Jak vyplácet odměnu affiliate partnerům

Datum přidání29. 08. 2018
AutorKateřina Střelcová
Jak vyplácet odměnu affiliate partnerům

Provizní program je založen na odměňování za přivedeného zákazníka. Propagující partner pomáhá obchodníkovi v prodeji jeho zboží a pokud je uspěšný a přivádí vám nové zákazníky, náleží mu za to podíl na zisku.

Propagujícím partnerem může být v podstatě kdokoliv. Může to být student, nebo zaměstnanec, který si chce v době volna přivydělat, ale stejně tak to může být také profesionál, který má affiliate jako podnikání, nebo i firma, která se buď na tuto branži specializuje, nebo si chce provizním programem vhodně a chytře doplnit portfolio.

Hned v počátcích vašeho provizního programu je dobré si uvědomit, zda chcete, aby vás propagovaly všechny zmíněné skupiny. Každá z nich má svoje specifikum.

Široká veřejnost

Pokud chcete, aby vás propagovala co nejširší masa lidí, můžete čerpat také ze zásobnice vašich vlastních spokojených zákazníků, nebo si můžete připravit lákavé sdělení o možnosti přivýdělku pro každého. Získat partnery tím pádem bude vcelku snadné, na druhou stranu se připravte na to, že jejich kvalita nejspíš nebude srovnatelná s profesionály. Připravte jim dobré návody. Pokud vás dokáží zpropagovat a přivést vám nové obchody, můžete se jim nabídnout například takovéto formy odměny:

  • Dohoda o provedení práce – je nejběžnější formou. Váš partner s Vámi uzavře časově omezenou dohodu, v celkovém souhrnu maximálně na 300 hodin pracovní činnosti za rok na jednoho zaměstnavatele. Výhodou je to, že partner nemusí odvádět zdravotní a sociální pojištění, pokud částka nepřekročí 10 tisíc Kč za měsíc.
  • Dohoda o pracovní činnosti umožňuje pracovní vztah až do poloviny klasického pracovního úvazku, tedy do 20 hodin týdně. Pokud je měsíční odměna nižší než 2500 Kč, neodvádí se z ní zdravotní pojištění, nad tuto částku už nastává povinnost odvodu.
  • Poukázky a slevy – pokud je vaše nabídka široká a zajímavá, je určitě na místě nabídnout partnerům možnost výplaty formou poukázky. Tato praxe je velmi oblíbená u e-shopů.

Profesionálové

Pokud spolupracujete s firmami a podnikateli, bude nejčastější formou výplaty faktura. Pokud je firma, která vás propagovala v Česku, vždy si vyjasněte, zda jste vy, či oni plátci DPH a tomu přizpůsobte fakturaci. Více si o podmínkách fakturace vůči firmě v zahraničí můžete přečíst v tomto článku.

Nezapomeňte si  v každém případně pro vaše partnery nachystat kvalitní obchodní podmínky. Samozřejmostí je pravidelné schvalování konverzí a výzvy partnerům, kteří překročili minimální výši výplaty.

V AffilBoxu si můžete vše automatizovat. Přečtěte si,  jak funguje  fakturace v AffilBoxu. Vše vám rádi vysvětlíme a poradíme, neváhejte se zeptat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *