Vyhodnocování statistik provizního programu

Datum přidání25. 01. 2016
AutorMário Roženský
Vyhodnocování statistik provizního programu

Co se nedá měřit, to se nedá řídit. Možná toto rčení také znáte. Je velmi pravdivé a týká se všech oblastí podnikání, tedy i affiliate marketingu.

AffilBox vám umožňuje zobrazit různě statistiky o vašem provizním programu. Pouhá čísla ovšem nestačí. Je potřeba je umět také správně interpretovat a poučit se z nich. Tato čísla vám totiž napoví, jakým směrem se vydat a na čem v provizním programu zapracovat.

Počet partnerů je základní metrikou

Tím zřejmě nejzajímavějším číslem, které sleduje úplně každý, je počet partnerů v provizním programu. Ovšem doporučuji se k němu neupírat, protože s největší pravděpodobností budete mít pouze 10 % partnerů, kteří vás opravdu budou propagovat a tudíž takovéto číslo samo o sobě moc neznamená. Můžete mít třeba 1000 partnerů, ale bude vás propagovat jenom 10 nebo naopak můžete mít 100 partnerů a bude vás propagovat 90 z nich.

Sledujte trendy

Proto spíše než absolutní číslo vždy sledujte určitý trend. Například u počtu partnerů to může být: „Přibývají do vašeho provizního programu noví partneři?“. Pokud zjistíte, že za posledních několik měsíců vám přibývalo třeba 30 nových partnerů každý měsíc a teď přibývá jenom 5, tak si položte otázku „Čím to může být?“. Přestali jste někde inzerovat?

Přestali jste o svém provizním programu dávat vědět? Nezměnili jste něco na vašich webových stránkách? Neupravili jste nějaký text, který může vést k tomu, že váš provizní program již není zajímavý? Nezměnili jste výši provize?

Snímek obrazovky 2015-11-06 v 09.50.17

Nástroj pro reportování programů

Připravil jsem pro vás ke stažení nástroj, který využívám k reportování affiliate programů, které spravuji zákazníkům. Jedná se o tabulku v Excelu, do které můžete vyplnit základní údaje, které vyčtete ve vašem provizním programu, případně v e-shopu a nástroj vám dopočítá zbylé údaje + vykreslí pěkné grafy, ze kterých bude zřejmý právě výše zmíněný trend. Vy tak dostanete skvělý pohled na to, jak se vašemu proviznímu programu daří.

Komentáře (1)

Pebro 29. 01. 2016

Vynikajíci tabulka! Díky:)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *