Jak se spravují influenceři (ambasadoři) díky AffilBoxu?

Jak se spravují influenceři (ambasadoři) díky AffilBoxu?

Jedno z dominantních témat, které jsme se stávajícími (i budoucími) klienty řešili na uplynulé konferenci Czech Online Expo 2024, bylo spravování a sledování výkonu influencerů. Trápí vás toto téma také?

Téměř všichni, kteří k nám přišli na stánek, tuto aktivitu dělali postaruve stylu papír a tužka. Ti zkušenější na to měli Excel. A ti co si už prošli vyhořením, nebo měli pod kloboukem, na to měli náš AffilBox.

Ať už primárně jen pro správu influencerů (či ambasadorů chcete-li), nebo jako hybridní místo pro klasické affiliate partnery – recenzní portály, blogery, cashbacky, porovnávaček, kuponové weby, … a k tomu mají ve stejné administraci právě influencery – které měří přes náš Tracking kuponů.

A ti byli nejveselejší = přišli na kafe, pro čokoládu a šli se dál vzdělávat na konferenci. Která pod novým majitelem (Smartemailing – také náš klient viz partneri.smartemailing.cz – doporučuji i případovou studii jejich partnerského programu + podcastový díl číslo 23) se rozhodně posunula a příští rok dorazíme znovu.

Každopádně zpět k té skupině návštěvníků na stánku, kteří nevesele komentovali svou práci s influcencery ze socilních sítí typu Instagram, Youtube, Facebook, Twitter (X.com), či TikTok... A nesmím zapomenout na čím dál rostoucí trend čistě zvukových podcastů – ti také spadají do definice influencerů.

A moje dotazy směřovaly vždy k:

  • měříte konkrétně výkon jednotlivých partnerů?
  • měříte je skrze kupony, či jiné techniky?
  • kolik influencerů takto spravujete?
  • jak často jim posíláte report jejich výkonu?
  • kolik času strávíte nad touto správou?
  • a neštve vás to už?

A dobrali jsme se k podobnému mixu odpovědí:

Když jsme měli 3 influencery na sociálních sítích, ještě to šlo, ale teď jich máme 34 a je to peklo…

Papírová podoba nám dělá problémy, protože si ji kolegové těžko předávají při nemocích, …

Influenceři nám vytýkají, že výsledky jejich propagaci vidí se zpoždění i měsíce a nemají se čím řídit v reálném čase…

Museli jsme nabrat brigádnici, aby pomohla naší markeťačce s provozem influencerů…

Kolegyně už 2x smazala Excel s jejich kuponu a dealy, … Bez kopie!

Někteří nám vytýkají, že je určitě krátíme na výdělku, že určitě nám vydělávají více…

Kolegyně už dala výpověď, protože se s tím maglajzem nechtěla babrat…

Aneb co řešíme na dennodenní bázi

Toto jsou autentické reakce, které jsem posbíral na našem stánku. A otočili jsme to vždy do situace, že odcházeli s mojí vizitkou, že to probereme po konferenci.

Protože přesně tyhle situace dokážeme vykrystalizovat a zjednodušit díky AffilBoxu. A to se stávající koncepcí funkcí, které máme typicky určené primárně pro affiliate marketing = kam i samotní influenceři na sociálních sítích taktéž spadají.

Neboli „nově“ digitalizujeme a měříme výkonnost influencerů ze sociálních sítí!

Kdo je kdo – slovníček hesel

Pro srozuměnou zde uvádím náš pohled na jednotlivé pojmy, kdo je kdo:

  • influencer = osoba, která má velký dosah na své fanoušky (typicky v internetovém světě) – patří sem celebrity a další autoři, kteří díky sociálním sítím (Instagram, YouTube, TikTok, …) mohou sdílet svůj život, své zkušenosti, … a také i produktová doporučení. Influencer typicky promuje / propaguje více značek a není výhradně spojený s 1 či pár konkrétními značkami.
  • ambasador = částečně se může překrývat se samotným influcerem, ale z našeho pohledu rozdílem je, že tento autor (či autorka) má užší spolupráci s vybranými značkami a tato spolupráce je (typicky v profilu / bio / medailonku profilu) přiznaná a opakovaně zmiňovaná.
  • partner = jako partnera v naší branži pojmenováváme toho, kdo má k dispozici návštěvnost či dostatečnou audienci (sledující, fanoušky, followery, odběratele newsletteru, posluchače, …), kterou může poslat k vám, aby nakoupila vaše zboží či služby. Takže je to nadřazený pojem nad influencerem a ambasadorem pro tento příklad.
  • inzerent = ten, který prodává skrze internetový obchod či web své produkty či služby (nebo v el. podobě sbírá poptávky na své služby) a chtěl by zapojit do svého marketingu ještě další subjekty = právě tzv. partnery = influencery a ambasadory.
  • AffilBox = nejlepší řešení, které si můžete pronajmout na správu influencerů a partnerů 😉

Proč vlastně influcencery a ambadadory výkonostně měřit?

To byla také otázka, kterou jsem na našem stánku dostával:

my už jim dáváme měsíční poplatek za x reelsek, 3 zmínky v příbězích a 4 posty na svém profilu.

Proč tedy jim máme dávat % či fixní odměny za přivedení konkrétních objednávek? A měnit, to co doposud fungovalo?

Máte 2 různé důvody, které jsem návštěvníkům na stánku vysvětloval:

  • ne všichni influenceři mají takový dopad na výkon vašeho byznysu, jak to vypadá napohled (domněnkologie),
  • z naší zkušenosti platí, když influencer vidí, že mu v reálném čase po vaší propagaci, padají do e-mailu notifikace o přivedené konverzi (a tedy i provizích pro něj), mají hned větší motivaci vás znovu zmínit, zakomponovat do obsahu… celkově rozvíjet aktivně vaši spolupráci.

Neboli díky výkonnostnímu měření všech svých influencerů máte najednou k dispozici na 1 místě (u nás v administraci) všechna data o výkonech, v rámci jednotlivých dní, s porovnáním jak se jim dříve dařilo, jak se propagace mění, …

A ke svým výsledkům mají vaši influenceři také instatní přístup ve webovém prohlížeči.

Jak se spravují influenceři na našem AffilBoxu?

46 % klientů, kteří chtějí spravovat své influencery na našem řešení, využívají typicky licenci typu PRO = mají tam k dispozici právě klíčovou část = Tracking kuponů. Zbylí využívají nejvšší licenci typu NETWORK, protože kromě měření kuponů obsahuje i +515 partnerů do začátku, které mohu pozvat ke zapojení do propagace.

Zpět ale ke kuponům, protože jsou klíčovou esencí v našem příběhu.

Kupony jsou totiž nejčastějším reklamním prvkem, který se v kombinaci s influencerem dá použít.

Jeho výhody jsou jasné:

  • je jasně odlišitelný pro konkrétního partnera,
  • má v sobě typicky brandové sdělení, takže se dá dobře odlišit i ze strany návštěvníka/sledujícícho
  • nese běžně nějakou slevovou pobídku,
  • je přenositelný mezi zařízeními.

Právě ta poslední výhoda je klíčová = když influcener doporučí svým fanouškům na sociálních sítích svůj kupon, typicky ho fanoušek sleduje / poslouchá výlučně na mobilním zařízení. Aplikace těchto sociálních sítí dominují v používání na chytrých telefonech, takže právě tam dojde k předání kuponu.

Ale samotná konverze (objednávka na e-shopu/službě – s použitím kuponu) není už tolik drtivě zaměřená na mobily, ale stále zde hraje velkou roli právě desktopový / stolní počítač.

A zde se ukazuje veliká síla kuponu = je nerozbitelný (co se týče měření výkonu), protože nespoléhá na typické cookies soubory, ale sám o sobě je reklamním prvkem přiřazeným (i u nás) ke konkrétnímu influencerovi.

Takže objednávka se správně v rámci vyhodnocování marketingu přiřadí k správnému doporučujícímu partnerovi. Také se zde eliminuje to, že by si partneři mezi sebou kradli kupony = 1 kupon je unikátně připojený k 1 partnerovi = tím se tento dřívější delikt eliminuje.

Kupon je tedy dominantním reklamním prvkem, který se pro influencery nejtypičtějí používá.

Je také i řešením pro ty, kteří ze svého profilu nemohou odkazovat přímým/aktivním odkazem (díky omezením na straně sociální sítě či platformy).

Konkrétní postup při zapojení influencera a jeho přesné měření

  • Influencer se zaregistruje do vašeho partnerského programu – typicky ho máte po registraci u nás a napojení na subdoméně svého webu – například partner.XXXXX.cz.
  • Ve vašem e-shopovém / webovém řešení vytvoříte unikátní kupon se slevovou hodnotou (s takovou slevou, aby vám to vycházelo v rámci PNO pro marketing).
  • Tento kupon přiřadíte partnerovi v dané reklamní kampani u nás v sekci Kupony.
  • Nastavíte mu časovou platnost, kterou kupon reálně má.
  • Partner tento kupon má instantně k dispozici ve svém části administrace.
  • Může vás ihned začít propagovat se svěřeným kuponem.
  • Oba si v administraci partner.XXXXX.cz kdykoliv ověříte, kolik objednávek přivedl, jaká mu náleží odměna, …
  • Vyplácíte odměnu ze schválených objednávek = influencer vás ještě více propaguje, protože vidí, že z toho má násobně více peněz, než dříve ze statické domluvy.
  • WIN-WIN!

Další výhody pro obě strany

Přehledné statistiky pro všechny strany

Co jsem na stánku návštěvníkům ukazoval, byla naše administrace, ve které se spravují partneři – sledujete jejich výsledky v reálném čase. A oni vidí své výdělky také instantně – skrze e-mailové notifikace pro vzniku každé konverze (velká motivace vás více propagovat), i skrze mobilní aplikaci (iOS / Android) naší sesterské aplikace PartnerBox.cz.

Celá vaše spolupráce se tím jasně definuje, zpřehledňuje a partneři vidí reálný výkon v reálném čase = a to celé díky třetí nezávislé straně, která do procesu nezasahuje, takže partneři mají k vám větší důvěru a ochotu prohloubit spolupráci.

Automatické počítání jednotlivých odměn z objednávek

Díky napojení kuponů a samotného měření kliků a objednávek se partnerům (při vzniku doporučené objednávky s jejich kuponem) počítají rovnou provize z hodnoty objednávky (bez DPH a poštovného). Takže rovnou vidí kolik si „vydělali“ v čase, kdy publikovali nový post, reelsko, příběh o vás, … a spočítají si, jestli se jim to vyplatilo = vše v reálném čase.

Vyplácíte partnery jen z objednávek, které dopadly

Všechny konverze v rámci našeho systému vznikají díky změření kuponu v konkrétní objednávce – tato situace se zapíše do systému jako Nevyřešená konverze.

A dokud není daná konverze z vaší strany označená jako schválená, nemá partner nárok na odměnu, kterou mu systém vypočítal.

A stále zde platí, odměna se počítá vždy z objednávky bez DPH a poštovného / balného. Takže z čisté hodnoty, která vám zůstává. Za nepřevzaté / vrácené či stornované objednávky samozřejmě partnerům odměna nenáleží a je stornovaná při aktualizaci jejího stavu.

Fakturace skrze administraci

Pro zjednodušení celého procesu vyplácení partneři nahrávají fakturu za vaši výkonnostní spolupráci do sekce Fakturace v naší administraci. Je to tedy 1 místo, kde se všechny faktury soustřeďují, takže zapomeňte na zmatené přeposílání faktur.

Na stejném místě máte tyto faktury také ihned k dispozici k proplacení.

Je to proces, který naši inzerenti velmi oceňují, protože jim také oproti dřívějším spoluprácím, šetří čas.

Myslíte, že je to řešení vašeho problému?

Ozvěte se nám skrze sekci Kontakt, či na [email protected] a rádi vám pomůžeme i s vašimi influencery. Je to téma, které u našich klientů silně trenduje a jasně víme, kde vám můžeme ten proces ulehčit a zrychlit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *