Kapitoly
Vždy je potřeba dělat reporting a kontrolovat vývoj vašeho affiliate programu a nebo webu.
Co kontrolujeme na měsíční bázi:
Jaké nastavit KPI?
Z těchto čísel pak:
Z dlouhodobého hlediska:
Průběžně kontrolujeme:
Rady Ondry a Jardy:
Co kontrolujeme na měsíční bázi:
Tyto data je dobré sbírat per inzerent, aby bylo možné porovnat, kterého inzerenta se vám vyplatí více propagovat.
Z toho pak:
Rady Ondry a Jardy:
Děkujeme mockrát za váš zájem o AffilBox. Níže máme formulář pro vaše kontaktní údaje – prosíme vyplňte je a já se vám s naším týmem co nejdříve ozveme.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Komentáře (1)
Dobrý den, setkáváme se s tím, že nám GA ukazuje jiné čísla prokliků směrem k partnerovi, než jaká čísla vidí partner (e-shop) jako příchozí prokliky od nás. Nevíte, čím by to mohlo být?
Může se jednat například o cookies, u našeho webu se proklikne uživatel na web partnera a tam nezaškrtne cookies? My to vidíme jako uskutečněnou událost – proklik k partnerovi, ale jeho GA nás už neregistruje jako příchozí proklik od nás?
Děkuji za radu.
Silvie
Hezký den,
vždy bude tu situaci ovlivňovat, že každý nástroj vidí primárně jen svá data, či své cookies – typicky právě AffilBox pracuje s privátní cookies a dalšími uložištmi dat u návštěvníka, ale GA vidí jen samotný proklik od vás.
A pokud váš partner (v tomto případě e-shop) má cookie lištu, tak samozřejmě to výrazně ovlivní počítání prokliků a konverzí, protože pokud nejsou spuštěny naše trackovací kódy (jsou za cookie-consent lištou), tak se bez souhlasu návštěvníka nespustí. Neboli vy na své straně správně si uložíte událost (odchozí proklik = u toho pozor, není to také stoprocentní, pracoval jsem s tím jako partner a je to stále divočina si to pushovat do GA/GTM datalayeru), ale protistrana už nemá kde zapsat danou návštěvnost.
Pro analytiku GA je nejvhodnější mít navázané například UTM parametry za affiliate parametrem, aby se dala přesněji odlišit návštěvnost. Plus to samozřejmě ovlivní a zamíchá kartami například funkce Registrované weby (nepoužívá aff. parametry) či Kupony, které jsou komplet bez parametrů a nejsou dosledovatelné klasickou webovou analytikou, protože ji mnohdy mohou úplně obejít. Případně nám napište na [email protected] a projdeme si to společně konkrétně u vašeho webu a daných inzerentů.
Napsat komentář
Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *