AffilBox Podcast Epizoda 9 – Analýza 3 úspěšných zahraničních affiliate projektů

Datum přidání21. 01. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast Epizoda 9 – Analýza 3 úspěšných zahraničních affiliate projektů

Analyzované parametry:
1) Návštěvnost
2) Počet zpětných odkazů + počet unikátních domén
3) DR ahrefs
4) Traffic odkud
5) Sledující na soc. sítích
6) Hlavní kanál monetizace

Co dělají dobře
Co nedělají ne ve smyslu, že je to špatně
Co si z toho vzít?

Analýza WebsitePlanet.com

https://www.websiteplanet.com/
1) Návštěvnost
Návštěvnost podle ahrefs: 464 K
Návštěvnost podle similarwebu: 1,35 mil.

2) Počet zpětných odkazů + počet unikátních domén
221 K zpětných odkazů z 12,5 K domén (ahrefs)

3) DR ahrefs
82/100 – velmi silná doména!

První obsah se na webu objevil podle archive.org v roce 2013.

4) Traffic odkud
Mezinárodní

5) Sledující na soc. sítích
FB – 1600
TW – 791
YT – 1100 odběratelů – celkem 332 videí
Nezaměřují se na soc. sítě

6) Hlavní kanál monetizace
Affiliate marketing a placené spolupráce. Žádné reklamní systémy. Primárním monetizačním obsahem jsou recenze a srovnání. Nedávno přidali i kupony.

Obecně o webu:
Web je zaměřený na všechno spojené s tvorbou webů, od webhostingu, přes nástroje na tvorbu webu až po grafické nástroje.

Co dělají dobře:
-Mají specificky zaměřenou niku, netříští pozornost na jiné segmenty
-Web je postavený na custom WP šabloně, je skvěle rychlý a UXově vymakaný
-Vybrali si segment, kde figuruje spoustu mezinárodních nástrojů a affiliate programů, díky tomu už jednou vytvořený obsah přeloží do dalších jazyků a mohou tak obsáhnout více zemí.
-Mají dobře distribuované CTA napříč recenzemi a nově přidali sekci slevových kupónů. Dokážu si představit, že to pozitivně přispívá prodejům jednotlivých služeb.
-Jako linkbuildingovou strategii využívají články s tipy na zdarma nástroji a zdarma nástroje sami poskytují

Co nedělají:
– Nezaměřují se na soc. sítě a pokulhávají s videem, které je teď na boomu.
– Nemají žádné reklamní systémy typu AdSense.

Co si z toho vzít?
1) Zaměření se na nějaký segment (webové nástroje, hostingy, boty, doplňky stravy, atp..) dává Googlu jasný signál o čem web je a v čem je web “autorita”
2) Díky službám a produktům, které se prodávají mezinárodně je mnohem jednodušší s webem expandovat do jiných jazyků
3) Struktura obsahu je naprosto zásadní pro uživatele ale i pro Google a je dobré se z těchto webů poučit. Už jen proto, že určitě A/B testují a tím pádem je tam premisa, že to alespoň jim funguje.

Analýza toptenreviews.com

https://www.toptenreviews.com/

1) Návštěvnost
Návštěvnost podle ahrefs: 451 K
Návštěvnost podle similarwebu: 955 k

2) Počet zpětných odkazů + počet unikátních domén
Počet zpětných odkazů 2,95 mil.
Počet unikátních domén 31,1 K (ahrefs)

3) DR ahrefs
81 ze 100 – velmi silná doména

První obsah se na webu objevil podle archive.org v roce 2004.

4) Traffic odkud
Anglicky mluvící země

5) Sledující na soc. sítích
FB – 106 K
TW – 11,5 K
IG – 2,5 K
YT – 18,6 K

6) Hlavní kanál monetizace
Affiliate marketing + Reklama ze systémů podobných adsense. Monetizace přes affiliate je skrze recenze, srovnání, výhodné nabídky a kupóny. Hodně propagují Amazon ale i malé lépe platící affiliate programy.

Obecně o webu:
Na webu se recenzují od žárovek až po pojištění. Dříve se zaměřovali více na služby ale nakonec využili sílu své domény začali recenzovat i produkty. Když se podíváte na web, tak je plný reklam a UXově ne moc dobře vyvedený ale očividně jim to funguje.

Co dělají dobře:
-Využívají sílu své domény a přidávají obsah ve všech možných odvětvích. Dokážou se tak dostat v úplně nových nikách na první příčky v SERPu.
-Využívají mimo affiliate propagace i reklamní systémy, které dost pravděpodobně přinášejí obrovské peníze díky jejich návštěvnosti.
-Jsou aktivní na sociálních sítích, které využívají jako sekundární zdroje návštěvnosti

Co nedělají:
-Neřeší množství reklam na stránce, které je dost rušivé a otravné
-Neřeší procházení webu skrze menu, které nedává absolutně přehled o obsahu na webu. Jestli je to špatně nebo dobře je na pováženou.

Co si z toho vzít?
1) Pokud máte silnou doménu, je možné ji využít na rozšiřování obsahu do jiných odvětví, než je původní nika, na kterou se zaměřujete.
2) Není potřeba extra řešit grafiku webu, pokud je obsah konverzní.
3) Využití reklamních sítí může přidat další příjem kromě affiliate propagace.

Analýza Picodi.com

https://www.picodi.com/

1) Návštěvnost
Podle aHrefs – 1,5 mil.
Podle similarwebu – 4,17 mil.

2) Počet zpětných odkazů + počet unikátních domén
Počet zpětných odkazů – 440 K
Počet unikátních domén – 6,25 K

3) DR ahrefs
70 ze 100 – silná doména

První obsah se na webu objevil podle archive.org v roce 2015.

4) Traffic odkud
Celý svět, TOP 5 – Polsko, Turecko, Rusko, Malajsie, Řecko

5) Sledující na soc. sítích
FB – 450 K
TW – stovky

6) Hlavní kanál monetizace
Affiliate kupóny a placené pozice na webu, v newsletterech, na sociálních sítích, atp…

Obecně o webu:
Picodi je původně polský portál na affiliate kupóny. Vymysleli a vytvořili krásný web, systém zpracování kupónů a expandovali s tím do zahraničí.

Co dělají dobře:
– Přidávají obsah na sociální sítě ze všech hlavních zemí.
– Vychytali web, zpracování kupónů a napojení na affiliate sítě a s tím šli expandovat do zahraničí.
– Expanzi udělali skrze picodi.com formou složek, takže například picodi.com/cz/. Díky tomu zvyšují sílu domény backlink strategiemi ve všech zemích.
-Využívají své dominantní pozice na trhu a nechávají si od inzerentů platit za vložení nabídky na jejich stránky.
-Expandují do spíše východních a méně rozvinutých zemí co se onlinu týče a zdá se, že se jim to vyplácí

Co nedělají:
-Nevytváří si “loajalitu” pomocí sběru emailů, či jinou interakcí s návštěvníkem
-Netříští pozornost dodatečným obsahem, prostě my jsme kuponový web a tím to končí.

Co si z toho vzít?
1) Nemusíte nutně vytvářet obsah, abyste měli úspěšný affiliate web. Obvykle ale musíte být v něčem dobří, jestli vám jdou spíš technické věci, zkuste se zamyslet nad katalogy nebo jak si udělat technicky výhodu oproti konkurenci pomocí vlastního vývoje.
2) Když expandujete berte v potaz to, že existují i jiné země, než anglicky mluvící, pro které můžete sehnat překladatele stejně dobře, jako pro angličtinu.
3) Jakmile vám něco funguje na domácím trhu, vytvořte systém, úkoly, které se musí opakovaně dělat a běžte s tím na další trh.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *