak tak jako…

Ondra: Já si taky myslím… anebo možná od Honzy…

Jarda: Joo, že?

Ondra: …to splývá za ty roky, no.

Jarda: To je pravda, to je pravda.

Ondra: Dobře, tak přestanem nostalgicky vzpomínat, to si necháme možná na nějakej jinej plugin – nebo na jinej podcast, nějakej retro! (Jarda: hahaha!)

Každopádně máme tu klíčovou část – což je kešování WordPress webů neboli řekněme jako zrychlování webů tím, že uděláte určitým postupem snapshoty z toho webu, popřípadě jinak načítáte skripty, obrázky, umožňuje to třeba razor url link a podobně.

V podstatě zde se s Jardou určitě shodnem – máme dva takové pro nás klíčové pluginy, což je WP Fastest Cache, s takovou pěknou kočičkou v obrázku, je tam hezký gepard.

A druhý plugin, kterej je WP Rocket, ten je placený.

Za mě ten WP Fastest Cache používám na všech webech, který nejsou ty klíčové, ty opravdu jako „money“, ty opravdu který potřebuju, aby fungovaly jako pořád, takže nějaké podpůrné nebo na katalozích typicky. A je v podstatě jako pro mě základní verze už ta bezplatná velmi funkční. Myslím, že jsem nikdy si ani u ní paradoxně nekoupil tu premium, ale za mě opravdu dostačuje na jednodušší kešování.

A vlastně ten WP Rocket proti tomu – WP Raketa – typicky – tak to je opravdu raketa na rovinu. Nejsem si jist, kdo s tím přišel k nám, jako do té skupinky – možná zase Pepa? Možná?

Jarda: Možná…

Ondra: …ale rozhodně Raketa je jako u mě v podstatě klíčovej plugin na všech, na všech jako WordPress webech, který jsou opravdu důležitý. A je placený, abych nekecal, možná stojí 100 dolarů nebo 50 dolarů na rok, každopádně když máte víc webů, tak si musíte koupit nějakou multi verzi. A ta Raketa opravdu jako razantně za mě jako zlepšuje načítání stránek, odkládání skriptů má hodně nastavený, ale pořád je poměrně uživatelsky přívětivá.

Za mě je zajímavý, že má v podstatě i doplněk nebo v podstatě napojení na cloudflare, což je pro mě jako další ulehčení nebo urychlení webu. To znamená, že když mažete kešku jako takovou, tak umožní vám smazat rovnou i kešku na cloudflaru, takže vlastně nemusíte to dělat na dvou místech, popřípadě má jakoby přednačítání obsahu a spoustu dalších vychytávek jinak. Každopádně bychom tady byli dlouho. Fakt ho mám rád, rozhodně doporučuju a vyplatí se vám.

Jenom si s ním můžete rozbít web, když jste hodně šikovní. Takže oni vás dokonce sami v tom rozhraní upozorňují, které typy nastavení by mohly být potencionálně nebezpečné, takže vám doporučují otestovat si na tom frontendu, abyste zjistili, co jste si případně rozbili, co vaše šablona nebo pluginy řekněme neustojí, ohledně jako přehazování souborů, minifikování a podobně.

Jarda: Souhlasím, dokonce mě se to povedlo, s WP Rocketem rozbít web (Ondra: mě taky!). A právě jsem díky tomu otestoval jejich support, kterej je teda špičkovej. Velmi rychle reagujou, podívaj se do webu, jako super. Takže i tohle je vlastně ta strašně velká výhoda těch placených pluginů, že obvykle je tam někdo, kdo vám jako na tom supportu dokáže pomoct. Což je super.

A vlastně souhlasím s Ondrou, že úplně stejně to dělám – WP Fastest Cache na takový řekněme druhořadý weby, na ty, který nejsou jako vyloženě jako money site, a WP Rocket všude, kde jde o peníze, kde potřebuju, aby to fungovalo stoprocentně.

Tak – já se přesunu z rychlosti na SEO plugin. Já myslím, že tady není asi co řešit, my s Ondrou používáme úplně stejnej plugin, je to Yoast. Já si myslím, že většina z vás ho taky používá – co k němu říct?

Dělá všechno, co od SEO pluginu očekáváte, plus v prémiový verzi ještě více, chacha!

Ondra: Souhlasím. U mě je v podstatě ta prémiová verze zajímavá, protože umožňuje – v uvozovkách – zpřístupnit tak zvaný redirect manager, neboli rozhraní, který vám na interní bázi umožní přesměrovávat konkrétní podstránky na – samozřejmě – jiné podstránky nebo na jiné jakoby řekněme weby. A hlavně (což tohle je jako standardní funkce), ale ten Yoast vlastně dokáže odchytit to, že jste v rámci webu například smazali příspěvek nebo post – pardon – příspěvek nebo stránku, a rovnou vám nabídne možnost, kam by to redirektoval, což je poměrně užitečný. A hlavně zase – nemusíte mít na to víc pluginů, máte to v jednom a stále se to točí kolem toho SEA, což je poměrně klíčový.

Takže za mě Yoast určitě super a prémium verze – za mě zajímavá ohledně redirektu jako takového.

Jarda: Super, určitě souhlasím. Já jsem vlastně kvůli tobě, nebo na základě tvého doporučení, jsem si právě koupil Yoast – a prémium, a musím říct, že ten redirekt je suprovej, protože ten redirekt potřebujete. Ono jako dřív nebo později ho využijete.

A prostě já jsem se předtím jako drbal s htaccessovýma redirektama, což je prostě otevřít eftýpko, najít si ten soubor, otevřít ho, vypsat to tam, že jo, toto… a je to takový – je to práce navíc. A ten Yoast premium to vlastně umožnuje, ty redirekty, a jsou ty redirekty na úrovni htaccessovýho redirektu, což je taky důležitý. Takže vlastně je to takový jako bezzištný, jednoduchý a ušetří to spoustu času.

A já obecně mám strašně rád pluginy, který mi ušetří čas 🙂

Ondra: Chacha, souhlasím. Já jsem se v htaccessu nahrabal už poměrně dost, takže – taky jsem to měl úplně stejně.

Máme tu vlastně další část a to jsou pluginy, které vám ulehčí – řekněme – sdílení obsahu na sociálních sítích, neboli nějaké social pluginy.

Za mě – poměrně stejně jako u toho Yoastu – mám jako dominantní názor na to, že bych měl používat jenom jeden. A možná se budu zase opakovat, ale podle mě mi ho doporučil Pepa Kroupa… a jmenuje se ten plugin (Jarda: myslím že jo, že? Haha!) Easy Social Share Buttons… jojo, já si myslím, že jo!… a je placenej. V době, kdy jsme si ho kupovali, tak stál podle mě 20 dolarů jednorázově, tak jsem si zase naběh´ dobře, ale v podstatě – je to jednorázově na jeden web, takže aspoň ten vývojář dostane za to zaplaceno. Hlavně ten plugin je konstantně vyvíjený – za mě – možná není měsíc, nebo týden, kdy by nebyla nová verze.

A ten plugin je skvělej v tom, že vlastně ty „social buttony“, ty jednotlivá tlačítka – můžete si vybrat jednotlivé styly. Ale hlavně – on je… nenačítá řekněme na živo, přímo z těch jednotlivejch sociálních sítí, to znamená, že vám nezpomaluje načítání. Načítá řekněme až třeba v rámci interakce, když chcete sdílet. To znamená, že citelně urychluje načítání.

Mimoto má spoustu funkcí, co se týče – paradoxně – i jako sbírání nějakých leadů nebo optimalizace jako sdílení a podobně.

Má hlavně strašně pěkný statistiky – takže vám ukáže, což není úplně běžný – možná jsem bez toho pluginu to ani neviděl – neboli ukáže vám, jaké články byly kdy sdílené. Tím pádem uvidíte v podstatě statistiku, jaké – hlavně jaké sociální sítě vaši návštěvníci používají pro sdílení vašeho obsahu, popřípadě jaké články trendují, a popřípadě v jakém čase, jak se to mění.

Takže za mě ty statistiky – nebo ta jejich myslím že analytics část byla klíčová.

Jarda: hm, hm. Já tady k tomu asi nemám jako co dodat, já když používám ten plugin na sociální sítě, tak používám ten stejný – a myslím, žes to shrnul hezky.

Takže bych se pomalu přesunul na další část a to je sběr e-mailů.

Respektive takhle – my tady máme ještě redirektovací plugin, ale my jsme to v podstatě řekli v tom Yoastu, ale ty tady Ondro máš ještě vidím napsanej nějakej Quick Page/Post Redirect, ale předpokládám tos asi zavrhl v případě toho, že ho máš už v prémium, je to tak?

Ondra: Přesně tak, pokud mám právě ten prémium, tak nepotřebuju řekněme ten další v uvozovkách separátní plugin, který zase umí víc věcí, je zbytečně jako komplikovaný. Na druhou stranu, kde nemám prémium, tak právě mám tenhle. Je to za mě Quick Page/Post Redirect, který umožňuje poměrně jednoduše zase nějaké manažování redirektů v rámci té stránky. Ale vlastně je zbytečně komplikovaný na ten úkon, který potřebuju a vlastně u těch klíčových webů mi to stačí v tom prémium Yoastu.

Jarda: Hm, hm, super, super. Ta další sekce, kterou jsem chtěl načít, tak je vlastně nějaký sběr e-mailů nebo nějaké tvoření komunity pomocí e-mailové databáze. Já i Ondra na to často používáme WP Subscribe Pro.

Je to skvělý plugin, dá se napojit zase na spoustu těch e-mailových nástrojů a buď můžete používat ten WP Subscribe Pro přímo a nebo se daj vlastně spoustu těch tabulkových – teda pardon – těch jen formulářových pluginů jde využít i tady na tohle.

Je tady u toho WP Subscribe Pro něco, Ondro, co bys rád vypíchl, co tě třeba jako obzvlášť baví na tom pluginu?

Ondra: Já si pravděpodobně moc nevzpomínám… já ho používám vlastně pro standardní jakoby servírování řekněme exit pop-upů, který jsou pro mě velmi zajímavý. to jsou za mě jediný pop-upy, který jsou pro mě akceptovatelný, protože vlastně interagují s tím uživatelem až v momentě, kdy odchází z webu.

Takže za mě (Jarda: souhlas) používat spíš exit pop-upy než klasické scroll pop-upy nebo řekněme časované.

A jediný, co tady v podstatě narážím, tak oni mají krásně nastylovaný html formulář na sbírání mailů v tom pop-upu – jenže export z toho formuláře je jenom do většiny platforem na světě, ale je tam třeba Get Response, něco něco, Mailchimp a pravděpodobně další, ale nejsou tam třeba ty, co používám já, třeba SmartEmailing.

Takže vlastně v tom Subscribe Pro můžu spíš jako rotovat html formulář od samotnýho poskytovatele, třeba SmartEmailingu. Takže to je jediný, co mě tam asi mrzí.

Vím, že u affiláků je dost často oblíbenej Ninja – Pop-ups? Popřípadě doplň … (Jarda: Ninja Pop-ups) – konkrétní v podstatě plugin (do zápisu nebo do přepisu).

Jarda: Určitě, Ninja Pop-ups jsou taky skvělí. Já osobně používám Thrive (Ondra: aha, máš pravdu!)… Thrives vlastně… ne Teams, ale ono se to jmenuje přímo… (Ondra: Leads?) já teďka si nevzpo… jo! Thrive Leads! Přesně tak! Thrive Leads.

A to je vlastně takovej v uvozovkách all in one plugin na pop-upy, na pop-undry, na vlastně veškerou tady tu práci.

Na můj vkus je až trošku hodně složitej a těžkopádnej, a ten html editor, nebo ten editor, co tam mají tak je takovej jako v uvozovkách drag&drop, ale jako… už jsem se dost nanadával, když jsem s ním pracoval, takže… takže jako záleží.

Upřímně vlastně na ty pop-upy a na ty exit pop-upy jako si nevzpomenu, jestli je tady vyloženě nějakej, kterej mám hodně hodně oblíbenej, nevím, nevím.

Ondro, ty máš něco jako vyloženě takovýho ověřenýho, že je to light weight, že to máš rád?

Ondra: No já paradoxně u těch pop-upů, já vím, že používám ten základní Subscribe Pro. U toho Thrivu, kterej jsem měl, tak já vím, že jsem se v něm zasekal, co se týče toho rozhraní, který je tak komplexní, že jsem se v něm vlastně fakt nevyznal. Až mě to znechutilo tak, že jsem možná tu placenou verzi ani nevyužil a nechal jsem to propadnout, protože to bylo pro mě tak jako komplexní, až komplexnější než celej web, na kterým to bylo, že jsem to nechtěl používat.

Jarda: Jasně, jasně. No takže jestli budete mít nějaké nápady ohledně pop-upových pluginů, nebo používáte něco třeba, co my jsme tady nezmínili, tak nám určitě napište do komentářů pod tenhle díl, rádi se přiučíme a rádi najdeme něco, co je jednoduchý a co se dá využívat na našich webech. Takže, pokud nás posloucháte, pokud vás to zajímá, tak určitě nám napište.

A v podstatě já se přesunu teďka už do té poslední sekce, protože už jsme toho řekli dneska hodně, a trochu se obávám, že je to velké množství pluginů. Samozřejmě všechny pluginy, který jsme tady zmínili, na ně dáme odkaz pod videem – teda pardon 🙂 podcastem, ne pod videem, já už blbnu dneska 🙂

Tak, ehmehm, jdeme na poslední sekci „vychytávky“ (označená). A první vychytávkou, kterou používám i já i Ondra, jsou Pretty links.

Pretty links vám umožňují manažovat veškeré vaše affil linky a umožňují vytvářet vlastně třistajedničkové, třistasedmičkové – jaké budete chtít – redirekt. A proč je využíváme? Hlavně kvůli tomu, že když budete mít třeba nějakej článek konkrétní, a budete tam mít několik affil odkazů, tak když si je dáte… když si je vytvoříte přes ten Pretty link a uděláte si ten redirekt přes ten Pretty link, tak samozřejmě ten link bude vypadat hezky, od toho ten „Pretty link“.

Ale taky když potom se ten link náhodou změní, změní se affil program, budete tam chtít dát něco jinýho, tak nemusíte si vzpomínat, kde jste před těma dvouma rokama (nebo před tím rokem nebo kdy jste dělali ten článek) dávali všude ty affil odkazy. Vlastně půjdete do toho pluginu Pretty links a podle kategorií si najdete – nebo podle nějakých vašich tagů si najdete – ty konkrétní linky, který tam máte nasazený a upravíte si to přímo v nich. Já třeba – za mě úplně nepostradatelnej plugin, kterej používám naprosto všude.

Ondra: Naprosto souhlasím, já ho mám taky všude. A pro mě je ještě důležitý – doplním, že je to tedy v té Pro verzi – je řekněme třídění těch jednotlivých pretty linků nebo affil linků podle štítků nebo kategorií, nebo podle různých taxonomií. Takže já si oštítkuji třeba kategorii produktu, v tagách, a v kategorii jako takové tak tam vlastně třídím třeba samotné shopy, kam posílám ten odkaz. To znamená, že já si dokážu v rámci té – v uvozovkách – zjednodušené analytiky, která tam je, tak si dokážu říct, jestli v daném období bylo víc prokliků na daný shop A nebo B, a mám už z toho rovnou jako co porovnat, což je zajímavý.

A vlastně v uvozovkách je to pro mě jako další úroveň nějakého jako manažmentu, za prvý těch odkazů a zároveň nějaké analytiky. Neboli beru data z affiliate platformy nebo sítě a k tomu si vezmu právě data třeba z Pretty linku, neboli ty odchozí proti tomu a můžu aspoň zjistit v podstatě, kam posílám spoustu odkazů nebo spoustu spíš těch účastníků mého webu, spíš návštěvníků.

Jarda: Hmm, souhlasím. Další plugin, kterej používám já – a nevím, jestli Ondro, ty taky – jmenuje se Insert headers and footers. Já jsem tenhle plugin primárně využíval pro to, že když jsem začínal s WordPressem, tak ne všechny šablony měly možnost a měly místo, kam umístit skript od Google Analytics, nebo skript od Facebooku – to Facebook vlastně – jak se tomu říká… pixel! Facebook pixel.

Takže jsem vlastně využíval Insert headers and footers – ono to vlastně umožnilo mi to vložit ty zmiňované skripty do headeru, do footeru, kam jsem potřeboval. Ale tuším teďka že většina těch šablon už tam ten prostor pro to přímo má v nastavení šablony, je to tak?

Ondra: Souhlasím. Já v podstatě ten plugin znám ho, ale nepoužívám. Já jsem historicky byl takovej spíš takovej bastlič, takže já jsem ty věci dával do kódu vyloženě tý šablony, což mi vždycky „zjednodušilo“ aktualizaci celý šablony, jsem to dával klasicky do souboru „header.php“.

Ale jinak souhlasím s tebou – dneska už ty pokročilejší šablony umožňují mít v podstatě nějakou – nějaký input na právě headový nebo footerový jako kódy. Takže si myslím, že časem možná tenhle plugin v uvozovkách jako umře, protože vlastně nebude potřeba ho tak moc používat.

Jarda: Přesně tak, přesně tak. Když jsme už u toho Google Analytics, tak ještě bych zmínil jeden, kterej já tolik nepoužívám na hlavních webech, používám ho na multijazyčných webech – a je to MonsterInsights.

A vlastně tento plugin umožňuje vložit Google Analytics do webu, a co je strašně důležitý, tak pokud máte multijazyčnej web, kterej máte vlastně na jedné doméně, tak tím pádem je to trošku jako složitější nasazení toho – těch GAček, a ten MonsterInsight to dělá jako velmi rychle a velmi jednoduše, takže ho používám vyloženě jenom na těch multijazyčných webech. Jinak samozřejmě používám normálně natvrdo vložení toho GAčkovýho kódu nebo přes Google Tag Manager.

Ondra: Souhlasím. Asi jsem ho taky nikdy nepoužil.

Já vlastně budu pokračovat v nějakém rychlejším sledu – já tu mám víc pluginů, které jsou primárně na mých webech. A jsou spíš jako doplňkové, které mi jako ulehčují práci.

Zmíním teda Widget visibility – neboli plugin, kterej ovlivňuje – jak říká ten název toho pluginu – visibilitu toho doplňku, nebo toho widgetu v bočním panelu typicky, nebo patičce. Neboli můžete si říct, že na konkrétní podstránce nebo kategorii nebo postu ten widget nebude zobrazen.

Je to z toho důvodu, že třeba ten daný článek je řekněme třeba recenzní a nechcete u něj mít widget vidět napříč celým webem. Což je za mě základní jako začátečnická chyba, kterou jsem dělal prvních osm let svého života, podnikatelského.

Až jsem našel vlastně tenhle plugin, kterej mi ulehčil právě vysekávat si třeba na recenzních článcích widgety, aby tam byly v podstatě jinačí třeba ty víc konverznější nebo ne ty generický, co se týče třeba socek nebo něčeho podobného. Takže určitě jednoduchý plugin.

Další zajímavý plugin pro mě je Public Post Preview – je to plugin, který používám vždycky, když na svém webu připravuji rozhovor nebo obsah, u kterého potřebuji nějaký cizí pohled na ten obsah. Typicky právě už je to finální autorizace rozhovoru a Public Post Preview umožní z konceptu článku ve WordPressu, který v podstatě na frontendu webu není vidět, tak umožňuje vytvořit odkaz, který někomu pošlete a on – přesto, že je koncept – tak ho uvidí. Je to v podstatě taková specifická jako obezlička. To znamená je to zajímavý pro právě přípravu nějakého obsahu, který potřebujete pro ostatní.

Jarda: Souhlasím, ještě bych tady doplnil, že ho používám taky, a je to naprosto skvělej plugin, protože vlastně v případě, že spolupracujete s více lidma, nebo děláte guest posty, nebo děláte placený PR články, whatever, tak je to vlastně skvělá funkce, protože aniž byste to ještě dali živě, tak dokážete ukázat ostatním lidem, kterým pošlete ten odkaz, jak vlastně ten článek bude na tom živým webu vypadat, což je supr.

Ondra: Jo, rozhodně. Já jsem právě měl potřebu s těma rozhovorama, máš pravdu guest posty nebo PR články jsou přesně ten další důvod.

Tak, já budu pokračovat dál – mám tu Ajax Live Search – což je plugin, který vlastně nějakým způsobem nahrazuje nebo doplňuje klasický Search, neboli vyhledávání na WordPress webu.

Já v podstatě jako uživatel mám rád právě, když to vyhledávací políčko na mě reaguje neboli začínám psát řekněme ten string nebo to políčko nebo to slovo, které hledám a on mi to buď našeptává, ty varianty, nebo mi vyloženě už rychle ukazuje – v uvozovkách – ten první nástřel obsahu, kterej mi doporučuje. A právě ten Ajax Live Search mi to poměrně rychle jako umožní na svém webu nasadit.

Já pro většinu webů používám Ajax Live Pro verzi, která umožňuje víc věcí. Například indexování vlastního webu, to znamená, že to vyhledávání je potom rychlejší, dokážete si tam i víc pohrát s kategorizací nebo nějakou filtrací, která je hodně jako pak už pro uživatele zajímavá – protože nemusí hledat ve všech článcích, může hledat jenom v konkrétních řekněme typech obsahu, kategoriích nebo podle štítků nebo podle něčeho dalšího. Podle autorů. Takže pak už si s tím trošku vyhrajete.

Jarda: Super, tady bych jenom doplnil ještě jednu věc, co jsem vlastně říkal ještě na začátku – tak ten Ajax Live Search je tak používanej, že spolupracuje dobře i s jinými pluginy.

Jak jsem třeba říkal na začátku ten Max Mega Menu plugin, který používám, tak ten vyloženě tam má možnost vložit nějaký jakoby externí plugin, má tam přímo políčko na to vložit Search z jinýho pluginu – a s tím Ajaxem Live Search to právě funguje úplně skvěle, a tím pádem jakoby nemusíte řešit nějaký složitý nastavování, řešení se supportem a tak dále. Ale ty dva pluginy spolu skvěle spolupracují a dokážete si díky tomu udělat fakt jako skvělý menu s live vyhledáváním, takže doporučuju taky.

Ondra: To je pěkný, tohle jako – jako spolupráce jsou zajímavý. Spoustu těch pluginů nebo těch vývojářů jsou spřátelených a právě se mnohdy i doporučujou, když aktivujete nějaký plugin, tak vám doporučí – řekněme nějaký nejenom jejich, což bych chápal, ale opravdu i nějaký v uvozovkách – doprovodný plugin, to je super. (Jarda: který spolupracuje, přesně tak)

Tak já tu mám ještě Advanced Access Manager – je to plugin, kterej mě umožňuje víc řekněme rozdělovat jednotlivé role v rámci WordPressu. Protože WordPress má sice role jako kontributor, návštěvník, redaktor, editor, šéfredaktor, admin – což je hezký, ale vlastně pro mnohé spolupráce pro mě to není dostačující, takže tenhle plugin mi umožní granulovat nebo více rozkouskovávat jednotlivý práva, ať už na typy uživatelů, který si můžu normálně vytvořit sám, ale například i pro různý uživatele napříč tím WordPressem. Takže můžou mít přístup jenom do třeba postů, ale nemají třeba přístup do pluginů, nebo naopak – o což jde – mají třeba přístup do konkrétních pluginů nebo do částí webů, který potřebují pro svou práci. Takže mi to vlastně umožňuje připouštění ostatních uživatelů do mého webu a zároveň vlastně znemožňuje (v uvozovkách) jejich zneužití nebo rozbití.

Jarda: to je super, tak to děkuju za tip, protože paradoxně nedávno jsem přesně tohle řešil! Jak to udělat, protože ty role, přednastavený v tom WordPressu – tak jako – bylo to vždycky tak, že něco to umělo – říkám super! Ale pak tam byla jedna věc, kterou ta role neuměla nebo neměla – a já říkám sakra, prostě! A potřebuju něco, kde si to nastavím přesně podle sebe, takže díky za tip, to si určitě zapíšu a podívám se na to.

Ondra: To mě těší!

A za mě ještě mám Ad Blocker Notify – to je plugin, který je pro mě spíš jako zajímavostí, byť může trošku pomoci. Je to vlastně plugin, který na nějaké úrovni dokáže identifikovat, že uživatel má aktivovaný adblock, a vy můžete v podstatě v rámci toho pluginu si říct, co se má stát. Ať už že ho někam opravdu jako redirektujete – do pryč. Nebo mu zobrazíte nějakou hlášku, nebo mu tu reklamní – původní reklamní plochu nahradíte novou reklamní plochou 🙂 nějakou méně agresivní. Popřípadě ho požádáte, aby si vypnul ten adblock, a vysvětlíte mu tu základní logiku, která je pravdivá, byť někdo s těma reklamama to opravdu přehání – tak vysvětlíte mu, že reklamy živí vlastně daný web a ulehčíte mu v podstatě i to vypnutí, že ho můžete třeba odkázat na návod, jak si vypnout ten adblock, třeba jenom pro váš web.

Beze srandy, stává se to, máme statistiky, že – plácnu – myslím, že to bude asi 10% těch uživatelů si opravdu – jo, je to reálně 10% uživatelů si ho vypne na základě té srozumitelně rozumné a slušné formě, kdy jim řeknete, že opravdu vás to živí a potřebujete, aby aspoň se podíval na tu reklamu, když už si ten přístup k té službě obsahu neplatí.

Takže jakoby jednoduchá funkce, která ale má docela zajímavý impakt i na ten byznys.

Jarda: Rozhodně, a vlastně když budete mít potom už velkou návštěvnost, řekněme jednotky, desítky, stovky tisíc, tak prostě těch 10% vám udělá jako za ten měsíc poměrně velký množství peněz.

Ondra: Hm, souhlasím. My jsme v podstatě testovali i na Pravopisně, který má poměrně velkou návštěvnost, v posledním období – třeba milion v podstatě měsíčně, a ten Ad Blocker je tam docela zajímavej, přestože v podstatě neodpovídá pak ten poměr, o kterém se mluví, že v zahraničí jsou to desítky procent, tak v Česku to úplně tak není. Což je věc, který můžeme rozebrat… nebo věc, která je zajímavá pro nějaký jiný podcast (Jarda: souhlasím) – neboli „Affiliate a ad blocky“, což si myslím, že se někdy jako využije.

Tak, mám tu ještě další plugin, který mě ulehčuje právě práci a čas, a je to Infinite WP, které umožňuje vám z jednoho místa, které typicky není WordPress, je to naopak separátní řekněme rozhraní mimo WordPress. Tam umožňuje spravovat všechny vaše napojené wordpressové weby, a – neboli – dokáže se skrze něj přihlásit do něj, takže máte vlastně jeden (v uvozovkách) admin, skrz kterej se přihlásíte do všech ostatních, ale hlavně – to je pro mě ta zajímavá síla – umožňuje vám z jednoho místa je aktualizovat. Ať už pluginy, šablony nebo samotné WordPress vyloženě jakoby verze, ty OSka, nebo vlastně samotný WordPress jako platforma. Takže vlastně z jednoho místa dokážete obhospodařit více webů, já typicky používám Infinity WP, popřípadě i je další verzí Manage WP, ale ten jsem nezkoušel.

Používám jenom Infinity, a používám ho jenom zase na ty doprovodný stránky. Protože je velmi příjemné z jednoho rozhraní aktualizovat všechny weby, ale svádí to k tomu, že pak už se na ten web nepodíváte, a samozřejmě spoustu pluginů, šablon i některých wordpressových verzí jsou kolizní vůči sobě.

A stávalo se mi, že jsem si ten web sestřelil a pak jsem na to přišel až příští týden – já jsem vlastně ten Infinity WP měl na nějaké týdenní bázi – že jsem třeba každý pondělí měl úkol, abych se do něj přihlásil a aktualizoval všechny weby. Tak samozřejmě až příští týden mi vlastně ten Infinity WP v tom rozhraní řekl, tím že vlastně ten web byl červený, že je s ním něco špatně 🙂

Typicky nefungoval, protože tam byla nějaká kolize pluginu.

Takže tohle trošku svádí k tomu, že ztrácíte ten v uvozovkách ten „tag“ s těmi weby, ale zase ušetří vám to ve většině případů hodně času.

Takže jako za mě určitě doporučuju, já to používám, byť trošku už se to – byť ten plugin v uvozovkách nebo tenhle typ hromadné úpravy – ztratil sílu v tom, že WordPress od nějakých posledních třech čtyřech verzí umožňuje automatickou aktualizaci pluginů, které jsou z depozitáře. To samé šablon, a myslím, že od poslední verze, která byla minulý týden, umožňuje i automatickou aktualizaci samotného WordPressu. Byť – zase – může to vést k tomu, že si sami o sobě rozbijete web.

Ale je to určitě ulehčení, a částečně vlastně tím pádem to trochu ruší tu výhodu toho Infinity WP nebo podobných služeb.

Jarda: Souhlasím. Já bych vlastně řekl, že ten Infinity WP se asi jako vyplatí, když máš třeba desítky a stovky webů a jít do každýho toho webu a aktualizovat to, to je jako opravdu (Ondra: právě…) jako šílenost, že jo.

Ondra: Já mám padesát – já je mám vlastně rozdělený na jednotlivý segmenty – v jednom je myslím že padesát, ve druhým je čtyřicet, (Jarda: páni, wow!) v dalším je třicet… (… odborných)

Jarda: Haha, to já jsem minimalista teda 🙂 to já mám jako dohromady deset webů, možná dvanáct… haha!

Ondra: Safra, safra, hm, to bych taky chtěl, ale já úplně nerad, jako neumím to řezat, takže bohužel mi zbývají a ležej a nějak se aspoň podporujou.

Jarda: Aspoň díky tomu máme právě každej jinej pohled na to, co jak používat na tom WordPressu, a myslím si, že to dělá právě to zajímavý, že ten kontent potom, co se bude týkat těch wordpressových webů bude o to zajímavější, že každej to děláme trošku jinak.

Ondra: Souhlasím, je to dost namixovaný.

Vlastně když už jsme u toho kontentu – tak pro mě zajímavý plugin, poměrně jednoduchý – Search Meter.

On vlastně vám jenom vizualizuje to, co uživatelé na vašem webu vyhledávají. Dokáže vám to ukázat do – řekněme statistik, ať už denních nebo týdenních nebo řekněme do nějakých celkových. A hlavně vám ukazuje, na jaké dotazy nemáte ani vlastně odpovědi na vašem webu. Což mi přijde strašně zajímavá věc, na kterou se dívám jednou za čas, byť částečně to řekněme duplikuje plugin – ten Easy Social Share mám dojem – ne! Kecám, dělá to ten Ajax Live Search, ten má vlastně taky ty statistiky (Jarda: Ajax! Jo jasně…). Ale ten Search Meter pořád mám, protože je strašně zajímavej ten pohled opravdu, kdy mi ukáže: tady máte tolik dotazů na tohle téma, ale vy ho nemáte zpracovaný!

Takže jako za mě velmi rychlá odpověď na to – „A, to bych tam asi měl mít“.

A přitom ten plugin je normálně ve WordPress depozitáři, je bezplatný a funguje skvěle.

Takže určitě doporučuju, jeho nasazení je úplně jednoduchý, dáte jenom aktivovat. Nemusíte nic nastavovat, on si sám v podstatě odchytává ty parametry hledání a už je ukládá. Takže jednoduchý.

Jarda: Já souhlasím, já jsem právě využíval ten Ajax a souhlasím s tebou, že vlastně mi na webu, třeba na 5nej, mi vyhledávaj lidi nějaký recenze konkrétní, který já tam vlastně nemám a jsou to jednoduchý a krásný nápady na to, jaký recenze udělat (Ondra: Souhlas!), bez toho, aniž bych musel udělat nějakou složitou analýzu klíčových slov, že jo.

Ondra: Jo, právě.

Tak a já už tu mám vlastně jen poslední tip – ten využijou jenom katalogáři, ale pravděpodobně už to znají. Je to plugin, který je od Affilo, od Petra Balouna, zdravíme! (Jarda: ahoj!)

Je to vlastně plugin, který umožňuje nějakým způsobem rozházet řazení produktů v rámci katalogu tak, aby nebylo v podstatě defaultní podle ať už času nebo podle nějakého základního rozdělení. Takže vlastně rozhází ty produkty tak, aby v podstatě byly řekněme náhodně seřazené. A co si pamatuji, tak dokáže vlastně optimalizovat zobrazování těch pluginů v rámci toho katalogu podle toho, jak uživatelé si je zobrazují.

To znamená, že se do popředí budou dostávat řekněme „zobrazované“ produkty, tím pádem vlastně na začátku se to náhodně rozhází, ale pak se to ještě přizpůsobuje návštěvností, kterou máte.

Což je zajímavý a určitě doporučuju.

Jarda: Super! Ondra tímto uzavřel sekci „Vychytávky“. A z naší strany na WordPress pluginy je to úplně všechno. Já myslím, že jsme fakt vymektali fakt všechny pluginy, který používáme, je to trošku větší nálož kontentu, ale věřím tomu, že to určitě oceníte.

A jestli to ceníte a jestli se vám to líbí, tak určitě nám dejte vědět do komentářů, co třeba využíváte vy na svých webech, budeme strašně rádi (Ondra: Souhlas!), když se s náma o to podělíte a když se navzájem vzděláme v tom, co budeme vlastně… se navzájem vzděláme v tom, co můžeme na ty weby použít.

Tohle je za nás s Ondrou v tomhle díle všechno, my strašně děkujeme za vaši přízeň. A do konce roku uděláme určitě ještě další díl, takže: stayed tuned!

A pro dnešek se s vámi loučíme a doufáme, že se vám to líbilo 🙂

Ondra: Děkujem! A já mám jenom poslední tip – prosím, nepoužívejte všechny pluginy najednou, které jsme tady zmínili (Jarda: chachacha!), jenom si vyberte ty jako… jenom část. Jenom těch vychytávek bylo jedenáct! (Jarda: Přesně!) Nechtěl bych je používat všechny najednou.

Tak jo, díky moc a čau!

Jarda: Přesně, pod to se podepíšu! Čau!

Komentáře (3)

Dušan Souček 06. 02. 2021

Ahoj, kluci, super podcast. 😉 Právě jsem koupil Optimusa a už ho na všech vebech pořádně zaměsnal. Chtěl jsem se zeptat. Nemáte zkušenost se SEO pluginem Rank Math? Já ho loni začal zkoušet místo Yoasta, ale pořád nevím jestli je to lepší, nebo horší, nebo stejný. 😉 Přišlo mi, že toho ale umí víc, než Yoast. Nebo možná ve free verzi toho umí víc.

Ondřej Martinek 09. 02. 2021

Ahoj, my moc děkujeme, že ho posloucháš! Já jsem ho měl nasazený na pár webech, ale upřímně jsem do něj nikdy nepronikl, abych ho dokázal nějak objektivně zhodnotit.

Ale je pravda, že čím dál více lidí o něm mluví – jen si narovinu neumím představit, co vlastně umí „jiného“ či „lepšího“, když se oba pluginy točí kolem technického SEO. Ale rád bych si někdy přečetl případovku.

Každopádně je možné, že bezplatná varianta umí jiný mix funkcí, Yoast je asi celosvětově považovaný za etalon kvality (o All in One SEO jsem už dlouho neslyšel), tak se museli nějak marketingově vymezit – tedy myslím si to.

A jak my na těch klíčových webech používáme s úspěchem Premium verzi (teď jsem i pro pár projektů přikupoval Yoast Video SEO – dám vědět efekt, až bude dost času na zhodnocení), tak nebyl důvod zkoumat ty rozdíly. :)) Měj se!

Jaroslav Janíček 09. 02. 2021

Ahoj Dušane,

podle všeho je rank math využívaný takovými „advance“ webaři a markeťáky. Nicméně já stejně jako Ondra zůstávám u Yoasta! Budu teď stavět pár webů, tak ho možná taky otestuji.

Jarda

Eliška Martynek 09. 03. 2021

Já mám Rank Math mnohem radši než Yoast. Ale to bude asi tím, že jsem je testovala současně a přišel mi uživatelsky příjemnější.

Ondřej Martinek 10. 03. 2021

Díky moc za zpětnou vazbu – moc partnerů jsme s tímhle softem/doplňkem neviděli, takže děkuju! Co se týče nastavení a GUI, tak všechny věci od Mythemeshop jsou za mě skvělé a někdo na nich přemýšlel. Yoast je dost technický, ale také část věcí už „polidštil“ a zpříjemnil pro začátečníky, protože už tolik nepoužívá náš žargon, ale vysvětluje efekt jednotlivých nastavení dost příjemně a pochopitelně. 🙂

Eliška Martynek 09. 03. 2021

Pánové, vás jsem hledala! 🙂 Mám dotaz k Pretty Links – umí linky z Heureky se všemi těmi jejich skripty? Předpokládám, že to půjde jen v placené verzi. Ale pokud máte ověřeno, že to funguje, tak jste mí zachránci 🙂

Ondřej Martinek 10. 03. 2021

Zdravím, bez otestování to narovinu nedokážu říct (nejsem aktivní partner Héuréky, takže to nemám teď jak rychle zkusit). Ty scripty se musí dle všeho vždy načítat v hlavičce – což v Prettylinku jde nastavit, jako „Global Head Scripts“, ale jestli si pamatuji, tak Heuréka trvá (nečekaně kvůli SEO vlivu) na nepřesměrovávaných a neschovávaných odkazech. Takže teoreticky by to mělo jít.

Osobně bych počkal, protože dle FB skupiny partnerů Heuréky se připravují i „direct/deeplinky“ bez těch trackovacích JS souborů, takže by se to mělo zjednodušit – připravovali to právě pro partnery na sociálních sítích a tam jde používat jen čisté (či utmkové, …) odkazy bez nějakého bočního balastu. Doporučuji se v té skupině určitě zaregistrovat.

Jaroslav Janíček 10. 03. 2021

Bohužel Vás zklamu. Zatím to Heureka neumí z vlastní zkušenosti vím. Ale chystají plugin pro wordpress, takže je potřeba setrvat!

Eliška Martynek 10. 03. 2021

Díky moc za odpovědi. Zatím jsem to vyřešila skrze plugin Pods – Custom Content Types and Fields, kam vkládám jejich skripty jako kód a pak natahuju na stránku. Trvalo mi to pár hodin, ale funguje to 🙂

Ondřej Martinek 10. 03. 2021

Super – my naopak děkujeme za váš tip, tohle je určitě ulehčení situace i pro ostatní affiliate partnery!

Tomáš 16. 10. 2021

Ahoj,

podle čeho lze určit, jestli je plugin tkz. lightweight? Máte na to prosím nějakou fintu nebo aplikaci?

Předem díky za odpověď.

Ondřej Martinek 18. 10. 2021

Zdravíme, je to trochu techničtější situace, či problematika. Když to vezmu z laického pohledu (neboli žádný developer nekontroloval střeva daného pluginu a tedy jak ne/dobře je napsaný), tak čím více možností nastavení daný plugin má, tím je robustnější a tedy z principu náročnější. Pokud z 1 pluginu budu moci ovlivňovat výpis meta hlaviček webu, doplňovat hodnotící hvězdičky do každého článku, k tomu bude umět točit a A/B testovat bannery a ještě k tomu ke každé té funkci bude mít x šablon/designů, které si můžete vybrat, tak to moc tzv. lightweight plugin nebude. Oba radši preferujeme štíhlé a přesně zaměřené pluginy, které skvěle umí danou funkci = tu, kterou my potřebujeme jeho vlastnostmi pokrýt. Ale nemusí k ní umět ještě 15 dalších.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *