AffilBox Podcast epizoda 30 – Bilancování roku 2021

Datum přidání03. 01. 2022
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast epizoda 30 – Bilancování roku 2021

Budou 3 části, co se povedlo v AffilBoxu, Zhodnocení predikcí affiliate manažerů. Naše predikce pro rok 2022.

 

Co se povedlo v AffilBoxu:

  • Partnerbox, dashboard pro partnery. Funguje a využívá jej k dnešnímu dni 736 affiliate partnerů.

  • V AffilBoxu byl dlouhodobě problém s obchodními podmínkami, zjednodušili jsme jejich zadávání.

  • Nový průvodce nastavením AffilBoxu, který s inzerenty projde základní nastavení AffilBoxu krok po kroku.

  • Máme ochrannou známku na AffilBox.

  • Při registraci do AffilBoxů se u českých partnerů stahují data z Aresu, je to tak velmi jednoduché a rychlé.

  • AffilBox je kompletně přeložený do celkem 7 jazyků. Kromě toho je možné podle jazyka servírovat různé obch. podmínky, různé nástěnky s různými informacemi, pro konkrétní zemi. 

  • AffilBox nyní interně parsuje XML feed pro účely různých provizí podle kategorií e-shopu. Nemusíme se tak spoléhal na externí služby.

  • Změna fakturačního systému, nyní za AffilBox můžete zaplatit i třeba Bitcoinem 🙂

  • Oprášení S2S trackingu (který máme roky) a aktivní nabízení inzerentům.

 

Další věci, co se povedly:

  • Kompletně jsme přeložili web affilbox.cz a máme nyní anglickou verzi na affilbox.com – chystame expanzi

  • Náš podcast se umístil na třetím místě v žebříčku webtop100

 

Co plánujeme:

  • AffilBox budeme dále vylepšovat a přidávat nové funkce. Chceme se soustředit na zahraničí ale rozhodně nebudeme zanedbávat československý trh.

  • Chystáme:

    • nové API

    • úprava a vylepšení reklamních prvků

    • notifikační centrum (vysvětlíme, co chceme aby to umělo)

    • deeplink generátor – jednoduché vytvoření affil linku na jakoukoliv adresu na webu inzerenta

    • napojení na zahraniční platformy

    • v PartnerBoxu přibudou klasické statistiky a filtrace našich kampaní.

    • Také do něj postupně chystáme napojení na používané affiliate sítě, aby partneři měli jednoduchý a rychlý přehled o jejich affiliate podnikání.

 

Správcovské předpovědi:

 

Josef Kroupa – Nejlepší rok všech dob z pohledu partnerů i inzerentů. 

Vyhodnocení: 

 

Jarda – řekl bych, že jo. Nebo aspoň pro mě ano 😀 A naši inzerenti taky rostou, takže dobře Pepa!

Ondra – řekl bych, že určitě.

 

Dušan souček – Růst zisků u stávajících partnerů, který bude pokračovat, nepovažuji za opravdový růst celého oboru. Celkové zisky partnerů budou růst stejně jako porostou celkové tržby v onlinu. Přál bych si ale aby provize získalo mnohem víc začínajících partnerů.

 

Jarda – zajímavý pohled. Ono to vlastně dává smysl, protože čím více roste obor musí zákonitě růst obraty partnerů ale celý obor nebude růst pokud tady nebudou noví partneři. Jsou tady?

 

Ondra – Těžko říci, my máme průměrně 300-600 nových partnerů napříč instancemi. Ale trh se konsoliduje v těch větších oborech, takže asi dnes tolik už nesouhlasím. Růst trh bude i bez nových, ale v niche programech budou stále kralovat nováčci díky rychlejšímu vstupu.

 

Zdeněk Dvořák – (předpověď, kterou Zdeněk připravil mnohem delší ale tohle jsou 2 hlavní předpovědi/ trendy z textu) Technicky budeme dále sledovat boj za větší soukromí uživatelů. Recenzní weby budou propagovat více i eshopové affiliate programy a ne jen heureku a alzu.

 

Jarda – Zdeněk opět ukázal jaký má v onlajnu přehled. Obě předpovědi se na 100% vyplnily.

 

Ondra – Trefa do černého.

 

Martin Netolický – Offline obchody se přesunou do onlajnu a z toho bude těžit affil.

 

Jarda – S tím se nedá nesouhlasit 🙂 

Ondra – Určitě sledujeme nové hráče i v affilu.

 

Petr Baloun – Peťa toho má víc 😀

 

Sítě

 

– Sítě budou nadále investovat do zlepšení trackingu.

 

– Sítě budou investovat do svých interních procesů, aby na méně lidí zvládly efektivně více inzerentů

 

– Sítě budou věnovat více času efektivní analytice každého inzerenta, co mu affiliate přináší a jak se kryje s ostatními kanály v marketingovém mixu, což ale nemusí být na škodu.

 

– Jarda s Ondrou dotáhnou PartnerBox a stanou se CZ&SK systémem podobným rumunskému 2Performant 🙂

 

– Jedna síť vznikne a jedna zanikne

 

– Sítě opět posílí díky přesunu nákupů do onlinu

 

– Všechny konference budou letos online

 

Partneři

 

– Začínající partneři to budou mít ve starých/běžných kanálech stále těžší a budou muset prorazit v nových marketingových kanálech, nebo starými metodami ovládnout nově vznikající obory

 

– Počty inzerentů nadále porostou, díky tomu více partnerů bude moci vyhodnocovat, který inzerent se jim vyplatí propagovat a kterého ne

 

– Partneři budou muset lépe analyzovat které marketingové kanály jim přivádějí konverznější návštěvnost. Konkurence na internetu roste a návštěvnost levnější nebude.

 

– Influenceři budou ještě ve větším používat měření přes kupóny

 

– Partneři zbohatnou díky trvalému přesunu nákupů do onlinu.

 

– Borci letos vyrazí zase na Mácháč na affilcamp 🙂

 

Jarda a Ondra – probereme to jedno po druhým 🙂



Jarda předpověď:

  1. Cookie lišta je velké bubu, efekt na affil to ale mít bude. Zisky budou nižší, než byly doposud. Affiláci se budou více soustředit na jiné zdroje příjmů – placená reklama, vlastní produkty, více uvidíme nějaké tvoření komunity ať už přes e-mail marketing nebo přes obsah servírovaný přihlášeným uživatelům. 

  2. Affiláci budou více expandovat s obsahem do jiných evropských regionů.

  3. Celkové prodeje z onlajnu budou klesat, kvůli zvyšujícím se cenám a úrokovým sazbám. Lidé budou podle mě více šetřit.

  4. Očekávám zpomalení nebo klesání akciových trhů a krypto trhu, což se v konečném důsledku propíše i do ecommerce.

  5. Covidu se jen tak nezbavíme, očekávám, že více lidí bude hledat alternativní zdroje příjmů z domu, což může vést k tomu, že bude více affiláků vstupovat do trhu. Affiliate subjekty by se měly proto více soustředit na osvětu ohledně affiliate marketingu a jeho výhody jako přívýdělek k práci nebo jako samostatný zdroj příjmů.

  6. Affilbox bude mít více affil manažerů k dispozici, než doposud, protože poptávka je pořád rostoucí.

  7. Affiláci se znovu sejdou na affil kempu ale snad už ne na Mácháči 😀

 

Ondrova předpověď:

  1. Čeká nás obroda oboru, ani ne apokalypsa, ani revoluce, spíše evoluce v trackingu jak na sítích, tak vlastních řešeních, co mají vlastní vývoj. Takže pro někoho komplikace, pro druhé příležitost – třeba skoupit konkurenci, která už předtím byla na vážkách.

  2. Covid už nebude tak silný externí vliv na trh, v tom roce se nejspíše dostane už pod určitou kontrolu a naučíme se s ním žít a tedy i fungovat. Nečekám už lockdowny a nějaké extra velké výkyvy, e-coomerce bude růst přirozeně.

  3. Expanze je určitě silné téma (i pro nás), které řeším s dost inzerenty i partnery – díky Deeplu a WPML ta expanze po obsahové a technické (a SEO stránce) je mnohem jednodušší, levnější a rychlejší, než kdykoliv v minulosti.

 

Další zajímavá bilancování:

Komentáře (1)

Milan 05. 02. 2022

Zdravim, co takhle udelat podcast na tema PPC reklama? Je vubec mozne se dostat do kladnych cisel pomoci PPC? Jak vybrat program pro Affil web ktery by se propagoval pouze pres PPC. Prece jenom bych pres ppc musel prvni uzivatele dovest na svuj web. Tak si rikam jestli to takhle vubec nekdo dela. Cesta přes SEO je docela nejistá a dlouha 😀

Ondřej Martinek 09. 02. 2022

Hezký den, děkujeme mockrát za komentář. Myslím, že můžu mluvit za nás oba, že to není naše cesta a snažíme se v podcastu se věnovat hlavně tomu, co nám je blízké, co sami známe. Jedině si pozvat nějakého affiláka, který pracuje čistě s PPC. Takoví jsou. Typicky to funguje v Lead genu – ještě typičtěji v finančím/zdravotním sektoru. Jinak dost affiláků kolem nás kombinuje právě seo s ppc pro vykrytí svých slabých míst, nebo jak říkáte, pro urychlení nástupu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *