AffilBox podcast epizoda 23 – 5 důvodů, proč affiliate program nemusí fungovat

Datum přidání06. 07. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox podcast epizoda 23 – 5 důvodů, proč affiliate program nemusí fungovat

Affiliate program nutně nemusí fungovat každému e-shopu. Existuje několik důvodů, proč tomu tak je. Některé důvody lze ovlivnit, jiné jsou dané trhem.

 

  1. Jsou na trhu partneři na propagaci/ Je zde potenciál aby vznikli?

 

  • Partneři, kteří jsou zde pro všechny – cashback, kupón, affiliate katalogy
  • Analýza konkurence na trhu
  • Trendy v zahraničí

 

  1. Dokážu odlišit můj affiliate program od konkurence?

 

  • Více produktů, které konkurence nemá
  • Lepší provize
  • Lepší konverzní poměr
  • Lepší nástroje pro partnery (XML feedy, kupony, bannery, akce, atp…)
  • Lepší servis – zkušený affiliate správce
  •  
  1. Mám vůbec prostor v marži mít affiliate program?

 

  • Je potřeba si dobře spočítat od startu, zdali se vám affiliate program vyplatí

 

  1. Je někdo, kdo se o affiliate program stará?

 

  • Interní affiliate manažer, externí affiliate manažer

 

  1. Mám zaběhnutý eshop se jménem nebo začínám?

 

  • Obvykle nové e-shopy nejsou otestované trhem a affiliate program má menší šanci na úspěch (existují vyjímky: zboží, které nikdo nemá, love brand, mezinárodní eshop mířící do nové země, silný budget na brand reklamu, vyplnění poptávky trhu, atp…)




Komentáře (1)

Petr B. 29. 07. 2021

Díky za tenhle díl, dle mě je to o té trpělivosti – vidím to z té partnerské stránky, že x trvá, že než se to mě rozjede = seo neco požere, trvá, ne vše se chytne jak má. Takže druhá strana musí vidět ten progres = neboli partneri, dávejte vědět své plány inzerentům. Za prvé budou mít zpětnou vazbu, co se děje, na čem pracujete s čím potřebujete pomoci a taky budou mít s vámi a affilem i větší trpělivost, protože na parxi uvidí, že to prostě trvá, ale aspon, že se někdo snaží pomoci a růst.

Ondřej Martinek 29. 07. 2021

Zdravíme Petře, předně děkujeme za to, že nás i nadále posloucháte. 🙂 A máte pravdu, je dobrý tip dávat echo inzerentovi/advertiserovi ohledně svých plánů. On vám také, nebo jeho affiliate manažer, může výrazně pomoci tu ideu vypilovat či nasměrovat ji správnějším (konverznějším) směrem. Díky mockrát za doplnění.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *