Napojení AffilBoxu na Google Tag Manager (GTM)

Napojení AffilBoxu na Google Tag Manager (GTM)

Tento návod je jednoduchým a rychlým postupem pro napojení našeho affiliate softwaru na Google Tag Manager. Většinou se počítá s vazbou GTM na samotný e-shop a tomu je přizůsoben i způsob nasazení.

Upozornění před nasazením trackingu do GTM

Pokud chcete zajistit co největší přesnost affiliate měření (které je realizováno přes trackovací a konverzní kód – viz níže), doporučujeme kódy nasazovat přímo do kódu webu, ne do externí služby typu Google Tag Manager (neboli GTM).

Tato služba, a jí podobné, je bohužel velmi často blokována prohlížeči a blokátory reklam, takže v návaznosti na to je pak blokován i náš skript. A tím posléze se i zmenšuje počet prokliků a konverzí, které dokážeme vysledovat a dopárovat.

Stability a bezpečnosti webu se bát nemusíte, naše kódy jsou standardně načítány tzv. asynchronně, takže nezpomalují načítání stránek.

POZOR: Některé blokátory reklam jako je Adblock, Ublock a další defaultně blokují skripty GTM, proto důrazně doporučujeme vyjmout z nich kódy AffilBoxu a dát je samostatně do vašeho webu. S nasazením kódů do GTM snižujete možnosti trackování a vaši partneři nebudou spokojeni s výkonem vašeho affiliate programu.

Vlastní subdoménou to začíná

Nejprve si ve svém e-shopu vytvořte subdoménu, která bude sloužit vašim partnerům jako přístup do affiliate administrace. Tuto vlastní subdoménu napárujte se svým AffilBoxem dle tohoto návodu: Jak přesměrovat DNS.

Trackovací kód

Vytvoření nové značky:

  • Vlastní značka html
  • Překopírovat kód z Vašich stránek
  • Nastavit spouštění na All Pages

Konverzní kód

Vytvořit 2 nové proměnné definované uživatelem

pro hodnotu konverze: actionField.revenue (Typ proměnné: Proměnná datové vrstvy

Název proměnné: ecommerce.purchase.actionField.revenue)

pro ID transakce: actionField.id (Typ proměnné: Proměnná datové vrstvy

Název proměnné: ecommerce.purchase.actionField.id)

Vytvořit novou značku: Vlastní značka HTML

Překopírovujte kód z administrace vaší kampaně – konkrétně blok Konverzní kód.

Změnit v kódu:

  • var ab_cena = ‚{{actionField.revenue}}‘;
  • var ab_id_transakce = ‚{{actionField.id}}‘;

Nastavit spouštění

  • Typ pravidla: Zobrazení stránky
  • Některá zobrazení stránek
  • Page URL je rovno (URL s dokončením obj, například example.com/nakupni-kosik- dokonceni)

Po nasazení vždy testujte

Jakákoliv změna v kódech i samotném nasazení GTM může ovlivnit přesnost a spolehlivost měření, protože vždy po nasazení změny otestujte funkčnost.

Neboli vezměte si svůj partnerský odkaz (získáte ho na hlavní stránce či na detailu kampaně v AffilBoxu), a otevřete si ho v anonymním okně prohlížeče.

V rozhraní AffilBoxu, v sekci Statistiky -> Statistiky konverzí, byste v daný čas měli vidět proklik.

Poté udělejte ve stejném anonymním okně testovací objednávku. Když prošla, gratulujeme, vše je správně nastaveno. Když ne, kontaktujte naši podporu, ta vám s kontrolou nasazení ráda pomůže.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *