AffilBox podcast epizoda 24 – Metriky, které sledujeme u našich affiliate webů

Datum přidání30. 07. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox podcast epizoda 24 – Metriky, které sledujeme u našich affiliate webů

V každém podnikání se musí sledovat určité metriky, podle kterých lze určit trend a zdraví byznysu. U affiliate webů to není jiné. Můžeme je dělit do 3 kategorií.

 

Metriky zdraví webu:

 

– Rychlost webu (Core Web Vitals, Pingdom)

– Velikost webu v MB (Pingdom, GTmetrix)

– Velikost databáze (cachovací pluginy, čistící pluginy)

– Aktualizování pluginů a šablon 

– Nemít na webu příliš zdarma pluginů/neprověřených pluginů

– Kontrola odkazů vedoucích na 404 chyby, (500, 503, atp…)

– WP má funkci “stav webu”, která ukazuje co na WP zlepšit

– Vyřešit upozornění a problémy v GSC

– Ať už používáte jakýkoliv plugin na SEO, vždy to ukazuje nějaké “SEO zdraví článku” je dobré být v zelených číslech

– Kontrola článků, jestli se nekanibalizují klíčovými slovy

– Dívat se do Googlu, zdali jsou stránky indexované (site:mujweb.cz)

 

Metriky zdraví byznysu:

 

– Obrat provizí dohromady – náklady na pokračování webu = čistý profit

– Rostoucí/Klesající návštěvnost

– Bounce rate – nic moc neříká

– Doba strávená na stránce

– Trend vyhledávání odvětví/niche

– Lze zmenšit riziko výpadku trafiku? Lze zmenšit riziko výpadku affiliate programu (viz náš podcast o rizikách v affiliate marketingu)

– Cíle/události nastavené na odchozí návštěvnost z webu – sledovat jejich změny, AB testovat různé prvky

 

Konkurence:

 

– Sledovat obsah konkurence (co je nového, na co se zaměřují, atp…)

– Sledovat jejich odhadovanou návštěvnost (Ahrefs, SimilarWeb, atp..)

– Sledovat jejich odkazový profil (linkbuilding na stejných webech, viz náš podcast)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *