Serverový tracking (Server-to-Server / S2S) na AffilBoxu

Datum přidání31. 03. 2021
AutorOndřej Martinek
Serverový tracking (Server-to-Server / S2S) na AffilBoxu

Je až s podivem, že jsme o této funkci AffilBoxu doposud nenapsali na svém webu ani na sociálních sítích, přestože ji máme k dispozici už téměř polovinu dekády.

Je to tzv. serverový tracking (jindy označovaný jako server-to-server / S2S), který nepoužívá standardní vrstvu pracující s cookies (jako náš běžný tracking / konverzní kód).

Je podobně nezávislý na prohlížečích a jejích změnách, jako náš tracking kuponů – tedy se dá využívat i v offline světě při vhodné implementaci. Využívá totiž přímého spojení mezi webovým serverem inzerenta a naším serverem v AffilBoxu.

Specifická implementace pro hlubší tracking

Principielně se takové řešení volilo u klientů, kteří nechtěli nasazovat standardní .js soubory. Ale chtěli tracking více zanořit do svého systému, aby nebyl ničím detekovatelný. A jim dával do rukou více možností, jak s ním pracovat.

Typicky přiřazovat v rámci jedné návštěvy (one-session) informaci o doporučeném affiliate partnerovi ke konkrétnímu zákazníkovi, kterého přivedli ze svého prokliku. Což byla historicky vhodná implementace například pro leadgenové kampaně, nebo například SAAS služby, které mají spuštěný partnerský program na AffilBoxu.

Stejně vhodný je S2S tracking v případě možnosti opakovaných konverzí, které přesáhnou ale standardní dobu platnosti cookies, neboli klasickou metodou by nebyly přesně změřitelné.

Serverové měření je v tomto plně nezávislé a dokáže posílat informace o konverzích za delší časový úsek, …

Jak S2S u nás funguje

Po nasazení u inzerenta, se pro partnery nic nemění. I nadále používají standardní affiliate ID (tedy nelze tento tracking používat jako plná náhrada za Registrované weby/direct linkingim), které je na straně inzerentova serveru odchyceno a uloženo k dané návštěvě uživatele.

Pokud daný uživatel udělá v případě své návštěvy objednávku, po jejím odeslání se pošle na náš server přes interní API (či callback/postback) informace o této objednávce, společně právě s ID partnera, tedy konverze se přesně zapíše k němu.

Kombinace trackingů (server, javascript/cookies, kupony)

V kombinaci se standardním trackingem, který má už i v sobě antiblokovou technologii, nabízí tento serverový tracking nadstandardní přesnost měření.

Kombinuje v sobě nezávislou vrstvu serverové komunikace (S2S) a zároveň umožňuje v rámci délky životnosti cookies přiřazovat objednávky/prokliky i při dalších návštěvách zákazníka – například o den či týden později (bez kliku na odkaz s affiliate ID).

V ještě zajímavější kombinaci s kuponovým trackingem, je to za nás téměř neprůstřelná vrstva měření, která odolává snad i útoku mimozemšťanů… To jsme narovinu zatím netestovali… 🙂

Už na straně AffilBoxu je letitá funkce, která sama umí deduplikovat konverze, takže se zapíše jen 1x do webového rozhraní, přestože byla zachycena vícero metodami měření na straně klienta.

Hlavní výhody

Rozhodně odolnost proti jakémukoliv snažení ze strany prohlížečů, blokátorů – je netečný vůči standardním změnám, které se u nich aktuálně dějí. I podle roadmap/dev-logů jednotlivých řešení (i legislativních změn), bude S2S jedno z nejstabilnějších metod měření.

Za AffilBox dodáváme, že je vhodné ho kombinovat se všemi ostatními metodami trackingu, aby se pokryly jakékoliv možnosti příchodu návštěvníka/zákazníka, které mohou v reálné praxi nastat.

Nevýhody S2S měření

Není vše duhové, jak bychom si přáli, takže i S2S tracking má nevýhody. Tou hlavní, proč není tento tracking standardem u všech kampaní světa (i mimo něj), je jeho náročnost technického nasazení. Nejde o triviální zkopírování 2 .js souborů, které se vloží do hlavičky/patičky a na děkovací stránku.

Jeho nasazení je citelně náročnější a typicky vyžaduje vývojářský čas/kapacitu na straně klienta.

Naštěstí díky přímým napojením na některé technologické platformy e-shopů (typicky Shoptet.cz a náš modul, Prestashop a modul) je možné, že tato možnost S2S trackingu bude u nich v budoucnu zapnuta bez nutnosti aktivity našeho klienta či poskytovatele technologie.

Toto je aktuálně v jednání ohledně technických možností jednotlivých služeb.

Dále, jak bylo výše zmíněno, není tato trackovací vrstva nahraditelná s naší letitou trackovací metodou Registrovaných webů. Je to z toho důvodu, že zde se nepřenáší žádná informace, které by se serverová funkce mohla chytit a zaznamenat ji. Takže ideálně je mít zapnuté souběžně.

Zajímá vás více o této technologii?

Ozvěte se nám přes sekci Kontakt a my s vámi projdeme případnou implementaci této trackingové vrstvy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *