+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Partner – kdo je, kde ho najdu a jak se mu odměním?

Affiliate partneři jsou v provizním programu faktorem úspěchu. Nejvíce otázek, které dostáváme, se týká právě partnerů. Zde jsou odpovědi na ty nejčastější:

Může být partnerem můj známý? Musí mít živnostenský list?

Affiliate partner může být velká firma, portál, provozovatel webových stránek, ale stejně tak jím může být i jedinec, ať už s živnostenským listem nebo bez něj. Všechny tyto varianty jsou v pořádku, prostřednictvím vašich obchodních podmínek pak můžete upřesnit, jaké formy spolupráce umožňujete. S obchodními podmínkami musí vaši potencionální zájemci o propagaci souhlasit již při registraci do provizního programu.

Jak je to s DPH?

Pokud je partnerem velká firma, může se stát, že bude plátcem DPH. Pravděpodobně vám pak bude vystavovat faktury k proplacení. Pokud je partnerem osoba, která třebas teprve začíná, anebo chce doporučováním vašeho produktu získat pouze krátkodobý přivýdělek, můžete s partnerem uzavřít dohodu o provedení práce nebo smlouvu o dílo. V takovém případě pravděpodobně partner nebude plátcem DPH. Není pak také třeba, aby byl živnostníkem.

Ať už jste nebo nejste plátcem DPH, platí, že byste vždy měli konverze a provize mít v hrubé částce – tedy bez DPH, bez poštovného a balného. K této částce si pak dotyčný partner může nebo nemusí DPH přičíst, podle toho, jestli jste plátcem vy, a jestli je plátcem i on. Přečtěte si také náš článek na toto téma, kde píšeme více.

Kde partnery najdu? Chci s affiliate programem začít, a nevím, co dříve.

Pokud s affiliate začínáte, měli by partneři být tím prvním, na co začnete myslet. Na většinu e-shopových řešení lze affiliate bez problémů nasadit. Pokud zde nenajdete to vaše, nebo máte e-shop postavený na míru, neváhejte se nás zeptat. Pokud tedy víte, že technickou stránku věci zvládnete (a rádi vám s tím pomůžeme), to, co vás bude pravděpodobně znejišťovat je otázka, jestli to všechno ale bude byznysově fungovat.

Pokud budete mít dostatek kvalitních partnerů, fungovat to bude.

Partnery hledejte podle toho, jaké máte zákazníky. Existují affiláci, kteří zvládnou oslovit skoro jakoukoliv zákaznickou skupinu např. ti, kteří umí kvalitně spustit PPC reklamu, vlastní rozsáhlé e-mailové databáze, které mají přehledně tématicky rozčleněné, nebo šikovní tvořitelé tzv. microsites – specializovaných menších webových stránek.

Na druhou stranu je ale na internetu nejvíce těch, kteří nemají affiliate jako hlavní předmět činnosti, přesto pro ně může představovat příjemnou možnost výdělku. Často o tom ale ani neví, takže je potřeba se jim ozvat, představit se a nabídnout spolupráci.

Představte si, že jste vaším klasickým zákazníkem. Jste muž nebo žena? Kolik vám je let? Jaké jsou vaše koníčky a práce? Co obvykle hledáte na internetu, nebo jaký problém právě řešíte? Jakmile si všechny tyto otázky co nejpodrobněji odpovíte, máte v ruce klíč – představte si nyní, jaká slova asi vaši budoucí klienti hledají, v jakých fórech jsou aktivní, které magazíny nebo blogery sledují. Oslovte majitele těchto webů a nabídněte jim spolupráci.

Určitě jich nebude zrovna málo, zkuste se zaměřit i na Facebookové komunity a stránky, které sdružují lidi s podobným zájmem.

Vytvořte si seznam a systematicky je oslovujte. Počítejte s tím, že vám možná nebudou reagovat, pokud jim napíšete obecný e-mail, ideální bude napsat jim nabídku co možná nejosobněji, aby měli pocit, že přesně víte, co chcete a jak vás mohou propagovat. Aby přesně uviděli všechny možnosti a to, že to není jen obchod, ale že vzájemná spolupráce pravdpěoodobně pomůže také vyřešit nějaký problém návštěvníků jejich webu. Pokud to jde, zavolejte jim, nebo se potkejte osobně, pokud vypadá možná spolupráce obzvláště dobře.

Pro kvalitní provizní program je potřeba, aby noví partneři neustále přibývali. Vyhraďte si ideálně na to nějaký pravidelný čas a určitě vám přinese své ovoce.

Pokud tápete, a nedokážete si představit, kdo by vaším partnerem mohl být, ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.



Napsat komentář