AffilBox Podcast epizoda 29 – Jak se daří affiliate programu Alkohol.cz

Datum přidání25. 11. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast epizoda 29 – Jak se daří affiliate programu Alkohol.cz

📣 Nový díl AffilBox Podcastu je tady. Dnes se speciálním hostem Zdeňkem Dvořákem, kterého asi znáte z online prostoru pod přezdívkou Linki. Zdeněk je affiliate manažer, affilák, SEO specialista, linkbuilder a obecně člověk, který má obrovský přehled v online podnikání. Zdeňka vyzpovídal Jarda o affiliate programu Alkohol.cz, který běží na AffilBoxu. V podcastu jsme mluvili o tom, jak se affiliate programu daří, jak přistupuje k práci affiliate manažera a co vás čeká, když začnete spolupracovat s tímto úspěšným affiliate programem. 📣

Odkazy z podcastu:

Affiliate program Alkohol.cz 

Školení Linkbuildingu

Ahrefs – https://ahrefs.com/

Web Zdeňka – https://linki.cz/

 

Přepis podcastu:

Jarda: Ahoj, vítám tě u dalšího dílu AffilBox podcastu. Dneska je to takovej trošičku speciální díl, protože jednak bude i s videem – jak asi teď můžete vidět pokud se díváte na YouTubu, a zároveň to samozřejmě bude zvukovej záznam, a bude taky jinej v tom, že dneska tady nejsem s Ondrou, ale jsem tady s hostem – a s hostem, kterého si velmi vážím.

 

Je to Zdeněk Dvořák a někteří z vás ho asi znáte spíš pod přezdívkou Linki, pod kterou vystupuje na sociálních sítích, a vlastně Zdenda je SEO specialista, skvělej linkbuilder, je affiliate manažer, affilák, a má kurz o link buildingu. A od mnoha affiláků jsem slyšel informaci, že kdybyste měli jít na jedinej kurz v republice, kterej stojí za to opravdu, ohledně link buildingu, tak je to právě Zdeňkův kurz, a asi proto je neustále vyprodanej. Ahoj Zdeňku, vítám tě.

 

Zdeněk: Ahoj, díky za pozvání.

 

Jarda: Já díky, žes přijal pozvání. Dneska se budeme bavit na téma affiliate programu alkohol.cz, protože ty jseš vlastně affiliate manažer dlouhodobej, dlouholetej affiliate manažer affilu alkohol.cz

 

Můžeš mi představit nějak alkohol.cz jako eshop třeba pro ty co úplně, úplně třeba nenakupujou alkohol online? Co to je za eshop, co prodáváte, jak to prodáváte, proč na tom trhu jste, jak na tom trochu jste?

Zdeněk: Ok, hele alkohol.cz – ta doména je myslím si všeříkající. Specializujeme se na prodej alkoholu online, ale zároveň i offline, jednou z výhod, kterou bych tady zmínil, je že máme výdejny v Praze a v Brně, s tím Brnem snad se nepletu, takže je možné si to zboží vyzvednout, po Praze máme i expresní dopravu. Takže pokud máš doma zrovna párty a něco ti dochází, tak je možný si u nás objednat, nebo když si vzpomeneš na poslední chvíli (Jarda: Jasně) a my ti to dovezeme. Myslím si, že ten deadline je tam nějakých asi 90 minut a je to přesně k vyhledání na webu.

 

Jo je to jedna z výhod, které zmiňuji jako partnerům, že ta konverze se může odehrát vlastně online, ale někdo opravdu to potřebuji jako hned. Určitě si myslím, že máme hodně velkou nabídku, v mnoha různých kategoriích, samozřejmě někde jsme silnější, někde trošku ještě kulháme, snažíme se to dohnat.

 

Z těch, kde chceme teď víc narůst, bych třeba zmínil pivo, ale jinak prostě doménou… prodejům dominují rumy, to si myslím, že je už dlouhodobě jako velké téma v alkoholu. Lidi se tady učí vychutnávat rumy, existují skupiny na Facebooku – specialisti, dělají se degustace.

 

Kromě toho, že teda prodáváme ty láhve, tak máme i nějaký doplňkový služby – to znamená můžeš si nechat na tu láhev vygravírovat něco – gravírování je vlastně vyrytí nějakýho názvu, když chceš udělat nějaký vlastně přání někomu nebo něco speciálního na tu láhev tam udělat, tak je možný si to u nás objednat, stejně tak vyřešit firemní dárky.

 

Co si myslím, že je taková specialita, ale bohužel to zatím ještě není affilu, protože to nejsou naše věci, jsou aukce lahví, protože alkohol je výbornej investiční prostředek. Existují hodně drahý láhve, většinou jsou to limitky. To znamená že někdo udělá nějakej dobrej alkohol, udělá ho omezený vlastně množství, a tím pádem je to podobně jak s bitcoinem jo, je jich prostě pevně daný množství, dá se spekulovat na to, že ta cena bude taková maková.

 

Takže dá se i na tomhle i v tom affilu vydělat, ne přímo z těch aukcí, ale my některý láhve, který jsou jako limitky, a lidi si je vyhlídnou speciálně – máme a prodávají se. Jedna třeba z nejdražších lahví která se prodala, a byla z ní provize v alkoholu, byla za 100 000 Kč (Jarda: Wow). Jedna jediná prostě láhev, kterou si někdo koupil online na e–shopu. Takže opravdu to není o nějakých Božkovech, což samozřejmě taky je segment, a každý ať pije, co mu chutná, ale i v tom affilu si myslím, že jsou zajímavý příležitosti tady u nás na alkohol.cz.

 

Jarda: Wow, super, OK. Hodně informací, vlastně to gravírování na ty láhve, teďka mě to napadlo, že vlastně my řešíme taky teďka firemní jako dárky na Vánoce, tak jako dobrej… dobrej tip, tak na to se určitě podívám. A ty investiční… 

 

Zdeněk: Nevím hele, nevím jestli na to už není trošku pozdě na firemní dárky na vánoce.

 

Jarda: Já si myslím že už je právě, na tyhle vánoce už je no, hahaha.

 

Zdeněk: Určitě máte i jiný starosti, ale rozhodně to jako zkus, a třeba to ještě dopadne jo, ale doporučuji začít dřív, ale já osobně si to říkám každej rok, že i svoje jako osobní dárky koupím třeba v říjnu a stejně ještě teďka jich půlku nemám. Takže (Jarda: Jasný, jasný no) předsevzetí je jedna věc, praxe je jiná.

Jarda: Je to tak, jasně no, mám to úplně stejně no. 

 

Ohledně těch aukcí, plánujete nějakým způsobem tam do toho zapojit ten affil? Jakože třeba že budete si brát provizi z nějaký třeba ty vlastně jako… z tý vydražený částky, a z toho třeba dáte provizi affilákům?

 

Zdeněk: My jsme to zvažovali, logicky po tom byla i poptávka stran našich partnerů, kteří v tom jakoby vidí díru v té nabídce, pokud pošlou někam nějakej traffic, a je to vlastně místo, ze kterýho oni nic nemají. Bohužel ty láhve, který se draží, nejsou vlastně naše, a my sami z toho máme jenom nějakou provizi z toho prodeje. A na rozdíl od těch lahví, který my běžně prodáváme, kde ta provize prostě je vyšší, a máme možnost se o ni podělit, tak v těch aukcích ta provize prostě není taková, aby bylo možný se o ni nějakým způsobem dělit.

 

Takže zatím čistě obchodní rozhodnutí, dávat to tam nebudeme, neříkám, že se to někdy nezmění, ale aktuálně teď jsme to řešili čerstvě – je to měsíc, dva maximálně dozadu, tak ta odpověď je zatím bohužel, bohužel ne.

 

Jarda: Mhm, dobře, díky. Asi není žádným tajemstvím, že affiliate program máte na AffilBoxu, což je skvělý, ale moje otázka je, proč jste si ten affiliate program… nebo proč jakoby alkohol.cz chtěl si založit affiliate program, proč se rozhodl, že bude využívat affiláky na prodej, když vlastně jakoby… Pokud se nepletu tak vy jste vlastně jednička na trhu, dlouhou dobu jste jednička na trhu, proč vlastně jako jste šli do toho affilu? Co jste tam v tom viděli? 

 

Zdeněk: Hele, affil začínal v alkoholu v roce 2017, v první polovině roku vlastně přišel tady ten nápad, nevím přesně kdo byl jeho autorem, ale mně vlastně k alkoholu.cz jako affiliate manažera přivedl Pavel Ungr, kterej tam měl velkou dobou na starosti SEO.

 

Já nevím jestli alkohol.cz byl už tou dobou někde na špici tady vlastně toho segmentu, ale obecně každej kdo se rozhodne jít do affilu, tak hledá nějakej novej kanál, kterej by mohl obsadit. My jsme věděli, že naši konkurenti tady ten potenciál tohohle kanálu vůbec nevyužívali tou dobou. Já když jsem dělal úvodní nějakej průzkum, tak jsem našel 7 možná 8 affiliate programů, který byly nějakým způsobem zaměřený na alkohol. Všechny byly úplně mrtvý, naprosto, takže to byla jako jasná díru na trhu.

 

Z druhé strany bylo to těžký v tom, že ten segment vlastně byl jako novej a nebyli tady do toho ti partneři, ale ten cíl teda byl obsadit novej kanál, a pochopitelně ono to s sebou nese nějaký konsekvence, my už teď velice dobře máme pošéfovaný díky tomu třeba tapetování výsledků Googlu, když hledáš recenzi nějaké láhve, tak jsme tam my. Pochopitelně tam můžou být i naši konkurenti, ale jsou tam hlavně naši partneři, kteří tady ty láhve recenzují.

 

Takže to je vlastně jako benefit, my si svým způsobem předplatíme víc výsledků v tom vyhledávání, a to byla taky vlastně jedna z motivací, to znamená vlastně vydělat přímo z toho trafficu, ale zároveň vlastně obsadit i další kanály vizuální.

 

Jarda: Jo, jo, souhlasím, jasně no, navíc vlastně to máte jako super měřitelný že jo, protože vlastně víte, kolik těm partnerům budete vyplácet v nějakým konečným důsledku.

 

Zdeněk: No, tam je přesně danej fix, takže v tomhle je výhoda affilu, pokud bysme se dívali samozřejmě optikou nějaké last click atribuce, která je… nedává smysl. Víme, že ta konverzní cesta je dlouhá, a my si vedeme nějaký srovnání mezi atribucí, kterou používáme my, a třeba atribucí kterou používá AffilBox, (Jarda: Mhm, jasně) kterej vlastně zapisuje obraty tak jak se odehrajou, bez ohledu na to, kterej kanál vlastně byl ten konverzní, ale my se… my se trošičku díváme jakoby na to srovnání. Takže…ale tolik teda vlastně k tomu… k tomu začátku – cílem prostě obsadit novej kanál a další prostředky, kde ten obsah partnerů může být vidět.

 

Jarda: Super. Takže tys říkal vlastně že program funguje od roku 2017, což je vlastně už nějaký čtyři roky. Když partneři se registruji do vašeho affiliate programu, tak co můžou očekávat, jaký jsou tam podmínky, co pro ně máte připravený, co pro ně připravujete dlouhodobě?

 

Zdeněk: Na začátku, musím říct, že jsme nevystřelili s těma podmínkama úplně vlastně nejlíp, měli jsme nastavenou nějakou provizní hladinu, ale po čase se vlastně ukázalo že EPCčko, na který ti partneři se dostanou, bylo prostě někde na úrovni třeba 1,20 – 1,50 Kč. Což vlastně když si počítáš, že za jednoho návštěvníka vyděláš teoreticky korunu padesát, tak takovej traffic sehnat v nákladech abys vlastně koupil levněji, a dokázal ho poslat dál, bylo dost těžký.

Což vlastně po nějakých dvou letech jsme usoudili, že je to velká brzda pro ten náš růst, a ty provize jsme prakticky zdvojnásobili na všech kanálech a snažíme se je mít nastavený tak, abysme byli na špici v tom segmentu mezi top… top vlastně provizema na ty daný kanály.

 

Každej druh alkoholu má jinou výši provize, to pochopitelně vychází z toho, jakou marži my tam můžeme mít, to je stejný jako ve všech affiliate programech, takže třeba destiláty u nás mají 8 % provizi, vína a… vína mají 9 %, bublinky mají třeba 8 %. Jsou programy, který nabízí třeba o jeden procentní bod výš, z druhé strany já říkám všem partnerům, že výše té provize není to hlavní, samozřejmě je to důležitá věc, ale důležitá je platnost cookies, známost toho brandu, kolik těch provizí ten brand dovede doklepnout sám nějakým vlastním marketingem a tak. 

 

Protože nebudeme si tady malovat, že affiliate partneři stojí prostě na konci té konverzní cesty, někteří jo a často, ale prostě zbytek je třeba ta inspirační návštěva, a zbytek už dodělá ten marketing, takže menší shop může nabídnout větší provize, ale už třeba nemá takovou sílu těch následných marketingových aktivit, a nedotáhne to.

 

Jarda: Souhlasím, pak tam je třeba i taky to zboží, ta nabídka že jo, jak je široká nabídka toho zboží, jestli to zboží je skladem nebo ne, jestli to zboží má třeba, jak zmiňovals na začátku – jestli tam máte nějakej expresní doručení, když třeba někdo má doma párty – což je teďka třeba aktuální v době covidu, že jo, a vzpomene si “Hele nám dochází víno“, takže vlastně je schopnej tu konverzi udělat jako velmi rychle. A vlastně to ti nenabídne, že jo, nějakej jako malej eshop – one man show eshop.

 

Zdeněk: To rozhodně jo, nevím jestli s alkoholem se dá dělat úplně one man shop. (Jarda: Hahaha) Z druhé strany my rozhodně nejsme nejlevnější shop na trhu, v těch srovnávačích jednoznačně je to vidět, ale jdeme do toho řekl bych podobným způsobem jako Alza jo, platíš si v podstatě za ty služby, a přesně vlastně za ty věci okolo. Je to trošičku dražší, což znamená lidi, kteří hledají jako cenové alternativy, tak ty ten affilák neobslouží úplně dobře.

 

Z druhé strany dneska už má jako nabídku jiných provizních programů, a za mě je to úplně OK, pokud naši partneři prostě propagují všechno možný, protože jim to umožní prostě profitovat, a neodejdou z toho segmentu tématickýho jako celku. Alkohol za ty 4 roky obrovsky vyrostl, co se týká affilu jako obecně, prostě ten potenciál tam je, a prostě na začátku opravdu partneři žádní nebyli, nedej bože, že by se podařilo přesvědčit nějakýho profesionála jo, který jsem znal, někoho kdo už je zaběhnutej v programu.

 

To se povedlo až opravdu prostě po dvou letech, a hned to začalo být vidět, a teprve potom… tam funguje efekt sněhové koule, vlastně víš to sám z té komunity, že ti lidi se mezi sebou sledují, kdo co dělá, dívají se vlastně na ty weby, a pak už jede takovej ten proces – v Seznamu tomu říkají technologický standard, jinak je to prostě kopírování (Jarda: hahahaha) a nějaká jako inspirace, rozvíjí se to.

 

Takže tohle… tohle přesně se dělo a to bylo i jako cílem vlastně toho affiliate managementu jo, tyhle lidi k tomu vlastně dostat, a potom už ta šeptanda nějakým způsobem funguje.

 

Jarda: Souhlasím, souhlasím. Affiliate vlastně v tom alkoholu (je) poměrně velký téma, co se tak řeší na té komunitě, takže ty bys řekl, že tam je ještě jakoby prostor pro ty affiláky, aby přišli, začali to propagovat, obsadili ty klíčovky nějaký, a vlastně na tom ještě jako vydělávali peníze?

Zdeněk: Hele, prostor… rozhodně už je to obsazený, ale vždycky můžeš být lepší, to je prostě klasickej jako konkurenční boj, kterej funguje i v SEO, vždycky už tam někdo je a ty to jenom můžeš udělat líp.

 

Jarda: Tak hlavně že jo, vlastně ono když jdeš do nové niky v podstatě jako z pohledu affiláka že jo, tak když jdeš do nový niky, tak jsou dvě možnosti jako – buď tam nikdo není, a teď tam nikdo není buď proto, že tam nejsou prachy, a nebo proto, že jsi fakt jako machr a objevils něco, co nikdo jinej neobjevil, což je ta jako menší pravděpodobnost, ale když tam někdo je, když je to jakoby obsazenej trh v uvozovkách, nebo je tam jakoby víc těch affiláků, tak vlastně víš jistě, že tam ty prachy jsou, a teď je jenom na tobě vlastně udělat ten web lepší, udělat ty propagace lepší, víc tomu věnovat tý péče, aby z toho… abys je vlastně přeskočil.

 

Takže ono vlastně jako do niky, která už jako nějaký affiláky má, je vlastně jako poměrně safe z toho ohledu, že víš na 100 %, že tam jsou ty prachy.

 

Zdeněk: Jo to bych mohl podepsat.

Jarda: Super. Vzpomeneš si třeba, když jste začínali v tom 2017, tys tam vlastně byl od začátku že jo, jako affil manažer. Vzpomeneš si třeba jak dlouho trvalo než vůbec jako… třeba já nevím jak dlouho to trvalo třeba, než tam měli první objednávku, nebo jak dlouho trvalo než jste si začali říct “Jo hele, toto byla jako správná cesta“, začalo to generovat nějakej obrat?

 

Zdeněk: Jo to tě možná překvapí, ale to bylo hned prakticky. Protože my jsme jeden z programů, který nevylučuje cashbacky, a já pochopitelně vlastně před spuštěním toho programu jsem měl jako analýzu typů těch partnerů, který my máme, protože některý jsme nechtěli.

 

My třeba nespolupracujem vůbec s kuponovýma webama, (Jarda: Jasně) u nás dlouho nebyla možnost ani kupon vložit vlastně v té objednávce. Takže zaprvé to nedávalo smysl, a my nechceme ty slevy vlastně rozdávat jenom tak jo, dneska opravdu ti lidi už jsou na to navyklý, vidíš políčko v objednávce, a jdeš to vlastně někam jako hledat, a to už už jako není ten benefit a nechceme s tím tady takhle pracovat.

 

Naopak ty cashbacky pro ten start toho programu byly hrozně důležitý, protože neexistuje prostě partner, kterej by dokázal lusknutím prstu, když mu dneska dám dobrou , ještě třeba ten den nebo zítra oslovit velkou cílovou skupinu, kterou už má. Takže ty cashbacky byly první, nám to opravdu nevadí, nemáme pro ně ani nějakou sníženou provizní hladinu jak je to teďka celkem jako trendy, já to beru jako svým způsobem věrnostní program, (Jarda: Jo) a pokud budeme mít nějaký vlastní věrnostní program, je možný, že ty podmínky pro ty cashbacky se změní, protože rádi bysme tu skupinu měli u sebe, ale to ti zatím teďka ještě neřeknu.

 

Takže ten start byl opravdu jako rychlej. Horší bylo vlastně potom dotáhnout další typy těch partnerů, protože oni museli vytvořit ten obsah. 

 

Abych se vrátil k tomu, cos říkal vlastně předtím ještě, partneři, když vidí nějakou novou niku, a nikdo v ní ještě není, a on se třeba rozhodne že teda “Ok, objevil jsem zlatej grál, půjdu to vyzkoušet“, tak vlastně musíš vytvořit ten obsah – což stojí nějaký peníze. (Jarda: Přesně tak!)

 

Cesta jednoho z našich partnerů byla, že koupil web, kterej už byl hotovej, historicky měl spoustu obsahu, ale byl opravdu hrozně udělanej – ve smyslu prostě konverzního poměru, nějakých vizuálů, a tak. Ani vlastně v tom našem programu nebyl, ale ten člověk ho velice jako zvládl slušně přepracovat, a funguje mu. Takže vlastně šel do toho cestou jako tady té akvizice, ale tihle partneři přišli až jako za dlouho opravdu, třeba po dvou letech.

 

Jarda: Jo, jo souhlasím. Já bych to přirovnal tady to vlastně to koupení nějakýho toho staršího webu, kterej třeba na tom netu dlouho visí, ta doména je nějakým způsobem jako stará, a je tam ten obsah nic moc, tak je to v podstatě jak když kupuješ třeba nějakej barák na dobrý pozici, ale potřebuje rekonstrukci že jo, že vlastně jako děláš nějakou renovaci, třeba to celý předěláš, a pak to pronajímáš, nebo… nebo… což je vlastně ten affil, a nebo to prodáš za víc, což je vlastně zase prodej jako webu dál že jo. Jasný, supr.

 

Zdeněk: Hele, já ještě se vrátím k tomu, promiň, k tomu vlastně startu jo, opravdu jak jsme měli připravené ty cílovky, tak druhá velká cílovka tou dobou, pamatuju, byl to rok 2017, byly XML katalogy, každej měl XML katalogy. Znám lidi, kteří měli stovky XML katalogů. (Jarda: Já jsem taky měl v tý době :D) Do dneška jsou i vlastně takoví.

 

Takže to byla vlastně ta druhá skupina, pro ně je strašně snadný ten obsah vytvořit, a pak samozřejmě si musí dát tu práci, aby to dokázali dostat do indexů, a někde se to objevilo.

 

Ty skupiny, z čeho jsou dvě, někdo s tím pracuje cíleně, má těch projektů míň, buduje je, získává jim odkazy, pracuje na tom obsahu, ti ostatní jdou cestou toho spamování, prostě vytvoří vlastně hodně. Z druhé strany, když přivádí konverzní návštěvnost, mně je tohlencto celkem , jak to ti lidi udělají, pokud to není žádnej jako blackhead, a neporušuje naše podmínky nebo pravidla daný zákonama tohohle státu.

 

Takže tihle nastoupili relativní vlastně jako rychle, a trošku je ale zajímavý, že třeba po těch čtyřech letech kdy to vlastně funguje, tak třeba cashbacky jako nejsou naši top partneři, respektive jeden tam je, ale ostatní třeba vůbec, ale naši top partneři jsou vyloženě lidi, kteří dělají obsah – píšou ručně obsah, tvoří ho – a tihle nám přivádí nejvíc návštěvností, nejvíc konverzí, a pravidelně jsou v žebříčku prostě top tří partnerů.

 

Jarda: To jsem se právě… to byla jako jedna z mých otázek právě jak to máte rozložený. Jestli právě cashbacky pořád fungujou jako velmi dobře, jako asi fungujou, ale ten obsah teda to je, to je hodně zajímavý, že vlastně teda obsahoví partneři jsou teďka na topu.

 

Což jakoby asi dává v tom nějakým jako dlouhodobým horizontu smysl, protože stejně jakoby nějaký ty obsahový weby, blogy, recenzní weby, srovnávače, tak jsou prostě, dá se říct, v uvozovkách jakoby nějakou páteří takovýho toho standardního affiliate marketingu, když nepočítáme třeba jako cashbackový portály.



A dobrý, že jsi říkal vlastně na začátku, nebo teďka jak jsme se bavili o tom startu, tak tys vlastně říkal o těch cashbackových portálech, a to je super vlastně, já to říkám to stejný klientům, že ty cashbackový portály vlastně v tý svý nabídce, nebo v tý… v tom svým webu, v tom svým portálu mají registrovaných fakt jako stovky až tisíce, někdy až stovky tisíc lidí, a maj na ně emailové adresy, maj na ně nějakej kontakt.

 

A ty vlastně když chceš jako fakt udělat kampaň přes ten affil, když chceš udělat nějakej jako flash sale, tak vlastně jako využít právě tady tu databázi těch cashbackových portálů je strašně jako v podstatě jednoduchý, a je to jako velmi rychlý a velmi efektivní. Takže super, že je tady někdo reálně kdo mi to může potvrdit, že je to opravdu tak a že jim nekecám, super.

 

Zdeněk: Hele, já v tom vidím ještě i trošku jako dlouhodobou nějakou investici, protože ty lidi nemusí znát tu tvojí značku, oni se takhle s ní seznámí a třeba na začátku se s ní i opakovaně seznamují pomocí toho cashbacku.

 

Ale já sám jsem zkoušel cashbacky používat jako uživatel, a po nějakém čase jsem na to zapomněl to používat při těch nákupech jo, když jsem si instaloval nějakou tu lištičku podobně, takže já si představuji, že minimálně nějaká část uživatelů, po čase, když jseš šikovnej a komunikuješ s nima, najednou máš na ně email, i když přišel z cashbacku, můžeš se s nima bavit, můžeš je přitáhnout na sociální sítě a kamkoliv dál, a můžou se stát přímo tvýma jako kmenovýma zákazníkama už bez toho cashbacku jo.

 

Část z nich prostě bude pořád nakupovat přes ten cashback, někoho to prostě baví jako nechat si to připomínat a tak, já už si jako nevzpomenu, ale třeba vím, že… já nevím, vánoce 2016 nebo 17 jsem třeba nakupoval jenom jako s cashbackem, jenom abych to vyzkoušel, a pak prostě v průběhu měsíců to upadlo, a už mě to dneska vůbec jako nenapadne, abych se šel podívat.

 

A přitom to vlastně jako dává smysl, ale nevzpomenu si na to skoro nikdy, takže je otázka, kolik je takových uživatelů jak já, ale rozhodně bych to prostě nevyřizoval, a vidím to dneska v programech, že rovnou to jako vyřazují, že se toho vlastně ti lidi bojí. Chápu to u někoho jako je Alza prostě, jo, OK, (Jarda: Mhm, když máš ten brand jako tak silnej.) ale prostě u někoho, kdo je menší značka, a potřebuje prostě si urvat větší kus toho trhu, nedává to podle mě smysl.

 

Jarda: Ale to je vlastně jakoby… já si myslím, že to co říkáš tak je pravda, že těch uživatelů jednak takhle bude víc, a druhak vlastně ono když máš ten eshop kvalitní, když máš kvalitní, jak říkáš, ty služby, když je tam ten ten produkt zajímavej, tak ta loajalita prostě nakonec se z toho cashbacku stáhne k tomu… k tomu vlastně zákazníkovi, teda k tomu jednotlivýmu e–shopu.

 

A podle mě právě když máš ještě takový jako poměrně spotřební zboží, jako je třeba právě alkohol, tak je tady velká pravděpodobnost že ty lidi to budou nakupovat na tom e–shopu opakovaně, jo. Jakože dokážu si představit, že třeba u nábytku by to byla ta loajalita jako těžko… těžko dosažitelná, protože vlastně jak často jako během v rámci třeba tří let, čtyř let nakupuješ pohovku, ale u toho alkoholu právě mně to přijde jako zajímavý, že si je můžeš stáhnout, jako loajálně ty zákazníky k sobě, zpracovat si je přes svůj emailovej marketing, přes svůj remarketing, a dál s nima pracovat.

 

OK, super, pojďme dál. Víš, kolik procent z celkovýho obratu eshopu alkohol.cz tvoří affiliate marketing procentuálně?

 

Zdeněk: Vím, je to, pohybuje se to někde mezi 3 % a 5 %, skáče to. To procentní srovnání, já vím, že se to používá, sítě to používají, vy to používáte ve svým marketingu, kolik si ten vlastně e–shop jako může pomoct, ale ty procenta jsou hrozně jako “tricky“. 

 

Protože když já teď nakoupím hrozně moc PPC trafficu, tak jako celej vlastně vyrostu – to procento se smrskne, ale ty skutečný peníze, který jako dostáváš, jsou pořád stejný, nebo jsou rostoucí, takže vlastně tím, že to pořád ještě děláme, tak se z toho dá jako vyčíst, že je to profitabilní, (Jarda: Má to smysl) že vlastně veškerý , který s tím jsou – to znamená ty provize, nějaký já nevím, licence AffilBoxu, kolem moje práce – pořád to prostě jako vychází zajímavě.

 

A hlavně nám to vlastně každej rok se to prakticky jako znásobí z toho affilu (ten) příjem. Vlastně mám tady před sebou křivky, který teda s tebou nemůžu jako sdílet z našich reportů, ale vlastně od toho roku 2017 to jde pořád vlastně nahoru, obratu ve všem. Trošku samozřejmě že jo, mění se ceny a podobně, ale prostě roste počet objednávek, to EPCčko jako indikátor vlastně pro partnery, je vidět, že pěkně poskočilo.

 

My ty statistiky zveřejňujeme k tomuhle vlastně pravidelně, takže jo… jedna vlastně z těch zásad je, (že) se snažím být co nejvíc transparentní v tom programu, aby prostě jsem opravdu ty lidi dokázal k tomu přitáhnout, a dovedli si to spočítat. Ty sám jseš letitej affilák, a když máš vlastně EPC, tak si umíš udělat kalkulaci, kolik můžeš nainvestovat do nějaké propagace, do obsahu, aby se ti to vrátilo, když to tak bude fungovat, a kdy se ti to vrátí třeba.

 

Jarda: Jo, jo, souhlasím. Plus sem tam nás lákáš na svým Twitteru, když tam zveřejňuješ největší provize toho měsíce, nebo toho týdne (Zdeněk: Jo, jo, je to tak), který jsi skutečně vyplatil, to si taky kolikrát říkám, že bych tam do toho měl jít, haha.

 

Zdeněk: Tak samozřejmě pojď, já tě rád uvítám. Myslím si, že už jsme si kolem toho psali, web na to máš – 5nej.cz se přímo vlastně nabízí jo, žebříčky a tady takovej ten evergreenovej obsah, nejlepší, a podobně. 

 

Můžu ti zmínit, když ses ptal vlastně na ty začátky toho affil programu, tak vlastně první jako obsahovej… obsahový provize, který u nás byly, tak byly z článku na webu, kterej právě hodnotil nějakých 10 nejlepších rumů.

 

Ten článek nebyl obsahově ani nic moc, ale tou dobou na českým internetu vlastně žádnej takovej obsah dobrej nebyl (Jarda: Nebyl jedinej, mhm), ale ten člověk na tom začal pravidelně vydělávat, sice to byly vyšší stokoruny měsíčně, ale prakticky každej měsíc nám posílal fakturu, a do dneška se tam pořád drží s tím článkem, a pořád prostě posílá tu svojí fakturu pravidelně každej měsíc jo, není to opravdu…nezaplatí mu to hypotéku, ale je to jeden článek, kterej vznikl v roce 2017 a do dneška vydělává jo, obrovská návratnost.

 

Jarda: Jasně, to je super, a přesně jako o tom je přesně ten affil, že jo. Ty jako poskládáš takovýhle články, skládáš na sebe, a potom ten cash flow je jako poměrně dlouhodobej, a nebudu říkat pasivní – nic není pasivní, ale jako oproti tomu, co musí třeba vynakládat jako e–shop na tu práci, nebo jako jiný firmy, tak ten affil jako je tady v tomhle jako dost zajímavej, a někdy i jednoduchej, v uvozovkách, když umíš, haha.

 

Zdeněk: Hele, jednoduchej hlavně v tom, když to nedělají ti ostatní.

 

Jarda: Jo, přesně no, když…

 

Zdeněk: Já třeba tady… tady ten evergreenovej obsah by měl mít prostě každej eshop postavenej. Proč by to měl za tebe dělat někdo jinej, když budu mluvit optikou vlastně toho shopu.

 

Podívej se dneska na Alzu, a už je to víc než rok, co prostě ukradla affilákům, skoro ukradla pěkně prostě penetrovala tady ty dotazy, nejlepší a podobně prostě, a stačilo jim k tomu udělat vlastně filtr nad kategorií, a dneska když se podívám do ahrefs tady na ty dotazy, tak prostě neexistuje, aby Alza nebyla na prvních pěti pozicích v Googlu tady na ty dotazy.

 

Měli to jednodušší v tom, že nemuseli udělat ten obsah kvalitní, prostě naprogramovali tady tu věc, a jsou tam. Ale je to z toho důvodu, že oni se dívají co ti ostatní dělaj, člověk kterej tam má na starosti obsah přišel z affiliate komunity, a věřím, že přesně tyhle věci se tam jakože odehrály, takže my teď v affilu, nebo partneři, můžou z toho mít jako ten benefit, ale chytrý shopy se na to podívaj, a časem takovej obsah začnou dělat sami, rozhodně jo.

 

Jarda: Určitě no, určitě. Tam potom vlastně je nasnadě pro ty affiláky prostě udělat ten obsah ještě lepší, ještě zajímavější než ho dokáže udělat ten e–shop, což je jakoby náročný, hodně náročný, ale jako není to určitě jako… není to určitě nemožný, protože ten affilák má na starosti “jenom“, v uvozovkách, ten obsah, kdežto ten e–shop musí se starat o tisíc věcí v tom e–shopu, takže jako je možné prostě to nějak… 

 

Zdeněk: To sice musí, ale oni k tom obsahu mají dedikovaný lidi jo, to není tak, že…(Jarda: Jasně) Ty rozumný shopy jo, nedají ti to někde jako na úvazek 56. denní povinnost, prostě hele napiš nám článek na blog. Pokud na to dedikuješ tým, tak to bude fungovat, a v tom případě se to srovnává s tím affilákem.

 

Ale já v tomhle držím palce affilákům, protože co sleduju komunitu dlouhodobě, vlastně někde od, já nevím, 2015 asi, je to věc, která mě zajímá od dob MT nábytku, tak mě vlastně přijde, že to je skupina lidí, kteří jsou hrozně progresivní v těch nápadech, neříkám že je to tady u nás v Česku, ale minimálně celosvětově, a ty věci se sem přesouvaj.

 

Vezmi si vlastně trend recenzních webů, kterej začal jako ve světě. Já prvně jsem to zaregistroval někde 2012, když o tom psal Drago u sebe na webu, tady vlastně o tomhle jako obsahu, pak jsem si všiml, že třeba začal vlastně fungovat Skrblík, což byl první takovej jako projekt, kterej mi přijde že byl průkopník tohodle směru, i když nebyl vlastně jenom o recenzích, a dneska už je to všude. Ale ta první vlna těch frajerů, kteří byli první a začali, tady v Česku byli, tak už to mají vlastně obsazený, a dneska už ta komunita to vlastně dobíhá.

 

A já třeba si vedu databázi tady těch webů, jenom z oboru který mě prostě zajímají, a jsou vyšší desítky (Jarda: mhm, jo, jo, souhlas no). Takových těch který jsou třeba univerzální a není to žádnej jako ultra niche obsah.

 

Jarda: Jo, souhlasím no. Ono je to tam potom taky, jako co já vidím třeba v zahraničí nějaký ty trendy, teda i u nás, tak ono vlastně potom i když třeba máš ty hodně obecně zaměřený recenzní weby, který maj ty opravdu široký témata a tříští jako kdyby tu svojí… to svoje zaměření, tak potom se tam dá dostat jakoby s nějakým třeba hodně specializovaným nikovým webem na ty jako zajímavější pozice.

 

Což jakoby taky dává nějaký jako světlo na konci tunelu, že nebudou na všech nikách jenom Arecenze a Testado, ale že se tam můžeš i nějak jako zkusit dostat sám.

 

Zdeněk: Jo, jo, to jsem si hele vyzkoušel. Můžu to potvrdit. Provozuju, teď už jsem ho teda nechal umřít, ale web, kterej je zaměřenej jenom na chytrý hodinky, a ten fungoval velice dobře a přesně mezi tyhle jakože dravce toho segmentu, který jsou všude, jsem se dokázal dostat jo, na ty důležitý dotazy.

 

Ale má to zase svoje nevýhody, nicméně u nás, když bych to stáhnul na ty partnery, tak máme weby, který jsou jakože obecný, a pak máme weby, který prostě opravdu řeší třeba jenom rumy, nebo řeší jenom pivo a podobně. Buď maj lidi takovej web jako jeden, a nebo jich vlastně zkouší víc, a zkouší různý přístupy, protože i tohle je vlastně dobrej přístup affilu. Pokud na to máš čas a prostředky vyzkoušet vlastně toho víc, a co se ukáže že je života schopný – trošičku lepší, tak do toho vlastně investuješ víc, a to ostatní necháš umřít.

 

Jarda: Jasně no, obzvlášť když je to taková jakoby podle mě “passion“ nika, jestli se tak dá říct, jakoby jak alkohol, že vlastně některý niky jsou takový jako i koníčkový, nebo jsou takový hobby že jo.

 

Jako spousta lidí si vyloženě vychutnává to testování těch rumů, nebo těch různých typů whiskey, a různých těch alkoholů, a často jakoby ty affiláci jako vycházej třeba z těch zájmovejch nějakejch webů, nebo z nějakejch blogů, co si jen tak někdo píše, protože ho to fakt zajímá, a chce sdělovat informace.

 

Zdeněk: Já myslím, že to je i důvod proč jako funguje ten affil u nás dobře těm obsahovým lidem. Protože ty když jsi jako novej, a řekneš si prostě “Dobře, teď jsem ochutnal nějakej rum, já bych se o to chtěl zajímat víc“, tak to nestačí jít na Heureku, aby ses podíval jaký rumy tam jsou.

 

Ty potřebuješ vlastně si přečíst od někoho jak to třeba chutná, a nebo si nechat jako doporučit věci, když jsi prostě zjistil “Mně chutnají sladší věci“, tak zjistit který to jsou. (Na) Tohle ti cenovej srovnávač neumí odpovědět, měl by (na) to umět odpovědět ten eshop, ale stoprocentně (na) to umí odpovědět ti šikovní partneři, když si… vlastně si dokážeš jakoby najít určitou kategorii rumů někde na tom webu a podíváš se, člověk ti doporučuje značky, píše ti z toho svoje zážitky a hodnocení, proto prostě ten obsah v tomhle bude fungovat.

 

Plus je super jak jsi zmiňoval, že to je vlastně konzumní věci jo, jednoho dne prostě tu láhev vypiješ, ona má 500 mililitrů nebo je to sedmička nebo je to litr nebo je to třetinka piva třeba jenom, taky nevydrží dlouho.

 

Jarda: Přesně tak, a musíš dál. To mě… to mě… ještě vlastně teďka se vrátím k tomu jaks říkal že vlastně je to jak bitcoin ty investiční láhve, že vlastně jich je jenom nějaký omezený množství, tak tady ještě to jako podbíhá nějakýmu tomu pálení, kdy vlastně se někdo rozhodne, že ten investiční alkohol prostě vypije, hahaha.

 

Zdeněk: I to se… i to se může stát. Já třeba osobně, jak je to trošku mimo moji ligu, fakt si neumím představit jako člověka, a vím že takový existujou, který si prostě doma otevře třeba tu láhev za těch sto tisíc a jako dá si to, a stoprocentně takový lidi jsou, žijou tady takový úrovně, můžeme si představit, já nevím, Křetínskýho, to je prostě úplně jako v pořádku otevřít si takovou jako láhev jo.

 

Ale (Jarda: Jasně no) myslím si, že u těch investici je to opravdu spíš jako na… na to zhodnocení, pak podle mě ale musíš mít stejně jak s bitcoinem nějakou strategii, pokud nevěříš, že to bude používat, je nějaký bod, kdy to prodáš. Až to bude mít nějakou jakoby hranici, aby se to vlastně hýbalo jo. Jinak vlastně ta investice, pokud ty nestáhneš zase že jo, tak z toho nic nemáš. Máš ji doma a ono to má nějakou hodnotu, ale vlastně do praktickýho života ti to není k ničemu, dokud z toho není kapitál.

 

Jarda: Nezrealizované zisky – největší metla investorů do krypta a do všeho ostatního. Super, tak jo.

 

Pojďme se vrátit k tomu affiliate programu, PNOčko affiliate programu. My vždycky říkáme, že to PNOčko je jako měřitelný, že je jako zajímavý samozřejmě teďka když jakoby pomineme nějakým způsobem tu… vlastně jakoby akvizice z různých kanálů, který se překrývají.

 

PNOčko z affiliate programu versus jiný marketingový kanály – měříte to, počítáte, jak je na tom?

 

Zdeněk: Hele, na tohle jsem se ptal, protože nejsem přímo ten člověk, který by to řešil a komentovat to bohužel nechceme, z druhé strany čistě to PNOčko jako základní vyplývá z výše těch provizí jo, tenhle prostě náklad tam je a pak jsou ty další na ty kanály. Takže je to… pokud by sis to chtěl nějak dopočítat, tak je to vždycky mírně nad tu hranici kde máme provizní úroveň pro tu danou láhev jo. Takže když je to u vína 9 % tak to PNOčko prostě je 9 a víc, tak bych to asi komentoval. (Jarda: Jasně, supr.)

 

Z druhé strany, zase kdyby to nedávalo smysl, tak už ten affiliate program neprovozujem.

 

Jarda: Tak to neděláte, jasný, přesně tak, jojo, je mi to jasný. Takhle mi to asi stačí.

 

Ty jseš jeden z jakoby… jeden z hodně takových, řekl bych kreativních linkbuilderů, a který jakoby vymýšlej fakt ty cesty, proráží ty cesty novýho typu linkbuildingu, a tys vlastně i přišel s tím, že ten affiliate program je vlastně zdroj nějakých jako zpětných odkazů, a naplno to jakoby využíváš.

 

Jak hodnotíš ty, a jak hodnotí inzerent vliv toho affiliate programu na svoje SEO, a je to třeba taky jeden jako z důvodů, proč jste ten affiliate program dělali? Abyste jakoby si podpořili nějakej… jednak teda samozřejmě rozšíření brandu, linkbuildovou strategii, a celkově vlastně jakoby to SEO dohromady?

 

Jsem to řekl špatně, hele jestli jsem se v tom neztratil, v tý otázce, hehe.

 

Zdeněk: Myslím si že ne. Pochopil jsem, co tě zajímá (Jarda: Super).

 

Ta odpověď tady bude mít víc úrovní jo. To… ten vlastně vliv na SEO – nebo respektive získávání odkazů, ty cesty já tam vidím vlastně dvě jo. Pokaždé když ten program se někde promuje, ale alkohol.cz má affiliate program, tak vlastně se tam zmíní náš brand – logicky by na něm měl být umístěnej odkaz.

 

Nezískáš touhle cestou těch jako linků moc, ten program že jo se promuje nějakou dobu –  respektive počet webů, na kterých to můžeš promovat, je relativně jako omezenej tady u nás.

 

Druhá cesta – a to je vlastně jeden z důvodů, proč jsem chtěl, abysme používali AffilBox, je ten, že stejně jako Post Affiliate Pro, vy umíte prostě partnerům poskytovat odkazy formou takzvaně registrovaných webů, kdy veškerej traffic z domény, kterou my předem schválíme, se počítá jako provizní, a padají do něj konverze.

 

A má to výhodu pro partnery v tom, že vlastně nemusí si pamatovat to svoje IDčko – když jsi nějakej menší bloger nebo někdo, kdo to dělá jako občasně a nemáš prostě profesionální tým, kterej to řeší nebo si to negeneruješ už přímo někde v rámci nějakého programování tady to affil ID, tak je to neuvěřitelnej opruz.

 

A přesně téhle cílové skupině my tohlencto nabízíme. Je to zjednodušení toho jak ten alkohol propagovat, bohužel funguje to jenom na vlastní doménu. Lidi nám to ignorujou, standardně nám přidávaj do téhle sekce třeba Facebookový stránky jo.

 

Takže v tom případě by se veškerej traffic z Facebooku počítal jako provizní, (Jarda: Je to tak) a to nejde. Naštěstí každej ten tak musí projít ručním schválením, takže v tomhle je to dobrý.

 

Z druhé strany, profesionální affiláky na to nepřesvědčíš – oni ty parametry potřebují, ani tak ne to svoje IDčko, ale třeba kanály – v AffilBoxu že jo můžeš přidávat vlastně kanály tak, aby sis dokázal vyhodnocovat, která pozice reklamní nebo třeba její formát pro tebe funguje.

 

Takže je to spíš takovej doplněk, rozhodně jako linkbuildingovou strategii bych na tom nepostavil, ale dobrá strategie stojí na co nejvíc pilířích. Takže tohle jeden z pilířů. Popravdě to ani nějak nevyhodnocujeme, to je taková věc, o které jako víme, že se děje, tyhle partnery máme, máme tam schválený tady ty odkazy, někam padaj do nějaké evidence, ale v linkbuildingu je těžký vyhodnotit vliv z nějakýho konkrétního jednoho odkazu.

 

Takže pokud je to něco, co umíme dělat za rozumný peníze – což vlastně nákladově tady to jde na vrub vlastně toho affilu, takže je to nějakej synergickej bonus. Určitě to doporučím každýmu, kdo může mít jako menší partnery v tom programu, ať už jsou to nějací blogeři nebo fakt lidi, kteří jsou jako začátečníci, je to pro ně velký usnadnění a je to ten win–win, na kterým vlastně dobrej linkbuilding v podstatě stojí.

 

Jarda: Super, super, díky moc. Ještě jsem se chtěl zeptat ještě na jednu doplňující otázku. Když jsou ti partneři co mají třeba ten… to IDčko co ho používají – co teda nepoužívaj ten čistej link, tak ozveš se jim třeba ty nebo někdo kdo se vám v alkoholu stará o linkbuilding?

 

Ozve se jim třeba řekne „Hele, vy nás propagujete, můžeme od vás ještě získat jakoby affil od… uh backlink jakoby čistej?“

 

Zdeněk: Hele, s linkbuildingem v AffilBoxu já… teda v AffilBoxu, promiň 😀 s linkbuildingem v alkohol.cz nemám nic společnýho, SEO tam má na starosti vlastně někdo jinej, jako co–existujeme, takže nevím jestli oni tady s tím pracujou, ale já těm lidem se neozývám. V momentě, když už tam jako ten odkaz s tím IDčkem dají, tak já beru že pro to maj nějakej důvod konkrétní.

 

Spíš pokud vyhledávám partnery aktivně, tak vlastně součástí mojich mailových šablon je přesně tady ta výzva jo, že umíme i tadyten způsob a přesně to je ten argument proč by to měli dělat – je to prostě pro vás jednodušší a bude to všechno fungovat úplně stejně, vy vlastně na tom jenom získáte.

 

Ta úspěšnost, nebudu ti to lakovat, že by to bylo nějak jako velký, ale tím, že je to pro mě jako automatizovaný – je to v tý šabloně, tak to není žádnej velkej náklad. Pokud se to povede je to fajn, pokud se to nepovede, my jsme o nic nepřišli co se týká affilu. (Jarda: Super). A to je podle mě klíčový.

 

Jarda: Mhm, rozhodně, souhlasím, souhlasím. My právě jako někdy třeba i vlastně my z naší strany jako v rámci třeba 5nej, tak právě jako… jakožto partneři, tak my jdeme rovnou za tím inzerentem a zeptáme se ho „Hele, máme tady na vás recenzi. Můžete nám dát backlink? My vám za to taky dáme backlink.“ Jakože takový nějaký jako v malý míře nějaký two–way výměny děláme.

 

Ale jakože často na to jdeme jakoby z naší strany, z naší iniciativy, takže to je možná spíš nějaký jakoby, nějaká rada pro affiliate partnery, co nás poslouchají, že vlastně jako udělejte tady ty jako… je to prostě spolupráce jo, je to partnerská spolupráce mezi inzerentem a affilákem a prostě komunikujte mezi sebou, dělejte spolu dealy. Takže to bych tak asi tak nějak jako zavřel tohle, a teďka možná taková trošku… trošku jako filozofická otázka.

 

Proč si myslíš, že zrovna vám ten affiliate program funguje? Co je tajemství vašeho affiliate programu? Hahaha.

 

Zdeněk: Tajemství… hele to je otázka asi spíš na ty partnery, jakože proč to teda funguje jo.

 

Já když se nad tím zamyslím, tak můžu si vymyslet jako nějaký hypotézy, který si myslím, že jako můžou fungovat jo. Jeden z nich je, že naši konkurenti – ti co mají affil, tak nejsou moc aktivní. Já mám takovou rutinu, že každej měsíc jako sleduju přes ahrefs jestli jim přibývají nový weby, z toho, co můžu vidět jo.

 

Je to jeden z kanálů, ostatní affiliate kanály jako nevidím. Třeba jaký mají akce v cashbacku, nebo jestli by je někdo tlačil z Facebooku – to já už nezjistím, ale vlastně v ahrefsu každých 30 minut se podívám, jestli někomu přibylo něco novýho, a vidím, že to tam nějak nepřibývá, nebo třeba přibývají vlastně jenom kupónový weby.

 

Takže určitě to je díky tomu, že oni to dělají hůř. Takže zdravím, (Jarda: Hahaha) určitě zkuste na tom víc zabojovat, budou z toho profitovat i ti partneři. Rozhodně my vlastně od prvního dne jsme ty partnery hledali aktivně sami. A já na začátku jsem vytvořil, stejně jak to dělám vlastně v linkbuildingu, nějakou tématickou mapu s čím vším ten alkohol se dá vlastně spojit, a každej ten jednotlivej obor jsem prošel, zapsal jsem si adresu webu, emailovej kontakt, a ty lidi jsem oslovil.

 

Někde tady mám udělaný i statistiky, tady to mam v poznámce. Jo, když jsme vlastně začali v květnu, tak do konce roku 2017 jsem vlastně napřímo oslovil 135 různých webů. Není to nějaký velký číslo, ale s tím alkoholem ono se nedá spojit zase jako prostě ledacos. A já jsem registrovanej třeba ve všech jako konkurenčních programech, abych viděl, jaká je ta komunikace, a pak to doporučuju prostě každýmu, kdo ten program chce provozovat.

 

Tak prostě zaregistrujte se ke konkurenci, dívejte se, oni vám budu posílat, oni vás budou psát… prostě brát jako normálního partnera. Tak ti konkurenti velice velice málo… sem tam nějaká prostě vlaštovka, že jako napíšou. Takže zase – to si myslím, že asi je jedna z těch věcí. 

 

Určitě ten brand v průběhu 4 let jako hrozně vyrostl, alkohol.cz si myslím, že je trošičku jako už známej, byť jsme vlastně tady jenom v Česku, my prodáváme zboží i na Slovensko, ale vlastně dělá třeba docela jako málo, ale vím od partnerů na Slovensku, že by jako hrozně chtěli, aby ten shop byl i na Slovensku, že na Slovensku třeba není jako koho propagovat.

 

Takže je to příležitost zase tady v tom affilu. Myslím si, že i síla – ne jenom ten brand jako takovej, ale vlastně i síla toho marketingu. Pokud ten shop má prostě rozpočet v objemu jakej máme my, tak pak i ty vlastně ty konverze umíme dobře doklepnout i těm partnerům, kteří fakt stojí někde na začátku jako ty inspirační.

 

Ono když si přečteš o dobrým rumu, a ten rum prostě stojí třeba tisícovku, tak ne každej si ho koupí hned že jo, on tam musí počkat než bude ta výplata a podobně, lidi jsou různí. Takže tohle rozhodně stojí za tím, myslím si že trošku je to i promo.

 

Tys už to tady zmiňoval, že třeba na Twitteru, každej… pravidelně mám jako měsíčně zase na to nějakou rutinu, kdy škádlím jako tu komunitu, trošku ty lidi, co sledují ten #czaffil na Twitteru, výší vlastně tady těch provizí nebo top 10 dávám pravidelně. Jakej je konverzní poměr, a děláme to opravdu několik let v kuse. Takže to si myslím, že umí jako přitáhnout pozornost a pravidelně se s těma lidma bavíme, dostanou newsletter jednou měsíčně, chodil i častěji pokud bylo potřeba, ale viděl jsem, že se z toho ti lidi začínaj odhlašovat, že už těch  informací bylo moc.

 

Takže jsme místo toho udělali Facebookovou skupinu, kde je vlastně takový to jádro těch partnerů, je jich tam zhruba 1/10 těch nejaktivnějších, který teďka máme. Takže ti tam vlastně pravidelně jsou, protože my těch kampaní pravidelně máme velký množství a děláme k nim třeba bannery pravidelně. I když vím, že to hodně lidí nepoužívá, tak prostě ke každé kampani aktivní máme prostě celou sadu bannerů.

 

Sám víš, že vám zahlcujeme váš affiliate katalog novýma kampaněma. Není to záměr, je to prostě důsledek té funkce, jak vy to máte (Jarda: Jasně :D), vy to máte vlastně tady nastavený.

 

A plus možná ještě, na to jsem docela jako pyšnej a nestalo se mi, že bych to viděl v jakémkoliv affiliate programu, kde jsem byl registrovanej, že by za mnou přišel ten affiliate manažer a napsal mi „Hele, my vidíme že neperformuješ dobře, co bysme pro tebe mohli udělat?“ Já zhruba každej druhej měsíc se podívám na lidi, kteří k nám posílají třeba traffic, ale nemají žádnou konverzi a pošlu jim email, jestli bysme jim dokázali s něčím pomoct, něco konkrétního.

 

A část těch lidí se mi opravdu ozve a zkusí si nechat poradit, a i vlastně obecně pro tohlencto jsem vytvořil obsahovej hub, kterej máme pro partnery. Je postavenej ve službě Notion, kde jsou data sety klíčových slov, kolem kterých je zajímavý stavět věci, tipy na affiliate pluginy, který ti lidi můžou používat, aby prostě dokázali třeba automaticky distribuovat linky napříč tím webem, nebo reklamní prvky, nějaký moje linkbuildingový zkušenosti, který si myslím, že každej může používat.

 

Takže asi všechny tyhle věci, který jsem zmínil, k tomu, já doufám, nějak jako přispívají jo, možná mi řeknou partneři, že je to všecko nesmysl, že je to prostě jenom protože se na tom už dají vydělat peníze a nic z toho nehraje roli, ale myslím si, že by se tohlencto jako mělo dít.

 

Ne úplně všechno, ale třeba komunikace s těma partnerama, fakt jsem registrovanej všude možně v CJ, x různých programů, a velice málo té komunikace z tama chodí od těch lidí.

 

Jarda: Rozhodně no. Já vlastně strašně děkuju, žes tady to vlastně řekl, protože to je v podstatě jako ultimátní odpověď na tu otázku, protože jako je strašně vidět z toho, co říkáš jak dedikovanej manažer, kterej komunikuje s těma partnerama, kterej oslovuje nové partnery, jako je strašně důležitej pro ten affiliate program.

 

Protože právě přesně kvůli tomu, když tam bude těch affiliate programů 5, a ty budeš jedinej komunikovat, ty jedinej budeš jako motivovat k tomu, aby vás propagovali, tak jasně, že vás budou prostě v konečným důsledku propagovat víc než tu konkurenci, která dělá mrtvýho brouka.

 

Zdeněk: Hele, ten dedikovanej manažer, já třeba tomu rozumím, když ta síť jako je velká, těch programů je tam hodně, že ten čas se musí zaplatit a zhruba vím jak to funguje v těch velkých sítích a to je taky ten důvod, proč oni jako nekomunikujou, protože ne každá ta značka, která tam je, vlastně jim dokáže dát ty peníze na toho člověka, ale správa affiliate alkoholu.cz stojí v podstatě… měsíčně je to nějaký třeba osm až deset hodin práce pravidelně.

 

Na začátku třeba první měsíc dva to zabralo 20 – 30 hodin nějakýho toho oslovování a tak, ale měli jsme prostě dobrej plán, ale jakmile už se to vlastně potom zaběhne, ty věci jakoby vyhledávání nějakých nových příležitostí a tak, ono se to už jako dost minimalizuje. My jsme taky hodně vsadili na automatizaci, já mám vlastně rád na AffilBoxu je tam jednoduchý prostě APIčko, kde si to povídá s naším shopem, ty konverze se schvalujou automaticky, my vlastně třeba posíláme partnerům do poznámky ke každé konverzi, co přesně se prodalo jo.

 

Oni jako ví, není to úplně nejlepší nástroj na datovou analytiku, protože exportem je nějaký CSVčko, kde prostě v jednom políčku je hrozně moc tady těch textů, ale šikovnej člověk si z toho dokáže vytáhnout, nějakou frekvenční analýzou, co se tam často vyskytuje, a ví co mu třeba dobře funguje a na co se jako má zaměřit.

 

Jarda: Mhm, jo super. Já s tebou naprosto souhlasím, my na to dokonce máme článek, kterej se jmenuje “Affiliate management půl hodiny denně“, což by vlastně, když to tak vypočítám, tak by vlastně odpovídalo té časové náročnosti, co ty říkáš. 

 

Takže ono vlastně je to tak no. Jakmile ten affiliate program… já to vždycky říkám tak, že ten affiliate program má jakoby těžší rozjezd, že chviličku trvá, než se to jakoby nějakým způsobem rozběhne, ale potom má vysokou setrvačnost a ten management je jakoby už nějakej potom vlastně závislej na nějakých krocích, který se neustále opakujou, který je potřeba dělat vlastně průběžně a pořád dokola a pak ti to vlastně funguje. Jo super. 

 

Zdeněk: Hlavně teda ještě, promiň, (Jarda: Povídej) hlavně opravdu toho musíš jako maximum automatizovat jo. Jedna věc je jakoby “fingání” těch věcí okolo těch objednávek, ale mě třeba po registraci, mě se na začátku lidi hodně ptali prostě na věci, který se jako opakujou pravidelně. 

 

Takže moje reakce byla, že jsem na webu udělal FAQ stránku, kde tyhle věci jsou a každej člověk, když se registruje u nás do affilu, tak mu přijde ten systémovej e-mail od vás, kterej posíláte – tady jste, tady máte takový IDčko, ale já mu vlastně pošlu následně ještě dva automatizovaný e–maily každýmu, kde vlastně ho vyzvu, aby se nám nějak ozval, řekl třeba co jak bude propagovat, a dozví se právě tady ty důležitý věci jo. Kde si může přečíst všechno to, na co se ti lidi jako typicky ptají.

 

Cílem právě je, aby nešli za mnou, za tím mým časem, ale to co potřebují vědět, aby se opravdu zaprvé dozvěděli, ale ve svým vlastním čase, to je hrozně důležitý.

 

Takže (Jarda: Jo!) stejně jak vlastně ve veškerým marketingu, ty se musíš přepnout jenom do toho uživatele, a já mám výhodu trošku jako v tom, že ten affil sám zkouším dělat, i když nejsem jako velkej hráč, ale prostě mám to vyzkoušený, vím co mě kde trápí, a zkouším to udělat tak, aby mě samotnýho ten program, kdybych v něm byl, aby mě bavil. Aby mi přinášel prostě data pro tady ty výsledky.

 

Jarda: Jo, super, rozhodně. Jasně, automatický e–maily po registraci – to je prostě strašná úleva pro toho affiliate manažera, protože spoustu těch otázek dokáže odpovědět. Automatizace…

 

Zdeněk: Ale já třeba i ty, který posílám ručně, tak v momentě prostě kdy vím, že se nějakej e–mail opakuje, jako nějaký sdělení, tak si na něj udělám šablonu – používám normálně Gmail, ve kterým mám rozšíření placený, který se jmenuje Gmelius, a přesně mám pro různý scénáře databázi tady šablon. Takže já kdybych ti chtěl poslat nějakej e–mail třeba s výzvou, k tomu žes k nám posílal traffic, ale bohužel to nedopadlo konverzema, jestli ti můžeme nějak vlastně pomoct, tak takovej e–mail já mám vytvořenej a odeslanej během deseti minut, když ho chci poslat tobě.

 

Když ho chci poslat 100 lidem, tak i z toho Gmailu jsem schopen poslat objemovou kampaň, jo je tam limit, že můžu poslat jenom jako na 500 adres za den, ale tolik neaktivních partnerů, kteří by byli jako neúspěšný, my zase nemáme. Ale vlastně tuhle skupinu já oslovím vlastně úplně stejně normálně, ale mám na to prostě připravenou tu šablonu, která dokonce umí třeba automatickej followup, když ti lidi se nám neozvou, tak za týden se jich zeptáme, jestli to náhodou nepřehlédli a vlastně hromadná komunikace s lidma zabere opravdu minuty, když to hodně přeženu.

 

Jarda: Jo, souhlas. Já ten nástroj znám, já jsem ho taky používal, ono je tam vlastně to omezení kvůli tomu, aby to potom neházelo do spamu ty maily, ten Gmail. Jasný.

 

Tady asi já tady mam ještě nějaký další otázky, ale my jsme tak nějak mezitím jako odpověděli v podstatě, třeba jako s jakýma affiliate partnerama pracujete, tak to jsme probírali.

 

Mně se líbí strašně to, že vlastně vy jdete v tom affilu proti proudu a místo toho, abyste snižovali ty provize, což je jako poměrně trend minulých let, tak vy jste je navyšovali a ty cashbacky jste vlastně brali jako rovnocenný partnery a jste jim jako nedávali nižší provize.

 

Já se chci zeptat na influencery – jsou vůbec jako v alkoholu vůbec jako dovolený influenceři? Můžou vlastně jako třeba na sociální sítě, na Instagramu a takhle, můžou jako lidi propagovat alkohol, a využíváte třeba k tomu ten affiliate program k jejich managementu?

 

Zdeněk: Hele, jestli ostatní marketingový kanály to dělaj to nevím, já moc netuším jestli jsou nějaký jako velký limity pro influencery jak můžou propagovat alkohol. Vím, že Facebook má svoje pravidla, my na to partnery jako upozorňujeme. Nemůžeš, že jo, zmiňovat prostě výzvy k pití alkoholu, a že to je prospěšný a podobně, je to takový nějaký jako navádějící.

 

My jsme to zvažovali i pro affil, jestli vlastně tu vaši novou featuru, kterou tam máte, že je možný vlastně použít kupony, který po zadání z jakéhokoliv zdroje vlastně se připíší tomu konkrétnímu partnerovi – výbornej nápad, (Jarda: Haha, děkujem) děkuji za něj, nám to ale nedává smysl, z toho důvodu, že my vlastně musíme dát nějakej ten kupon, musíme ten výrobek zlevnit, a ještě musíme tomu partnerovi dát tu provizi.

 

A vlastně my se snažíme tu provizi dát takovou maximální, která je pro nás udržitelná, a vlastně tím, že by tam byla ještě ta sleva, tak by to celé už nedávalo ekonomicky smysl. A nebo bysme museli dát těm influencerům tu provizi menší, což mi zase připadá jako nefér, protože vím, že by si prostě nevydělali adekvátně tolik, kolik by si měli vydělat.

 

Ještě se vrátím k tomu, že tys vlastně zmiňoval, že jako jdeme proti proudu, že ty provize zvyšujeme, to není jako nic, za co by se dalo pochválit, protože to je jenom signál toho, že ty první provize byly nastavený blbě (Jarda: Hahaha, jasný, haha). Prostě až ten provoz ukázal,že prostě to není pro ten trh jako dostatečný, že prostě jsme chtěli být jako skromní, a ukázalo se, že teda ta skromnost vede k tomu, že jako to nefunguje.

 

Jarda: Jasně, jasně. No jako je to lepší varianta než ta druhá, s kterýma přijdou jako jiný třeba inzerenti, že ty provize na začátku vypočítali blbě, ale na druhou stranu a pak je musí snižovat. Takže toto jako mně přijde taková jako “dobrá chyba“ v uvozovkách.

 

Zdeněk: Jo, jo. Je to jedna z těch lepších, z druhé strany, já znám obě ty pozice – jak tu partnerskou, tak i tu inzerentskou, opravdu někdy prostě ta dynamika se jako může změnit, a musíš jako do toho zasáhnout jo, nebo opravdu už ten kanál ti třeba nepřináší tolik, ono se to dost jako těžko hlídá, kterej partner prostě ti jako co přesně přivádí jo.

 

Jsou prostě případy kdy provizní programy třeba odměňují partnery podle toho, jestli přivádí nový zákazníky nebo už stávající. Jako sorry, ale já jako partner, jak můžu vědět když mi přijde někdo zkonzumovat můj obsah, jestli ten e–shop už ho zná nebo ne, a on mi… já ho tam znovu pošlu a on mi prostě dá za to poloviční provizi, protože toho člověka už někde viděl. 

 

Ať tohle ti lidi zkusí napsat do Googlu nebo do Seznamu a viděli by obrovskej jeden vztyčenej prst – všichni víme kterej, ale stejně tak ty programy se to nebojí udělat těm partnerům jo. To je obrovskej prostě… nebudu mluvit jako sprostě, a myslím si že to prostě v affilu jako nemá nic dělat – ti partneři tohlecto nedokážou ovlivnit.

 

Jarda: Rozhodně, rozhodně. Jo, souhlasím s tebou. Přesně tak.

 

Oni jakoby někteří inzerenti to dělají, protože, v uvozovkách, “můžou“, jo. Protože vlastně přesně jak říkáš – zkuste si to napsat do Seznamu, zkuste si to napsat i třeba do Heureky český, že jo. Zkuste si napsat tady tyhle informace. Tam jako je potom samozřejmě síla na tý straně těch partnerů, že musíš říct tomu inzerentovi „Hele, na to vám kašlu, já jdu někam jinam“ a nebo pokud není ta možnost jít někam jinam, tak zkusit to třeba oslovit nějaký inzerenty, který třeba ještě nejsou vyloženě inzerenti, který nejsou třeba ještě v tom affilu.

 

Zdeněk: Já to vidím tak, že samozřejmě když ta značka už jako je velká, a s tím trhem si hraje, tak realita je taková, že ty značky mají ty partnery prostě jako na lopatě – právě díky tomu, že jsou to jako jednotlivci a tak, je to blbý to říct, ale opravdu to takhle prostě reálně je jo.

 

Takže když Amazon řekne, že prostě snižuje provize, tak spousta těch lidí prostě z toho Amazonu neodejde, protože už ten obsah mají, museli by to třeba změnit celý, museli by to předělat s těma linkama, zkusí se nějak jako optimalizovat. Z druhé strany už třeba teď vidíš velký světový jako affiliate hráči, kromě toho affilu prostě zavádí třeba jako předplatný, nebo dali ten obsah za paywall. Teď já nevím jestli to byl Wirecutter nebo někdo takovej (Jarda: Wirecutter, mhm) z poslední doby.

 

A přesně proto tohlencto jako oni dělají žejo, protože jim padají tady ty provize, ty značky to jako můžou udělat a v určitým bodě už nemáš kam jít, že jo.

 

Lidi, kteří mají obsah postavenej u nás na CPCčkovým affilu pro Heureku – když ta Heureka utáhla cookies, prostě o 75 % zkrátila platnost cookies, co ti lidi mohli udělat. Ve finále jako nemohli udělat vlastně velice jako nic no, museli by najít jinej takovej jakože spolehlivej affil  ve smyslu toho, že se platí za proklik a ne opravdu za tu akci na konci, ale ukaž mi takový.

 

Jarda: Jasně no. Já třeba jako vím od nějakých větších hráčů, že vlastně oni dělají testovačky – různý niky testujou na samostatný shopy, že vlastně… že třeba ta Heureka už jim tolik nedává smysl, že to třeba padá.

 

A právě to testujou na jednotlivý affil programy nebo samozřejmě do affil sítí se regnou. Ale jakože nezkoušej vlastně jakoby tu Heureku, ale dávaj tam ty jednotlivý affil programy, a zatím teda co vím, tak jako z 90 % vždycky ty samostatný affil programy v konečným důsledku přinesou víc, protože vlastně… (Zdeněk: Fakt?) jo, protože vlastně jakoby ten traffic je cílenej, je konverzní, a vlastně v podstatě když toho člověka přivedeš na Heureku máš z toho… když hodně, tak třeba 7 Kč, ale když si ten zákazník to zboží koupí, tak prostě máš z toho třeba stovky korun, takže ono se to jako v konečným důsledku vyplatí víc.

 

Takže ono jakoby i ten Amazon v zahraničí, co poslouchám ty podcasty, i třeba v tom česku ta Heureka, když to bude snižovat tak to jako v konečném důsledku povede k tomu, že ti affiláci – jak říkáš – nahradí to nějakým jiným zdrojem peněz, ať už právě tím paywallem, nebo nějakým tím třeba svým produktem, nebo šlápnou víc do obsahový reklamy, a nebo právě budou hledat jakoby nějaký takový v podstatě Hidden Gems mezi těma samostatnýma programama, a budou propagovat je.

 

Zdeněk: Já třeba mám zkušenost – někteří z našich partnerů si právě s e–shopama v alkoholu, když už ten obsah budujou, který nemají ten provizní program, tak si dokážou domluvit nějakou privátní spolupráci. Takže tohle asi je cesta, jako ve všem prostě platí „Líná huba – holé neštěstí“, takže pokud se nezeptáš, tak nemáš no.

 

Jarda: Je to tak no. Někdy třeba co já řeším, tak ty privátní spolupráce jsou postavený na trackování pomocí UTM parametrů, což taky jako není úplně… úplně nejlepší varianta, co se dá použít, co si budeme povídat :D. Ale tak jakoby no, když používáte UTM parametry a posloucháte nás, tak radši přejděte na AffilBox. Haha. (Zdeněk: Jo, souhlas :D)

 

Hele, super, já myslím že jsme to tak nějak asi prošli všechno. Ještě bych měl na tebe dvě rychlý otázky, chtěl bych se ptát v podstatě všech hostů, co budu mít takhle jako v podcastu ve videu.

 

První otázka je: je nějaká byznysová knížka, cos v poslední době četl, co tě třeba zaujala, co bys mohl doporučit?

 

Zdeněk: No… já tyhle věci popravdě řečeno jako moc nečtu. Já mám s těmahle knížkama, oni často jsou jakože takový motivační, jeden velkej problém. Minimálně prvních 20 – 30 % té knížky, většina těch autorů ti popisuje ten problém, kterej ty víš že máš, dávají ti tam jako různý příklady, a zkušenosti jak se lidi jako trápí, a já to vím, že ten problém mám, proto jsem si vzal tu jejich knížku, že jo. (Jarda: Hahaha!)

 

Takže tu část musíš jako někde přeskočit prostě, třeba Getting Things Done, který jsem četl, který prostě lidi jako hrozně uznávají, tak to se vleklo prostě jak týden před výplatou a až jsem došel jako do toho bodu, kde on prostě bylo napsané „Všechno si zapište, rozdělte si to do chlívků, a pak s tím pracujte“, tak už jsem nečetl dál, protože už tam vlastně nic nebylo.

 

Ale je jedna, kterou jsem přečetl zhruba do půlky – těsně jako tady za ten bod, a jmenuje se Profit First, (Jarda: Jo, mhm) a to je vlastně kniha jako o řízení financí, kde autora si už nevzpomenu (Autor Mike Michalowicz), neutkvělo mi to v paměti, ale ten název je opravdu Profit First – navedl mě na ni myslím Mário Roženský – takže díky, Mário, a ten člověk vlastně řešil na svých zkušenostech, i na těch ostatních, že lidem, kteří jako podnikají, často nezbývá dostatek toho zisku, protože prostě oni ho posílají pořád nějakým způsobem jako dál jo. Že přichází ty peníze, máš nějakej byznys, ty peníze přijdou a ty co přijdou, tak s nima operuješ a všecky je pošleš nějak dál jo. Investuješ je do toho byznysu nebo je nějakým způsobem utratíš.

 

A on prostě přišel s myšlenkou, že pokud se chceš jako rozhodnout, aby ti nějaký peníze jakoby zůstávaly, jako zisk kterej si fakt necháš, tak prostě urči si nějakou procentní hranici z obratu, kterej ti přijde, tenhle obrat dej bokem jako profit first a vůbec na něho nesahej, a ten byznys dělej s tím co ti zbyde. A já jsem teda před rokem to začal jako aplikovat, že jsem si stanovil nějakou hranici asi 10 %, prostě jsem si říkal na to fakt nešáhnu, a všechno ostatní zkusím dělat tady s tím, a fakt to funguje.

 

Dneska mám prostě za ten rok těch 10 % jako odložený, a teď vlastně jak skončí kalendářní rok, tak budu přemýšlet, co s nima udělám a dopřeju si s nima něco, možná je pošlu někam dál, ale prostě bude to jako balík vlastně, kterej zároveň i mi funguje trošku jako že rezerva nad všechny další rezervy, který prostě buduju.

 

Ale zase pokud je tvoje strategie jako růstová a vyloženě chceš to všechno jako spálit, je to úplně OK, já jsem si jenom říkal, že bych vlastně… tohle se mi líbilo jako myšlenka, fakt si ten profit prostě nechat jako předem a všechno ostatní jsem jako zachoval a funguje to vlastně dobře, i mě to přinutilo k nějakým jako dalším optimalizacím, jako někde prostě podívat se na takový ty různý jak ti tam utíká stovka, tam tisícovka na různých jako službách, a tak jestli se to jako nedá… 

 

Takže tohle bych asi doporučil, víc ne, nejsem ta správná osoba na tohle, já relaxuju u detektivek a svíček.

 

Jarda: Haha, jasně super, super díky moc. A druhá otázka ještě, kdybys měl dát třeba – já tady mám napsaný – podnikatelům, ale můžeme dát klidně affilákům, jednu radu nějakou byznysovou, jaká by to byla?

 

Zdeněk: Podnikatelům asi ne, já se moc nepovažuju za nějakýho jako podnikatele, jako technicko-právně jako to splňuju, ale jsou určitě lepší lidi, kterých by ses na tohlencto měl zeptat.

 

Kdybych měl dát radu affilákům, tak to bych dal – pokud chcete začít nebo chcete něco dělat, tak se věnujte oborům, ke kterým máte nějakej vztah, něco, co vás baví nebo vás bude bavit se v tom zorientovat jo. Mě třeba baví smart věci – různé gadgety a tak podobně a věci okolo bydlení.

 

Jo protože se v tom trošku jako profesně pohybuju, ale zároveň bydlím a tak, ale třeba na ty prostě smart věci mám web, kterej jsem si založil už v roce 2013, netlačím ho nějak prostě dopředu, ale prostě pokaždé, když si něco koupím, dovedu to prostě zrecenzovat, samovolně to sleduju, baví mě to, umím o tom prostě psát z hlavy a když bych měl napsat prostě velkej článek “Jak si vybrat chytré hodinky“, tak ti ho vysypu tady prostě z hlavy. 

 

Protože to znám, kdybych ti měl říct jakou si vzít nejlepší půjčku před výplatou, tak jako no way, a nebudu se to učit. Samozřejmě když tvoříš ten obsah a nechceš ho dělat sám, tak to můžeš outsourcovat, ale musíš najít někoho, kdo buď k tomu má ten vztah a nebo tu syntézu si udělá. Ale pokud si chcete dělat věci sami v affilu a začít, tak obory, ke kterým máte prostě vztah, máte blízko, znáte to, používáte to.

 

Jarda: Jo, jo, super.

 

Zdeněk: A to platí ale třeba i pro copywritery jo. Takhle třeba na hodinky, když jsem zjistil, že už to nemůžu psát sám a měl jsem speciální jako niche web o chytrých hodinkách, tak jsem prostě našel autorku – holku, která tady o těch věcech jako moc neslyšela, ale trošku k tomu měla vztah a já jsem jí ty hodinky začal posílat od eshopu, a ona se do toho, jako myslím si celkem zakoukala, tady do toho a už prostě se v tom jako vyznala a má prostě v tom přehled, že si to jako vybudovala ten vztah k tomu. (Jarda: Jo, jo)

 

Takže pro tvorbu toho obsahu vlastně je to podle mě jako klíčový, protože jinak jenom chodíš a vlastně přepisuješ to, co vygooglíš někde.

 

Jarda: Jasný, musíš tam být, jako já to vždycky tak říkám, že musí se stát jakoby v uvozovkách – buď ty a nebo ten kopík kterého si najdeš, tak se musí stát jakoby v uvozovkách “profesionál“ v tom daným oboru, aby mohl předávat ty informace dál. (Zdeněk: Mhm.)

 

Super, super, skvělý. Díky moc, já jsem si dnešní rozhovor strašně užil, protože prostě jsou věci, který my tady s Ondrou kážeme, tak když jako vidíš, že fungujou v praxi, tak jsou úplně skvělý a já jsem za to strašně rád.

 

Díky moc, že jsi si dneska udělal čas na to si se mnou o tom popovídat a ještě bych řekl, že určitě pod video, pod podcast dáme registrační stránku do vašeho affilu – do affilu alkohol.cz. Tam potom najdou vlastně veškerý informace, kdyby vás chtěli začít propagovat partneři a přemýšlím, je ještě něco, co jsem třeba zapomněl dodat, na co jsem se zapomněl zeptat nebo co bys chtěl třeba sdělit?

 

Zdeněk: No, hele, možná když jsme v rámci lákání těch partnerů, tak my umíme posílat i třeba láhve na recenze, což spousta affilů neumí, zase jsou jiný affily, který jako posílají prostě produkty, rozhodně pokud si to kdokoliv může dovolit a provozujete ten affil, tak to těm lidem jako prostě pošlete, samozřejmě tu láhev za 100.000 asi jako ne, haha (Jarda: Hahaha), ale nějaký rumy a podobně, za zeptání nic nedáte. Je to prostě podle toho jak my tu spolupráci vidíme.

 

Buď už to běží, ale někdo když i třeba je novej a já vím, že to je někdo, kdo je prostě zkušenej v tom affilu a povede se to, tak je to OK. Nebo umíme tyhle věci dát i do soutěží partnerům, když chtěj prostě vybudovat nějakej šum kolem svýho projektu, přitáhnout nějaký nový uživatele – tohle všechno se dá domluvit.

 

Takže registrujte se, jak to říkají YouTubeři – pod videem. (Jarda: Hahaha.) Haha, já to mám tady za tebou, připravenej rovnou kdybyste to sledovali i někde jinde než na YouTube nebo kde to bude.

 

Ale děkuji za pozvání, za možnost zmínit tady alkohol.cz, pro mě to taky byla zábava.

 

Jarda: Super, hele díky moc ještě jednou a v případě že budete mít – ať na nás ohledně affilu, nebo na Zdeňka – nějaký otázky, tak ho kontaktujte přes asi předpokládám e-mail, co máš v affil programu.

 

Zdeněk: Přesně tak, e-mail rozhodně. Nikde jinde prosím, mimo e-mail všechno zapadne, žádnej messenger a takové věci.

 

Jarda: Jo, takže čistě na e-mail, super (Zdeněk: A nebo telefon pochopitelně, telefon tam mám, nebojte se zavolat, nekoušu.) jasně, jasně. Případně zavoláš později, žejo.

 

Super, hele jo, díky moc ještě jednou, bylo to fakt inspirativní, bylo to super a ať se daří ve všem, co děláš, myslím si, že buď já a nebo kolega se s tebou uvidí na tvým školení linkbuildingu, který mimochodem bude.

 

Vlastně teď mě tak napadá – nechtěl bys ještě pozvat, nebo máš teďka nějaký termíny na školení?

 

Zdeněk: Já dělám dva druhy školení – jedno je veřejný, to bývá dvakrát ročně pevný termíny v lednu a v září, tak abyste měli dost času, že jo, se na to vlastně přihlásit. Teď poslední dva roky už je to online, myslím si, že to online i zůstane i kdyby covid krásně vyšuměl – kéž by teda vyšuměl.

 

Na tu online formu je to prostě pro mě výhodnější ve smyslu toho, jak se sdílí ty informace na obrazovce. Vlastně já ukazuju v praxi ty věci jak fungujou, plus zároveň ta kapacita není omezená, protože na offline školení bývalo třeba 14 účastníků maximálně, teď na posledním školení bylo jich 23. Takže sice na webu je uvedena nějaká kapacita, ale to tam je prostě technicky, protože tam být to musí.

 

Takže na to se dá registrovat, když budete hledat školení linkbuildingu tak mě vlastně najdete, ale potom dělám i privátní školení na míru, kde většinou si mě najmou firmy – konkrétně to, co vlastně oni řeší, v jaké jsou fázi, co by je zajímalo a podobně.

 

Takže i tohle je možnost, ale nedoporučuji pro jednotlivce, protože prostě pro jednotlivce vyjde levněji (Jarda: Jasně, odvíjí se od toho cena, jasně) jít s nějakou jako skupinkou, pochopitelně.

 

Jarda: Jasně, jasně. Jo super, takže určitě školení doporučuju, taky dám link pod video na školení, aby se mohlo co nejvíc lidí přihlásit.

 

Super, díky moc, přeji hezkej zbytek dne a třeba se zase uslyšíme v budoucnu tady na podcastu nebo kdekoliv.

 

Zdeněk: Snad jo, snad někde brzo osobně Jardo, děkuju.

 

Jarda: Nebo osobně, to by bylo super, to by bylo fakt skvělý, tak jo. Díky moc a měj se zatím, ahoj.

 

Zdeněk: Ahoj.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *