AffilBox Podcast epizoda 37 – Jak na redesign affiliate webu

Datum přidání03. 08. 2022
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast epizoda 37 – Jak na redesign affiliate webu

Každý web po zhruba 2-3 letech měl projít redesignem. Šablony a pluginy zastarávají, vyhledávače se mění s nimi požadavky na weby. V neposlední řadě, jak weby vypadaly 3 roky zpět už nemusí být aktuální a důvěryhodné.

 

Výhody redesignu:

  • Nová grafika – důvěryhodnost
  • technická aktualizace webu – splnění požadavků vyhledávačů / rychlost webu
  • Šablony mohou zastarávat – už k nim není podpora developerů
  • pokud správně redesign provedete, můžete očekávat lepší CTR z webu, delší čas návštěvníků na webu, což je signál pro vyhledávače aby vás dali na lepší pozice.
  • pokud plánujete web prodat, bude se lépe prodávat po redesignu

 

Nevýhody redesignu:

  • může se toho hodně pokazit 😀

 

Před redesignem:

  • rozhodnout se zdali se mění šablona nebo se přejde na builder (lze udělat svépomocí)
  • zadat redesign externí agentuře (nákladnější ale pravděpodobně lepší UX, rychlost webu, atp..

 

Redesign pomocí šablony / builderu

  • aktualizovat na novou šablonu
  • builder (elementor, oxygen, visual composer, atp…) – velká variabilita ale obvykle je potřeba si hodně pohrát s rychlostí

Výhody:

  • větší variabilita
  • menší náklady (pokud děláte svépomocí)

Nevýhody:

  • pořád jste technickým kontaktem vy – pokud se něco pokazí musíte to řešit
  • je potřeba ladit rychlost webu svépomocí

 

Redesign pomocí externí agentury

  • je potřeba si vybrat kvalitní developery (kteří to nezabalí za rok za dva a vy zůstanete bez technického kontaktu)
  • Je dobré si vybrat developery, kteří spolupracují s grafiky (grafiku by měl určitě dělat profík)

Výhody:

  • nejste technický kontatk webu a můžete se obrátit na developery pokud se něco pokazí
  • web bude pravděpodobně vychytaný co se rychlosti a struktury týče

nevýhody:

  • tato varianta je mnohem nákladnější
  • vlastní buildery agentur

 

Před redesignem webu udělat na webu následující:

  • odstranit nepoužívané pluginy
  • exportovat si nastavení pluginů (pokud budete kompletně přecházet na nový WP a nebudete aktualizovat současný)
  • zálohovat si veškerý obsah

 

Na co si dát pozor při redesignu:

  • textová struktura webu (H1, H2, prvky) by měly zůstat stejné, abyste eliminovali změny pozic v SERPu z důvodu změny struktury
  • struktura webu a url adresy by měly zůstat podobné (pozor na kategorie článků například /clanky/muj-clanek/). Pokud budete měnit url adresy nezapomeňte na příslušné 301 redirecty.
  • neměnte více věcí najednou – když změníte hodně věcí najednou, hůře se potom určuje co způsobilo propad pozic/návštěvnosti

 

Co kontrolovat po redesignu:

  • url adresy (jejich struktura)
  • nastavení pluginů (cachovací pluginy, SEO pluginy, tabulky, atp…)
  • Dodělané css prvky (kontrola, zdali se classy nezměnily)
  • návštěvnost a pozice (skrze seo pluginy, GA) – kontrolujte vždy alespoň měsíc po redesignu, než se změna propíše do SERPu.
  • vnitřní prolinkování webu – pokud se měnily URL adresy je dobré změnit prolinky, abyste neměly příliš mnoho přesměrování

Case studies Jarda a Ondra

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *