+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Konverzní kód

Konverzní kód vám AffilBox přidělí při tvorbě vaší propagační kampaně. Je potřeba jej spolu s vaším trackingovým kódem vložit do vašich webových stránek.

Co je konverze:

Pod pojmem konverze si můžete představit akci, která je cílem vašeho webu – nejčastěji je konverzí uskutečněná objednávka. Pokud si budujete databázi kontaktů, může být konverzí vyplnění formuláře. Konverzí může být také někdy prosté zobrazení určité stránky. Ve zkratce, konverzní kód se stará o to, aby byla započítána konverze tomu partnerovi, který zákazníka přivedl. To, kdo tímto partnerem byl, zjistí konverzní kód z cookies uložených v prohlížeči vašeho zákazníka.

Ukázkový konverzní kód:

<iframe src="http://c501.affilbox.cz/
konverze/aid/3/kid/2/cena/CENA/transakce/ID_TRANSAKCE/"
 width="1" height="1" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>

Jak to funguje:

U vašeho partnera je umístěn odkaz na vaše stránky – například na webových stránkách, Facebooku, nebo v e-mailu. Na tento odkaz klikne návštěvník – aktivuje tak trackovací kód ve vašich stránkách. Tracking kód zapíše do cookies v prohlížeči návštěvníka informaci o tom, který partner jej přivedl. Tato informace zde čeká na zavolání konverzním kódem.

Kde má být konverzní umístěn?

Konverzní kód musí být umístěn na stránce, která následuje po dokončení objednávky nebo vyplnění formuláře. Protože pouze tehdy má smysl s konverzí pracovat – víme totiž, že zákazník skutečně dokončil objednávku nebo odeslal formulář. Umístěte proto konverzní kód do hlavičky nebo patičky vaší děkovací stránky.

Pokud využíváte wordpress, využijte náš wordpress plugin – více info o něm najdete ZDE.

Co se díky kódu dozvíme?

Pokud doplníte všechny potřebné parametry – tento krok je na vás, protože každý web má parametry jiné, jinak nadefinované, ukáže se vám po každém objednání vašeho produktu (nebo vyplnění dotazníku) tyto informace:

konverze

 

  • Datum a přesný čas odeslání konverze
  • Každá konverze se ve vašem provizním programu objeví nejdříve ve stavu Nerozhodnutá – je na vás, abyste ji časem schválili, nebo zamítli. Pokud si to přejete, můžete mít ovšem také všechny konverze hned po připsání v AffilBoxu jako schválené – to má smysl například pokud platíte za každý kontakt (lead).
  • Affil ID – to je unikátní kód vašeho partnera. AffilBox vám po najetí kurzoru na toto ID ukáže jméno a příjmení toho partnera a také jeho statistiky.
  • Výše provize – AffilBox vám jí automaticky spočte na základě definice vaší kampaně – pokud odměňujete procenty z objednané částky.
  • ID transakce – každá konverze by měla být nějak jednoznačně označena pro vaší lepší orientaci – například to může být e-mail zákazníka, jeho telefon, nebo číslo objednávky.

Co nahradit v kódu?

V konverzním kódu jsou dva důležité parametry, označené kapitálkami – CENA a ID_TRANSAKCE. Na vaší děkovací stránce je potřeba nahrazovat za tyto parametry reálnými hodnotami. Získáte tím lepší přehled o dění a o tom, kdo konverzi umožnil.

CENA – doplňte částku celkové objednávky, bez DPH, bez poštovného a balného. Desetinná místa oddělte tečkou.

ID_TRANSAKCE – doplňte číslem objednávky nebo e-mailem zákazníka (pokud nemáte ani jednu informaci, můžete použít např. telefon) ID transakce by měla obsahovat maximálně 50 znaků.

Pokud používáte fakturační systém FAPI?

  • Používáte vlastní děkovací stránku? Použijte náš WordPress plugin,  doplnění těchto dvou hodnot proběhne automaticky. Stačí, abyste vyplnili v nastavení pluginu přihlašovací údaje ve FAPI. Konverzní kód pak vložte do příslušeného políčka přímo v děkovací stránce.
  • Nemáte vlastní děkovací stránku? Pokud používáte děkovací stránku, kterou nabízí formulář ve FAPI, pak vložte konverzní kód právě tam – Záložka Prodej – Formuláře – Upravit váš formulář – Děkovací stránka – najděte zaklikávací políčko vložit konverzní a trackovací kódy pro AffilBox – a vložte konverzní kód. A je to!

 Něco nefunguje?

  • Vložili jste trackovací a konverzní kód ve stejném tvaru? Pokud máte přesměrovanou doménu, zkontrolujte, zda váš trackovací kód a konverzní kód jsou ve stejném tvaru – buď původní tvar, který jste dostali při registraci – tj. např. http://c987.affilbox.cz (nutno dát přímo ten váš :-), nebo ve vašem novém – podle vaší subdomény – např. http://affiliate.vaseshop.cz. Obě varianty jsou správně, ale nesmí se kombinovat.
  • Máte správně vložený trackovací  kód? Zkontrolujte zejména číslice, které udávají číslo kampaně a advertisera.
  • Máte správně nastavenou kampaň v AffilBoxu? Používáte společný trackovací kód? Pokud ano, jedna z vašich kampaní musí být označena jako výchozí.

Rádi vám případně pomůžeme – nebojte se ozvat ;-)



Napsat komentář