Affiliate v roce 2020

Datum přidání05. 01. 2020
AutorKateřina Střelcová
Affiliate v roce 2020

Provizní programy zažívají rozkvět, a to navzdory přísnějším podmínkám, které si kladou internetové prohlížeče. Prognóza vývoje affiliate v roce 2020 je velmi příznivá.

Odhad příjmu díky affiliate programům je jen pro USA 6,8 miliard dolarů. Ani v dalších letech by růst dle odhadů neměl zpomalit.

Současnost affiliate:

Většina prohlížečů zpřísňuje ochranu uživatelů webových stránek. Kromě Safari už na blokaci tzv. cookies třetích stran začal cílit také Chrome a Firefox. Tradiční trackovací modely se musely přizpůsobit.

Dobře si zkontrolujte, zda používáte trackovací kódy a metody, které nebudou prohlížeče blokovat.

Společnost Google spustila v roce 2019 experiment. 500 náhodně zvoleným webům (vybraným z celého světa) zablokovala placené reklamy od Google, které jsou spouštěné na základě cookies třetích stran. Na webových stránkách tak zůstaly pouze reklamy, které cookies třetích stran neobsahují.

Většina těchto webů (vlastně to byli propagující partneři) utrpěla ztráty příjmu více než 50 %, někteří dokonce více než 75 % – viz graf níže, převzatý z průzkumu společnosti Google:

Inzerenti by si měli velmi dobře pohlídat, zda je jejich tracking v pořádku a v souladu s omezeními prohlížečů na tzv. cookies třetích stran.

Používáte-li provizní program vytvořený na AffilBoxu, můžete se problémům snadno vyhnout. Stačí jen na vašich stránkách používat nejnovější verzi kódů, které jsou ve formátu vaší domény.

Jste-li partnerem nějakého provizního programu, snadno si podobu kódů ověříte ve zdrojovém kódu stránky. Pokud nejsou ve verzi V3 a ve formátu domény dané stránky, požádejte majitele provizního programu, aby si je změnil. 

Celosvětově očekávané trendy:

  • Stoupající potřeba zjistit zastoupení a význam všech marketingových kanálů a upřesnění role affiliate.
  • Automatizace reportingu, potřeba strávit méně času získáváním dat a jejich analýzou.
  • Strategie a partnerství – důležité budou kupony, cashbacky, slevové a podobné portály a další partnerská affiliate propojení.
  • Influenceři budou hrát stále důležitější roli.
  • Nárůst hlasového hledání hlasové vyhledávání může v roce 2020 činit až 50 procent veškerého vyhledávání – pomocníci jako je Cortana nebo Siri jsou stále populárnější. Obchodníci i partneři budou upravovat weby tak, aby tomu odpovídaly.
  • Nárůst návštěv webů přes mobily a tablety.
  • Snížení používání push notifikací v prohlížečích a mobilech.
  • Affiliate marketing získá větší část peněz vložených do marketingu.
  • Založení většího množství affiliate agentur.

Jak nastavit affiliate, aby byl v roce 2020 úspěšný?

Správné kampaně:

Obchodník by se měl zaměřit na konkrétnější nabídku určitého druhu zboží. Pro dobrý pocit z toho, že affiliate je skutečně marketingovým kanálem, který dává smysl, měl by připravit nejen obecnou kampaň pro veškerou nabídku e-shopu, ale i specializované kampaně.

Může jít o zboží, které mu přináší vyšší marži, nebo třeba zboží, které potřebuje vyprodat a je proto zlevněné. Zná-li obchodník dobře své partnery, ví, jaké další kampaně by se jim mohly hodit, aby byli partneři  skutečně efektivní.

Přehled v datech

Pro maximalizaci tržeb i v rámci affiliate programu je potřeba znát dobře všechny podmínky, které zisky ovlivňují. Zaměřte se na získání těchto informací, jsou důležité pro vás i partnery:

  • Co nejlepší poznání vašich klientů: jak jsou staří, jaké jsou jejich zájmy, jaké problémy řeší, jaké další zboží se jim může hodit, …
  • Proč se u vás klient rozhodne (nebo nerozhodne) nakoupit? Odlište návštěvníky, které nenakoupí a zjistěte, co je od toho odradí
  • Která klíčová slova, které informace, jaký obsah vedou nejvíce k dokončení objednávky? Otestujte více cest, někdy může překvapit, na jaká slova klienti reagují nejvíce.

Expertem vaší aplikace

Žádný nástroj nedokážete efektivně používat, pokud netušíte, co vše umí a dokáže. Pokud se poznáváte v těchto tvrzeních, je tu určitě prostor na vylepšení:

  • Pokud netušíte, co některé položky v menu aplikace znamenají.
  • Pokud si nedokážete odpovědět na otázku, jak je váš provizní program efektivní a zda se vám vyplácí.
  • Pokud netušíte, jak provizní program dále škálovat.
  • Pokud nemáte nastaveny do maxima všechny možnosti automatizace, tak, aby vám co nejvíce odlehčily.

Zákaznická péče AffilBoxu vám vše ráda vysvětlí, nebojte se zeptat. Plánujeme také webináře a videotutoriály, které vám pomohou v orientaci. Využít můžete už nyní naši příručku.

Automatizace

Čas jsou peníze. Mnoho aktivit si v AffilBoxu můžete snadno zautomatizovat. Ačkoliv je na místě občas si některá čísla zapsat ručně, aby se nad nimi člověk stihl správně zamyslet, zdaleka není třeba dělat vše manuálně.

Co vše za vás udělá AffilBox automaticky:

Díky API si můžete z Affilboxu automaticky vytahovat všechny potřebné informace, a analyzovat si je dle vašich potřeb. Je to velmi užitečný nástroj a doporučujeme jej využívat nejen u obchodníků, pomáhá také propagačním partnerům, kteří se affiliate profesionálně zabývají.

Přejeme vám velmi úspěšný rok 2020 – věříme, že právě AffilBox vám může pomoci nejen zvýšit obrat vaší firmy, ale také poznat mnoho zajímavých profesionálů – partnerů.

Zdroje:

Komentáře (2)

Raketka 08. 01. 2020

Dobrý ještě zmínit, že vlastně jeden z nejpříjemnějších způsobů affil propagace pro inzerenty nebude v mnoha případech ten nejkonverznější. Takže pokud je cíl udržet affil reklamu i na hodnotnejch webech a ne jen kupónech a cashbacích, je k tomu hlavně na obsahových portálech třeba nějaká spolupráce s přímým prodejem reklamy, aby se časem začal vyvíjet opravdu kvalitní kontent. Jinak i když to bude třeba vyhlášenej recenzní web, tak v mnoha případech jsou ty recenze jen texty za 80 Kč/NS a koupit si podle nich něco je o psychický problémy. Takže bych se snažil vše směrovat tak, že je affil jen počítadlo prokliků a přehled o konverznosti a ty peníze na další rozvoj autorů by měl jít bokem. Jinak je to vlastně jen o balamucení potencionálních inzerentů a affiláků a velká část hodnoty se nakonec stejně vytratí.

Ondřej Martinek 10. 01. 2020

Hezký den, děkujeme za váš komentář. Samozřejmě každá spolupráce se musí oboustraně dobře vyvážit, aby v ní obě strany spokojeně pokračovaly. Takže jako vždy je to o dobré komunikaci a snaze obou stran najít výhodný východisko.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *