Vliv recenzí na byznys e-shopů

Datum přidání30. 01. 2023
AutorOla Tomsová
Vliv recenzí na byznys e-shopů

Zákaznické recenze jsou důležité pro každý business. V době Internetu se jak ty pozitivní, tak i ty negativní recenze, dostávají k velkému množství lidí. Všichni podnikatelé by měli brát hodnocení svých zákazníků vážně a využít je k propagaci své značky a její důvěryhodnosti.

Díky vhodným řešením a zařazení promyšlené strategie můžete i vy – majitel značky na Internetu – pomocí transakčních recenzí zvýšit zisky a získat velké množství věrných zákazníků.

O vlivu marketingu doporučení se v článku podrobněji zmíní náš odborný host Tom Kepa.

Proč jsou recenze tak důležité

Je důležité si uvědomit, že úspěch značky není jen úspěchem jednoho člověka. Její rozpoznání – především pak na síti – má na svědomí celá řada specialistů. Ani ty nejlepší produkty se nebudou dobře prodávat, pokud nebudete věnovat dostatečnou pozornost reklamě. A jak to udělat nejlépe?

Mám na mysli transakční recenze, tedy takové, které pocházejí od skutečných zákazníků. A co byste s nimi měli dělat? Především je pravidelně shromažďovat, zpracovávat je a především – zveřejňovat. O tom, kam recenze o firmě umístit, budu mluvit v dalším odstavci.

Transakční recenze mají vliv na konverzi

Recenze na firmu na Internetu – kde je zveřejnit?

Vizitka Google Moje Firma, profily na sociálních sítích a internetové obchody – na všech místech si mohou vaši zákazníci přečíst hodnocení o firmě, ohodnocení služby nebo zboží. Už se přišlo na to, že doporučení patří mezi nejdůležitější faktory, které mají vliv na to, jak se potencionální zákazník rozhodne.

Říká se, že „jak vás vidí, tak vás vnímají“.

Nezáleží na tom, zda vlastníte restauraci, obchod s obuví nebo stomatologickou ordinaci – to, jak vás vnímají na Internetu, by mělo být bez chybičky. Aby vás však tak ostatní vnímali, a tím pádem k vám přitahovali nové zákazníky, musíte být kreativní. Dokážu vám, že na maličkostech opravdu záleží.

Recenze lze na síti šikovně využít

Recenze vašeho servisu

Jak můžete umožnit svým zákazníkům zveřejnit recenze o firmě na internetové stránce? Už v tomto kroku nezapomeňte vytvořit třeba oddělenou záložku. Právě v tomto místě shromažďujte zákazníky, kteří se rádi podělí o své zkušenosti s jinými.

V marketingu recenzí to má velký vliv, na který mnoho firem zapomíná. Je důležité předstihnout svou konkurenci a zveřejnit transakční recenze na vlastní internetové stránce.

Pomoci mohou také widgety, na kterých nejen že můžete zobrazovat recenze, ale pozornost mohou přitáhnout i zlaté hvězdičky. Je to jakýsi sociální důkaz a také potvrzení toho, že recenze jsou opravdu ověřené a pocházejí od transakčních zákazníků. 

Widget s recenzemi na e-shopu

Recenze ve vizitce Google Moje Firma

Nezapomínejte na recenze ve vizitce Google Moje Firma – na chvíli se zkuste zamyslet. Pokud vyhledáváte určitou firmu v Google, tak téměř první, co na vás vyskočí, je vizitka Google My Business a recenze v podobě hvězdiček a doporučení. V očích potencionálního zákazníka je nejvíce věrohodná značka ta, která má nejvyšší průměrné hodnocení.

Samotné založení vizitky Google Moje Firma je zdarma.

Vaším úkolem je doplnění nezbytných informací a ověření profilu, aby bylo možné naplno využívat všech možností.

Musíte však vědět, že abyste se mohli objevit na předních pozicích zápisu ve službě Moje firma na Googlu, hodnocení od vašich zákazníků nemohou být pouze hvězdičky: musí to být i obsah, který popisuje kvalitu služeb nebo zboží. Je také nutné, aby každé hodnocení získalo vaši odpověď. Takto vyšlete potenciálnímu zákazníkovi signál, že hodnocení firmy jsou pro vás důležitá a tím budujete vztah se stálými zákazníky. Můžete je také „lajkovat”.

Shrnutí: čím více jsou vaše recenze viditelné ve vizitce Google Moje Firma, tím lépe pro váš business!

Recenze na vizitce Google Moje Firma

Recenze na sociálních sítích

Zapomínat nesmíte ani na sociální sítě. Jako příklad uvedu možnost zveřejnit recenzi na Facebooku. Jde o funkci, která byla implementována pro firmy, které chtějí díky sociálním sítím získávat recenze na svou činnost. Lze to provést dvěma způsoby – ještě před pár lety to bylo možné díky ocenění firmy pomocí pětihvězdičkové škály.

Dnes je možné využít tlačítko „Doporučit”.

Kliknutím můžete rozhodnout, zda doporučujete určitou značku prostřednictvím odpovědi na otázku „Chcete doporučit (název značky)?” – jednoduchou volbou „ano” nebo „ne”. Následně váš zákazník může napsat vlastní doporučení.

Komunikace pomocí marketingu doporučení

Předpokládejme, že pan Novák se vůbec nevyzná v chytrých telefonech a pro svého vnuka hledá ten nejhezčí narozeninový dárek. Dále předpokládejme, že pan Novák narazí na vaši internetovou stránku (mimo jiné). Na chvíli se zamyslete a zkuste si odpovědět na otázku: co přiměje pana Nováka, aby si vybral právě vaše služby?

Určitě bude brát v úvahu lokalitu vaší firmy a zajímavé ceny vašeho zboží. Ke konečnému rozhodnutí pana Nováka přispějí především recenze vašich předchozích zákazníků, protože právě ty jsou nejvíce věrohodným zdrojem, který mu prezentuje vaše služby.

Recenze v byznysu tedy slouží k té nejlepší komunikaci. Díky nim můžete jasně představit své výhody potencionálním uživatelům. A které to přesně jsou?

Jsem dobrá značka

Každá recenze, kterou zákazník o firmě zveřejní, je dokonalým příkladem toho, jak se značka chová ke svým uživatelům. Pozitivní recenze jsou proto hlasem, který říká „jsme dobrá firma”. Potencionální zákazník si všímá nejen hodnocení zboží, ale také firmy a jejich zaměstnanců. Optimistické recenze zvyšují důvěru a dávají najevo dalším lidem, že spolupráce s vámi stojí za to.

Zboží s recenzemi jsou nejlepší formou reklamy pro vaší nabídku

Odlišujeme se od konkurence

Péče o pozitivní recenze je důležitá, pokud chcete na trhu uspět. Značky, které ve vaší branži fungují, se transakčním recenzím nevěnují?

Využijte toho a oslovte potencionální zákazníky! Pokud bude mít vaše firma dobré recenze, určitě přitáhne nové uživatele. Shromažďování recenzí v každém oboru je tedy skvělým způsobem, jak dát o sobě vědět a předstihnout konkurenci.

Díky uživatelským recenzím hravě předstihnete konkurenci

Vedení dialogu se zákazníkem

Recenze jsou jedna věc a byznys reakce věc druhá. Mnoho firem, které propagují svůj byznys na Internetu, se bojí na recenze odpovídat, především pak na ty negativní. A to je bohužel veliká chyba, která může způsobit, že firma ztratí jak své stálé, tak i potencionální zákazníky.

Buďme upřímní: vliv reakce značky na zveřejněné uživatelské recenze má obrovský význam.

Vedení dialogu nejen s těmi spokojenými, ale také s těmi nespokojenými, je ostatními uživateli vnímáno jako budování pevného vztahu mezi zákazníkem a poskytovatelem služby. A i když „chyby” v podobě negativních recenzí se stávají, vždy vás dobře promyšlená odpověď může zachránit.

Recenze na Internetu jsou pro každého

Na Internetu je spousta míst, kam můžete umístit svou recenzi. A právě tato místa přispívají k budování osobní značky a pozitivnímu vnímání firmy. Kromě toho, že recenze jsou pro všechny, vaším úkolem je tento úkol recenzentům co nejvíce zpříjemnit a zjednodušit.

Musíte si však uvědomit, že aktivita související se shromažďováním a uchováváním pozitivních recenzí je práce na plný úvazek a někdy bývá opravdu náročná.

Proto je možné celý proces budování marketingu doporučení dané značky značně ulehčit. Skvělou volbou je využití podpory firmy, která se přesně na toto specializuje.

Vliv recenzí na byznys – shrnutí

Nezáleží na vašem byznysu a potřebách vaší firmy – chci vás ujistit o tom, že recenze o vaší značce jsou na Internetu nesmírně důležité. Nezapomeňte je tedy shromažďovat, sledovat a zveřejňovat!

O autorovi:

Tom Kepa

13 let zkušeností s marketingem. Poslední 4 roky se věnuje odvětví e-commerce. Specializuje se na strategie získávání pozitivních zákaznických recenzí a hodnocení e-shopů – v současnosti nejžádanější funkce u PLA a textových reklam zvyšující konverze až o 15 %.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *