Jak se díky AffilBoxu dají spravovat obchodníci a off-line pobočky

Datum přidání08. 05. 2024
AutorOndřej Martinek
Jak se díky AffilBoxu dají spravovat obchodníci a off-line pobočky

Pokračujeme v seriálu jak se dá AffilBox využít – nad rámec klasického affiliate marketingu a webových partnerů. Už jsme probrali influencery a ambasadory na sociálních sítích, refferal marketing a vlastní síť, … Dalším využitím, který u našich klientů vídám častěji, je využití měření kuponů (tracking kuponů) pro sledování výkonu klasických obchodníků a off-line poboček a obchodů.

Měření výkonnosti off-line obchodníků nebyl náš prvotní záměr při rozvoji AffilBoxu, ale naši klienti jsou vynalézaví!

Příklad 1. Mateřský e-shop + desítky fyzických poboček

A přesně na tohle nás teď využívají 3 sítě retailových poboček.

Část z nich pracuje tak, že má u off-line poboček (nerozlišujeme tematiku / zboží – zde popisujeme koncept výkonnostního měření) sady kuponů, které jsou zároveň v konkrétním jejich AffilBoxu zaregistrované k „partnerovi“ (konkrétní pobočka) a jejich pracovníci ty kupony rozdávají svým zákazníkům a návštěvníkům.

Ti je posléze (protože obsahují slevovou pobídku) používají na mateřském e-shopu. Tím se perfektně vykrystalizoval výkon jednotlivých poboček a sami pracovníci pobočky jsou motivováni doporučovat kupony.

Celé pobočce a jejich zaměstnancům z toho plynou benefity/odměny.

Doposud to nebylo jak měřit a v reálném čase vizualizovat, takže nebylo možné je takto výkonnostně odměňovat. Po nasazení tohoto měření a cca 2 měsících provozu, kdy si to museli prodejci na místě otestovat, rozdávat kupony, … vidět v reálném čase na pobočce, že jsou aplikovány, …

Tak se zvýšila jejich aktivita 3,5x.

Příklad 2. Off-line obchodníci na konferencích

Dalším kreativním příkladem, jak naši klienti využili měření kuponů v rámci AffilBoxu, jsou fyzičtí obchodníci, kteří využívali vizitky a letáky s personalizovanými kupony. Ty rozdávali v rámci schůzek a návštěvníků v rámci fyzických konferencí.

Tyto kupony se pak daly využít v rámci kontaktního formuláře pro následné domluvení schůzek – obsahem webu/obchodu nebyl typický e-shop (kde by se kupon aplikoval v rámci běžného objednávkového procesu skrze košík), ale lead-genový prezentační web mateřské firmy.

Kupon v sobě měl právě informaci o daném obchodníkovi, se kterým se rozjednaný deal dále vedl = proto ho budoucí zákazníci a zájemci využívali v rámci formuláře pro sjednání schůzky.

Aby jednodušeji navázali s tím původním obchodníkem, který znal jejich byznys-případ.

Nápady od klientů = další možnosti využití:

  • Měření výkonnosti billboardů – unikátní kupony per billboard.
  • Sledování výkonu tištěných periodik – znovu unikátní kupon = 1 inzertní plocha.
  • Fyzické kiosky prodejců v rámci prodejen – skrze API a kupon = měření výkonu.

V těchto případech jsou jako jednotliví partneři v našem systému uměle vytvořené partnerské účty jednotlivých reklamních ploch.

A tím se v reálném čase může sledovat výkon v rámci typicky e-commercového řešení (e-shopu) či lead-genového formuláře (při objednávce služby skrze vyplněný webový formulář).

Jsou vám tyto obchodní případy blízké? Našli jste se v nich?

Napište nám a my je s vámi rádi probereme – ať už skrze sekci Kontakt, nebo hlavní kontaktní e-mail: [email protected].

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *