+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Vyplatí se mi provizní program?

Příspěvek byl publikován | Rubrika: Blog, Odpovědi na vaše otázky | Štítky: , | Autor: .

Rozjeli jste vlastní podnikání a nyní se poohlížíte po tom, jak o něm dát vědět co nejširšímu publiku. Je provizní program smysluplným nástrojem pro prodej vašeho produktu? Provizní program se v mnoha případech může velmi vyplatit, je potřeba však kalkulovat se všemi faktory:

Správný čas na spuštění

Začít připravovat provizní program byste měli až v době, kdy je váš e-shop nebo vaše služba již na trhu nějakou chvíli a ovládli jste všechny procesy potřebné pro dobré fungování a spokojenost zákazníků. Provizní program si bude vyžadovat svůj čas, navíc pokud máte někde nějaké slabiny, je možné, že je vaši propagační partneři odhalí a nebudou vás tak chtít propagovat.

Čas pro přípravu i provoz

Počítejte s tím, že vám nějakou dobu zabere příprava programu. Stejně tak bude potřeba věnovat několik hodin týdně jeho provozu. Je tedy potřeba mít časovou kapacitu – a to buď vaší, nebo nějakého šikovného kolegy.

Příprava provizního programu: rezervujte si nějaký čas na vytvoření propagačních materiálů a informací pro partnery. Samotná implementace obvykle nezabere mnoho času – například u e-shopu běžícího na Shoptetu máte za minutku hotovo. Nejvíce času vám nejspíše zabere oslovování potencionálních partnerů.

Při samotném běhu provizního programu počítejte s tím, že bude potřeba mít čas na komunikaci a motivaci stávajících partnerů a také průběžné oslovování nových. Pokud to vaše prodejní řešení umožňuje, můžete ušetřit čas tak, že konverze budete schvalovat automaticky přes API, nebo alespoň přes hromadné změny konverzí.

Čas vložený do přípravy i běhu provizního programu je určitě také položka, která by měla figurovat ve výpočtu, zda se vám provizní program vyplatí.

Propagační partneři

Úspěšnost provizního programu určuje především to, zda jste schopni najít dostatečně výkonné partnery.

Pokud váháte a nemáte zatím domluvenou žádnou konkrétní spolupráci, doporučuji před samotným startem provizního programu oslovit co nejvíce potencionálních partnerů a vytvořit si seznam těch, kteří jsou ochotni vás začít propagovat.

Vaši partneři by měli být schopni oslovit vaši cílovou skupinu. Určitě si přečtěte článek o tom, jak hledat partnery.

Vedlejší efekty

Do vaší rozvahy o tom, zda provizní program spustit, zakalkulujte určitě i fakt, že vám partneři pomohou v šíření povědomí o vaší značce. Zákazník často nenakupuje hned při prvním impulzu, mnohdy je potřeba zprávu o vás dodat několikrát, než projeví ochotu nakoupit. V tomto řetězci vám partneři velmi pomohou. Protože jim platíte jen za uskutečněné nákupy, je to pro vás velká výhoda.

Výsledek

Pokud máte tedy dostatek času, nebo vhodného kolegu, váš e-shop nebo vaše služba jsou již v zaběhnutém procesu a pokud máte do začátku první partnery k propagaci, nebrání vám již nic, abyste mohli tento marketingový kanál začít využívat. Zaregistrujte si AffilBox a můžete začít.

AffilBox je velmi přehledným nástrojem, ukáže vám všechna čísla, která budete potřebovat při rozhodování, zda vám provizní program funguje dobře a efektivně. Protože si nebereme žádné provize, je tak výpočet velmi snadný. Přehledná čísla, včetně vývoje v čase, vám ukáží také Pokročilé statistiky.

Máte-li jakoukoliv pochybnost nebo nejistotu, zda je u vás ten správný čas na provizní program, napište nám, nebo nám zavolejte. V naší branži jsme na trhu více než 8 let, poradili jsme již mnoha podnikatelům a rádi předáme naše zkušenosti i vám.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *