Jak se staví affiliate síť na AffilBoxu?

Datum přidání20. 03. 2024
AutorOndřej Martinek
Jak se staví affiliate síť na AffilBoxu?

Předně si představíme pojem „affiliate síť“, byť my ho interně označujeme spíše jako „specializovaná marketingová agentura“. Affiliate síť je služba, kterou vám poskytuje některá z českých či zahraničních agentur, kdy vám affiliate coby výkonnostní marketingový kanál, nabízí jako celistvou službu.

Projdou tedy s vámi:

  • vhodnost daného kanálu pro vás,
  • proberou podmínky pro partnery (dle vašich možností, PNO/ROAS, rešerše kolem konkurence, …),
  • nastaví technicky kampaň na vašem webu i na svém tech. řešení,
  • prvotně představí vaši kampaň světu a affiliate partnerům,
  • opakovaně hledají nové partnery a dávají podporu těm vašim,
  • reportují výsledky s vámi a v případě potřeby optimalizují podmínky.

To je ve zkratce práce „affiliate sítě, neboli agentury“.

Obchodní síť partnerů u nás

A teď si projdeme to, jak to vypadá, když se staví tzv. affiliate síť na našem AffilBoxu, protože jich tu pár máme. A tím nemyslíme jen to, že v rámci licence Network (neboli síť – v našem pojetí síť partnerů) vám dáváme k dispozici na oslovení živou databázi partnerů (aktuálně 523 partnerů z 24 tematických kategorií).

Tím poskytujeme výsek té služby, která může být považována za síť.

AffilBox pro vás zajistí svou technologií, in-app průvodcem (naše interní služba vás provede přímo v rozhraní všemi možnostmi a nastaveními) a aktivní podporou (Ola je fantastická supporťačka) ve startu, první 4 body (jestli je to pro vás vhodné, podmínky pro partnery, technické nastavení, prvotní promo, …). Vše v roční ceně licence PRO.

Partnerskou bázi pro nás řeší primárně náš Network, který spolupracuje s databázi partnerů v naší sesterské služba PartnerBox (analytický nástroj – webový i s mobilní aplikací – pro aktivní affiliate partnery).

Reporting programu pro vás dělá samotná administrace – v reálném čase vidíte, kolik máte partnerů, kolik přivedli návštěvníků, kolik bylo objednávek, v jakém obratu, … jaké produkty obsahují doporučené objednávky, … Naše administrace tak v určitém pohledu může fungovat i jako CRM pro obchodníky – přesně takové klienty máme, kteří u nás sledují výkon svých poboček či obchodních zástupců (říkejte jim klidně partneři).

S optimalizací běžně pomáháme klientům u nás v rámci konzultací či třeba auditu běžícího programu.

Dle nás je pravda, že úspěch programu (dlouhodobě přináší zisk oběma stranám, roste v obratu i provizích, …) je definovaný primárně = aktivními partnery.

Jak se technicky nastavuje affiliate síť u nás?

Specifika síťového záměru se liší od klasické kampaně u nás v několika bodech:

  • každá kampaň má typicky jiného inzerenta,
  • každý inzerent se musí dívat jen na svá data,
  • partner se registruje do 1 administrace, kde má k dispozici různé inzerentské nabídky – ovlivňuje to obchodní podmínky,
  • podmínky všech kampaní je potřeba mít vypsané v popisu Nástěnky, kde ji vidí i neregistrovaní partneři,
  • fakturace – může být buď sdružená (agregování plateb na sebe bere provozovatel sítě – v plánech je, že to výhledově může být samotný AffilBox), nebo rozdělená per inzerent (vyplácí inzerent).
  • komunikuje se partnerům typicky vše z dané instance = všechny kampaně,
  • omezení konkrétních kampaní pro konkrétní partnery = dostupnost.

Více inzerentů

Každý uživatel v AffilBoxu může mít právě partnerská, nebo administrátorská. Dle toho vidí jen svá data (partner), nebo kompletní všech (admin – ikonka postavičky se štítem). Stav inzerenta je definovaný ještě tzv. rolí – Inzerenta (ikonka postavičky v obleku).

Nastavení je provedeno v Seznamu uživatelů, přes tři tečky při editaci konkrétného uživatele. Zároveň díky tomu, že je inzerent, nastaví se tento uživatel jako inzerent (kdo má na starosti výplatu odměny).

Pokud ale vyplácí odměnu partnerovi prostředník, jako inzerent je uveden vždy provozovatel sítě, který agreguje provize od vícero inzerentů k partnerovi.

Vidí jen svá data

Standardně uživatel s právy inzerent, vidí jen výkonová data ke své kampani (kliky, konverze, …), která jsou spojená s jeho kampaní (či kampaněmi – u kterých je uveden v Nastavení kampaně jako inzerent).

Obchodní podmínky

Díky tomu, že v 1 instanci AffilBoxu lze mít jen 1 obchodní podmínky, je nutné v nich definovat hlavní protějšek, který má zodpovědnost za celou spolupráci.

Typicky je to provozovatel dané partnerské sítě.

Tento vzor (ve vztahu provozovatel programu vs partner) máte k dispozici od nás v placené licenci AffilBoxu.

Konkrétně v sekci Nastavení, Nastavení aplikace a Obchodní podmínky.

Můžete si ale připravit různé jazykové mutace pro dané obchodní podmínky – českou verzi, německou, anglickou, španělskou, francouzskou, italskou, polskou či slovenskou. Pokud byste potřebovali další překlady (celé naší affiliate aplikace), napište na naši podporu – překlady dodáváme typicky v řádu jednotek dní či 1 týdne.

Fakturace

Jak bylo zmíněno výše, fakturace provizí může být provedena několika způsoby – buď se vyplácí provize z dané kampaně od :

  • konkrétního inzerenta,
  • nebo provozovatele sítě.

Jednotlivý konkrétní inzerent

Pokud platí první možnost, proces fakturace je takový, že inzerent (či správce programu) vytváří tzv. Ruční fakturace při překročení partnerského minima pro výplatu. Konkrétně: sekce Fakturace, Nová fakturace, výběr časového intervalu, výběr kampaně.

A poté právě výběr konkrétního partnera a kdo je odběratel, neboli inzerent, co vyplatí provize (je také právě díky tomuto kroku uveden v tzv. fakturačním podkladu). Během pár minut poté přijde partnerovi e-mail/notifikace o vygenerování podkladu k fakturaci – a partner může nahrát fakturu do stejné sekce Fakturace.

Všechny faktury/podklady jsou pro obě strany (partnery i inzerenty) na stejném místě – sekce Fakturace.

Provozovatel sítě

Zde je situace ještě jednodušší – u všech kampaní je jako inzerent uvedený konkrétní 1 provozovatel sítě. Vůči němu jsou tedy vystavovány všechny podklady k fakturaci i samotné faktury od partnerů.

Partneři mohou k výplatě využívat po překročení výplatního minima klasický koncept – požádání o výplatu v sekci Fakturace, nebo automatické (ke konkrétnímu dni v měsíci) fakturace z AffilBoxu.

Komunikace

Standardně se v rámci plošné / automatické komunikace (notifikace v Notifikačním centru, e-mailové systémové notifikace, …) komunikují všechny kampaně. Separátně můžete partnerům komunikovat v e-mailu výhody/změny v jednotlivých kampaních.

Kampaně jen pro vybrané – dostupnost

I v rámci affiliate sítě spuštěné na AffilBoxu nemusíte mít všechny kampaně hned (nebo vůbec) dostupné pro všechny partnery. U každé kampaně lze v Nastavení kampaně nastavit tzv. Dostupnost. Neboli jestli je dostupná pro všechny partnery, nebo jen vybrané, které sami vyberete.

Také si chcete spustit vlastní affiliate síť?

A být tak blíže k partnerům, ale mít možnost benefitovat už z naší databáze partnerů v rámci Networku (via podcast), kteří vám ulehčí start? Ozvěte se nám na [email protected] či přes sekci Kontakt a rádi to s vámi probereme.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *