AffilBox PRO

Datum přidání26. 04. 2017
AutorKateřina Střelcová
AffilBox PRO

Představujeme novinku, která splňuje nejnáročnější požadavky na kvalitní provizní program – AffilBox Pro.

Mimo jiného (viz níže), i automaticky rozpozná jazyk vašeho zahraničního partnera, umožní sledování většího množství kanálů, použití postbacku a snad nejzajímavější je možnost odměňovat podle kategorie nakoupeného produktu.

Affiliate trh v ČR roste a dospívá

Spolu s tím se také mění požadavky inzerentů i partnerů na data, informace a služby, které potřebují ke svému co nejlepšímu fungování a vzájemné spokojenosti.

Ještě nedávno bylo nutné, aby si provizní program každý spravoval sám. V současnosti můžete využít služeb šikovných a hlavně zkušených affiliate manažerů (Rozhovor se třemi z nich si můžete přečíst v našem článku). A jak to vypadá, další budou brzy přibývat.

Affiliate program do svého marketingového mixu zapojují větší a větší e-shopy, kteří mají jiné požadavky a cíle, než one-man show e-shop.

Toto všechno musíme, coby tvůrci platformy, sledovat a přizpůsobovat se tomu.

V poslední době je velmi patrný tlak na sledování a optimalizaci nákladů na akvizici u velkých e-shopů. Zkracují se cookies, vše se optimalizuje. Mnoho e-shopů také expanduje do zahraničí a rozšiřuje svůj sortiment.

Právě pro tyto náročnější klienty přicházíme s novou verzí AffilBoxu nazvanou AffilBox Pro. Tato verze staví na základech AffilBoxu, tak jak jej znáte, a přidává spoustu nových funkcí, které využijí ti, kteří chtějí ze svého provizního programu vymáčknout maximum.

AffilBox PRO verze

Pojďme se podívat, co je nového:

Rozdílná výše provize dle kategorie zboží

Na různých produktech bývá rozdílná marže, a proto je třeba, aby i provizní program odrážel výši provize podle druhu zboží. Nemá smysl dávat 10% provizi u produktů, kde je marže 5 %. Doposud se takováto situace řešila nastavením plošné nižší provize (například zmíněných 5 %).

Inzerenti v Pro verzi AffilBoxu si nyní mohou nastavit libovolné množství provizních hladin dle potřeby. Můžete si tak nastavit vyšší plošné provize u většiny produktů a jen u vybraných, kde by to nevycházelo, provizi snížit. Výsledkem je celková vyšší provize pro partnery a optimalizace nákladů pro inzerenta.

Podrobný návod k rozdílným výším provize dle kategorií

Automatické nastavení jazyka dle lokality partnera

Nyní bylo možné provozovat AffilBox pouze v jednom základním jazyce a partner si následně jazyk mohl přepnout. To nebylo ideální, protože většinou byla základním jazykem čeština a tedy anglicky mluvící partner nejspíše přepínač nenašel.

V Pro verzi AffilBoxu se jazyk nastaví automaticky dle lokality partnera. Pokud jazyk pro danou lokalitu nemáme, nastaví se výchozí jazyk. Stačí tedy jeden AffilBox na různé státy. Víte jaké jazyky nyní podporujeme?

  • Čeština
  • Angličtina
  • Němčina
  • Italština
  • Slovenština
  • Španělština

Na dalších jazycích postupně pracujeme.

Podrobný návod k rozpoznání jazyka nového partnera

Možnost více kanálů pro partnery

I partneři chtějí optimalizovat své náklady a lépe měřit a sledovat odkud přivádí zákazníky.

Pro ně máme možnost přidat si neomezené množství kanálů (až do maximální délky URL, což je bezpečně 2 000 znaků) a posílat si informaci, kterou potřebují. Následně budou u každé konverze a prokliku tyto násobné kanály zobrazeny.

Například lze do jednoho kanálu dát URL webu, do druhého umístění a do třetího dát verzi banneru. Ve výsledku pak lze zobrazit statistiky určité verze banneru napříč všemi weby (PPC systémy, sociálními sítěmi apod.).

Podrobný návod k propagačním kanálům

Postback pro partnery

Další možností, jak zlepšit sledování a data pro partnery je možnost nastavit si tzv. Postback URL.

Tato funkce umožňuje vložení vlastní URL adresy s parametry. Ta bude zavolána, dojde-li ke konverzi. Do URL jsou dynamicky doplněny údaje o konverzi. Lze tedy snadno sledovat konverze ve vlastním systému, nebo si je nechat posílat na e-mail, apod.

Příklad postbacku:

http://mariorozensky.cz/_postback.php?trans=[TRANSAKCE_ID]&obrat=[OBRAT]&provize=[PROVIZE]&mena=[MENA]&kanal=[KANAL]

Tato funkce je vhodná zejména pro leadgen kampaně a leadgen projekty.

Podrobný návod k postbacku

To je jen pár vylepšení z celé řady novinek, které v této velké aktualizaci nasazujeme. Přepsali jsme také měřicí kódy, které jsou nyní rychlejší, neblokují nijak vykreslování webu a umožní nám do budoucna dále rozšiřovat funkcionalitu aplikace se současným zachováním zpětné kompatibility.

A to není vše!

V rukávu máme ještě pěkných pár funkcí, které chceme do Pro verze Affilboxu přidat a na které se můžete těšit.

Cena nové Pro verze je 19.990 Kč bez DPH ročně. Cena standardní verze zůstává nezměněna – 9.990 Kč. Pro stávající klienty, kteří nebudou chtít přejít na novou verzi, se nic nemění a zůstává jim stále stejná cena, kterou jsou zvyklí platit.

Přidali jsme nově také funkci Registrované weby. Díky nim nemusí vaši partneři používat affiliate odkazy. Stačí, když vám v rozhraní zadají, jaké weby jim patří. Z klasických odkazů jim pak přesto budou počítány prokliky i konverze.

Aktualizace z 6. 4. 2020: Do licencí PRO jsme přidali podporu trackovatených kuponů, které jsou vhodné pro standardní i specifické kampaně s off-line přesahem či zapojením internetových influencerů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *