AffilBox Podcast epizoda 13 – Predikce 5 affiliate manažerů na rok 2021

Datum přidání26. 02. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast epizoda 13 – Predikce 5 affiliate manažerů na rok 2021

Zeptali jsme se 5 úspěšných affiliate podnikatelů, manažerů a profesionálů na jejich predikci na rok 2021. Zde jsou podle toho, jak byli zmíněni v podcastu.

Predikce na 2021

Letošní rok vidím z pohledu affilu jako nejlepší rok všech dob, a to jak z pohledu inzerentů, tak i z pohledu affiláků.

Nákupní síla se z důvodu uzavření kamenných prodejen přesunula právě na internet a díky tomu jsou i lidé, kteří neměli k nákupu přes internet důvěru, donuceni zboží kupovat on-line.

Díky tomu si celý proces odzkouší a v budoucnu, kdy se situace zlepší, část kupujících zůstane nákupům na Internetu věrná.

Mnoho letitých, ryze kamenných prodejen, si zakládá vlastní e-shopy, protože vidí, že aktuálně nemají jinou možnost, jak své produkty prodávat.

Tuto skutečnost mi potvrzuje i skokově rostoucí počet nově zřízených e-shopů na platformě Eshop-rychle, kde jsem affiliate manažerem.

dusan soucek

Dušan Souček

Online podnikatel, affiliate manažer a partner.

Spravuje affiliate program Online jazyky & Easylingo, kde partnerům od roku 2017 vyplatili na provizích přes 6 milionů korun. Pod značkou AffilBest spravuje několik menších affiliate programů z oblasti online vzdělávání.

Vytvořil systém Affiliate Výzva, který pomáhá začínajícím partnerům s nastartováním jejich dlouhodobých affiliate projektů.

Predikce na 2021

Affil poroste, ale bude záležet na lídrech v oboru jak budou ochotni pomoc nováčkům. Růst zisků u stávajících partnerů, který bude pokračovat, nepovažuji za opravdový růst celého oboru.

Manažeři mohou být mnohem úspěšnější v náboru nových partnerů, ale i programů. Loňský a letošní rok jim dává do rukou až děsivě silné argumenty.

Celkové zisky partnerů budou růst stejně jako porostou celkové tržby v onlinu.

Přál bych si ale aby provize získalo mnohem víc začínajících partnerů. Když si naši stávající partneři odnesou místo 50 tisíc 100 tisíc na provizích, tak se asi zlobit nebudu. Ale já mám vždy největší radost, když se objeví nový partner, který si vydělá třeba jenom 100 Kč a dostane jasný důkaz že to funguje a že se do toho má pořádně opřít.

Zdeněk Dvořák (linki)

Link builder, SEO konzultant, bloger a affiliate manager. V současnosti Head of SEO v BIANO.

Predikce na 2021

Co si všímám, že v programech, kde jsem jako partner, chybí? A tedy to jejich management nedělá dobře. Komunikace. V mnoha programech nedostanete pro registraci ani ň. Nikdo vám nenapíše, není onboarding. Nikdo neupozorňuje na novinky v programu, kampaně, nedej bože speciální nabídky. Výjimky jsou, z mé zkušenosti je jich pár.

Mnoho programů tedy sází jen na profíky, kteří vědí co dělat. A těch je omezený počet, mají limitovaný záběr i výkon. Přesvědčit profíky, aby se začali věnovat propagaci Alkohol.cz, trvalo dva roky. Mezitím program táhli menší hráči na provizním trhu.

Trendy managementu 2021
Technicky už je možné napojit provize na influencery, kteří neumějí ze své platformy poslat prokliky přímo, třeba Instagram. (díky trackovatelným kuponům AffilBoxu) Pro affil je to šance, jak rozšířit záběr tam, kam dosáhnout zatím jen placené spolupráce. Temná strana je, že tohle lákání jde často opět jen s pomocí slevy, a tak se snižuje marže e-shopu.

Vývoj, který mě hodně baví a sedí mi, je zvyšování provizí partnerům, kteří vytvářejí svůj obsah nákladně tím, že jej sami se svými týmy píší. Na velkou část organického hledání dnes platí jen tohle a několikaletý boom recenzních webů je toho důkazem.

Sem by měly směřovat snahy mnoha programů, aby recenzní weby promovaly i něco jiného, než Heuréku nebo Alzu. Jestli je pro vás důležité u eshopu SEO, musíte podporovat své obsahové affiliate partnery. Kde by měly programy hodně tlačit, je podchycení skupiny menších a zkušených partnerů. Ti zkušení potřebují jen přesvědčit, aby se zapojili a už vědí, dělat. Druhá skupina naopak často brzy odpadne. To se dá změnit, když se jim pokusíte věnovat, aby se brzy dostali k výsledkům. Znamená to připravit jim data na míru, dát jim feedback přímo k jejich projektům.

Je třeba taky oslovovat neaktivní partnery, nebo ty, kteří vodí traffic, ale nemají konverze.Ti už jsou blízko cíli. Technicky budeme dále sledovat boj za větší soukromí uživatelů. Tady je míč na straně affil platforem, aby správcům programu zajistili co největší počet doměřitelných akcí.

martin netolicky

Martin Netolický

Affiliate marketingu se jako manažer věnuje od roku 2008, kdy začínal v první affiliate síti v ČR (Potenza) spadající pod Ogilvy. Měl na starost desítky affil kampaní, z těch největších ING Bank, GE Money, ČSA, UPC, Tchibo,…Po čtyřech letech přešel do Kasa.cz a po dalším roce už byl na volné noze a to trvá až doteď. Nyní má na starost affiliate programy v Zonky, Heurece a Invii.

Predikce na 2021

Rok 2021 vnímám jako obrovskou příležitost jak pro inzerenty, tak i partnery. Spousta firem je díky covidu a odlivu offline zákazníků motivována zapracovat na svých online procesech, ať už formou technické implementace nebo navyšováním online rozpočtů. Některé firmy zjistili, že i prodej tradičního offline zboží lze úspěšně přesunout alespoň z části do online prostředí. Tam, kde budou odvážní marketingový ředitelé, tak tu firmu mohou nakopnout a utéct konkurenci. No a z toho budou těžit i affiliate partneři.

Petr Baloun

Petr je matador mezi českými affiliate partnery. Na trhu funguje tak dlouho jak samotný affiliate. Není tajemstvím, že Petr se poslední dobou zaměřuje na svůj srovnávač cen nábytku Crosta.cz, se kterým expanduje i do zahraničí. Věnuje se také affiliate managementu malé affil síti na AffilBoxu Affilo.cz.

Predikce na 2021

Předpověď affiliate počasí pro rok 2021

Sítě

– Sítě budou nadále investovat do zlepšení trackingu, který poslední 2 roky zasáhla omezení trackingu v prohlížečích. Dobře měřit konverze nadále půjde, ale ne metodami 10 let starými.

– Sítě budou investovat do svých interních procesů, aby na méně lidí zvládly efektivně více inzerentů

– Sítě budou věnovat více času efektivní analytice každého inzerenta, co mu affiliate přináší a jak se kryje s ostatními kanály v marketingovém mixu, což ale nemusí být na škodu.

– Jarda s Ondrou dotáhnou PartnerBox a stanou se CZ&SK systémem podobným rumunskému 2Performant 🙂

– Jedna síť vznikne a jedna zanikne

– Sítě opět posílí díky přesunu nákupů do onlinu

– Všechny konference budou letos online

Partneři

– Začínající partneři to budou mít ve starých/běžných kanálech stále těžší a budou muset prorazit v nových marketingových kanálech, nebo starými metodami ovládnout nově vznikající obory

– Počty inzerentů nadále porostou, díky tomu více partnerů bude moci vyhodnocovat, který inzerent se jim vyplatí propagovat a kterého ne

– Partneři budou muset lépe analyzovat které marketingové kanály jim přivádějí konverznější návštěvnost. Konkurence na internetu roste a návštěvnost levnější nebude.

– Influenceři budou ještě ve větším používat měření přes kupóny

– Partneři zbohatnou díky trvalému přesunu nákupů do onlinu

– Borci letos vyrazí zase na Mácháč na affilcamp 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *