AffilBox Podcast epizoda 16 – Jaké jsou druhy affiliate partnerů a jak s nimi pracovat

Datum přidání19. 03. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast epizoda 16 – Jaké jsou druhy affiliate partnerů a jak s nimi pracovat

– Budují obsah na své zkušenosti s produktem

– Objektivně hodnotí parametry a vytvářejí recenze a srovnání

– Mají velkou důvěru mezi zákazníky

– Obvykle díky velké návštěvnosti dokáží přinést mnoho prodejů

 

Jak s nimi pracovat?

– Je dobré jim poslat zboží na vyzkoušení a sepsání recenze, popřípadě jim dát přístup do vaší aplikace, služby, atp…

– Velké portály si nechají často zaplatit za vložení recenze – vzhledem k tomu, kolik to může přinést prodejů, tak se to vyplatí.

– Velké recenzní portály se nechtějí zaměřovat pouze na jeden affiliate program a rádi se zapojí do menších a samostatných programů

– Díky tvorbě autorského obsahu (buduje vám brand, SEO, …) si typicky zaslouží větší provize.

Cashback portály:

– Dělí se o affiliate provizi se svým uživatelem

– Konsolidují nabídky všech e-shopů

– Velmi oblíbené mezi zákazníky

– Loajalita zůstává obvykle s cashback portálem

– Zákazníci věrní cashback portálu budou hledat primárně eshop tam a často nakoupí u konkurence, pokud má affil program



Jak s nimi pracovat?

Cashbacky mají velké databáze kontaktů (mail, telefon, push notifikace, appka, atp…) a tak se vaše nabídka dostane rychle mezi velké množství zákazníků

– Pokud máte akci, slevu, nové zboží, informujte o tom cashback a zeptejte se za jakých podmínek vám dají extra propagaci

Kuponové weby:

– Sdružují slevové kupóny z mnoha affiliate programů

– Lidé si často hledají kupón až v košíku

– V případě, že je vaše strategie zaměřená na slevy, jsou vhodným partnerem

 

Jak s nimi pracovat?

– Úplně stejně jako s cashbackovými partnery. Pokud mají nějaké kontakty na partnery a nebo jsou schopni a ochotni umístit kupón na homepage nebo na dobře navštěvovaném místě webu.

Affiliate katalogy:

– Agregují XML feedy z různých e-shopů za účelem ucelené nabídky pro návštěvníka

– Agregují buď na základě ceny (jako heureka.cz) nebo na základě oboru (jako favi.cz, glami.cz, modio.cz, atp…)

– Vhodný partner pro e-shopy

 

Jak s nimi pracovat?

-Katalogoví partneři se vyznačují tím, že dělají desítky až stovky webů. Je proto dobré mít pro ně připravené xml feedy a nejlépe segmentované.

Magazíny a blogy:

-Zaměřují se na psaní o obecných a specializovaných tématech

-Budují kolem sebe komunitu a návštěvníci jim důvěřují

-Texty nebývají obvykle prodejní a proto se často kombinují s katalogovou sekcí

 

Jak s nimi pracovat?

– Protože jeden z nejzajímavějších obsahů jsou právě srovnání a recenze, e možné i magazínům a blogům nabídnout produkty na testování

– Je dobré například využít svých SEO nástrojů a poskytnout jim nápady na obsah.

Influenceři:

– Tvoří kolem sebe komunitu, která věří jejich úsudku

– Vytváří obsah, který resonuje s konkrétní cílovou skupinou

– Problém je, že velké množství influencerů kolem sebe buď nemá nakupní komunitu a nebo neumí prodávat

– Často chtějí zaplatit dopředu za přidání sociálního příspěvku

 

Jak s nimi pracovat?

– Doporučujeme využít funkci AffilBoxu “Trackovatelné kupóny” k vystavení speciálních kupónů a testování schopnosti prodávat jednotlivých influencerů.

– Pokud influencer dokáže přivést objednávky je pak možné jim platit dopředu za vložení obsahu, protože si dokážeme spočítat výnosnost.

Ostatní:

– PPC specialisti (AdWords, FB, Google Shopping, atp…)

– Retargeting

– Velké obsahové portály typu novinky.cz

– Jedna nejmenovaná aplikace, kterou Jarda do měsíce spustí 😀

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *