Proč a jak si postavit privátní affiliate síť jen pro 1 partnera?

Datum přidání19. 01. 2023
AutorOndřej Martinek
Proč a jak si postavit privátní affiliate síť jen pro 1 partnera?

Dnes vám představím koncept, který u našich klientů vidíme stále častěji. A to, když si licenci AffilBoxu nevezme klasicky inzerent, ale naopak partner. A postupně do ní zapojuje jednotlivé inzerenty, kteří jinak nemají svůj partnerský program, ale přesto je chce propagovat. Takže si pro ně vytváří specifickou privátní kampaň, kde je bude propagovat sám.

Proč si stavět privátní síť jen pro sebe?

Co jsme zjišťovali u jednotlivých partnerů s těmito licencemi, mají k tomu hned několik důvodů:

  • zapojení inzerentů / brandů, které konkurence nemá,
  • lepší vyjednávací podmínky ohledně % odměn,
  • vhled a kontrolu nad celou affiliate spoluprací (v technickém i výkonnostním pohledu).

Primárně tento koncept u partnerů najde využití v situaci, kdy působí ve specifičtějším oboru, u kterého běžně nejsou affiliate programy. Ale affilák má pro danou oblast návštěvnost a potřebuji ji někam konverzně posílat, protože mu kontextová reklama nestačí.

Takže oslovuje jednotlivé inzerenty a v první řadě je doporučuje přímo k nám (za affiliate provizi), abychom je zapojili sami do klasického otevřeného programu.

Tipy od partnerů z PartnerBoxu – alternativa

Na stejné bázi fungují i Tipy na kampaně od partnerů v rámci PartnerBoxu. Tam nám partneři také posílají tipy na inzerenty a připojují k nim ještě své weby, aby naše vyjednávání bylo ještě cílenější a úspěnější.

Když napřímo je nejjednodušší cesta

Přesto ne vždy inzerent si chce spustit svůj vlastní program, ať už z ekonomických důvodů, nebo administrativních. Ale partner stejně ví, že by se mu propagace vyplatila. A proto s ním v takovém případě uzavře obchod, že náklady na provoz programu u nás vezme na sebe a tím umožní společně spustit privátní spolupráci.

Nákladová část spolupráce

Už jsme se u těchto partnerů setkali s tím, že náklady na licenci (typicky si díky většímu počtu inzerentů berou PRO) nese sám partner. S tím, že se mu postupně náklady zaplatí z provizí, které si s inzerentem domluví napřímo.

Ale někteří tyto náklady (už poměrově snížené vůči počtu inzerentů na dané licenci – do se jich vejde až 10 – další se dají selektivně přikupovat dle Doplňkového ceníku) přefakturují danému inzerentovi, takže ho spuštění programu (byť s 1 partnerem – ale pravděpodobně silným) vyjde na menší částku. Taková částka se dá považovat za určitý integrační poplatek – pokryje náklady a potvrdí zájem inzerenta.

A jak si ji postavit?

Technická část

V první řadě si musí vytvořit partner (neboli zde zřizovatel celého programu) druhý účet, který tentokrát nemá administrátorská práva, ale partnerská. A to může jak skrze klasický registrační formulář na hlavní stránce programu, nebo ručně skrze administraci v sekci Seznam uživatelů:

Konkrétní kroky ke spuštění

Po technické stránce je spuštění nové reklamní kampaně (neboli 1 inzerenta = 1 e-shopu x 1 služby) identické jako se spuštěním klasického programu:

  1. Inzerent si musí na své straně vytvořit subdoménu na svém webu – zajišťuje měření prokliků díky cookies první strany
  2. Tato subdoména se musí zadat v sekci Nastavení – Nastavení aplikace a Doména.
  3. Po spárování (záleží na rychlosti propsání DNS na straně inzerenta) je možné vytvořit správné trackovací a konverzní kódy.
  4. Tyto kódy musí inzerent nasadit na své straně (pokud nevyužívá platformní řešení typu Shoptet a další, na která máme přímá napojení = zde je propojení na úrovni pár kliků v administracích).
  5. Nasazení kódů se otestuje (testovací kliky s affiliate ID partnera a zkontrolování započtení konverze se správnými hodnotami).
  6. Růst do nebe pro obě strany :))

Administrativní část

Každému inzerentovi vytváří separátní účet v programu jako Inzerenta a k němu přiřadí i separátní Reklamní kampaň. Díky tomu inzerent má přístup do administrace programu, ale vidí jen svou kampaň, ke které je přiřazen a ne ty další.

Správa programu

A také díky právům inzerenta může jednotlivé konverze schvalovat či zamítat. Fakturace provizí danému inzerentovi po schválení dostatečného množství (výplatní minimum je sdružené pro celý program, ale s problémy s tímto řešením jsme se nesetkali) je také jednotlivá.

Fakturace odměn

Fakturace se dá spustit nejen automaticky plošně ke konkrétnímu dni v měsíci, ale také ručně a tedy selektivně vůči konkrétnímu inzerentovi.

Konkrétně je postupFakturace – Nová Fakturacevýběr časového období a kampaně a výběr konkrétního Odběratele neboli Inzerenta.

Tím je zajištěn základní chod programu, kdy každý má plnou viditelnost dat pro něj. Zajištěná je tím transparentnost celé privátní spolupráce.

Ověřeno časem

Interní / privátní programy tohoto typu u nás běží už od roku 2019 a jejich počet jen roste. Takže koncepce spolupráce na míru je funkční a ověření.

Jací partneři to využívají

Tyto licence si u nás zřizují typicky větší partneři, kteří se označují jako TOP affiláci – příjmově se pohybují v desítkách až stovkách tisíc měsíčně. Takže jsou schopni svým inzerentům přinést solidní část objemu objednávek, ale nedělí se o díl se správcem (či klasickou sítí jako prostředníkem).

Máme ale i menší, byť v malém počtu, kteří se pohybují v tisících/desítkách Kč – a přesto tyto atypické licence provozují.

Je zde totiž klasický problém slepice – vejce = jak může být affilák velký, když nemá kam posílat svou specifickou návštěvnost.

Nejen pro obsahové partnery, ale i cashbacky a kupony

Paradoxně je toto řešení vlastní sítě vhodné i pro cashbackové portály (můžeme vypíchnout například Givt.cz) a kuponové partnery, kteří si tímto krokem (stejně jako ostatní partneři) rozšiřují pole obchodů a inzerentů, které mohou se slevovou pobídkou nabídnout.

Takže privátní affiliate síť je univerzální řešení pro vícero typů partnerů.

Inzerenti mohou i přerůst takovou síť

Pro zajímavost – za tu dobu už přibyli inzerenti, kteří vzešli z takovéhoto privátního programu, ale chtěli zapojit více partnerů. Takže s původním partnerem (strůjcem privátního dealu) se dohodli a přesunuli se do vlastní licence, kterou už si inzerent platil sám. Partner o ně nepřišel, jen si snížil náklady na svou licenci (a může zapojit místo nich další) a propaguje je dál v jejich novém (a otevřeném) programu.

Také chcete mít privátní síť?

Máte taky silný partnerský web a chtěli byste takové řešení pro sebe? Ozvěte se nám a projdeme celý proces do hloubky! 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *