AffilBox Podcast epizoda 20 – Reporting affiliate programu z pohledu inzerenta i partnera

Datum přidání30. 04. 2021
AutorJaroslav Janíček
AffilBox Podcast epizoda 20 – Reporting affiliate programu z pohledu inzerenta i partnera

Reporting affiliate výkonnosti z pohledu inzerenta i partnera.

Vždy je potřeba dělat reporting a kontrolovat vývoj vašeho affiliate programu a nebo webu.

Affiliate inzerent / manažer

Co kontrolujeme na měsíční bázi:

  • počet konverzí
  • celkový obrat z prodeje
  • celkový obrat provizí
  • počet kliků
  • počet zamítnutých a schválených konverzí
  • náklady na lidi, kteří pracují na affiliate programu
  • počet aktivních partnerů a počet neaktivních partnerů
  • počet nově registrovaných partnerů

Jaké nastavit KPI?

Z těchto čísel pak:

  • PNO (vysvětlit)
  • konverzní poměr
  • poměr obratu z affiliate vůči celkovému obratu
  • procentuální aktivita partnerů
  • TOP partneři

Z dlouhodobého hlediska:

  • porovnání stejných měsíců v tomto a minulém roce (meziroční změna)
  • porovnání dvou po sobě jdoucích měsíců (meziměsíční změna)
  • měsíční a roční nárůst affiliate partnerů

Průběžně kontrolujeme:

  • kliky – kvůli možností podvodů od partnerů, kteří by posílali na stránky pop-up traffic, penny traffic, atp…
  • počet konverzí – kvůli možným výpadkům trackingu

Rady Ondry a Jardy:

Affiliate partner

Co kontrolujeme na měsíční bázi:

  • počet provizí
  • součet hodnoty provizí
  • náklady na správu a rozvoj webu
  • počet kliků

Tyto data je dobré sbírat per inzerent, aby bylo možné porovnat, kterého inzerenta se vám vyplatí více propagovat.

Z toho pak:

  • zisk
  • výhodnost konkrétních inzerentů

Rady Ondry a Jardy:

  • Vždy chtějte po affiliate manažerech/inzerentech důvody zamítnutí provizí.
  • Využijte Partnerbox na statistiky vašich affiliate aktivit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *