24. 1. 2020
Ondřej Martinek Ondřej Martinek
Autor článku

Jak postupovat při výpadku měření

V případě, že došlo k výpadku měření affiliate konverzí (v situaci, kdy ho zajišťuje kombinace tracking a konverzního kódu = tedy cookies metoda), lze podstatnou část konverzí znovu zachránit. A to přestože se v reálném okamžiku vzniku konverze nezapsaly do naší databáze a tedy nejsou k dispozici ve vaší affiliate instanci.

Metody měření

Naši klienti mají k dispozici několik metod měření konverzí – díky vloženým .js kódům (tracking a konverzní) v hlavičce webu, skrze volání našeho API, měření trackovatelných kuponů, popřípadě S2S. Níže jsou popsané všechny možnosti pro donahrání konverzí.

API klienti

Pokud došlo k výpadku měření, ale informace o konverzí máte stále na své straně – typicky API klienti pracující s formuláři, leady, či samostatná SAAS, je možné znovu poslat várku vašich konverzí přes API znovu do AffilBoxu.

S2S

Stejná situace platí pro naše klienty, kteří pro měření používají novější metodu server-side trackingu (S2S).

Data o vazbách partnerů na vzniklé konverze máte na své straně vždy uložené, takže je lze zpětně dohrát znovu přes API.

Kde hledat zdroje konverzí – tracking/konverzní kódy

V případě neměření konverzí v daném období je nutné vyhledat informace o doporučených objednávkách na jiných místech – typicky ve vašem analytickém nástroji (v ČR je nejdominantnější Google Analytics – brzy bude jen ve verzi GA4), nebo v administraci vašeho e-shopového nástroje, kde shromažďujete informace o objednávkách a kuponech v nich.

Google Analytics

Nejtypičtějším místem, kde najít informace doporučených objednávkách, je právě Google Analytics. Pro základní přehled se můžete podívat do zdrojů návštěvnosti – Životní cyklus, Akvizice, Akvizice návštěvníků – přepnutí dimenze na Zdroj / médium pro detailnější pohled.

(V základu GA ukazují jen agregovaná data ve stylu Organic Search, DIrect Unnassigned, Organic Social a Referral = pod refferal budout typicky schovaní affiliate partneři, protože na vás odkazují)

Zde si v rychlé kontrole můžete zkontrolovat, jestli v daném dni či časovém rámci přivedli partneři objednávky. V případě že ano, je nutné se podívat do atribučních dat v e-commerce modulu (taktéž v GA), kde už jsou vidět konkrétní objednávky s konkrétními zdroji, které byly v konverzní cestě k jejímu vzniku.

Zde získáte i informaci, že byl součástí cesty affiliate partner a že mu tedy náleží odměna za doporučení objednávky. Na samém místě máte k dispozici (pokud máte typicky nastavený e-commerce modul) i informace o konkrétním ID objednávky, jejím obratu, měně = hodnotách, které potřebujete v dalším kroku využít

Použité kupony

Pokud používáte pro měření affiliate výkonu svých partnerů tzv. trackovatelné kupony, je situace ještě jednodušší. Stačí si ve vašem e-shopovém řešení vyhledat v daném časovém intervalu všechny objednávky, které obsahují některý z affiliate kuponů.

Partnerské kupony, které máte přiřazené ke konkrétním partnerům, najdete vždy ve vašem AffilBoxu – konkrétně v sekci Reklamní kampaně – konkrétní kampaň – Kupóny. Zde máte vypsané všechny kupony, které ve vašem programu používáte jako tzv. trackovatelné. A tedy jaké můžete zpětně kdykoliv použít k dopárování konverzí.

Vložení / import chybějících konverzí

Pokud jste prošli jak váš analytický nástroj, i například databázi použitých kuponů v daném časovém intervalu, můžete přejít k samotnému vložení (jednotlivě) či importu (hromadně) zpět do AffilBoxu.

Tyto cesty jsou rozděleny takto:

  1. ručně přidat jako Novou konverzi – sekce Statistiky – Report konverzí – Přidat konverzi.
  2. hromadně přidat dávku konverzí, které si v CSV připravíte pro import přes sekci Statistiky – Hromadné změny – Přidání konverzí.

Stav konverzí

Z jednoduchého principu přidávejte konverze typicky v nerozhodnuté stavu – poté je můžete schválit skrze vaše standardní API, popřípadě znovu v sekci Hromadné změny je dle jejich budoucího stavu (převzato, zaplaceno a nevráceno v zákonné době, …) doschválit kdykoliv.

Článek byl aktualizován v roce 2022 po přidání trackingu skrze S2S / server-side měření a navazuje na předchozí aktualizaci po nasazení měření kuponů v roce 2021.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vybudujte si také svou obchodní síť partnerů.
Díky AffilBoxu si buduje svou obchodní síť již 3609 obchodníků. Přidejte se.
Kontaktujte nás
Chcete nás kontaktovat ohledně dotazů na AffilBox či případnou jinou spolupráci?
Sledujte nás
Poraďte se s námi

Ozvěte se nám a my s vámi rádi probereme vše kolem affiliate, influencer či ambasador marketingu.

Hodnocení