Případová studie Olivie.cz

Datum přidání05. 02. 2024
AutorJaroslav Janíček
Případová studie Olivie.cz

Případovou studii si můžete i pustit ve formě AffilBoxího podcastu:

Samotná zvuková nahrávka

Naše spolupráce v číslech

Přidaný obrat e-shopu, díky AffilBoxu

4,5 %

Přivedený obrat od začátku spolupráce

6 753 840 Kč

Počet affiliate partnerů, kteří propagují Olivii

73

Představte nám e-shop Olivie.cz, čím se liší od konkurence. Proč je to tak oblíbený e-shop?

OLIVIE je česká rodinná firma založená v roce 2017 maminkou a synem Slukovými v garáži jejich rodinného domu. Aktuální podoba je taková, že v roce 2023 firma dosáhla obratu 105 mil. Kč (růst oproti 2022 +55 %) na dvou trzích (CZ + SK), ve firmě aktuálně působí cca 10 full time lidí, v zimě se pak na expedici podílelo dalších cca 20 brigádníků.

Na OLIVIE.cz najdete jedinečné šperky ze stříbra. Firma se zabývá prodejem pouze stříbrných šperků, ale hodně dbá také na prodej doplňkových produktů, např. dárkové krabičky, šperkovnice nebo pomůcky pro péči o šperky. Velký důraz v posledním roce kladli také na personalizaci pomocí gravírování krabiček a šperků a potisku šperkovnic. Zajímavou kategorií, která stojí za zmínění, je kategorie sójových svíček. OLIVIE má v nabídce ručně vyráběné sójové svíčky, uvnitř kterých se nachází stříbrný šperk. Ve vánoční sezóně dokázala OLIVIE vyprodat několik stovek svíček až do posledního kusu.

U OLIVIE jejich zákazníci nejvíce oceňují rychlost doručení, rychlost a komunikace a řešení jakýchkoliv záležitostí (od výměn, přes reklamace), kvalitní šperky s neotřelým designem, které na českém a slovenském trhu nemají obdoby. Firma od svého založení každoročně roste o desítky až stovky procent. Dle CEO firmy Lukáše Sluky je to díky kombinaci mnoha věcí, které dělají správně a jejich mindsetu se neustále zlepšovat a posouvat. OLIVIE prochází každoročně velkou evolucí, což je zřejmě výsledkem velice mladého kolektivu, který ve firmě pracuje. Samotnému CEO je čerstvě 27 let, ostatním zaměstnancům, kromě jednotek výjimek, je v průměru 25 let, a proto je žene velký drive a energie.

Proč jste si založili affiliate program, co byla hlavní motivace?

Jedná se pro nás o další komunikační a marketingový kanál, takže spíše otázkou by bylo ,,Proč ne?“. Víme, že se tímto způsobem můžeme dostat k novému publiku, které bychom jinak neoslovili nebo je nepřesvědčili. Jedná se o flexibilní nástroj, se kterým můžeme krásně pracovat podle aktuálních potřeb. A na affiliate si také velice vážíme vztahů, které budujeme s našimi partnery, kteří stojí za úspěchem každého affil programu.

Jaké podmínky mohou affiliate partneři očekávat po registraci do vašeho affiliate programu?

Standardně 15 % (možnost zvýšení pro obsahové partnery)

Konverzní poměr CZ affiliate 8,69 %

Konverzní poměr SK affiliate 4,03 %

3400 produktů skladem

Průměrná objednávka CZ 1 266 Kč a SK 49,41 EUR

Registrujte se do affiliate programu Olivie přes tento odkaz.

Jak dlouho affiliate program funguje? 

Poprvé jsme affil začali dělat u Dognetu v roce 2020-2021. V roce 2022 jsme pak přešli do AffilBoxu.

Graf návštěv a konverzí

Pamatujete si jak dlouho trvalo, než affiliate program začal generovat nějaký obrat?

Pokud si správně vzpomínám, tak jsme spouštěli program cca v říjnu. Do konce roku 2022 jsme vygenerovali (podle GA4) cca 200 tis. v CZ a 30 tis. SK

Kolik % z celkového obratu e-shopu tvoří affiliate marketing?

Pro jednoduchost budeme počítat s čísly z AffilBoxu a ne z jiné analytiky. Dle AffilBoxu tvoří cca 4,5 %.

Jaké je PNO affiliate programu vs. PNO z jiných mkt. kanálů?

U ostatních mkt. kanálů většinou cílíme na 20-30 %. Dle AffilBoxu je PNO u Affilu do 10 %.

Jak hodnotí inzerent vliv affilu na SEO? Je to jeden z důvodů, proč máte affiliate program? (podpora linkbuildingového/odkazového profilu, …)

To vidíme spíše jako podpůrné vlivy affilu. Největší přínos, který lze snadno analyzovat je především výkon z kupónových / cashbackových webů.

Proč si myslíte, že právě vám affiliate program funguje? Co je tajemství úspěchu affiliate programu?

Máme kvalitní brand, kvalitní produkty, celkově pečujeme o naši značku a náš e-shop, což pozitivně ovlivňuje affil. Nemůžete čekat zázraky, pokud pro to nic neuděláte, a proto tomu jdeme naproti. Neustále naši firmu posouváme, dbáme na aktivní komunikaci s affil manažerem, pravidelně komunikujeme připravované akce, novinky, včas dodáváme materiály, snažíme se vymýšlet nové způsoby, jak zaujmout partnery, neustále oslovujeme nové partnery. Je to kombinace tvrdé práce a hromady času.

Využíváte affiliate program primárně na akvizici nových zákazníků?

Většina zákazníků, kteří nakupují přes affil jsou noví zákazníci.

S jakými affiliate partnery pracujete? S kterými se vám pracuje nejlépe?

Obsahoví, cashbacky, kupony, influenceři a samozřejmě recenzní.

Jaké jsou podle tebe největší výhody affiliate marketingu?

Budování vztahů s partnery, možnost oslovit nebo přesvědčit nové publikum zákazníků, výplaty partnerům za výkon, flexibilita, diverzifikace mkt. kanálů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *