+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Affiliate slovník

Tento příspěvek v kategorii napsal .

Affiliate marketing je poměrně nové odvětví (obzvláště v ČR) a proto jsou většině lidí, kteří se s tímto oborem seznamují, cizí pojmy jako CPA, lead apod. Sestavili jsem  tento slovník pojmů z affiliate marketingu, aby vám pomohl se lépe orientovat a pochopit o čem se v článcích mluví.

Ad – Z anglického advertisement, tedy inzerát / reklama.

Affiliate Manager – Správce provizního programu, stará se o partnery a vylepšování nabídky, bannerů apod.

Affiliate Network – Provizní síť spravující větší množství provizních programů. Síť má velké množství zaregistrovaných partnerů, kteří propagují nabídky obchodníků.

Affiliate odkaz – Odkaz na stránky obchodníka s parametrem, který identifikuje partnera, který přivedl zákazníka. např. www.affilbox.cz?a_box=123 – parametr a_box určuje komu bude přiřazena provize.

Banner – Grafický reklamní prvek

CJ – CommisionJunction.com – jedna z nejstarších a nejoblíbenějších provizních sítí na světě. Působí také na našem trhu.

Cookie – Textový soubor v prohlížeči, který slouží k uchovávání informací pro pozdější použití. V affiliate se do něj uloží např. informace, odkud zákazník přišel a kdo jej doporučil.  Pokud zákazník zavře prohlížeč a nakoupí později, tak je dle cookie přiřazena provize.

CPA – Cost per Acquisition – Cena za akci, může se jednat o objednávku, kontakt, vyplněný formulář apod.

CPC – Cost per Click – Cena za kliknutí.

CPL – Cost per Lead – Cena za kvalifikovaný kontakt.

CPM – Cost per Mil – Cena za 1000 zobrazení

CPO – Cost per Order – Cena za objednávku

CPS – Cost per Sale – Cena za prodej

CPV – Cost per View – Cena za jedno zobrazení

CTR – Click-through – Proklikovost

EPC – Earnings per click – Částka vydělaná na jeden klik

EPM – Earnings per mil – Výdělky na 1000 zobrazení

Fraud – Podvod – Vyklikávání vlastích inzerátů, objednávky přes vlastní affiliate odkaz atd.

Impression – Zobrazení reklamního prvku

Konverzní kód – Kód který je vkládán na děkovací stránku, který se stará o zaznamenání konverze.

Landing page – Speciální stránka na kterou vedou odkazy partnerů, která je vytvořena za účelem maximalizování počtu konverzí.

Lead – Kvalifikovaný kontakt. Kontakt, který byl schválen a odpovídá požadavkům.

Obchodník – V pojetí affiliate programu je to majitel e-shopu, nebo webové stránky, na kterou odkazují partneři a kde se uskutečňují konverze.

Partnerský program – Automatizovaný marketingový nástroj, kdy partneři doporučují produkty obchodníka a za uskutečněné nákupy, které doporučili, získávají provizi.

PPA – Pay per Acquisition – Platba za akci

PPC – Pay per Click – Platba za klik

PPI – Pay per Impression – Platba za zobrazení

PPL – Pay per Lead – Platba za kvalifikovaný kontakt

PPS – Pay per Sale – Platba za prodej

PPV – Pay per View – Platba za zobrazení stránky

Provize – Procentuální část z hodnoty objednávky, kterou obdrží partner za doporučení zákazníka.

Provizní síť – viz. Affiliate Network

ROI – Return of Investment – Návratnost investice. Toto číslo vyjadřuje, jak efektivně jsou využity prostředky k vytvoření profitu.

Shaving – Nekalá technika, kterou používají obchodníci k zatajení některých konverzí.

Split testing – Testování více verzí jedné stránky za účelem zlepšení konverzí.

Super affiliate – Partner, který přináší velké množství konverzí, stovky až tisíce měsíčně.

Tracking kód – Kód, který vkládá obchodník na své stránky. Slouží k uložení cookie v prohlížeči uživatele pro jeho pozdější identifikaci.

Trackovací pixel – Maličkatý obrázek, který si vkládají někteří partneři na stránky obchodníka, aby mohli nezávisle sledovat objednávky a mohli tak zamezit podvodům a Shavingu.

Traffic – Uživatelé, které partneři přivádí na stránky obchodníka.

Napsat komentář