Affiliate ve světě – trendy a inspirace

Datum přidání08. 07. 2019
AutorKateřina Střelcová
Affiliate ve světě – trendy a inspirace

Affiliate marketing hýbe světem. Firmy v celosvětovém měřítku investují každý rok miliardy dolarů do partnerských programů. Odhadovaná hodnota affiliate marketingu byla v roce 2017 více než 12 miliard dolarů a stále roste. V současnosti se podle magazínu Editor´s Choice odhaduje investice do affiliate více než 12 miliard dolarů.

Partnerské programy v zahraničí využívají především vysoce úspěšné společnosti. Dle statistik  společnosti Hostingtribunal provozuje svůj vlastní affiliate program 80 % amerických podniků s ročním obratem přes 200 milionů dolarů.

Proč je affiliate marketing tak oblíbený?

Hlavně proto, že se jedná o skvělý způsob, jak propagovat váš produkt. Navíc s AffilBoxem je provozování partnerského programu velmi snadné. Uvažujete-li o affiliate, neváhejte. Ať jste zavedený podnik, nebo teprve začínáte, jeho výhody jsou zřejmé:

Odměna v affiliate je založena na výkonu. Blogy, magazíny a jiné webové stránky doporučují váš produkt a vydělávají pouze na provizi. To znamená, že vám přivedou přímé zákazníky a vy si udržíte kontrolu nad náklady. Oni vydělají peníze pouze v případě, že prodají. Pro vás nehrozí riziko ztráty peněz, což se může stát například při neúspěšné marketingové kampani. Platíte pouze za konverze.

Velmi dobře funguje doporučení výrobku přes recenze nebo v různých srovnávačích. Právě v tomto způsobu propagace je affiliate marketing velmi přirozenou marketingovou metodou. Snadným a nenásilným způsobem díky němu dostanete své výrobky či služby ven k lidem.

S pomocí affiliate programu budujete také důvěru ve vaši značku. Uživatelé internetu raději budou věřit vašemu partnerovi, než vám. Svůj produkt vychválí každý, ale pokud ho chválí někdo cizí, musí stát přeci opravdu za to…

Z hlediska SEO se také jedná o více než užitečného pomocníka. Pomůže vám zvýšit návštěvnost přímo na vašich stránkách pomocí odkazů. Právě zpětné odkazy jsou velké pozitivum pro vaše SEO obecně. Díky tomu můžete očekávat i menší narůst na pozicích v organickém vyhledávání.

Celkově vzato je affiliate marketing velice efektivní marketingový model, který slouží k navýšení jakéhokoliv podnikání. Je skvělý jak pro zavedené podniky, tak pro nováčky na trhu. Jedná se o nízkorizikový a efektivní způsob, jak rychle zacílit na široké publikum.

Affiliate ve světě

Affiliate programy jsou dle webu hostingtribunal.com nejrozšířenější v USA, kde se do nich ročně investuje přes 4,5 miliardy dolarů. Na druhém místě je Velká Británie, kde je zainvestováno přibližně 1,7 miliardy dolarů a třetí je Německo s obratem 1,3 miliardy dolarů.

Celosvětově se odhaduje, že až 27 % nákupů online se děje s pomocí affiliate marketingu. Například ve Velké Británii v letech 2016 – 2017 pomocí svých online partnerů společnosti vydělaly 15,1 % ze svých online příjmů. A tato čísla každým rokem stoupají.

Země s nejvyšším počtem affiliate partnerů jsou USA, Kanada a Velká Británie. USA ovládá trh se svými 57,44 %, Kanada má 9,71 % , Velká Británie 5,24 % z celkového celosvětového měřítka.

Obory affiliate marketingu

Affiliate využívají nejvíce klasické eshopy.  Přínosný je ale i pro další obory. Podíl jednotlivých branží je ve statistikách zastoupen takto:

  • Maloobchodní prodej – 43 %
  • Média a telekomunikace – 24 %
  • Cestování a volný čas – 24 %
  • Finanční sektor – 9 %

Podívejme se detailněji, které oblasti se v maloobchodním prodeji uplatňují nejvíce – v módním průmyslu využívá partnerské programy přibližně 18,7 % obchodníků, druhý nejsilnější obor je sport a outdoorové potřeby s 14,6 %. Zdraví, wellness a krása se vyskytuje v 11,1 % provizních programů a posledním zastoupeným větším oborem je cestování – 8,6 % affiliate programů.

Typy webových stránek, na kterých se uplatní affiliate:

  • stránky srovnávající ceny
  • stránky s vouchery a nabídkami, slevové portály
  • stránky s různými hodnoceními a recenzemi
  • nezávislé blogy
  • slevové aplikace
  • webové stránky navracející určitou část z nákupu zpět.

V zahraničí si nejlépe vedou stránky porovnávající cenové nabídky, velmi dobře jsou zastoupeny také stránky se slevovými nabídkami a s hodnocením. O něco menší podíl na zisku mají nezávislé blogy, aplikace a stránky s vrácením procenta z utracené částky peněz zpět zákazníkovi.

Faktory, podle kterých propagující partneři volí své programy

Podle portálu zpracovávajícího statistiky Statista jsou důvody následující:

  • 18 % relevance produktu nebo služby
  • 16 % reputace affiliate programu
  • 10 % reputace obchodníka
  • 12 % sledovací platforma
  • 10 % povědomí o značce
  • 6,5 % podmínky affiliate programu

Většina partnerů propaguje celkem do 10 různých produktů. Poměrně velké množství partnerů je ale schopno propagovat produktů mnohem více, jak ukazuje graf níže (zdroj dat):

Podíl jednotlivých kanálů marketingu u online prodeje v USA

  • 16% affiliate marketing
  • 20% placené vyhledávání
  • 21% organické vyhledávání
  • 16% e-mail marketing

(zdroj)

Současné zahraniční statistiky a čísla affiliate marketingu

Investice do affiliate marketingu budou podle odhadů v příštích několika letech růst. Očekáváný nárůst je o 10 %.

V současné době má sektor affiliate marketingu hodnotu více než 13 miliard dolarů, což se rovná přibližně 15 % příjmů z digitálních médií. Affiliate programy od roku 2015 rostou o 10 % ročně a očekává se, že tento trend bude pokračovat přinejmenším do roku 2021.

Za minulý rok se celosvětově uskutečnilo přes affiliate program přes 5 miliard prokliků na stránky. Díky provizním programům se v roce 2018 uskutečnilo přes 170 milionů transakcí. (zdroj)

Věk pro affiliate marketing není žádné kritérium. Statistiky z roku 2016 ukazují, že se většina affiliate partnerů je ve věkovém rozmezí od 25 – 54 let. Z nich 81,82 % používá affiliate marketing jako přivýdělek k hlavní činnosti, v této skupině je většina partnerů ve věku 35 – 44 let.

Necelých 12% propagujících partnerů se věkově dostává přes hranici 55 let.

94% inzerentů používá více affiliate platforem nebo sítí

Průzkum ukazuje, že 94 % vydavatelů používá dva a více provizních programů, platformy affiliate marketingu se liší ve způsobu měření, výkonnosti manažerů i v příjemnosti a přehlednosti prostředí a stejně tak se různí i partneři v jednotlivých affiliate sítích.

39 % spoléhá na tři oddělené sítě pro nákup produktů a získání provize. 20 % pak pracuje s pěti a více společnostmi.

Závěrem

Na západě, především v USA jsou affiliate programy velice populární. Mnoho českých firem už také objevilo výhody těchto programů. Affiliate je nástroj, který slouží k propagaci vaší značky, zlepšuje vaše SEO, jste lépe vidět v organickém vyhledávání a přináší vám reálné nákupy. Partnerům platíte pouze za opravdu provedené a zaplacené nákupy.

Nechte se inspirovat zahraničními trendy v affiliate marketingu a spusťte i vy svou propagační kampaň. Velmi rádi vám se spuštěním vašeho provizního programu pomůžeme. Napište nám na [email protected], rádi vám zavoláme a poradíme vám se vším potřebným.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *