Proč se nezapočítala affiliate konverze?

Datum přidání30. 04. 2014
AutorKateřina Střelcová

Občas se může stát, že nedojde k zapsání konverze i přesto, že máte vše správně nastaveno a jindy vše skvěle funguje. Čím to může být? Může zde dojít k několika faktorům a to jak technickým, tak ze strany uživatele.

Affiliate marketing a sušenky

Všechny affiliate systémy jsou závislé na tzv. cookies, což jsou malé textové soubory ve vašem prohlížeči, ve kterých jsou uložená různá data (více informací o cookies např. zde http://www.mariorozensky.cz/jak-funguji-cookies-v-affiliate/).

Pokud zákazník nenakoupí ihned při první návštěvě, tak je potřeba využít cookies k dohledání, přes kterého partnera přišel, a přiřadit mu provizi.

Problematika cross-device ne/trackingu

Uživatelé používají více prohlížečů na stejném počítači, nebo přechází mezi dvěma počítači (např. v práci a doma). Dnes je moderní používat mobilní telefony a číst e-maily a prohlížet si webové stránky na malém display.

Pokud se toto stane, tak cookie je uloženo v konkrétním prohlížeči v konkrétním počítači, či mobilním zařízení. Tedy pokud si zákazník otevře vaše stránky v prohlížeči jednom a udělá nákup v prohlížeči jiném, tak k zaznamenání konverze nedojde, protože není dohledáno žádné cookie.

AdBlocky, antiviry, …

V poslední době se také objevují různá rozšíření do prohlížečů (většinou pod názvem AdBlock), která cookies mažou. Také anti-virové programy cookies můžou smazat, obzvláště pokud jsou nainstalovány jako plugin v prohlížeči.

Mnoho moderních webových prohlížečů nabízí možnost smazání cookies a historie prohlížení po zavření prohlížeče. Takže pokud návštěvník nenakoupí při první návštěvě, tak jej není možno dále sledovat.

Zaznamenání konverze probíhá načtením maličkého kousku kódu, který je vložen na webových stránkách a který volá náš server. Pokud zákazník zavře děkovací stránku, kde je tento kód vložen, dříve než se načte, tak k zaznamenání konverze také nedojde.

Nezapočítání konverzí v AB

Co dělat, pokud vám váš partner nahlásí, že si u vás koupil zákazník, kterého přivedl, ale v AffilBoxu tuto konverzi nevidí?

Doporučujeme situaci prozkoumat a zvážit přidání konverze ručně. Pokud má partner dobré odůvodnění, není důvod mu konverzi dodatečně nepřiznat. Jak na to, se dočtete v návodu.

Kdyby bylo cokoliv nejasného, neváhejte se na nás na podpoře obrátit a rádi vše vysvětlíme! 🙂

Komentáře (1)

Tomáš 12. 11. 2019

Dobrý den,

jaký používáte model pro započítání konverze? Jde mi o to, v jakých případech dojde k započítání konverze (mně jako případnému partnerovi). Jak je to v případech, kdy potenciální zákazník přijde opakovaně z více zdrojů (Adwords, Sklik, FB atd.) a poté nakoupí. Dostanu i tak provizi? Stačí když budu jedním z kanálů, který tohoto zákazníka nasměroval na e-shop?

Ondřej Martinek 12. 11. 2019

Hezký den,

nás se multichannel atribuční model přímo netýká (ten je důležitý jen pro webovou analytiku), protože AffilBox vidí vždy jen konverze / prokliky vázané na afffiliate id partnerů.

Takže pokud je zaznamenané cookies v počítači/zařízení zákazníka, tak se affiliate konverze v AffilBoxu započítá vždy, ať už v konverzní trase je jiný zdroj (PPC, e-mailing, přímý, …), nebo není.

A abych odpověděl i stručně: ano, stačí být i jedním z těch kanálů, které přivedly zákazníka.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *