+420 778 443 348 (po-pá 9-15h)

Kolik času potřebuje affiliate program?

Tento příspěvek v kategorii Blog byl napsán dne autorem .

Také už jste slyšeli, že affiliate marketing může být velmi pěkným zdrojem nových klientů, ale bojíte se, že to bude stát příliš času?

Podívejte se s námi, co vše bude potřeba připravit, abyste jej mohli začít plně využívat:
Provizní program stejně jako třeba SEO tak trochu běh na delší trať. Ty správné výsledky neuvidíte hned druhý den. Pokud se o affiliate program dobře staráte, přinese vám výhledově pěkné obraty.

Bez následujících činností se ale určitě neobejdete:

Příprava provizního programu

  • Výběr řešení – na začátku bude potřeba dobře rozmyslet, jaké řešení pro správu vašeho programu zvolíte. Myslete na to, že jej vybíráte nejen pro sebe, ale také pro vaše propagační partnery. Měli byste se v něm všichni dobře orientovat a mít k dispozici všechny potřebné nástroje a statistiky. Na trhu je mnoho řešení a každé má své výhody i nevýhody.
    • Provizní síť – záleží na podmínkách a schopnostech dané sítě, ale pokud chcete péči o provizní program delegovat a očekáváte, že se o vše postará někdo jiný, může být síť dobré řešení. Výhodou je určitě to, že odpadá hledání partnerů, těmi již síť disponuje. Ne vždy ale má ty pravé partnery, vhodné právě pro vás. Nevýhodou jsou také vstupní poplatky a následné provize nejen partnerům, ale i síti za jejich zprostředkování. Zjistěte si také záruky, že vás provizní síť v rámci své nabídky bude schopná vašim partnerům dobře představit a nalákat je tak ke spolupráci. Tato možnost vám patrně zabere méně času než obě následující, její nevýhodou je finanční náročnost a také závislost na výkonu a schopnostech dané sítě.
    • Pronájem software – existuje velké množství řešení, při výběru vás určitě bude zajímat, jaká je cena, co vše software umí a zda bude schopný integrace do vašeho e-shopu. Výhodou určitě bude, pokud bude mít vybraná aplikace české rozhraní, nezbytná je také dobrá a dostupná technická podpora.  AffilBox je v této kategorii velmi vhodnou volbou. Pokud si budete program spravovat času, bude to vyžadovat alespoň několik hodin měsíčně, práci nicméně můžete snadno delegovat na profesionálního affiliate manažera.
    • Vlastní program – pokud máte dostatek peněz, vhodný tým programátorů a pevné nervy, můžete s určitě naprogramovat vlastní rozhraní. Výhodou je určitě to, že si jej uděláte přesně podle vašich představ, na druhou stranu je třeba počítat s nemalou investicí. Tato varianta je z časového hlediska rozhodně nejnáročnější.
  • Technické napojení – pokud jste si již vybrali to pravé řešení, bude potřeba vše propojit. Naprostým základem je vložení měřicích prvků. Napojení AffilBoxu na váš e-shop může být otázkou několika minut – záleží na tom, jak je váš e-shop řešen. Na spoustu platforem máme pluginy a návody na snadné napojení.
  • Příprava propagačních prvků – jakmile otestujete, že vám měřicí prvky na vašich stránkách fungují (pokud máte AffilBox, naše podpora to ráda udělá za vás), můžete připravit pro vaše partnery propagační materiály. Odkaz je nejzákladnějším prvkem, ten není potřeba nijak připravovat ani upravovat, provizní program to udělá za vás. Na vás bude tvorba bannerů – pro začátek bych doporučila vytvořit alespoň 4 prvků různých velikostí. Nejčastější rozměry jsou 728×90, 300×250, 160×600, 480×70, můžete připravit i další, nebo vyzvat vaše partnery, aby vám napsali rozměry, které by se jim hodily. Můžete samozřejmě využít vaší stávající kreativy, nebo vytvořit něco zcela nového, podle vašich možností.
  • Know how pro partnery – někteří vaši partneři budou možná naprostými začátečníky a budou potřebovat poradit, jak začít. Určitě se vyplatí připravit pro ně základní informace a postupy.
  • Obchodní podmínky – dobře napsané obchodní podmínky vás ochrání pro případ jakékoliv kolize s partnery. Může se stát, že umístí váš banner na nějakou stránku, kde si to nepřejete, nebo že po vás budou chtít příliš často výplatu. Doporučuji stažení našich vzorových obchodních podmínek, ve kterých jsme podchytili to nejdůležitější. Věříme, že vám tím ušetříme mnoho času a případných starostí.

Rozjetí a údržba provizního programu

  • Vytipování partnerů – hledání partnerů jsme se již věnovali v našem článku. Tato činnost je velmi důležitá a měli byste jí proto věnovat dostatek prostoru, ideálně pár hodin každý týden. Nové partnery vyhledávejte průběžně, ne jen na začátku.
  • Schvalování a zamítání konverzí – obojí můžete provádět ručně, hromadně, nebo přes API. Pokud si vyberete API, bude vše zcela automatické a vám to tak nebude brát žádný čas.
  • Fakturace – fakturaci můžete nastavit automatickou, nebo jí provádět jednou za čas ručně. Vaši partneři vám pak budou zasílat faktury k proplacení.
  • Novinky a motivace pro partnery – nezapomínejte, že partneři jsou vlastně vaši obchodní zástupci. Chystáte-li nějakou velkou akci, dejte o ní předem vědět i partnerům, předávejte informace, co se dobře prodává.

Affiliate potřebuje poměrně dost času, po nastavení vašeho programu už ale nemusí být jeho správa nikterak náročná.

Každý provizní program je trochu jiný a proto není možné určit přesné časové požadavky, záleží na množství partnerů, počtu konverzí, a míře možnosti automatizace dat z vašeho e-shopu.

Příprava provizního programu může trvat do hodiny, pokud máte dostatek podkladů a dobré e-shopové řešení.

Chcete-li získat přesnější představu, zavolejte nám, nebo napište, rádi vám poradíme. Pokud již nějaký provizní program máte a přijde vám, že vám bere více času, než byste si přáli, ozvěte se také, ráda s vámi zkusím najít efektivnější řešení.



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *