AffilBox jako analytický nástroj pro měření výkonnostních spoluprácí

Datum přidání01. 01. 2022
AutorOndřej Martinek
AffilBox jako analytický nástroj pro měření výkonnostních spoluprácí

Za roky AffilBoxu pod naší správou už jsme se setkali s vícero typy využití našeho sofwaru. Klasické affiliate kampaně pro e-shopy, SAAS, lead-gen, apod. asi nemusíme zmiňovat – to je standard.

Nedávno jsem psal o naší zkušenosti s partnerskými privátními kampaněmi – to už tak běžné (bohužel – hodně tomu sám fandím) není. Ale máme u nás ještě pár konceptů, které nejsou úplně standardní a překvapivě pro nás (možná i vás) vůbec nesouvisí s affiliate marketingem jako takovým.

Máme u nás klienty, kteří nás nepoužívají vůbec na spolupráci se stovkami affiliate partnerů (blogerů, influencerů, markeťáků, …), neboli těmi pro které náš software vyvíjíme roky,

ale pro… výkonnostní marketing sebe sama.

Měření vlastního výkonu na externích webech

Tito klienti mají AffilBox jako administraci pro sledování výkonu vlastního webu na stránkách svých protějšků (a nemusí to vůbec být e-shopy) – se kterými mají domluvený konkrétní deal (nemusí být vůbec stavěný na provizích).

Vodí jim cílenou návštěvnost a potřebují evidovat v nezávislém a pro obě strany dostupném řešení, jak se daná spolupráce vyvíjí.

Vizualizace dat

V rámci našeho rozhraní si tedy ve formě grafů a tabulek vizualizují (a následně i filtrují) jednotlivé dny či měsíce v kontextu přiváděného výkonu. A k tomu mají selektivní přístup všechny protějšky z dané spolupráce.

Reporting

Také mohou využívat náš automatický reporting (týdenní / měsíční), či ručně vytvářené přehledy a reporty konkrétních výseků dat.

Nemohou pro to použít ani klasické Google Analytics (ani Universaly, natož nové GA4) a UTM parametry, protože ty nejsou tak přesné (nejde jen o vyhodnocení kliků a konverzí) jak by se zdálo. Nebo chtějí tuto spolupráci vést kompletně mimo klasickou webovou analytiku.

A platformy typu Power BI jsou zase zbytečně komplexním nástrojem pro vizualizaci dat v takové spolupráci.

Přístupy pro zúčastněné strany

A živé sdílení přístupů k těmto běžně využívaným službám není také ideální napříč x partnery (protějšky v tomto případě). Plus to nepřicházelo ani v úvahu v kontextu velikosti jednotlivých aktérů těchto spoluprácí – neprošlo by to přes jejich právnické oddělení.

Takže tito klienti využívají náš AffilBox jako specificky laděné BI (Business Intelligence) pro výkonnostní měření.

Z principu služby jsme dostupní jako cloudová služba, takže je zajištěná i perfektní dostupnost – v budoucnu spravovatelná i skrze nativní mobilní apikaci.

Přehledný dashboard

Nebylo to původním záměrem, ale náš webový dashboard se dá jednoduše použít mimo affiliate marketing právě sledování svého výkonu. A máme i klienty, kteří jako protějšky v dané spolupráci nemají weby či služby třetích stran, ale jen své vlastní satelitní stránky.

Jak to celé zrealizovat?

Zde si vypůjčím část našeho textu z privátní affiliate sítě pro 1 partnera, kterou jsem zmiňoval výše – ten postup technického nastavení dané spolupráce je totiž identický.

Technická část

V první řadě si musí vytvořit partner (neboli zde zřizovatel celého programu) druhý uživatelský účet v rámci své AffilBoxí licence, který tentokrát nemá administrátorská práva, ale partnerská. A to může jak skrze klasický registrační formulář na hlavní stránce programu, nebo ručně skrze administraci v sekci Seznam uživatelů:

Konkrétní kroky ke spuštění

Po technické stránce je spuštění nové reklamní kampaně (neboli 1 protějšku = 1 e-shopu x 1 služby) identické jako se spuštěním klasického programu:

  1. Protějšek si musí na své straně vytvořit subdoménu na svém webu – zajišťuje měření prokliků díky cookies první strany
  2. Tato subdoména se musí zadat v sekci Nastavení – Nastavení aplikace a Doména.
  3. Po spárování (záleží na rychlosti propsání DNS na straně protějšku) je možné vytvořit správné trackovací a konverzní kódy.
  4. Tyto kódy musí protějšek nasadit na své straně (pokud nevyužívá platformní řešení typu Shoptet a další, na která máme přímá napojení = zde je propojení na úrovni pár kliků v administracích).
  5. Nasazení kódů se otestuje (testovací kliky s affiliate ID partnera a zkontrolování započtení konverze se správnými hodnotami).
  6. Růst do nebe pro obě strany :))

Administrativní část

Každému protějšku je nutné vytvořit separátní účet v programu jako Inzerenta a k němu přiřadit i separátní Reklamní kampaň. Díky tomu protějšek má přístup do administrace programu, ale vidí jen svou kampaň, ke které je přiřazen a ne ty další.

Pomůže vám to v byznysu?

Chtěli byste takové výkonnostní řešení pro sebe? Ozvěte se nám a projdeme celý proces do hloubky!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *