Zátěžová linka

Datum přidání08. 11. 2021
AutorOndřej Martinek

Tzv. zátěžová linka je standardním nástrojem u SAAS služeb našeho typu, kdy vysokozátěžové klienty (definice zátěže je níže) přeřazuje do vyšší tarifů dle jejich přiváděného objemu návštěvnosti, objednávek, …

Jak definujeme zátěž

Pojetí zátěž v rámci AffilBoxu definujeme jako součet všech prokliků, konverzí a volání API = neboli všechny technologické úkony, které využívají právě našich serverů pro zápis, volání či ukládání.

Tato zátěž je pak sčítána a dle toho klient spadá do jednotlivých typů licencí.

Technická definice zátěže

Zátěž v tomto zjednodušenému pojetí neodpovídá reálnému zatížení našich serverů = reálnému zatížení by odpovídalo každé načtení :

Aplikovaná definice zátěže

Ale takto koncipovaný výpočet by byl nadměrně náročný a těžko srozumitelný – proto jsme zvolili zjednodušenou variantu, která je citelně mírnější a pochopitelnější.

A vychází ze stejné logiky přísunu kliků/objednávek – ať už formou webové návštěvnosti, či té technologické skrze API. To slouží nejen k automatickému ne/schvalování konverzí, ale také k jejich vytváření, popřípadě ke vzdálenému vytváření partnerských účtů, …

Měsíční limity

Pro zjednodušení má každý typ licence svůj základní limit (počítaný měsíčně). Po jeho přesáhnutí je potřeba ze strany klienta přejít na vyšší typ licence (platí pro původní Basic = přechod na PRO), popřípadě doplatit rozdíl v spotřebovaných akcích nad rámec limitu.

Definice jednotlivých limitů je vypsána vždy aktuálně na stránce Ceník v Porovnávací tabulce.

Důvody limitů

Limity jsme museli nasadit do naší služby z toho důvodu, že původní hladiny ceníků vůbec nezohledňovaly velikost klienta a jeho přiváděné zátěže = adekvátně vůči dané zátěži musíme na pravidelné bázi posilovat naše servery, ale nijak tento doprovodný náklad nebyl zohledněný v cenovkách pro tyto větší klienty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *