+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Affiliate v roce 2018

Tento příspěvek v kategorii Blog, Odpovědi na vaše otázky, Pro partnery byl napsán dne autorem .

Srovnáme-li současný affiliate v Česku s dobou před pěti lety, je vidět velký pokrok. Už jej nikdo nezaměňuje za multilevelová „letadla“ a provizní program se tak stal v povědomí podnikatelů solidním marketingovým kanálem. Přesto je stále ještě mnoho e-shopů, které jej nenastartovaly. Stejně tak je mnoho propagačních partnerů, kteří čekají na to, až je osloví někdo se zajímavou nabídkou.

To, že je affiliate na vzestupu, dokazuje pěkně bohatý seznam akcí, které v následujícím roce očekáváme:

  • Affiliate školení –   14. března proběhne v Praze  školení pro stávající provozovatele a zájemce o rozjetí vlastního affiliate programu. Speciálně se zaměříme také na problematiku GDPR.
  • Affiliate čtvrtek – 1. března se uskuteční první letošní neformální setkání lidí, kteří se affiliate již profesionálně věnují i těch, kteří se chtějí v affiliate teprve něčemu naučit. Jedinečná příležitost poznat nové lidi a navázat zajímavou spolupráci!
  •  I letos bude Affiliate konference,  a to ve dvou termínech  – jarní (12.) bude s největší pravděpodobností 17.5. a  podzimní (13.) pravděpodobně na začátku listopadu 2018.
  • Vivnetworks také bude pořádat workshopy pro partnery – fashion (BIBLOO+FOOTSHOP) proběhne 12.4. a 14.6. bude workshop Bonami a Nabytek-FORLIVING.
  • Další akcí je pak druhý ročník soutěže Affiliate projektu roku http://www.affiliateprojektroku.cz / http://www.affiliateprojektroka.sk/
  • před letními prázdninami a před Vánoci se můžeme těšit na affiliate meetup v Bratislavě:  Hotdognet.
  • na podzim, pravděpodobně v září, se bude konat 2. ročník Česko-slovenské konference pro affiliate publishery a příznivce affiliate marketingu: AffilHero.

Kromě vzdělávání nebude rozhodně zahálet ani vývoj.

AffilBox dostane v letošním roce zcela novou podobu.

Náš tým totiž nachystal kompletní redesign. AffilBox se stane plně responzivním, dostane moderní grafiku a lehkost. Omezení funkcí se bát nemusíte, vše bude pečlivě prověřeno, otestováno, abychom mohli zaručit stejně spolehlivou funkčnost, jaká byla doposud.

Protože nás zajímalo, co si o trendech v roce 2018 myslí profesionálové, kteří se v affiliate světe pohybují, zeptali jsme se jich, jaké trendy očekávají v tomto roce:

„Z pohledu inzerentů jsem zaznamenal, že spousta z nich o affiliate programu uvažuje, ale zatím ho z různých důvodů nespustila. Většinou proto, že na to nemají čas nebo že nemají někoho, kdo by se jim o to postaral a vysvětlil, jak to přesně funguje.

Příležitostí v affiliate oblasti bude určitě vše týkající se bitcoinů a obecně kryptoměn. Zajímá se o to postupně více lidí a dostává se to i mezi širokou veřejnost. Lidi tak budou hledat weby, které je informují, jak to funguje, kde to nakoupit apod.

Bude pokračovat trend posledních dvou let a to jsou recenzní weby. Posun je v tom, že dříve existovaly spíše weby zaměřené na jednu kategorii zboží, a nyní je to spíš o budování brandu takového webu, který zároveň radí uživatelům v celém spektru produktů. Těch velmi kvalitních recenzních webů s hodnotným obsahem je pořád relativně málo a příležitost pro toho, kdo se tomu bude věnovat, tak tam pořád je. A výdělky jsou více než zajímavé.“

„Mysím si, že česká affiliate scéna začíná odklánět od sypání stovek a tisíců affiliate katalogů plných duplicitního obsahu a to směrem k webům, které lidem skutečně pomohou a to například v rámci rozhodovacího procesu. Pokud tímto webem zaujmete, získáte důvěru a zvýšíte svou šanci na kýženou
interakci – návštěvníci nakoupí přes váš affiliate odkaz :).

Jako každý rok, i letos čekám růst podílu mobilních zařízení. Každému tak doporučuji zvážit, zda konečně web pro mobily neoptimalizovat (responzivní šablona mnohdy nestačí…).

Pokud bych měl uvést jedno jediné téma, které bude dle mého soudu v roce 2018 TOP, bez debat bych zvolil kryptoměny – beztak už v nich je většina affiláků namočených :-).“

„Řekl bych, že pro tento rok jsou tady 3 události, které výrazně ovlivňují a ovlivní 2018 ve světovém affiliate trhu.

Strašák Evropské unie, který vyžene spoustu affiliate partnerů z trhu. Nicméně se nedomnívám, že to bude tak kruté, jak si někteří myslí. Sice se zpřísňuje směrnice, ale úřad pro ochranu osobních údajů bude mít pořád stejné množství úředníků, kteří jednoduše nestíhají vše kontrolovat. Proto tito úředníci budou kontrolovat pouze udání…..no nicméně to dělají i teď, takže co se vlastně mění? 🙂 Proto zde vzniká nová příležitost pro marketéry, kteří by se chtěli zaměřit na e-mailing – již nyní jsou nějaké větší projekty s e-mailovými databázemi na prodej.

Všichni slyšeli výraz Kryptoměna a kdo říká, že o něm neslyšel tak asi žije pod kamenem 🙂 Tento úplně nový finančí/kapitálový trh otevírá nečekané možnosti pro nás affiliate marketéry. Denně vznikají nové infoprodukty a služby, které mají affiliate programy a je naprosto masivní zájem o ně. Na boomu kryptoměn se dá opravdu královsky zbohatnout, ať už si o nich myslíte cokoliv. Tohle je dle mého názoru největší příležitost pro rok 2018.

Google před nedávnem ohlásil, že on i jeho prohlížeč Chrome začne blokovat nežádoucí nebo “škodlivé” reklamy. Všichni ai tušíme, že to budou nepříjemné malwarové popupy a popundery, které skáčou na lidi, když se snaží dívat na nelegálně streamované seriály. No nebudeme kvůli tomu brečet, čím dál tím víc se trh upravuje ve prospěch “autoritativních” webů a to je moc dobře. Autoritativní weby jsou weby, které v následujících letech mohou uspět na rychle se měnícím trhu. Autoritativní weby nikdy Google nebude banovat ani omezovat, protože by byl sám proti sobě.“

„Doufám v nárůst kvalitních obsahových publisherů a v ústup kupónových portálů a cashbacků. Věřím v jejich profesionalizaci, tedy že budou orientované na vyšší přidanou hodnotu.

Je pravděpodobné, že GDPR změní formy propagace.

Stále platí, že nejlépe fungují všeobecné segmenty a velké e-shopy, ale doufám, že v tomto roce poroste všetko. Potenciál vidím v segmentu sport a fitness.“

„Segment bydlení a nábytku mi i po pádu MT Nábytku připadá stále velmi zajímavý, také automobily – například autonoto.cz, jsou extrémně zajímavou oblastí, kde je ještě hodně potenciálu.

A když vidím, jak se pomalu, ale jistě rozvíjí Reedog, tak i doplňky nejenom pro psy, ale všechna zvířátka, protože je Češi stále víc a víc milují – takže tu budeme mít hromadu zvířat obletovaných láskou, ale žádné děti…“

„Affiliate v roce 2018 vidím ve stále rostoucím podílu velkých hráčů na úkor menších affiláků. Pro běžného affiláka již bude velice těžké dosáhnout zajímavých zisků a to zvlášť v ecommerce segmentu. Tento segment je již hodně nasycený různými srovnávači a nespočetným množstvím e-shopů. Pro úspěch se bude třeba shlukovat do organizovaných skupin a táhnout za jeden provaz.

Na druhou stranu si myslím a věřím, že bude přibývat více kvalitního obsahu. Affiláci budou cílit více na dotazy spojené s recenzemi a textovým srovnáním produktů. Tam totiž stále není taková konkurence v PPC a při výběru dobrého segmentu se stále dají udělat pěkná čísla.

Jako problém vidím i rostoucí podíl cashbacků a kupónových webů na celkovém výkonu affiliate programů. Tyto weby bohužel tvoří ve většině ecommerce affiliate programů majoritu zisku. Je to trend, který je vidět v zahraničí několik let a v ČR se již také projevuje naplno. To má za následek větší senzitivitu lidí na cenu a neustálou touhu ušetřit pár korun. Trochu se bojím, jak na kvalitu těchto konverzí budou časem koukat samotní inzerenti.Bude strašně zajímavé sledovat kam se tohle celé posune a já jsem rád, že toho můžu být součástí.“

Jak vidíte rok 2018 ve světě affiliate marketingu vy?



Jeden komentář: “Affiliate v roce 2018”

  1. Adam Gajdečka napsal:

    Vypadá to, že v ČR se affiliatu velmi daří a dochází k velkému rozvoji. Nečekám v tomto roce nic převratného, ovšem do pár let se celý affiliate dost změní. Osobně usiluji o větší bezpečnost používaného softwaru a další inovace 🙂

    Myslím si, že je nedostatek affiláků, protože dnes by affiliate program měla rád každá firma. Také vidím příležitost ve vzdělávání v tomto oboru, protože snad pouze Mário se snaží vzdělat provozovatele provizních programů. (je potřeba vzdělávat samozřejmě obě strany)

    Přeji si, aby ubylo více affiliate odkazů a začaly se ve velkém používat referrery.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *