Případová studie SmartEmailing

Datum přidání12. 04. 2023
AutorJaroslav Janíček
Případová studie SmartEmailing

Případovou studii si můžete i pustit ve formě podcastu

Naše spolupráce v číslech

Přidaný obrat pro inzerenta, díky AffilBoxu

5 %

Přivedený obrat od začátku spolupráce

6 576 170 Kč

Počet affiliate partnerů, kteří propagují

183

Čísla platná k 11. 4. 2023. Začátek spolupráce je Září 2020.

Jaké máte podmínky? Nebo jaké byly podmínky a jaké jsou podmínky nyní affiliate programu?

Já možná ještě řeknu, proč vůbec máme affiliate program jo, protože… ten asi zásadní důvod za nás je, že je to férovej byznys – prostě někdo nám doporučí nějakýho klienta a my mu za to dáme nějakou odměnu. To je to primární, proč jsme vůbec do affiliate programu šli. 

Když to budu brát za sebe, tak je to fakt o tom, abysme mohli našim partnerům, který nám prostě doporučí nějakého klienta, dát férovou provizi, kterou si z našeho pohledu prostě zaslouží, protože to je win-win a je to skvělej byznys.

My jsme v minulosti celou dobu v zásadě vždycky vypláceli 20 % provizi, ale končili jsme na 12 měsících – to znamená, že první rok, co nám klient platil, jsme platili my 20 % z faktury – respektive z té uhrazené částky, kterou nám klient zaplatil. A to jsme se rozhodli změnit na konci loňského roku a celkem z mého pohledu velmi zásadně, protože jsme přešli na lifetime provizi a v tuhle chvíli platíme v zásadě od prvního momentu, od první uhrazené faktury našim affil partnerům 20 % po celou dobu, co nám ten klient platí svůj tarif.

Ten důvod… nebo těch důvodů bylo víc, proč jsme tenhle krok udělali – jednak zase nám to přijde víc férovější, věříme, že to mnohem víc motivuje affil partnery, aby opravdu ten náš byznys byl partnerskej – to znamená… byli jsme si nápomocní a affil partneři nás kontinuálně pořád doporučovali a nebyly to jenom třeba jednorázový záležitosti, kdy nám dohodil někdo někde nějakýho klienta a potom už se nikdy neozval.

Pamatuješ, jak dlouho trvalo, než začal affiliate program fungovat?Ale tím, že vlastně vy jste měli historicky nějaký partnery, tak spíš jak je to s převodem z jiného řešení právě na AffilBox?

My jsme udělali jednu věc – zpětně jsme to podle mě udělali špatně a dneska už bych to udělal jinak. My jsme v tý době převedli úplně všechny naše affil partnery, které jsme měli tenkrát v ProAffilu, tak jsme převedli do AffilBoxu, s tím že jsme si řekli hele okej, začínáme jakoby od začátku, přecházíme na tenhle provizní program a pojďte s náma spolupracovat.

V tuhle chvíli my v AffilBoxu pořád máme všechny tyhle partnery a teď v druhém kvartále budeme intenzivně pracovat na tom, abysme to vyčistili. Protože zase tak, jak my chceme, aby pro naše partnery byl zajímavej náš affiliate, tak chceme, aby i zároveň my jsme pro toho partnera byli nějakou formou zajímaví a byla ta spolupráce win-win. A nejenom, že je tady někdo nějak zaregistrovaný do nějakýho affiliate, ale vlastně pro to vůbec nic nedělá.

Takže ta cesta, kterou teď půjdeme, bude vůbec vyčištění celýho našeho affiliate účtu, tak abysme zůstali u těch aktivních partnerů. A taky věc, kterou jsme změnili, tak v zásadě teď každýho novýho affiliate partnera, kterej se chce přidat, tak ještě ručně schvalujeme. Tak abychom vždycky měli jistotu, co to je za affiliate partnera a že to bude dobře fungovat.

Kolik celkového obratu vašeho Saas řešení tvoří affiliate marketing?

Koukal jsem na to, je to někde kolem 5%, což mě velmi příjemně překvapilo.

Důležitý zase na druhou stranu je říct – a to je ten důvod, proč jsem říkal, že to potřebujeme vyčistit – my v tuhle chvíli máme jenom asi 6% aktivních partnerů, kteří tohle všechno generují.

Proč si myslíš, že vám affil funguje, že vám vydělává peníze? A řekni mi, co je vaše tajemství affiliate úspěchu?

Řekl bych, že osobní kouzlo – to asi bude hrát největší roli v našem úspěchu a v našem affiliate programu. 

…nenene, dělám si srandu, ale z mýho pohledu je to vůbec všeobecně ten přístup. V zásadě nehandrkujeme se o žádný provizi, pokud aspoň trošku si řeknem, že je férový, aby i když na tu provizi třeba už někdo nemá nárok, tak si řekneme hele OK, nebo v minulosti to tak aspoň bylo, že hele OK tak jí prostě jako vyplatíme a pojďme si nastavit nějaký nový pravidla, pojďme si říct jak ty věci budou.

Ale to, co si myslím, že je ten hlavní a klíčovej úspěch, je to, že prostě máme vůbec nějakej affilate program, to že vůbec ho nabízíme našim partnerům a to, že nad tím z nějaké části  přemýšlíme.

Jak jsem říkal, točí nám to prostě nějakých 5 % obratu, to není úplně zanedbatelný číslo, zároveň to asi není úplně nic, o co by člověk si řekl… hele, okej, tak možná o to nepřijdu, ale nebo můžeme o to přijít, je to vždycky jako misky vah, ale zároveň tím, že jsme zavedli lifetime provizi, tak věřím, že jsme našim partnerům dali i nějakou dlouhodobou predikci toho, že pokud s náma budou, tak si s náma můžou vydělávat velmi zajímavý peníze relativně dlouhou dobu.

S jakýma affil partnera pracujete? S kterýma se ti třeba pracuje nejlépe nebo máte to nějak rozdělený, se kterýma třeba nepracujete vůbec?

Věříme prostě v to, že já nechci dělat ten tvrdej affiliate – abych tady telefonoval, posílal smsky, posílal emaily, pushoval ty lidi „Hele, doporučujte nás, doporučujte nás“.

Prostě ty lidi ví, co nabízíme, ty lidi ví, že jim každej měsíc zaplatíme peníze nebo jednou za půl roku, jednou za rok podle toho, jak si chtějí vystavovat faktury, ale že se jim ty peníze prostě sbírají…

Takže prostě ty lidi ví, za co jim platíme, a kdy jim platíme. A to je podle mě ta nejlepší motivace. 

Máte nějaký influencery, který platíte, máte je v AffilBoxu nebo si je vedete bokem?

My úplně takhle nepracujeme s influencerema. Ale je to možná jenom kvůli tomu, že už mám nějakej svůj věk, a mám nějak zaškatulkovaný to názvosloví influencer – předpokládám, že prostě ta cílovka, kterou tyhle lidi oslovují, tak není ta cílovka, která by měla využívat naší saasovou appku, která je prostě pro B2Bčkový a je to pro živnostníky a pro lidi, který chtějí posílat hromadnej mailing, a to podle mě nejsou lidi, kteří – nevím –  sledujou Leoše Mareše.

Chtěl bys něco ještě vzkázat třeba affilákům, komukoliv nebo to takhle hezky ukončíme?

Hele mám možná jednu věc – pokud nás poslouchají nějaký affiláci a nejsou ještě registrovaní do našeho affil programu, tak by to měli udělat. V zásadě pokud po tomhle podcastu udělají jednu jedinou věc, a to je, že se zaregistrujou do našeho affiliate programu, tak udělali dobře a něco si z toho podcastu odnesli, nebo z toho videa, a to je asi to zásadní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *