AffilBox podcast epizoda 14 – Kupování webů vs. stavění webů od nuly

Datum přidání05. 03. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox podcast epizoda 14 – Kupování webů vs. stavění webů od nuly

Kupování webů

Výhody:

  • historie domény a obsahu
  • už máš hotový web
  • často má obsah, který se rankuje
  • on-page a off-page SEO

Nevýhody:

  • špatně postavený / neznáme CMS řešení
  • blokace na googlu nebo skryté viry, chyby
  • špatná struktura obsahu
  • odkazy z PBN

Cena může být výhoda i nevýhoda podle množství obsahu, historie, backlinků, atp..

TIP: pro smlouvy použít legito.cz

Při koupi webu se díváme na:

  • množství obsahu
  • ranky (ahrefs, majestic, atp…)
  • zpětné odkazy (jejich kvalita, kvantita, poměr
  • mezi množstvím odkazů a domén)
  • množství indexovaných stránek (kvůli banům)
  • stáří domény
  • CMS, responzivita, chyby webu, strukturu
  • je nějaká monetizace obsahu? Kolik web vydělává?
  • jaká je návštěvnost a její trend
  • archive.org historie

Kdy přemýšlíme nad koupí webu:

  • pokud vidím, že můžu s poměrně málo úsilí vydělávat více peněz, než je tomu nyní
  • pokud vidím, že obsah, který na webu není aktuální a obsáhlý a vím, že s investicí práce a peněz ho můžu vyladit
  • když mám tým lidí a finance na to ho nakopnout po koupi

Stavění webů od nuly:


Výhody:

  • struktura webu podle našich představ
  • vybírám si řešení
  • vybírám si název domény

….zkrátka mám plnou kontrolu nad tím, jak web je postavený rozložený a jaké backlinky pro něj získávám.

Nevýhody:

  • trvá déle, než se web dostane do zelených čísel
  • dokud web nepostavím, nevím jestli vůbec vydělávat bude
  • často cena stavění nového webu je větší, než koupě

Kdy přemýšlím nad stavbou webu od nuly:

  • když není web ke koupi 🙂
  • když není konkurence
  • když chci stavět autoritu a mít 100% kontrolu nad vším co se na webu stane nebo stalo

Twitterové vlákno, kde se řešily parametry pro nákup webu.

Komentáře (1)

Diginomad 09. 03. 2021

Pěkné shrnutí, řekl bych pro méně zkušené jistě velmi poučné, pár nápadů jsem taky pochytil. Nicméně bych se fakt vyvaroval frází jako „web performuje“ nebo „web má kontent“ a podobné počeštěné paskvily, fakt jsem chvílema zatínal chodidla v pěst. Buď anglicky nebo česky, vyskloňovaný počeštěný paskvil je děs.

S odkazovým profilem opatrně, třeba Google Console nově ukazuje i pinterest nebo twitter. U pinterestu pak máte stovky až tisíce odkazů z jediné domény, byť třeba na různé cílové stránky. Twitter GC zprasí kdy všechny odkazy bez ohledu na
cílovou stránku bere jako JEDNU cílovku (asi kvůli bit.ly/param)! Jen toto dokáže zmiňovaný poměr 3:1 úplně zmršit.

Vůbec není od věci si web prohnat poměrně důkladným on-site auditem. Tam jednak odhalíte plno věcí co zlepšit a často snadno či levně. Druhak odhalíte skryté pasti, které nemusí být vidět – reindexace na novou strukturu může trvat i déle než rok a těžce sundat návštěvnost, vyzkoušeno.

U nákupu webů jsou dvě zásadní pasti – penalizace a kradený obsah.

PS: Jo ranky pamatuju 🙂

Ondřej Martinek 10. 03. 2021

Díky Zbyňku za pěkný komentář! Souhlasím s tebou, že ten českoanglický slovník není ideální, ale jak to natáčíme téměř vždy na první verzi a pro nás je tenhle slovník přirozený v pracovním prostředí, tak nám to určitě i někdy uteče. Zkusíme si na to dávat pozor – trochu se obávám, že tam je více jazykových problémů, než zrovna mix česko-anglických slovíček. :))

Souhlasím, odkazový profil je rozhodně věda a dokáže ho nahoru i dolů ovlivnit dost proměnných. Díky moc za doplnění k našemu povídání – budeme rádi za každý komentář, který rozšíří to, o čem se s Jardou bavíme. Je to pak pro posluchače (v tomhle případě čtenáře) pestřejší a komplexnější zdroj informací! 🙂

Víte v klubu seniorů! Ranky už tolik lidí nezná… 🙂

Jaroslav Janíček 10. 03. 2021

Díky za komentář – k těm paskvilům, je to tím, že s Ondrou se běžně bavíme žargonem ale s klienty a na webinářích je nepoužíváme právě proto, aby nám bylo rozumět. Tím, že ten podcast je ve formátu „Jarda s Ondrou se baví na témata, který je baví“, tak nám to často ujíždí 😀 Ale budeme na to dávat pozor! Díky moc za feedback!

Co se týká on-site auditu, máš naprostou pravdu. Tím, že většinou úplně zahodíme předchozí technický řešení a nahradíme ho vlastním. A taky v podstatě veškerý obsah necháváme přepsat a přesměrovat, tak tomu nedáváme takovou důležitost, jak bychom možná měli. Dobrá připomínka!

Diginomad 10. 03. 2021

No já už se právě na redesignu těžce spálil, i když u vlastního webu. Po cca 10ti letech jsem to kompletně překopal a nedomyslel jsem některé věci, protože jsem je tehdy ještě ani neznal. Dneska zpětně složitě páchám „rovnák na vohýbák“ a není to zrovna ono.

WordPress je naštěstí výrazně omezený, takže většina lidí si to nezvládne ohnout až tak moc. Zas je problém to, že já na custom řešení násilím v kódu ohnu cokoliv kam chci, což na WP nejde. Také vyrobit striktní „silo structure“ na WP jde dost špatně, některé SEO vychytávky jsou potíž a zejména WooCommerce aktualizace můžou být peklo. Každé má svoje, ale pokud neprogramujete, držel bych se WP.

Ještě z mé zkušenosti:
1) Indexace na WP běží mnohem rychleji a lépe jak na custom řešení, Google strukturu zná a umí o přechroupat. Custom stránkování vs. canonicals je notorický průšvih, kdy ho neustále přesvědčuju, aby mi nepřepisoval canonicals podle sebe.

2) Pozor na doménu, anglické slovo/slova s CZ a česká na EU/COM nejsou ideální. Tady už jsem si taky naběhl, keywords v doméně pořád mají vliv! To samé brand, vyslovitelnost, náchylnost na překlepy a záměny s něčím jiným.

3) Zejména u fotek bacha na licence, většina licencí je nepřevoditelná, i když v praxi se to většinou neřeší. Průšvih může nastat u značkových/design výrobků a rozpoznatelných osob.

Ondřej Martinek 11. 03. 2021

Souhlasím, redesign, nebo náhrada platformy za jinou je vždy ožehavé téma. Za mě u 95 % webů dávám přednost WordPressu, protože už mám na něm vyzkoušené všechny potřebné SEO strategie, pluginy, šablony a už vím kam mám šáhnout. Na míru řešení mám jen u #SAAS projektů či u takových, kde se nedá využít síla WP – tedy tam, kde hlavním gró není obsah ať už textový, nebo řekněme produktově/feedový. Nebo kde chci právě kombinaci těchto 2 konceptů/směrů.

1) Souhlas – jak je to snad nejpoužívanější CMS na světe, tak vyhledávače si s ním musí umět poradit. Spoustu věcí už před námi někdo připravil, otestoval, takže je super toho využít.
2) Díky za tip – osobně bych ani nečekal, že KW má stále efekt ve vyhledávání. Ač přirozeně při nákupu webů/domén se stejně dívám na „hezkost“ dané domény, jak se dá vyslovit/zkomolit (a u toho ještě právě kupuji návazné překlepovky).
3) Jo, u fotek je vždy náročnější situace – za mě fotky, pokud nejsou autorské a není souhlas, tak je z koupených webů mažu a nahrazuji svými vlastními (nebo z free zdrojů typu Pixabay) – a to ještě ideálně těmi, které neobsahují obličeje a jsou pod vhodnou licení. Osobně si radši fotky fotím sám – ač nebudou tak krásné, jako z fotobank, ale budou unikátní (což z mých pokusů vychází i jako lepší ranking singál pro Google obrázky a v návaznosti i na samotné rankování v rámci Google SERPu).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *